Permalänk
Medlem

Samma här, gratis hosting med php har jag letat efter.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Jag måste sidoscrolla för att titta på sidan i 1024x768. Använder Safari.

Permalänk
Medlem

Sådärja, nu funkar det mesta tror jag, dom som är intresserade av att få gratis hosting kan ju läsa mitt inlägg i forumet på apakossa.org

http://www.apakossa.org/forum/viewtopic.php?pid=16#p16

Till att börja med så är det 10 st som får host, resten får vänta någon vecka.
Hoppas dock att allt går bra och att fler kan få så snabbt som möjligt, och för att detta så funka så hoppas jag inte att någon får för sig att förstöra eller något liknande.
MVh Dean

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med siten, hela skiten nere med antip2p länkar?

Permalänk

Undrade Precis det samma , Skummade igenom tråden men varje länk som Dean la ut gick till två länkar med en till abp?

Permalänk
Medlem

har den lille buspojken fildelat kanske?

Visa signatur

Nikon D90, Nikon 85/1,8, Nikon 50/1,8 + annat skräp i väskan

flickr

Permalänk
Medlem

mm troligen...

Permalänk
Medlem

Hallå där... Är ingen som har fildelat här inte... servern gick ner någongång i måndags och då var jag tvungen att ta hem den och titta lite på den. Den kommer att komma upp idag absolut senast imorgon med 40GB extra ;). Ber om ursäkt till alla som har sina sidor hos mig men det är tyvärr sånt som händer ibland och nu kan jag troligtvis hosta mer sidor. Anledningen till att servern gick ner i från första början är oklar, men jag misstänker att jag kanske har blivit hackad eller så var det ett stort handhavande fel från min sida.

Jag hade iofs kunnat skriva detta på sidan, men det var inte lika roligt
Mvh dean

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Oväntat..

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem

Bra iniativ DeaN!

Själv erbjuder jag gratis hosting också, dock så är servern "full" nu.

Jag hade en uptime på 403 dagar, sen var den nere i 2 timmar, uppe i 36 dagar nu.. Siktar på att komma över 500 dagar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoLLeN
Oväntat..

Vad var det som var oväntat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Bra iniativ DeaN!

Själv erbjuder jag gratis hosting också, dock så är servern "full" nu.

Jag hade en uptime på 403 dagar, sen var den nere i 2 timmar, uppe i 36 dagar nu.. Siktar på att komma över 500 dagar!

Tackar, den är egentligen jättestabil, hade runt 120 dagar på den innan men jag klantade mig och fick starta om den. Samma sak nu också tror jag, fast jag fick ta ner den och sätta in en hårddisk samtidigt som killen som den står hos åkte bort i mellandagarna och jag kommer inte åt hans lägenhet. Men han kommer hem idag och pluggar in den har han sagt.

Självklart lär man sig av sina misstag och jag siktar på att klara hela nästa år utan downtime om det inte kommer fram att kärnan har något jättehål. Sedan vet man ju inte hur länge kompisen bor kvar heller

trey, ado och ni andra, sorry!

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN
Vad var det som var oväntat?

Gissa!

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN
...
trey, ado och ni andra, sorry!

Nemas problemas, blev bara lite förvånad

Permalänk
Medlem

np har heller, me asso varför fanns det lankar till apb? kanske missat nott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ado
np har heller, me asso varför fanns det lankar till apb? kanske missat nott.

Varför inte? Om det skulle vara länkar till piratbyrån skulle man inte höra ett ljud.

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem

Måste bara säga TU för domännamnet...

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Mycket bra intiativ :). Hoppas att sidan börjar fungera så snart som möjligt, jag är intresserad av gratis hosting, men jag skriver i forumtråden så fort sidan är uppe. Vad har du som gräns i utrymme just nu? Jag tycker att 50MB är precis lagom

Visa signatur

Antec P180 | Intel C2Q | Corsair 2048mb| Gigabyte GA-P35-DS3 | Albatron 8800GT | Maxtor 200GB, Seagate 500GB, WD MyBook 500GB | 24" Samsung 2493HM
Foto: Nikon D80 18-135 Kit | SB800 | 70-200 VR

Permalänk

Letar också efter lite utrymme för att köra ett management system för mitt projektarbete

Permalänk
Medlem

jag kan inte gjora annat en rekommendera, bra typ som skoter om sina "kunder" bra!

Permalänk
Medlem

hej igen. Jag har fått upp servern och det mesta fungerar som det ska tror jag. Eftersom att nyårshelgen närmar sig med stormsteg så kan vi ta det lite lungt med att lägga till mer användare tills efteråt. Tror inte att någon sitter och gör hemsidor nu ändå Maila eller skriv i forumet om det är några problem.

God fortsättning och ett gott nytt år!

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja ha ett konto.

Visa signatur

Jag har ringt ditt nummer gång på gång, aldrig nåt svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN
hej igen. Jag har fått upp servern och det mesta fungerar som det ska tror jag. Eftersom att nyårshelgen närmar sig med stormsteg så kan vi ta det lite lungt med att lägga till mer användare tills efteråt. Tror inte att någon sitter och gör hemsidor nu ändå Maila eller skriv i forumet om det är några problem.

God fortsättning och ett gott nytt år!

Du har pm

Permalänk

Som jag fattat det så gör han detta gratis för att vara snäll.

Folk börjar säga att om de ska ha sina grejor på hans server så ska de vara uppe helatiden, vissa kräver 3gb?! som om det vore hans skyldighet.
Han gör vell så gott han kan, ni kan ju inte förvänta er hur mycekt som helst.

...gör mig fan irriterad att se sådant.

Permalänk
Medlem

Vore jättebra!

Jag hade min hemsida hos en liknande server. Men han lade ner. Det vore toppen om du gjorde det här! 30 mb är ganska lagom, men till en början kan du gott och väl låt oss lägga ut 50 mb.. Eftersom ingen kommer göra det. Hör av dig när det är klart!

Visa signatur

/agaton (agatona@gmail.com)

Permalänk
Medlem

karim har fått utrymme och jag har svarat på lite pm. Ni andra som vill ha hosting gå in på
http://www.apakossa.org/forum/viewtopic.php?pid=16#p16
och gör som det står där.

Får en del mail och det kan hända att jag tappar bort vissa så det är bara att spamma på tills ni har fått erat utrymme eller om jag har svarat. Ska försöka att få igång så många som möjligt men det kan hända att vissa inte får, tyvärr.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Vad är adressen till databasservern?

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0nkiii
http://apakossa.org/phpMyAdmin/ ?

Men den som man ska skriva in i php scriptet när man ansluter till mysql server... är de samma eller?

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Men den som man ska skriva in i php scriptet när man ansluter till mysql server... är de samma eller?

$dbhost = 'localhost'; $dbuser = 'Basti'; $dbpass = '12345'; $dbname = 'Basti'; $conn = mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpass) or die ('Error connecting to mysql'); mysql_select_db($dbname); $query = "SELECT username,message,time FROM chatt ORDER BY id ASC";

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Vad är adressen till databasservern?

adressen till databasservern är localhost, adressen till phpmyadmin är den som m0nkiii skrev.

Förövrigt så är det nu fritt fram att registrera sig på sidan, man får 15MB till en början men det kan tänkas att det höjs senare. Om du skulle behöva mer är det bara att höra av sig.

Finns också ett forum, http://www.apakossa.org/forum där man kan ställa frågor liknande den här.

mvh
dean

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"