Permalänk
VR-fantast

Du träffar henne inte så mycket för du är dålig på att slåss med den sortens vapen

Du vet, det är inte meningen att man ska vara bra från början
Öva på o slåss på sämre motståndare så kommer du ju kunna spöa ner henne lätt sen ...

Permalänk

Ok låterbra, Tack

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Inaktiv

För att bygga ett stronghold vad behövs då? Man kanske borde börja leta saker till den redan nu. Vad är bra att ha för en fighter och vad kan man vara utan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greken

Men min patron sa att jag inte kunde bli Wizard om jag inte byggde ett Stronghold och efter Wizard är det ju Master, och sen Magistre.

Hon tog bara nåra soul gems, tror hon snodde en storm atronach och en Winged Twilight, mit stronghold ligger i Ulvriths grave jag har sånna där Dwemer Centurion vakter fick dom efter jag hittat en dwemer bok och gett till strongholds kvinnan.
Och om man nu blir magistre.. var bor man? om man får det där huset i Vivec som den nuvarande Magistren bor så är jag glad att jag inte fick det, det strongholdet som jag har nu är så mysigt
Btw.. vad har man Tower Dungeon till? bara lite lava och skit ju.

ok. var lite nyfiken på om soulgemsen hade nån inverkan på vad man fick för vakter och hur strongholdet såg ut... hade hoppats att dte skulle vara så men man kanske inte ska överskatta speltillverkarna då... det är fan skumt med magistre för jag kan inte bli det eftersom jag är master, kanske måste göra nåt när man är wizrd då som jag missade... du kan väl posta om du kommer på det...

Visa signatur

x2 3800+ :: r x950xt :: 2048

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag blivit vampyr för tredje gången och har inte sparat på väldigt länge. Vet någon hur man blir normal igen eller det är hopplöst. Jag blir ofta vampyr efter jag har vilat.

Hur blir jag normal?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snuffle
Nu har jag blivit vampyr för tredje gången och har inte sparat på väldigt länge. Vet någon hur man blir normal igen eller det är hopplöst. Jag blir ofta vampyr efter jag har vilat.

Hur blir jag normal?

jag vet att det ska gå att bli botat, däremot vet jag inte hur. kolla forumet på morrowind.com det finns en tråd om det tror jag, eller kolla om det finns en faq. kanske.
annars kanske du ska kolla igenom den här tråden lite. har för mig att det finns några inlägg på ämnet...

Visa signatur

x2 3800+ :: r x950xt :: 2048

Permalänk
Inaktiv

Jag har nu hittat ett mystiskt ställe med två pelare och någon sorts röd eld som snurrar runt de. När jag trycker på dem står det att jag inte har index för dem.

Vad är det och var hämtar man det?

Permalänk
Medlem

Snuffle: propyolon chambers är till för instant traveling, du ska hitta index nånstans (vet inte var) till motsvarande propylon och sen kan du teleportera dig till den eller nått...
iaf.. det var en kille här på swec som postade en länk till en sida där det stod var dom låg och alchemy potíons och massa andra grejer, bläddra tillbaka nånsida ser du det säkert.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor_cut

Ska det vara så eller finns det en patch eller nåt?

Hehe, jag hade problem med råttorna först, sen när jag kom på att vapnet var det allra sämsta och att jag hade ynka 5p i den färdigheten var det inte så konstigt, med ett ordentligt svärd som jag kunde hantera blev de en väldigt enkel match:)

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Det kan vara www.morrowindalliance.com som du menar Greken?

BTW: Jag är halvgrek

Permalänk
VR-fantast

Har gjort en machinegun till morrowind (ser just nu ut så här, jo ja vet att den e mörk http://it01.lbs.se/it01niclash/machinegun.jpg) men när jag ska skjuta iväg bolts så skjuter den sen får ja upp följande meddelande

"Arrowbone missing on actor "PlayerSaveGame" Continue Running Exec?"

