Need For Speed Most Wanted Showroom

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat spelet i kanske 10 timmar eller något och måste säga att jag är lite besviken.
Visst, polisjakterna är svinroliga. Men man blir ju behandlad som ett spädbarn nu då EA har tagit bort jävlart hälften av alla roliga detaljer man kunde trixa med på bilen. Det är helt enkelt lika roligt att styla längre då det typ finns 3 saker att välja på (underdrift, men ni fattar vad jag menar), och man inser att hälften av alla på internet förmodligen gjort en likadan bil.
Det blir inte lika individuellt. Jag längtar efter dagen då man kan styla bilen precis precis precis som man vill och DESSUTOM ha bra racing. Nu är jag uttråkad, jag är less på att köra. Då jag blir less på att köra vill jag styla, men det nöjet varar inte i mer än 1,5 minut med spädbarnsfunktionerna som finns.

Saker som kunnat vara bättre:
1. Roligare årstid. Visst hösten är snygg, men fan vad man blir less. Det kanske kunde finnas två olika att välja på?
2. Roligare stad. Fruktansvärt tråkig miljö alltså. Tänk er det här spelet i något slags mysigt miami istället.
3. MYCKET mer detaljer för den som vill det. Man borde kunna fixa det så att den som bara vill köra eller är för liten för att läsa/förstå engelska kunde göra det utan att behöva surfa i vågor av information om tusentals delar. Det EA inte har förstått är att de flesta av oss som gillar nfsu vill ha 10000000000000 olika detaljer att styla. Vill man bara ha suverän körglädje kan man köpa burnout eller pgr. Ingen väljer nfsu före de två förestående på grund av att bilkänslan är bättre.

Åh så skönt att skriva av sig...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish_Phoenix
Tjenare...
Nu har jag laddat upp en bild.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/speed_2005-12-01_2...

http://img209.imageshack.us/img209/7830/record2wn.png
om du inte såg:P

btw helt rätt fragtore

Permalänk

Poängen var väl ändå att visa upp sina stajlade bilar och inte nån meningslös tid?

Visa signatur

There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot.

Permalänk
Avstängd

Jag hade en jättesöt Audi A4 i bl.a rosa och cerise, men jag sålde den.

Permalänk
Avstängd

Jaha, tar bort min film!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk

Kan inte nån moderator rensa tråden lite Skulle ju bara visas bilar här ju. Att folk inte kan läsa

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Här är mina 3 Bilar...
Har kört Supra och Lexus också men de orkade jag adrig bry mig om hur de såg ut så...
(Senaste bilen först)

Klassisk GT40, finns det nån annan look
Lätt bland de snyggaste bilarna som någonsin funnits (IRL)

Stilren Lamborghini... aldrig att man våldtar en sådan skönhet med kjolpaket och strunt...

Lite smått spejsad DB9... men inte för mycket, det är ingen leksaksbil...

fragTore
Tycker faktiskt det är riktigt bra körkännsla i MW... mer rent kul i att köra runt och dra på ett ställ lite här och var... istället för GT-seriens klassiska dragrace-stil... sväng så dör du...
Enda felet är väl att de har valt BMW som spelets värsta bil... jag menar, en tysk volvo... hur sportigt är det??? som att trimma upp en sumobrottare till att kunna springa 100m på 10s...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vetebulle
Poängen var väl ändå att visa upp sina stajlade bilar och inte nån meningslös tid?

yes, men eftersom den andra tråden nästan bara går ut på att klaga på spelet va ja har läst där, så.. och kan väl va kul och ha nå "små tävlingar" också.. och "Showroom", man kan väl visa upp tider och sånt också tycker jag isåfall..

Permalänk
Medlem

Snygga bilar killar, riktigt snygga..
Jag har en fråga. jag undrar hur man kan se hur snabbt man accelerar upp till 100 km/h på ps2...?

Permalänk
Medlem

Vad tycks?

