Antipiratbyrån och IFPI vill ha tillgång till kontouppgifter

Permalänk
Medlem

2 sidor skräp and counting...

Det finns ungefär 100 sätt att påverka det här på som är bättre än att skriva "bomba APB" på ett internetforum.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Avlastar polisen? jo tjenare.....

Permalänk
Medlem

fin fint...

säger det igen, POLIS är POLIS och ALLA andra så kallade "intresse grupper" skall för fan inte ta deras jobb. Har de inte tid, betyder det nog att det inte är viktigt. Annars kan ju APB och andra ge pengar till staten, och så får staten använda sina resurser mot Riktiga IT skurkar som lurar Svensson och company på MILJONER genom att läns konton och skicka virus i massutskick..etc.

Kanske dags att en grupp människor börjar pendla tunnebanan, och kolla vem som har ID med sig och inte betalar, eller varför inte stoppa människor som kör bil och se om de inte är påverkade??

Mycket bättre saker finns att göra.. detta är bara början.. fan har vi människor ingen att säga till om? Måste man rösta på ett PIRAT parti för att få NORMALA rättigheter??

Sjukt...?? detta har paserat sjukt länge sedan.. och de skyller på Terrorism och de bara skall skicka ett "varnande" finger..... FINGER UPP YOUR F*** ASS!! om du inte har något bättre att göra en att spåra personer varken förstör eller är riktigt "kriminella"..

Avlasta polisen på rätt sätt, ta bort knark, illegala importer etc.

Permalänk
Medlem

Med fulla politiker kan vad som helst hända.

Visa signatur

Sär skrivning och fel stavning är jätte jobbigt.

Permalänk
Medlem

de dricker knappast från systemet, mer DIREKT IMPORT också.. jäkla hyckleri.

Permalänk
Avstängd

Tyvärr saknas 1675 underskrifter hos piratpartiet för att kunna ställa upp.
Som många andra här är min ståndpunkt att få sätta en tydlig markering till 40/50-talist gubbarna att ge det räcker nu.
Kommer ett parti in som vill ta bort patenträtten så fastnar nog en och annan bulle i halsen till sossefikat så de börjar lyssna lite för att komma överens om en kompromiss.
Jag kan hålla med om att ståndpunkten om patenträtten ger ett oseriöst intryck och knuffar bort andra bra förslag som att kassettersättning ska bort,
Kraftigt stärkt integritetsskydd för individen, Datalagringsdirektivet inte implementeras m.m.
I praktiken så vill väl säkert piratpartiet ha en vettigare debatt kring patenträtten och kanske ändra den till något nytt som kommer fungera bättre för de flesta framtiden. Inte bara bautaföretagen i rättsalen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nätokraten
Fy fan, säger jag. Att läsa förslaget gör mig kräksjuk! Va fan ska IFPI och APB göra polisens jobb? Det är polis och domstol som ska beivra brott, inte några privata organsiationer. Men går detta förslag igenom kan vi väl börja tillåta medborgargarden och lynchmobbar. Forumiten Manglar lär väl hoppa av glädje när han läser om detta förslag.

Man undrar vad som krävs av ett företag för att de ska kunna "ta över polisens jobb", kanske man ska starta ett företag för att hjälpa polisen tex trafikpolisen utanför APB. Kanske behöver de hjälp med att spana efter blottare. Hört att mr Ponten inte alltid är helt påklädd. Någon som vill ha jobbet? jag kan lätt tänka mig att storma in hemma hos honom och rota runt i hans personliga saker. Kanske ett par gånger i veckan

Jag tycker att någon av de som fått vaning från apb ska ta några "fina" privata bilder på sig själv ladda upp dem på någon "public" plats så som bibliotek och sedan skylla på apb, att de läckt bilderna.

Permalänk
Medlem

Haha, APB My ass

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk

Hmm folk måste ha det svårt om dom inte ens kan klara av och stå för det dom gör..

Visa signatur
Permalänk

Dags att kicka Bodström och resten av flummeristerna i nästa val. Piratpartiet känns dock som att slänga sin röst i sjön.

Permalänk

skaffa en dator som är trådlöst å bygg in den i väggen & vägra erkänna att du laddat ner ngt . så visar du en dator med ett köpt os på & ingenting annat . Å säg till dem . vart finns spåren? ( för att det ska funka bör ni ha en väldigt tyst dator i väggen inte ett jetplan )

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
skaffa en dator som är trådlöst å bygg in den i väggen & vägra erkänna att du laddat ner ngt . så visar du en dator med ett köpt os på & ingenting annat . Å säg till dem . vart finns spåren? ( för att det ska funka bör ni ha en väldigt tyst dator i väggen inte ett jetplan )

Med lite tur kanske man har en granne med trådlöst och utan kyptering

Permalänk
Avstängd

Kanske är dags för en motståndsrörelse snart, AAPB (Anti Anti Pirat Byrån)

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

en intressant fråga som jag skulle vilja ha svar på, alla dessa som jagar, ta t.ex. henrik potén, har de/han inga olagliga kopior på saker hemma? deras barn, kan sätta en femma på att de drar ner olagliga saker.

men det är ju klart, de har ju rätt att dra hem saker o dela ut saker, annars skulle de inte kunna vara på DC utan att själva bryta mot lagen

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pago
Jepp, blir och rösta på piratpartiet när det blir dags Blir för övrigt min första röst någonsin, har struntat i tidigare röstningar.