Nån som vet

Permalänk
Medlem

Det DÄR är inte en machinegun, det är en automatshotgunsluftvärnskanon... eller va säger ni andra

Permalänk
VR-fantast

detaljer...

Permalänk
Inaktiv

Ramlade precis igenom golvet när jag hoppade för mycket, Något som hänt er??

Permalänk
Medlem

Yapp det har det snuffle. Har hänt en gång för mig, störande.

Permalänk
Medlem

Händer fan hela tiden.. Man hoppar ju jämt när man ska nånstans och ibland blir det lite för mycket hopp och då glider man rakt igenom.. Har hamnat under en canton i Vivec än gång.. i vattnet alltså..

Rätt tufft..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
VR-fantast

Har ett problem utöver problemet med machine gunnen nåra posts längre upp...

Har gjort ett svärd... det konstiga är att morrowind ändrar färg på det när det importeras

Ser ut så här i max : http://it01.lbs.se/it01niclash/japi.jpg
http://it01.lbs.se/it01niclash/japi2.jpg

Men så här i morrowind : http://it01.lbs.se/it01niclash/japsword2.jpg

Vet inte om ni leker med editorn o 3dmax som jag gör men kan ju hoppas på svar ändå...

Permalänk
VR-fantast

jahopp nu var rosten fixad men nu ett annat problem

renderar likadant som innan i max (http://it01.lbs.se/it01niclash/japi.jpg
http://it01.lbs.se/it01niclash/japi2.jpg)

men ser ut så här i morrowind : http://it01.lbs.se/it01niclash/thesword.jpg

Helt tokljust... lösning någon??

Permalänk
Medlem

....

Hur gör man vid dörren till.....öh, det är uppdraget man får av Sul-matuul om att hittta en grotta.
Wisdom test heter det....har hittat dörren men hur får man den attt öppna sig???? svar uppskattas....

Kurre

edit: lite små stavfel

Permalänk
Medlem

Öppnas den inte bara en viss tidpunkt på dygnet eller? Var finns grottan förresten?

Permalänk
Inaktiv

Det börjar bli störigt att spelet stänger ner sig själv hela tiden. Jag höll just på att döda en svår gubbe och så stängde sig skiten. Borde släppas en patch eller nått som tar bort den buggen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snuffle
Det börjar bli störigt att spelet stänger ner sig själv hela tiden. Jag höll just på att döda en svår gubbe och så stängde sig skiten. Borde släppas en patch eller nått som tar bort den buggen.

Haha, hände mig för inte så länge sen när jag slogs mot tre gubbar i en grotta, tänkte att det väl blev för mycket för processorn, den är säkert överhettad:(
På nåt sätt skönt att se att det händer andra också, det är bara att spara med jämna mellanrum!

Och se då till att inte spara över en och samma fil hela tiden, det vet en inbiten sparare att man inte gör...Jag har erfarenhet från Tomb Raider bland annat:D
Om nåt har blivit fel och man hela tiden använt sig av samma save får det katastrofala konsekvenser...

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Inaktiv

håller med dig, men mitt under en strid, som man håller på att vinna??

Har nu haft oturen att bli av med 100 points i strength mitt ute i bushen. Hur får jag tillbaks de poängen? Har använt alla mina potions. Kommer inte ihåg vad de heter.

Permalänk
Medlem

Köp restore strength om du hinner till en stad innan du döööööör

Visa signatur

"För övrigt anser jag att Cartago bör förstöras."
"We must learn to live together as brothers or perish together as fools." --Martin Luther King Jr.

Permalänk
Medlem

Nu finns det en patch ute till Morrowind.

http://www.morrowind.com/main.htm

Den är för US version och funkar bra på min Collector's Edition. Det dyker upp några upplysningar om att det sparade spelat kan få problm eftersom det är sparat i en tidigare version när man öppnar sina gamla sparade spel, men jag har inte märkt några problem än.

Här är de nya funktionerna + saker som är fixade.