Visa signatur

AMD64 3700+2.2ghz@10x240 - GeForce 7800GT - Asus A8N-E - 2xkingston 512 mb - WD 200 Gb
Kringutustning: Logitech MX510, Q-pad XXXL, Koss SB45

Permalänk
Medlem

Jag postar mina bilder här lite senare men jag kan inte undvika att kommentera belgas befängade slutkläm på sitt inlägg.
Belga, tysk volvo? Kom igen! Det är en BMW M3 GTR och inte någon 318i vi pratar om här. Det är en ren racebil som inte direkt är trimbar för de som rör sig i sånna kretsar som streetracarna i spelet. Där föll spelet enligt mig, att kalla en renodlad racecar för en bil med bara massa bolt-on är en skymf mot de som såg fram emot ett spel som var lite mera realistiskt.
När man är uppe i fart och slipper det där slöa "jag-vet-inte-vad-spelutvecklarna-tänkte" från det att man börjat accelerera tills ca 70 km/h så är ju känslan ganska bra.

Visa signatur

P182 | Corsair 620W | GA-P35-DS4 | E6750@3.28 | TuniQ Tower 120 | DDR2 1066 mHz | GTX465 1GB | Asus Xonar Essence STX | Razer Lycosa | G400 | Sennheiser PC161 | GigaWorks T40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X-limer
Jag postar mina bilder här lite senare men jag kan inte undvika att kommentera belgas befängade slutkläm på sitt inlägg.
Belga, tysk volvo? Kom igen! Det är en BMW M3 GTR och inte någon 318i vi pratar om här. Det är en ren racebil som inte direkt är trimbar för de som rör sig i sånna kretsar som streetracarna i spelet. Där föll spelet enligt mig, att kalla en renodlad racecar för en bil med bara massa bolt-on är en skymf mot de som såg fram emot ett spel som var lite mera realistiskt.
När man är uppe i fart och slipper det där slöa "jag-vet-inte-vad-spelutvecklarna-tänkte" från det att man börjat accelerera tills ca 70 km/h så är ju känslan ganska bra.

BMW = tysk volvo... så enkelt är det.. vilken modell det sen rör sig om är en annan fråga. Jag tycker det är en ren skymf att ha med BMW som värsting i samma spel som det finns GT40 då GT40 är en riktig legend inom allt som har med racing att göra. Att man har med en bil så som GT40 och sen sätter en bil byggd för rika snorvalpar med för lite vett i huvudet som topbil är enligt mig helt oförståeligt... för även om det är M3 GTR, 318i eller farmors 2002 vi snackar om så kommer BMW ändå aldrig bli mer än vad det är... en tysk, överdimensionerad, överskattad och övervärderad volvo...

De har med rena konstverk så som murciélago, GT40, DB9, och många andra... men väljer att sätta en serieproducerad skräpbil fast med fetare motor som top, och det förbryllar mig... för vem sitter och funderar på bilar av de klasserna och sen kläcker ur sig idén "M3 då?"... där är ju lika sammanhängande som om da vinci skulle ritatsmileyface på monalisa efter att han va klar med den...

det är iallafall min åsikt...
Och nej, jag gillar inte BMW, varken i spel eller i verklighten.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Hela spelet är fan överskattad.

Ta en fet sväng i 250 km/h , jo men tjena ...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Hela spelet är fan överskattad.

Ta en fet sväng i 250 km/h , jo men tjena ...

Orka vara realistisk? Som att säga att Super Mario är överskattat; Italienare som hoppar på konstiga bruna saker och käkar flugsvampar för att bli stark , jo men tjena...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Antagligen tog de BMW:n för att den ser ball ut. Det är det NFS:MW (samt U och U2) handlar om! Att vara ball! Sen så slår jag nästan vad om att en race-version av BMW:n slår en race-version av nån av Lamborginibilarna i verkligheten.

Btw, här är min bil! (och ja!, det är grönt tema).

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Orka vara realistisk? Som att säga att Super Mario är överskattat; Italienare som hoppar på konstiga bruna saker och käkar flugsvampar för att bli stark , jo men tjena...

Där har du rätt i.

Men asså, jag menar typ.... NFS serien va inte så här INNAN. Det är det jag stör mig på, jag vill ha tillbaks gamla NFS...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

NFS har, iaf. sen III varit så. Den har aldrig varit en bilsimulator.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

NFS Porsche Unleashed var väl inte så har jag för mig, eller?
Om jag minns rätt så skulle man få ett körkort eller nåt. Man var tvungen att köra mellan koner osv....

