Permalänk
Medlem

Jag snor denna tråden lite

Driver själv en liten server folk gärna får låna utrymme på.

Server står på en 100/100Mbit lina i en serverhall med Song som provider.

Win2k3 är os'et

Finns stöd för:
ASP
ASP.Net 1.0 & 2.0
PHP 4.2
MySQL
phpmyadmin
FTP

Komponenter:
aspSmartUpload
aspSmartEmail

Server står som sagt i en serverhall och har kanske downtime 2-3 gånger per år under den tiden det tar för burken att boota om...

Jag ger dock bara utrymme till folk jag anser vettiga eller har en vettig anledning att få bli hostade.

Visa signatur

CPU: Intel i7 6700K @4,7GHz GPU: 2X GeForce GTX 980Ti SLI RAM: 32GB Corsair Vengeance LPX 2400Mhz Moderkort: Asus z170 PRO Gaming Systemdisk: Samsung 950 PRO 512GB Gamingdisk:Samsung 850 500GB Lagring: 4TB WD Red Mus: SteelSeries Rival Tangentbord: Corsair k70 Headset: Kingston HyperX Cloud http://www.it-schill.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dudde
Jag snor denna tråden lite

Driver själv en liten server folk gärna får låna utrymme på.

Server står på en 100/100Mbit lina i en serverhall med Song som provider.

Win2k3 är os'et

Finns stöd för:
ASP
ASP.Net 1.0 & 2.0
PHP 4.2
MySQL
phpmyadmin
FTP

Komponenter:
aspSmartUpload
aspSmartEmail

Server står som sagt i en serverhall och har kanske downtime 2-3 gånger per år under den tiden det tar för burken att boota om...

Jag ger dock bara utrymme till folk jag anser vettiga eller har en vettig anledning att få bli hostade.

Varför inte starta en egen tråd. Ifall du nu vill ha folk till din server. Känns lite dumt att skriva detta i någon annas Gratis hosting tråd.
Bra tjänst för övrigt ; ()

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk

Superb tjänst! Perfekt för min lilla 3DS sajt och för mitt arbete för skolan. (Hoppas att den inte tas bort, e ett fiktivt företag som jag inte tjänar pengar på)

Permalänk
Medlem

Hej, ett tips!
Hosta inte klaner, dom är bara jobbiga, dryga och dumma (nja, 90% av dom)
Pratar mest om CS-klaner då.

mvh brassmonkey från dumfan hosting (dumfan.net)

Permalänk
Medlem

Uppdatering

Nu har jag haft igång tjänsten i nästan ett halvår, och det är dags för en uppdatering.

Under det gågna halvåret har jag fått ca 100 användare, vilket har varit enormt roligt och lärorikt. Därför tyckte jag att det var dags att uppgradera både servern och sidan. Har inte haft så mycket tid på sistonde så det har väl tagit sin lilla tid om man säger så

Hursomhelst så har jag slängt upp en ny sida på http://dev.apakossa.org (på den nya servern men på en kass lina så det skulle inte förvåna mig om den är väldigt seg.) och vill ha tips och ideér på hur jag kan förbättra den innan jag byter ut den.
Kom gärna med konstruktiv kritik på allt som ni hittar (stavfel, kod, design mm). Färgerna är lite tråkiga, kom gärna med egna förslag!

Det är fortfarande vissa saker som inte är klara än, som tex databas-skapande och administration av den tex.

Ni kan logga in med demo/demo på sidan och prova gärna ftp-n också med samma användare och lösenord.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Hej, ett tips!
Hosta inte klaner, dom är bara jobbiga, dryga och dumma (nja, 90% av dom)
Pratar mest om CS-klaner då.

mvh brassmonkey från dumfan hosting (dumfan.net)

Jobbiga, dryga och dumma vet jag inte om jag håller med om, men dom är väldigt dåliga på att läsa regler och hålla sig innom ramarna av dessa vilket har medfört att jag tagit bort några av dom.
Jag har varit inne och kikat på dumfan.net och det verkar riktigt mysigt, kul med lite konkurrens även om det är på hobbynivå. Keep up the good work!

