Permalänk
Medlem

Hög ping med BBB

Hejsan. Jag har BBB i telejacket 10/1 mbit. Spelar en hel del spel, däribland CS. Pingen i alla spel är mycket högre än alla andras. Ligger t.ex. aldrig under 30 i ping på CS oavsett server. Har hört talas om nått pingfilter? Kan det ha med inställningar på min data att göra?

Visa signatur

Intel Core i5 6600k @ 4,6 Ghz | Cooler Master Hyper 212 Evo |
Asus Z170 Pro Gaming | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC17000/2133MHz 2*4 GB | MSI Geforce GTX 1080Ti Gaming X 11 GB | Samsung 840 EVO Series 250 + 120 GB | WD Red 1 TB | Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

bredbandsbolaget använder sig av ett "filter" som höjjer pingen en aning för att få den mer stabil många har ringt in och fått den borttagen vilket har resulterat i MYCKET bättre ping. Eftersom så många har ringt in och bet om att den ska tas bort så har suporterna blivit väldigt tjuriga och vill ibland inte göra det vilket e fel du ska få kunna ta bort den så stå på dig bara har du därimot digital tv via bredbandsbolaget vill dom absolut inte ta bort den eftersom kvaliten osv kan bli sämre på tvn....
Jag själv strider för fulla muggar med dom att få min digital tv abonemang uppsagt fast änn bindnigst tiden finns där... det kommer bli tufft men eftersom man inte fått reda på att pingen skulle påverkas så vill jag inte ha kvar skiten Ring in och be dom ta bort "filtret"

Visa signatur

Signatur raderad. Max fem rader i fast bredd. Läs reglerna. Signaturens gamla innehåll skickat till användaren via pm. /GAPa

Permalänk
Medlem

Rättelse, det heter felkorrigering.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen! One phonecall comming right up

Visa signatur

Intel Core i5 6600k @ 4,6 Ghz | Cooler Master Hyper 212 Evo |
Asus Z170 Pro Gaming | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC17000/2133MHz 2*4 GB | MSI Geforce GTX 1080Ti Gaming X 11 GB | Samsung 840 EVO Series 250 + 120 GB | WD Red 1 TB | Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Berätta gärna hur resultatet blev efter. Kan vara intressant att veta

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk

Åh detta får man veta nu efter 1½år, ska ringa idag och ha bort skiten.
Går det snabbare att tanka då också? jag tankar i 700kb/s och uploadar i 80 som snabbast

Permalänk
Medlem

Du ska kunna få runt 120 med 1 mbit upp. 700kb/s låter rimligt för 10. Kanske något mer, men inte så mkt.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | EVGA G2 Supernova 850 W | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K @ 4.0 GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | 2 x MSI GeForce GTX 760 2GB TF | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB @ 1600 MHz | Intel X25-M SSD 160GB | Samsung 850 EVO 250 250 GB | WD Caviar® Black 1TB 32MB Cache 7200RPM | Seagate Expansion Desktop Drive 3TB | SteelSeries Siberia V2 White | Microsoft Sidewinder X4 | Logitech MX518

Permalänk

"data" är information som din dator sickar " tror du menar dator ?

Blanda aldrig i hop information med ( det heter dator eller computer i det fallet

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joox
Berätta gärna hur resultatet blev efter. Kan vara intressant att veta

Från början hade jag 67ms till ping.sunet.se, efter att ha tagit bort felkorrigeringen så har jag numera 36ms.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

det är ändå ganska högt.... har 35- 40 mot sunet med korrigeringen "igång" vet int eom det beror på var man bor men tycker det ändå är ganska högt vad får du när du pingar din gateway?

Visa signatur

Signatur raderad. Max fem rader i fast bredd. Läs reglerna. Signaturens gamla innehåll skickat till användaren via pm. /GAPa

Permalänk
Medlem

Fan va hög ping ni har, jag har telia och 11ms

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

det heter som någon påpekade felkorrigering och INTE "pingfilter". Det är en marginal som finns för att korrigera fel (nähä?) och minska risken för länkflapp - när linan helt dyker och modemet måste synka om mot telestation. Bredbandsbolaget använder en sådan men enbart för sina ADSL-tjänster vad jag vet. Den går att manuellt plocka bort men stabiliteten på linan kan ryka iväg om man har otur. Ring supporten, fråga snällt om felkorrigering och be dem ställa ner den om det är möjligt. Ni kan tvingas offra lite bandbredd ifall ni tvunget ska ha lägre ping, beroende på hur bra signal ni har mot BBBs utrustning i stationen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfterDeath
Från början hade jag 67ms till ping.sunet.se, efter att ha tagit bort felkorrigeringen så har jag numera 36ms.

Bor du långt från telestn? Dåliga kablar eller allmänt ostabil lina?
Jag bor 1.5 km från station med telia iofs och med halvbra kablar och jag har BETYDLIGT lägre ping än så till sunet(bor utanför helsingborg)..
Så om du nu fick felkorrigeringen avstängd och din lina funkar bra så är det mycket konstigt att du inte har betydligt bättre ping än det.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viktore
Bor du långt från telestn? Dåliga kablar eller allmänt ostabil lina?
Jag bor 1.5 km från station med telia iofs och med halvbra kablar och jag har BETYDLIGT lägre ping än så till sunet(bor utanför helsingborg)..
Så om du nu fick felkorrigeringen avstängd och din lina funkar bra så är det mycket konstigt att du inte har betydligt bättre ping än det.

Ca 2.5 km, även supporten tyckte att det var konstigt att jag inte fick bättre ping även med felkorrigeringen borta men för mig så är det ganska förståeligt. Skillnaden mellan BBB och Telia i den största delen är att Telia har peering avtal med diverse internetleverantörer, både här i Sverige och utomlands.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv

när jag pingar sunet får mellan

57-74ms

jag har 24mbits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfterDeath
Ca 2.5 km, även supporten tyckte att det var konstigt att jag inte fick bättre ping även med felkorrigeringen borta men för mig så är det ganska förståeligt. Skillnaden mellan BBB och Telia i den största delen är att Telia har peering avtal med diverse internetleverantörer, både här i Sverige och utomlands.

Jo det är sant, men just till sunet skulle jag tippa på att trafiken tar ungefär samma väg. Din trafik går väl till sunet i malmö/lund?

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Kan det hända att de bara sätter på "felkorrigering" bara sådär?

För 3 månader sedan pinga man som vanligt! Sedan en dag pinga man för j*vligt! Efter som jag knappt spelar något och trodde det var något temporärt brydde jag mig inte om det! Hörde med lite folk i området som hade samma uppkopling som mig och de hade också samma problem. Men nu har lillebror börjat gnälla på mig att jag tankar, när det är självaverket linan det är problem på! Så tänkte lösa det här nu!

Ska höra med BBB vad de har att säga! Åter kommer!

Visa signatur

Asrock 939Dual-SATA2, Opteron 1.8@2.5ghz, 2GB G.skill, 6800LE @12/5

Amd barton 2500 @3400, 512mb Twinmos PC 3200, Geforce Ti4400