Permalänk
Medlem

Automatrix för Ubuntu

Info om Automatix för Ubuntu och Kubuntu för er som inte hittat det redan!

Ett GUI för automatisk installation av många "vanliga" paket/applikationer. Du får själv välja vad du vill installera och sedan sköter allt sig själv.

Ett urval av applikationer:

Multimedia codecs, Firefox plugins (java, flash m.fl), RAR, ACE, UNRAR support, Skype, Acorbat Reader 7, DC++, Mplayer, VLC, Beepmedia player, Opera, Bittornado, MS true type fonts, Nvidia drivers, Wine och flertal Gnome/KDE specefika applikationer.

Mer generell information och Installation-info finns här:
Ubuntu (Gnome) http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=66563
Kubuntu (KDE): http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=105343

För att det ska fungera måste 'Universe repository' och 'Backports repository' vara "aktiverade" i /etc/apt/sources.list

Jag har själv installerat det för Kubuntu och jag är belåten

Permalänk
Medlem

Nice, skall testas!

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Automatix, om man ska vara petig
Jag har testat det på ubuntu med framgång, bara nvidia-drivisarna som inte riktigt ville fungera.
Nice paket, men jag tror man lär sig mer om man installerar allt för hand

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem

så man måste altså ha internet för att kunna använda detta?

(till skillnad mot ubuntuaddon)

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

med största sannolikhet måste man ha internet, ja.

jag har prövat det ett antall gånger och det har funkat utmärkt vareviga gång

Visa signatur

Ubuntu 5.10/slackware 10.2 på: Amd64 4000+, Zalman CNPS9500LED, Kingston 2gb RAM, point of view geforce 7800GT,Gigabyte Ga-K8NXP-SLI, Maxtor ata 200gb, Samsung spinpoint 250gb s-ata2, Samsung 193p+ svart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADSL_kalle
Automatix, om man ska vara petig

Du får vara petig, var lite trött och småstressad imorse när jag skrev inlägget

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
så man måste altså ha internet för att kunna använda detta?

(till skillnad mot ubuntuaddon)

Nja, det bör gå att kringgå, men då är det snudd på lika enkelt att installera de paketen manuellt.
Ubuntuaddon måste du väl tanka hem någonstans också, så du måste ju ha internet hursomhelst någonstans.

Permalänk
Medlem

har 56k och modemet funkar inte i linux, så vanligtvis så tankar jag enklare paket i windows o lägger över. Hade det vart ett större paket så hade jag enkelt kunnat tankat det på jobbet och tagit hem..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

ultima: jag förstår. egentligen så gör ju inte automatix så mycket mer än att det just tankar hem och installerar specefika paket. därför menade jag på att man ska tanka hem paketen separat och sen använda automatix så är det ju lika enkelt att bara installer paketen manuellt. det som kan vara lite klurigt är ju att veta _vilka_ paket som är relevanta.