Förresten, den nya sidan bygger på ett punbb-forum vilket är skrivet av Kennel här på forumet, helt underbart forum som är lätt att modifiera efter egna behov! http://www.punbb.org
mvh dean

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt bra host måste jag påpeka, snabb lina, stabila servrar, gratis utan reklam och personlig service

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Fruktansvärt bra host måste jag påpeka, snabb lina, stabila servrar, gratis utan reklam och personlig service

Tack så mycket!

Inga kommentarer om den nya sidan gott folk?

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Hmm.. Vad för lina behöver man för att hålla en egen hosting-tjänst? Räcker en privat ADSL-lina?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neoecs
Hmm.. Vad för lina behöver man för att hålla en egen hosting-tjänst? Räcker en privat ADSL-lina?

Tyvärr inte, ADSL har för dålig upphastighet och det är det som krävs mest av en server. Tillomed dom snabbaste ADSL-uppkopplingarna på typ 24Mbit har ju bara någon enstaka Mbit i upphastighet. Det kan funka att ha nån enstaka webbplats på en ADSL-uppkoppling, dock så bör man vara snål med bilder och andra stora filer om du har flera besökare.

För ett kort svar så passar sig inte ADSL för att ha en bra hosting, tyvärr =/

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Äsh.. Vad tråkigt.. Vart får folk 10/10- 24/24- och 100/100-linor ifrån? Får man, för Telia, ha sådan hosting?

Permalänk
Testpilot

I de flesta bredbandsleverantörernas (bland annat Telia) avtal så står det att man inte får ha någon form av server, ett undantag är bland annat BBB där man får ha server fast bara om man inte har den för kommersiellt bruk (tjänar pengar).

Jag vet dock flera personer som har haft server på vanligt ADSL utan att leverantören klagat, antar att dom inte kontrollerar så noga.

För att få exempelvis BBB med 100/10 så måste man bo i ett hus som har det indraget, typ hyreslägenheter, radhus i stan och liknande. Jag har iallafall inte hört talas om nån villa som har det indraget, blir rätt dyrt att dra in sånna kablar till ett enstaka hus.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Hmm.. Jag har en server på min Telia-lina, de har inte sagt till mig iallafall. Jaja, tråkigt att det inte går med så lite bandbredd. Riktigt tråkigt faktiskt...

Permalänk
Testpilot

Det funkar om det bara är typ några kompisar som vill ha ett forum, ser du dessutom till att inte ha massor av bilder så blir det inte så farligt segt. Det bästa är ju faktiskt att testa, kan ju inte bli värre än att det inte funkar

Som sagt så kollar dom säkert inte ens efter servrar, kan ju kanske vara så att dom kollar upp extra noga om det är nån som använder fulla bandredden dygnet runt eller så. Är det väldigt mycket trafik så kan man ju kanske misstänka att det körs exempelvis en FTP-server eller så.

För att inte gå mer offtopic så måste jag säga att det är jävligt snällt av dig att låta folk få ha sina sidor på din server. Har själv ingen användning för det då jag har en annan server men annars skulle jag nog ha min sida hos dig.
Keep up the good work som man säger

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden

För att inte gå mer offtopic så måste jag säga att det är jävligt snällt av dig att låta folk få ha sina sidor på din server. Har själv ingen användning för det då jag har en annan server men annars skulle jag nog ha min sida hos dig.
Keep up the good work som man säger

Tackar! Har du några synpunkter på hemsidan i övrigt?

Folk brukar ju vara ganska heta på att kommentera och kritisera sidor här på swec, men nu verkar det som om att man antingen inte har något att säga eller att sidan är så tråkig att den inte är värd att kommentera

Jag kanske borde ha postat i en ny tråd för att få mer kommentarer.

mvh dean

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Jag tycker att sidan var snygg, dock tycler jag att det är störande att man knappt märker vilken text man har markerat...

Visa signatur

//Toombass

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN
Tackar! Har du några synpunkter på hemsidan i övrigt?

Folk brukar ju vara ganska heta på att kommentera och kritisera sidor här på swec, men nu verkar det som om att man antingen inte har något att säga eller att sidan är så tråkig att den inte är värd att kommentera

Jag kanske borde ha postat i en ny tråd för att få mer kommentarer.

mvh dean

Ja, kanske du skulle få mer kommentarer i en ny tråd. Jag tyckte att sidan var okej, men det finns liksom inte så mycket att kommentera. Den gör ju helt klart sitt jobb i alla fall.