Citat:

Features Added

When a default cell is created, water creatures are added to the cell. This means as you swim further and further away from the mainland, and new water cells are created, they will be populated by water creatures.

An auto run feature has been added. You can now continue to run forward when you press the Q key on your keyboard once. This will cause you to run forward until you press the autorun key a second time or the back or forward movement keys.

A version number has been added to main menu screen.

A health Bar for NPCs and creatures has been added for when you are in combat. An orange health bar for the creature or NPC you are currently in combat with will now appear above your own health bar on the lower left part of the screen. This health bar will only appear when you are attacking a creature or NPC and will slowly fade out if you stop attacking. It will also update to a different creature or NPC's health if you switch targets in the middle of combat.

Added Difficulty slider to Preference menu under Options. The Difficulty slider has 200 different settings that will either increase the amount of damage you deal and receive or reduce the amount of damage you deal or receive, depending on where you set the slider.

The user can now load multiple plug-ins without losing references when both plug-ins affect the same cell. This means that if you have 2 or more plug-ins that add or remove references from, for example, Fort Moonmoth, you will be able to keep all of the additions or removals from all the loaded plug-ins.

Added a "DirectX Diagnostic" button in the Morrowind Launcher that allows you to run the DirectX Diagnostic tool directly from our interface. This can be reached in the Morrowind launcher. Click on Technical Support in the launcher and you will see a DirectX Diagnostic button that will run this handy tool. The DirectX Diagnostic tool is very helpful for problem shooting any technical problems you may be having with the game.

Added a sound quality button to the Options menu. The two available choices are Hardware Acceleration and Software Mode. Those of you that are still experiencing sound problems should set this Software Mode.

Bug Fixes

Fixed a crash bug involving the purchase and equipping of the Imperial Chain Cuirass.

Fixed several sound problems with several lower quality sound cards. You should be able to play the game with your Hardware Acceleration set at full from now on.

Fixed a bug that was causing problems when you attempted to save with a container open.

Only guards marked as re-spawn will re-spawn now.

Plug-ins will no longer come up with a warning in the launcher saying that that plugin/save uses a different version of master file than is present when they do not.

Jumping up slopes will no longer cause you to float and glide.

Summoned bound items no longer give you infinite stats.

You will no longer crash to desktop if you press Enter while making potions.

You can no longer drop conjured weapons if they un-equip then equip them.

Health numbers for weapons in the quick keys menu pop up help will now display accurately.

Loading while the container menu is open will no longer create multiple cloned containers.

Fixed some menu bugs with saving a game by only allowing saves to occur if you have no other menus open.

Memory leak when summoning bound items has been fixed.

Fixed a crash when canceling barter.

Fixed a freeze that locked the game in a bad menu mode after Sleeper dreams.

Training skills will now add to level up bonus for misc skills.

Armor weight will no longer shift between Heavy, Medium, or Light.

Restore and Drain abilities now affect the current value, not the base value, of attributes being modified.

Inventory change of pc during an attack no longer causes bad animations.

The frost atronach will now attack faster than before.

ALT, SHIFT, and CTRL keys were rarely getting stuck down in menu mode. This will no longer happen.

Fixed a bug where you could gain money when buying something instead of paying money for it.

The launcher will not gray out options any longer.

Robe of St. Roris changed to Cast When Used.

Equipping a soul gem/apparatus, etc, during combat will no longer remove them from your inventory.

Fixed a crash when hitting F1 with the quick keys selection menus open.

Fixed a problem with sounds persisting after a cell change.

Fixed a bug in the Berserk ability that was draining all of your fatigue after its use.

Fixed a bug with beast races and the spell cycle function. Now when a beast race has an item they cannot wear (full helm, boots), it will not show up in this menu.

Fixed a bug in the weapon cycle function that was allowing constant effect weapons to add bonuses to you permanently.

Corrected a bug which would cause an NPC to sometimes run inexplicably while wandering.