Och vad gäller upphovsrätt så borde det försvinna så fort som möjligt!

Håller med Pago, samma här första rösten någonsin.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

får bli piratpartiet då

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
en intressant fråga som jag skulle vilja ha svar på, alla dessa som jagar, ta t.ex. henrik potén, har de/han inga olagliga kopior på saker hemma? deras barn, kan sätta en femma på att de drar ner olagliga saker.

men det är ju klart, de har ju rätt att dra hem saker o dela ut saker, annars skulle de inte kunna vara på DC utan att själva bryta mot lagen

vad har det du skriver med ämnet å göra?

Hans barn är vad jag vet INTE med i organisation apb. så vad det spelar för roll om dom laddar ner eller upp fattar ja inte

Det finns ingen lag som gör det förbjudet att skicka filer över internet.. isf bryter jag ju mot lagen när jag trycker på "skicka svar"

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av millepromille
vad har det du skriver med ämnet å göra?

Hans barn är vad jag vet INTE med i organisation apb. så vad det spelar för roll om dom laddar ner eller upp fattar ja inte

Det finns ingen lag som gör det förbjudet att skicka filer över internet.. isf bryter jag ju mot lagen när jag trycker på "skicka svar"

du menar information aka data? filer skickar du väl in när du trycker på den knappen:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

https://www.piratpartiet.se/

kanske dags att styra upp då.

Samla signaturer på papper till valmyndigheten

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
du menar information aka data? filer skickar du väl in när du trycker på den knappen:p

Jopp.. filer är precis vad som skickas. just nu tankar jag en html FIL över http

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alla de som pratar om att rösta på Piratpartiet, se för guds skull till att bidra med era underskrifter redan nu så att de överhuvudtaget kan ställa upp i valet!

Permalänk

Helt jävla otroligt. Vart är vi påväg?

Piratpartiet är inte heller nån lösning på denna problem. Så om ni ska rösta denna år, låt bli rösta på piratpartiet. Rösta på någon av de mer demokratiska och företag/ekonomivänliga partier.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Helt jävla otroligt. Vart är vi påväg?

Piratpartiet är inte heller nån lösning på denna problem. Så om ni ska rösta denna år, låt bli rösta på piratpartiet. Rösta på någon av de mer demokratiska och företag/ekonomivänliga partier.

Tänkte rösta på FolkPartiet. Men nu när man ser vart allt är påväg så kanske det dags att tänka i andra banor, tyvärr. För så här får det helt enkelt inte gå till. PiratPartiet verkar vara ett av dom starkare korten för att få regeringen att fatta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Helt jävla otroligt. Vart är vi påväg?

Piratpartiet är inte heller nån lösning på denna problem. Så om ni ska rösta denna år, låt bli rösta på piratpartiet. Rösta på någon av de mer demokratiska och företag/ekonomivänliga partier.

T.ex?

Permalänk
Medlem

Jag fattar ingenting. Så fort någon här skriver att han vill ha någon key eller nåt så får alla mensvärk och börjar skrika att dom ska rapportera men nu verkar alla digga piratkopiering ?
Så i fortsättningen om någon ber om nåt hjälp istället.

Permalänk
Medlem

Palla APB... lägg ner ...

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koppp
Jag fattar ingenting. Så fort någon här skriver att han vill ha någon key eller nåt så får alla mensvärk och börjar skrika att dom ska rapportera men nu verkar alla digga piratkopiering ?
Så i fortsättningen om någon ber om nåt hjälp istället.

Handlar inte bar om pirat kopiering här, utan företag utan någon som helst hög utbildning som vill kontrollera oss oskyldiga här i landet och ta över polisens jobb

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

plus att det krävs lite cojones för att våga stå för vad man tycker
Det är iofs ok om man på riktigt inte stödjer piratkopiering, men jag förstår inte varför det ska behöva vara sån tabu över det på flera hårdvarusajter. Press från sponsorer kanske? äh vet inte. Tycker bara att ämnet mår bättre av att luftas.

Permalänk
Medlem

vafan gnäller ni om? om ni gör nåt lagligt så behöver ni inte bry er om nåt men annars så blir ni säkert oriliga va?

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Rätt många som tankar, o rätt många av dom som kommer rösta på Piratpartiet ( om de får vara med ) Kommer bli kul o se!!

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D