Antipiratbyrån och IFPI vill ha tillgång till kontouppgifter

Permalänk
Medlem

Piratpartiet FTW!!!! :D:D

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
helt otroligt...

VAd är det som är helt otroligt...?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Piratpartiet ja!
Snart kmr nog nån mordhota APB.

Snart får man väl skaffa en extern hdd eller dyl som man kan plugga i sammtidigt som man drar ut internetkabeln? eller börja koda allt , jag vet inte. Eller lättats borde vara att alla hära på swec gick ihop och lejde en hitman ^^

Permalänk
Medlem

Det här är så jävla sjukt!
När fan ska vanliga svensons inse att det här kränker den personliga integretenen? När ska det bli stop på företagens makt över regeringen?
Tror nog jag snart flyttar till månen.. _._

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Avstängd

dom är ju förfan som hitler fast inom nerladdning. istället för att ta bort tryckfrihets och yttrandefrihets lagarna så tar dom bort lagar så dom får kolla allt man gör!

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagt att om icke statliga "företag/bolag", whatever, ska snoka runt vilka sidor folk har vart inne på osv tkr jag känns som "personlig terrorism" eller hur man ska säga.. Dom förbjuder ju fan allt i Sverige känns det som.. GO SWEDEN! Innan tyckte vissa kanske att USA verkade lite "sinnessjukt" Kan ju säga att för tillfället skulle jag kunna dra dit om man hade jobb & boende väntande..

Peace

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

"Skivbolagens intresseorganisation, Ifpi, vill gå längre än utredaren. Organisationen tycker att rättighetshavarna själva borde kunna begära ut abonnentuppgifter utifrån ip-numret, efter att först ha gått till domstol. På samma sätt som i Danmark......
....I likhet med FRF vill Ifpi "avlasta" polisen. Uppgifterna som fås ut vill organisationerna använda för att skicka varningsbrev till illegala fildelare."

Är det nån mer än jag som tycker det där låter konstigt.
De vill få ut abbonentuppgifter/ipnummer efter att man gått till domstol för att skicka varningsbrev?
Vad kommer domstolarna tycka om det egentligen?

"Du, hörrni nu har vi en som tankar ner/upp Hipp Hipp Hora igen, får vi kolla vem det är så vi kan masspamma varningsbrev till han/hon?"

"Suck, nu igen....visst visst gör det ni."

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

Blir piratpartiet för min del.. nu har de jävlarna gått över linjen

Permalänk
Medlem

Vill dom inte ha nyckeln till mitt hem också? *Grr*

Snacka om att helt köra över vår personliga integritet.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

Hahaha ja dem kan ju iaf försöka. Inte ens sverige är så skevt i dagsläget att en sån här lag skulle gå igenom. Däremot kommer vi att komma dit nån gång i framtiden om vi fortsätter åt det här hållet.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Piratpartiet FTW!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

om dom ska få rota runt i folks integritet ska fan jag oxå få göra det,
Vem kan ta fram det värsta skvallret hos nån hög person som håller för detta förslaget

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk

Jag tror att det är avsevärt mycket mer än 50% av alla datoriserade mänskliga ting som avskyr denna form av förslag!

EDIT: Piratpartiet FTW

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Fy fan, säger jag. Att läsa förslaget gör mig kräksjuk! Va fan ska IFPI och APB göra polisens jobb? Det är polis och domstol som ska beivra brott, inte några privata organsiationer. Men går detta förslag igenom kan vi väl börja tillåta medborgargarden och lynchmobbar. Forumiten Manglar lär väl hoppa av glädje när han läser om detta förslag.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk

Det värsta är att ingen förstår vad som håller på att hända, förutom de som är någorlunda insatta (Jag vågar gissa på att antalet i sverige som ens vet om hur sjukt det här är är oerhört lågt).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jepp, blir och rösta på piratpartiet när det blir dags Blir för övrigt min första röst någonsin, har struntat i tidigare röstningar.

Och vad gäller upphovsrätt så borde det försvinna så fort som möjligt!

Permalänk
Medlem

Hittade lite info på idg's forum att "Say No Kampanjen" startar 1 februari. Denna bojkott omfattar de stora aktörerna inom film och musik. Ska pågå till årets slut. Mer finns att läsa på www.say-no.se

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twoedge
Och varför skulle inte detta gå igenom ?

Sedan den 1/7 har en del olika lagförslag som har urholkat den personliga integriteten gått igenom.

Allt för att bekämpa "terrorism" =/

För att APB inte är en orginasition som arbetar åt polisen eller har den makten att göra ens polis arbete. Då skulle väl andra företag kunna göra samma sak APB??

Permalänk

Blir ABSOLUT en röst på PiratPartiet, slår vad om att dom mutar någon högt uppsat och fårigenom förslaget, är ju helt omöjligt för oss dödliga att bestämma. Ett jedra piss är vad det är!

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Snart åker man dit så det svider om det. Vet inte för vad, men det är ju fullkomligt omöjligt att vara hårdvaru/mjukvaru intresserad och inte få livstid inom en snar framtid.

