Antipiratbyrån och IFPI vill ha tillgång till kontouppgifter

Permalänk

vi löser det som män gör, ett par starka öl och gyttjebrottning med stringkallsingar!

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Jag orkade inte läsa dem sista två sidorna men ett mycket bättre förslag som vore mer passande vore väl att den som blir påkommen med att tanka hem en viss fil med Copyright eller nått sånt ska betala in vad programmet/filmen kostar och få behålla sin kopia. Då blir det en deal som (nästan) ingen kan klaga på.
Kanske man borde tipsa Piratpartiet, tror det skulle ge dem mer framgång än att helt slopa upphovsrätten vilket jag anser är viktigt för att företag ska vilja fortsätta utveckla program och skapa filmer.. ^^

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deru
Även om det är fel med piratkopiering, så är det ännu mer fel om ifpi och apb kan snoka och spåra hur mycket dom vill! Sånt som dom vill ha tillgång till är ju bara sånt som polisen borde ha tillgång till och inte någon organisation. ifpi och apb är ju inte statliga på något sätt!

håller med helt o hållet.. vem fasen vill köpa en film/skiva när det är så dyrt? skoj att köpa en film för 300 kr som visar sig vara det värsta timmarna i ens liv. det är jäkla bra att man kan tanka ner låtar lagligt men jag känner mig inte bekväm att betala med kortet över internet. att se filmtrailers är ju totalt värdelöst för då har dom tagit typ de enda skämten ur komedifilmen o pressat ihop på 2 minuter sen är resten skit o så blir man lurad som faan.. det är alla jäkla mellanhänder som gör det.. inte bara skatterna om det även hade varit så att skådespelarna fick lägre löner, kunde dom dragit ner produktionskostnaderna och då dragit ner priset. då hade dom sålt fler filmer vilket ger filmskaparna mera inkomster och då får skådespelarna mera pengar ändå eftersom jag förmodar att dom får inte direkt en fast summa utan mera lite utav en procentuell del av filmintäkterna gissar jag på. dom har ändå för mycket pengar. jag tror att piratkopiering till viss del är bra för försäljningen av spel o musik.. fast kanske inte direkt för filmer. Spel är de ju ofta så att man vill kunna köra online o hör man ett band som är asbra så köper man ju lätt den skivan bara för att stödja de bandet med några kronor (så tänker och tycker jag iaf o jag tror mänga håller med mig). vad gäller filmer så tror jag det är så att väldigt många anser att väldigt många filmer endast går att se en eller väldigt få antal gånger, även om den är bra o har man sett den 1 gång så är den inte värd att köpa eftersom man inte direkt känner för att se den igen. Jag tror att detta idiotiska förslaget inte kommer hålla i längden utan det är bara som en tillfällig lösning för APB o de organisationerna. snart kommer var enda en jäkle ha krypterade diskar o anslutningar o då är det kört för dom o då har dom lagt ut alla dessa pengar i onödan på teknik för avlyssning.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jag 567
Hmm... vad säga?

Orkar inte läsa igenom hela kedjan, står ju typ bara bomba och rösta på piratpartiet.

Men tänk efter lite killar.
Varför börjar ni inte intressera er för politik och ställer upp i de andra partierna, så det sker en föryngring och ni FÅR fram er talan i regeringen.
Då skulle det hända nåt vettigt. Det hjälper inte att skriva här hur skit allt är, när ni inte vågar eller vill ta initiativ och gör er röst hörd för de som verkligen behöver veta vad ni tycker.

Piratpartiet? Nja.. visst kanske en röst skulle väcka en liten tanke hos vissa men det blir änså i slutänden för lite röster för att ni skall tas riktigt på alvar.
Jag tror mer på att ni måste börja föryngra ere politiker i SVerige, byta ut en står del av dagens sittande politeker.

Någon intresserad?

Jag tror nog många av oss faktiskt är intresserade i politik, jag vet att jag iallafall är djupt intresserad, men jag är också djupt missnöjd. Det finns inget parti idag som representerar mina åsikter på ett sånt sätt att det kan sägas att jag håller med dem. Ett tag var jag på allvar inne på att försöka få till lite riktiga ändringar i min komundel där jag brukade bo för jag vet att jag hade stöd där, men de förhoppningarna dog när jag sådär lite under bordet fick veta att killen som skötte vad som lades fram till komunen hade ungefär samma intresse av att lyssna på folk under 45 som han hade att bryta benet...