Har jag fel eller?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

nej du har inte fel

Visa signatur

.: Stationära: AMD Athlon XP 3200+ @ 3400+, ASUS A7N8X-X, GeForce 4 Ti 4200 128 MB, 512 MB ram, 280 GB hdd, Windows XP Pro
.: Lappatoppen: Intel Celeron 1,5 GHz (Ja va bra), 512 MB ram delat på grafiken, 40 GB hdd, Windows XP Pro
.: HTPC: AMD Athlon XP 2000+, Antec Aria Cube, ASUS A7S8X-MX, GeForce FX5200 128 MB, 512 MB ram, 120 GB hdd, Windows XP MCE, Haupaugge WINTV-PVR-150, NEC ND-3540A

Permalänk
Medlem

alltså alla som klagar på hur overkligt most wanted är, har jag missat något? I nfs2 så kunde ju inte bilen sladda, man åkte rakt in i en vägg i 120 km/h utan att knappt märka det.

Fick ett minne nu som inte har något med ovan att göra, finns det något fusk i de nyare nfs spelen som gör att man kan köra omkrink med en dinosaurie, låda......?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Antagligen tog de BMW:n för att den ser ball ut. Det är det NFS:MW (samt U och U2) handlar om! Att vara ball! Sen så slår jag nästan vad om att en race-version av BMW:n slår en race-version av nån av Lamborginibilarna i verkligheten.

Btw, här är min bil! (och ja!, det är grönt tema).

http://hem.bredband.net/b331907/nfsmw000.jpg

Nice!
Grön ftw!

ang. bmw:n. Troligen skulle den det, men knappast för att det är en bättre bil, utan för att de satt i fetare motor...
Fast jag tycker MW handlar mindre om att vara ball och mer om att ha kul än underground 1&2... vilket är riktigt trevligt imo... arkadracing åt alla!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nice!
Grön ftw!

ang. bmw:n. Troligen skulle den det, men knappast för att det är en bättre bil, utan för att de satt i fetare motor...
Fast jag tycker MW handlar mindre om att vara ball och mer om att ha kul än underground 1&2... vilket är riktigt trevligt imo... arkadracing åt alla!

Tack, tack!

Jo, iofs var U mer om att vara ball än MW, men man märker ändå att EA satsar på ballhetsfaktorn rätt mycket i sina spel istället för spelkänsla. Sen ger det ena det andra ibland, men inte alltid.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

jag tycker att nfs u, nfs u2 och nfs mw har varit och är toppenunderhållning!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Här är några av mina bilar;

Supran jag körde tidigt;

Sen blev jag med mercedes

Den sket jag i när jag vann denna italienska skönhet; gult URSINNE, fullt uppgraderad...

Inget fusk, lovar

Fast skönast är nog denna i alla fall....

Ljudet.. Brum!

God jul alla :):):):)

btw; jag är nog den ända med svenskt spel märket jag

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som kör på stock på utseendet och ändrar bara färgen, fälgarna och tonar rutorna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blåljus
Är jag den enda som kör på stock på utseendet och ändrar bara färgen, fälgarna och tonar rutorna?

exsakt så kör jag med:)

kolla min TT på sida 1

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blåljus
Är jag den enda som kör på stock på utseendet och ändrar bara färgen, fälgarna och tonar rutorna?

nej jag med.. iallafall i de flesta fall... min db9 har kjolpaket, men det syns knappt, mer än att den blev lite bredare. Annars ändrar jag bara fälar, färg och eventuella decaler (bara på GT40.. för att få den klassiska race-looken)

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
btw; jag är nog den ända med svenskt spel märket jag

Man får ju välja språk vid installationen, och med tanke på hur pinsamt dåliga översättningar till svenska som EA levererat i tidigare NFS-spel så är det föga överraskande att folk inte vill ha det på svenska.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blåljus
Är jag den enda som kör på stock på utseendet och ändrar bara färgen, fälgarna och tonar rutorna?

Nope, jag kör också så. Kan förstå att riskokarna är så fula från början att man måste göra något med dem men dom här bilarna är redan fina så att allt extra bara förstör

På tal om översättningen, istället för att översätta till "dumpventil" översatte dem till "pysventil"