Kumla here I come! (En extra gubbe till Innebandylaget)

Visa signatur

[ICARUS][b][ATHLON 64 X2@2500MHz][EPOX 9NDA3+][4x512MB CORSAIR XMS][GF 6800ULTRA@450/1250][THERMALTAKE TSUNAMI]
[NEMESIS][PENTIUM 4E@3500MHz][ASUS P4C800-E DELUXE][2X512MB TWINMOS DUAL][GF 6800LE@12x1,6,405/860][CT DRAGON]
[/b]

Permalänk
Medlem

PiratPartiet får min röst kan jag säga direkt

Tycker dom får lägga ner nu och inse att detta inte kan stoppas, någonsin. Det är ett av internets grundregler att datapacket skickas åt alla möjliga håll och innehåller alla möjliga saker och ting, den virtuella världen sammankopplar den riktiga världen på flera olika nivåer men framförallt kommunikation och om den ska fortsätta utvecklas så kan dom inte försöka stoppa piraterna som är större delen av Sveriges befolkning bara för att dom laddar ner saker och ting, det är ju tanken bakom internet!

Piratpartiet !!!!!!!

p.s BOMBHOTA DOM JÄVLARNA

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herkules
åååå vad snällt av de att vilja "avlasta" polisen! När ska de inse att folk inte vill ha cd skivor!

Vadå, inte vill ha skivor? Måste man ladda hem piratkopierat för det! Eller så betalar man ett par kronor på en nedladdningssajt????
Jovisst är jag emot att APB kör över vår integritet, men det är ju sjukt att man inte har råd med en låt??? Fan, ringsignaler till mobilen är dyrare, men det köper folk i mängder...
Peace.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Menar ni helt allvarligt att ni tänker rösta på Piratpartiet? Jag håller med om att det har regnat löjliga och hemska propositioner. Trots detta anser jag att det är minst lika löjligt att någon vill "avskaffa upphovsrätten". Jag vill iaf behålla upphovsrätten till saker jag skapar. Att avskaffa upphovsrätten här i Sverige spelar heller ingen roll. Vill ni kopiera Darin så är det ju jättebra iofs... kanske är det ni vill.

Saxat ur piratpartiets principprogram:
"Vi vill stärka den del av upphovsrätten som behandlar en skapares rätt att anses som upphovsman till ett verk. Den rätten skall
inte kunna avtalas bort, ärvas eller säljas. Dessutom vill vi stärka kravet att ange källa om man kopierar, citerar eller ändrar i ett
verk. Det skall fortsatt vara förbjudet att ändra i ett verk så man kränker upphovsmannen, särskilt om man gör det i
kommersiellt syfte. Denna ideella upphovsrätt skall gälla utan tidsbegränsning.

Däremot vill vi helt avskaffa den del av upphovsrätten som behandlar en skapares exklusiva möjlighet att framställa kopior av
ett verk. Denna är baserad på det falska antagandet att en sådan exklusivitet främjar kulturskapande. Tvärtom så hindrar den
fri rörelse av kultur och kunskap, vilket är viktiga ingredienser i allt kreativt skapande. Dessutom har den teknologiska
utvecklingen skapat helt nya möjligheter att skapa robusta affärsmodeller där både producenter och konsumenter kan mötas på
lika villkor till bådas fördel."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
inget som inte lite napalm kan lösa.

WORD

Visa signatur

MEn_LOL

Permalänk
Medlem

Vill bara påpeka att det inte alls är självklart att piratpartiet ens kommer gå att rösta på i valet. Jag tycker ni alla som skriker ut "Piratpartiet FTW" ska ta er en tripp till deras sida och se hur illa de ligger till med insamlingarna, samt kanske hjälpa dem lite om ni nu vill kunna rösta på dem.. Som det ser ut idag tror jag inte ens de klarar sig till valet iaf.
För övrigt rör det sig ju precis som vissa sagt mest om en symbolisk röst..

Nu så.. Piratpartiet FTW!

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

patetiska organisationer.

men det är ju typiskt sverige, piratkopieringen är det allvarligaste brotten i vårat land

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Alltså om det fortsätter så här kommer vi få det som ryssland, kronofogden kommer inte snällt ringa på dörren utan kommer bryta upp den med våld och vara utrustade med vapen. Att rösta på partier bara för att de råkar erbjuda en sak som är vettig är helt fel, om ni är missnöjda med de partier som finns rösta hellre blankt då. Sverige är idag ett skämt, likaså de folkvalda. Vill man kunna klara sig undan med det ena och det andra ska man tydligen bli politiker, värre hycklare får man leta efter.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Storebror ser dig

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Borde väl röstas nej på de här lagförslaget, dom feta gubbarna i riksdagen vill väl inte att nån ska kunna se vad dom varit inne på för sidor
Kan tänka mej löpsedlarna på kvällstidningarna

btw vad har APB för adress.?

Visa signatur

AMD Athlon X2 4200+ GeForce 7600GS, Kingston DDR2 1gb 750mhz, 250gb Seagate + 250gb Samsung.

Permalänk

Helt sinnessjukt!

Vem det än var som skrev om emigrering, jag är på!