Och så verkar det vara för det mesta... är man inte halft pensionär verkar man vara inkapabel till genomtänkta tankar i de flesta av politikernas mening... Få till en föryngring säger du, visst, mer än gärna.. om det inte vore så att jag hunnit bli gammal innan den kommer...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobb100
Är inte amtipiratbyrån en privat organisation, typ som en privatperson?

Om en privatperson tar reda på vad en annan person gör men sin dator kallas det hacking och är olagligt??

Tror de är en ekonomisk förening. I vilket fall ha de inga som helt juridiska och/eller moraliska rättigheter, varken som poliser eller annat... De är med andra ord inget annat än råttor som springer runt och försöker sätta dit folk bäst de kan för att de får betalt för att göra det. Hade de vart en oberoende organisation hade det kanske vart annorlunda, men nu är de inte det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

som många andra tycker man starkt om detta, dock skall man inte vara dum och ens skämta om bomb och andra TERROR medel.

Det är ju EXAKT det de försöker skylla på. Försök istället sansat att informera andra och som nämndes i tråden, folk och samhälle har inte mycket att säga till om. Vare sig det handlar om vallöften eller rättigheter, får vi endast rösta på saker som Euron, tills det blir ett JA..
fy fan för detta, spelar ingen ROLL vilket parti, knappast NÖJD med dagen, dock fruktar jag morgondagen likaväl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jag 567
Hmm... vad säga?

Orkar inte läsa igenom hela kedjan, står ju typ bara bomba och rösta på piratpartiet.

Men tänk efter lite killar.
Varför börjar ni inte intressera er för politik och ställer upp i de andra partierna, så det sker en föryngring och ni FÅR fram er talan i regeringen.
Då skulle det hända nåt vettigt. Det hjälper inte att skriva här hur skit allt är, när ni inte vågar eller vill ta initiativ och gör er röst hörd för de som verkligen behöver veta vad ni tycker.

Piratpartiet? Nja.. visst kanske en röst skulle väcka en liten tanke hos vissa men det blir änså i slutänden för lite röster för att ni skall tas riktigt på alvar.
Jag tror mer på att ni måste börja föryngra ere politiker i SVerige, byta ut en står del av dagens sittande politeker.

Någon intresserad?

Frågan är om det räcker. Många här är engagerade i politik och diverse partier. Hur det är med alla dem som kommer med bombförslag vet jag inte men de är säkert inte gamla nog att rösta ändå. Vad gäller regeringen, ministrarna och dagens politiker så måste de bort ILLA kvikt.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,771504,00....
Off Topic visserligen och Aftonbladet är en skvallertidning, det vet jag. Men om detta är sant så har jag inget förtroende längre för nått parti och dess nuvarande politiker. Om inte detta är mygel och propaganda så vet jag inte vad som är det idag.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamman
Det visar de iaf inte utåt, då man möts av en splash-screen med texten "Piratpartiet: Avskaffa upphovsrätten. På riktigt." i stora bokstäver då man går in på www.piratpartiet.se

Det är svårt att hålla en diskussion med någon som inte är läskunnig...
Läs mitt inlägg igen så kanske det klarnar lite.
Skrev att det pågick disskussioner på partiets forum, sa ingenting om vad som stod på partiets framsida.

Men jag antar att du är en sådan som bara läser löpsedlarna till tidningarna så den här disskussionen är ju totalt onödig eftersom jag inte gav mitt inlägg någon ämnesrubrik.

/X

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk
Discokungen

Piratpartiet är långt ifrån intressant då de bara behandlar ett problem. Att ställa upp i riksdagsvalet är så fruktansvärt mycket mer än bara ett problem. De som tycker att det är vettigt att rösta på PP gör det, ni som tycker det finns andra problem som arbetslöshet, invandrarpolitik etc. tänk om.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Piratpartiet är långt ifrån intressant då de bara behandlar ett problem. Att ställa upp i riksdagsvalet är så fruktansvärt mycket mer än bara ett problem. De som tycker att det är vettigt att rösta på PP gör det, ni som tycker det finns andra problem som arbetslöshet, invandrarpolitik etc. tänk om.

PiratPartiet kommer inte att beröra sådana frågor utan deras mål är att väcka de slummrande politikerna så att de förstår att de inte kan blunda förbi det problem som uppstått.

De frågorna du tar upp är ju mycket omdebatterade i riksdagen, detta problem är ju gömt lite bakom någonstans vilket är på tok fel med tanke på att över 100000 svenskar nu utför olagliga handlingar varje dag.

/X

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05