NPCs/Creatures which bump into an obstacle while wandering without the presence of a pathgrid will select a new point to go to rather than trying to work around the obstruction.

Corrected a bug where the vertical movement distance was not calculated for followers and they could lag behind excessively.

NPCs will no longer attempt to open trapped doors to reach you.

Fixed a bug where you could kill an NPC responding to a crime, with a single blow, and not receive a bounty for murder.

Fixed a bug where you, as a vampire with a high bounty, could commit additional crimes, and guards would fail to respond.

Corrected a bug where an NPC would fail to respond if you were in a crouch and hit them with a projectile weapon.

Fixed a bug concerning trying to equip multiple repair items during combat would cause a crash.

Fixed a bug with the way dispel worked in conjunction with good and bad effects on you.

Fixed a crash bug involving shooting a projectile at an actor that was far enough away that they were not active.

Fixed a missing art file with the Redas War Axe.

Quest Fixes

Fixed a bug in Cunius Pelelius’ script that would cause a lock up if you clicked on the (evidence of corruption) topic.

Fixed a bug that prevented you from speaking to the Daedric Statue of Boethiah if you had spoken to M’Aiq the Liar about (Shrine of Boethiah).

Fixed a bug where you were falsely being recognized as Hortator of all houses.

If you kill Marcel Maurard, you no longer can get a reward from Miun-Gei over and over.

Fixed a House Telvanni quest that was not allowing you to complete Master Aryon’s quest involving the collection of wizard spells.

Fixed a bug with Dwemer Puzzle box and Hasphat not giving you a key.

Bug in the CloudCleaver quest where you could take cloudcleaver from the witch before she dies (thus breaking the quest) has been fixed.

Fixed an infinite dialogue loop in Wine-Sot/Cloudcleaver quest.

You can no longer receive unlimited gold for solving the murder of Ralen Hlallo.

Fixed an infinite dialogue loop in (law in Morrowind) topic.

A confirmation box was added to the Magister topic in the Telvanni house quest line to ensure that you do not wish to continue any further in this line.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte hitta puzzlebox....
Exakt var i dweemergrottan är den?Har verkligen sökt igenom allt.

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikeman
Jag kan inte hitta puzzlebox....
Exakt var i dweemergrottan är den?Har verkligen sökt igenom allt.

Hade samma problem, jag fick dock svar till slut:)
Om du hade sökt i trådens början hade du faktiskt hittat det, men nu kommer det igen!
Direkt när du gått ner för den långa rampen och befinner dig i stora salen där grottan börjar så kan du gå åt två håll. Fortsätta ner för rampen en liten bit, då går du mot de tre dörrarna som liksom ligger inne i berget.
Om du tar andra vägen och inte går ner hela rampen går du in i en stor gång...
Iallafall, du ska gå mot de tre dörrarna, innan den lilla trappen som leder upp till dem kommer så ska du kolla åt vänster mot några stora stenar.
Om du tittar riktigt noga så ser du nog att det är något här ovanför också.
Hoppa uppför stenarna, det går på nåt sätt, så kommer du upp till en avsats ovanför den med de tre dörrarna. Dörren längst till vänster ska du ta, där finns boxen till vänster om jag minns rätt.
Men var beredd på strid, det är en lite duktigare kille där inne också...

Ifall du mot förmodan inte hittar stället, icq:a mig på 21958042.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Måste bara säga en självklar sak, efter att ni testat patchen, skriv här!
För mig fungerar bra för mig med den vanliga, blir bara utkastad lite då och då, det är allt. Sen flyter det inte precis allt men äsch, lite får man ta med så fin grafik:D

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

WTF! Bethesda sitter då och ruvar på sina ägg en lång tid, men grymma grejer blir det... jäklar den patchen måste jag ha, dock så lär den vara relativt stor.

Permalänk
Medlem

Får man veta vad som hände med alla dwemer nissar nån gång eller förblir det ett mysterium?