Vill också passa på att säga tack för din hosting, som för mig fungerat helt perfekt :)!

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Tusse" Torvald
Ja, kanske du skulle få mer kommentarer i en ny tråd. Jag tyckte att sidan var okej, men det finns liksom inte så mycket att kommentera. Den gör ju helt klart sitt jobb i alla fall.

Vill också passa på att säga tack för din hosting, som för mig fungerat helt perfekt :)!

Jag hoppas att det är som du säger, att den gör sitt jobb
Det värmer att du tycker om det, gör det värt att fortsätta..

Undrar dock om det är något som du saknar på sidan, eller som någon annan saknar för den delen med.
Funderade ett tag på om jag skulle ge mig på någon form av ftp-sida där man lätt kan se alla sina filer och kanske ta bort och ladda upp nån enstaka fil direkt i webbläsaren. Känns iofs ganska meningslöst att lägga ner tid på det då man enkelt kan logga in med ftp direkt.

Jag har aldrig haft min sida på något webbhotell så jag undrar lite vad det är för funktioner som dom har osv, som jag kanske skulle kunna fixa till min sida.
Kom gärna med förslag och funderingar.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte in på min ftp ! Vad menas med det här http://www.apakossa.org/registrera/main.php ?

EDIT: Jag tycker att du ska satsa på lite mer utrymme och ram inann du börjar komma med massa nya funktioner.

Permalänk
Avstängd

Jag tar mig inte häller in på min ftp

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Medlem

Det är åtgärdat. lite databasstrul bara.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Jag kan inte skapa en databas ! Jag Klickar på Skapa Databas länken men inget händer.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taufig
Jag kan inte skapa en databas ! Jag Klickar på Skapa Databas länken men inget händer.

Är du säker på att det är en databas du ska skapa och inte en tabell?

Vet inte hur hostingen är uppbyggd men det är vanligt att varje användare redan har en databas och bara har rättigheter att skapa tabeller i den.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taufig
Jag kan inte skapa en databas ! Jag Klickar på Skapa Databas länken men inget händer.

Nu ska det fungera att skapa databaser.. har som sagt haft lite databas-strul men det ska vara åtgärdat. hör av dig om du hittar några fler fel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Är du säker på att det är en databas du ska skapa och inte en tabell?

Vet inte hur hostingen är uppbyggd men det är vanligt att varje användare redan har en databas och bara har rättigheter att skapa tabeller i den.

Man får inte automatiskt en databas utan får väja att skapa en om man behöver. Känns onödigt att dom som ändå inte behöver nån ska ha en.

mvh dean

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Avstängd

DeaN jag kommer inte in på sidan är serven nere ?

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Medlem

apakossa.org ligger nere, väntar på svar från Dean

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Hejsan. Håller på att uppgradera servern idag och imorrn. Det är lite klurigt att flytta över alla konton men förhoppningsvis ska det vara klart imorrn. Ber om ursäkt för detta.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Oke, låter underbart

Vill inte stressa dig, men hur går uppgraderandet?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Oke, låter underbart

Vill inte stressa dig, men hur går uppgraderandet?

Det går oväntat bra faktiskt Har fått över alla konton, (tror jag) och ska bara byta nätagg i servern och sedan köra den till polaren. Dock så får jag inte tag på honom men i värsta fall så får väl servern stå på min lina tillsvidare.

Jag har även rensat redigt bland kontona. Är endast ca 50st kvar nu, och innan var det 120. Det var ett par personer som hade flera konton, inte besvärade sig med att fylla i rätt email osv.. Men det finns backup på allt om jag har råkat ta bort ett konto som borde ha varit kvar.

har dock ingen exakt tidpunkt då den kommer upp.

Edit: Nu är den uppe, dock på en ADSL-lina och med ftpservern avstängd.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Snyggt jobb med nya servern och sidan

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk

Din webstatistik ser helt förjävlig ut. Ser ut som någon copy på webalizer fast totalt misslyckad.

webalizer ftw.

Gillar dock designen på hemsidan.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.