Permalänk
Medlem

Dwemerkillarna (alla utom minst en) blev fördrivna i nåt krig nån gång.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset Jonte[YoT] !

Jag hade inte en tanke på att utforska redan i "hallen" om man säger så. Men det är så irriterande att man har spenderat timmar på att bara springa omkring och leta. :/

Har installerat patchen och allt flyter på grymt. det enda var ju som sagt att den inte riktigt kände igen save filerna. Men efter en save så var det ju lugnt.

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk
VR-fantast

Mikeman : iofs fanns det inga performance ökningar i patchen

Permalänk
Medlem

Nån som har testat difficulty metern? är det bara enkelt -------normal eller har dom laggt in hard också eller?

Permalänk
Medlem

Dwemersnubben Kagrenac tillverkade verktyg för att kunna kontrollera Lorkhans hjärta men Dwemer försvann snart efter detta mycket mystiskt och ingen i spelet kan berätta hur exakt det gick till. Det spekuleras i att de valde att göra sig osynliga och de tros att de är glada att vara borta, men en dwemer var utomlands medan de försvann och är den enda levande dvärgen (dwemer) som finns kvar i spelet.

Visa signatur

"För övrigt anser jag att Cartago bör förstöras."
"We must learn to live together as brothers or perish together as fools." --Martin Luther King Jr.

Permalänk
VR-fantast

Greken : det är över 200 olika inställningar som ändras separat enligt vad jag läste

Alla andra !!! :

Har kommit ett plugin som lägger till nakenhet(fanns redan) o skitstora pattar!! ASFULT!!

bild : http://213.61.120.248/data/bigboops.jpg

ladda ner : http://213.61.120.248/data/BigBretonBoops.zip

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
Mikeman : iofs fanns det inga performance ökningar i patchen

Arhg, jag som laddade ner patchen bara för att jag sett hans kommentar, hoppades att det var nåt som de inte nämnde i texten med förbättringar hur troligt nu det skulle vara:D
ska göra ett test för att se hur det går med mina sparade spel...

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Hehe...Ledsen att jag lurade dig.
Jag menade att allt gick som vanligt och då "flyter" allt bra..
Men det är ju inte helt fel med patchen efter den fixar "några" buggar

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikeman
Hehe...Ledsen att jag lurade dig.
Jag menade att allt gick som vanligt och då "flyter" allt bra..
Men det är ju inte helt fel med patchen efter den fixar "några" buggar

Nej, det är ingen fara, den funkar då iallafall bra för mig. Har sparat "nya" spel nu också ifall nåt skulle bli fel med de gamla sparningarna.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd

Hummm....gjorde en ny gubbe.
Har MASSA i personalty, valde The Lady.
Mercantile och Speechcraft som primary Sen lite security och annat skoj

Permalänk
Medlem

NÅN som vet vart jag kan hitta alla Grandmaster Alchemy grejjer? Vill kunna göra potions som är ännu bättre... igger på 100 i Alchemy nu, så nu behövs bara de grejjerna
Jo, hur enchantar jag pilar?? Kan bara enchanta en kaststjärna åt gången, men jag vill kunna enchanta massor av kaststjärnor/Pilar på en gång.... Hur gör jag? Måste jag ha ett soulgem för varje pil, och bara ha en pil i min inventory åt gången då elr???! Jobbigt i så fall...

Permalänk
Avstängd

finns en patch man kan ladda ner så man får areaofaffect pilar

Permalänk
Medlem

Så man får/kan köpa ja... men jag vill göra egna...

Permalänk

Vad använder man probe (dom som ser ut som lockpicks) till?

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Joker-Man:
Ibland hittar du dörrar eller chests som är "trapped", det är alltså en fälla på dem... Då använder du en probe och disarmerar fällan.

Permalänk

Ok, tackar!

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Hur blir man hortator hos dom tre "stora husen"??

Permalänk
VR-fantast

genom att göra uppdrag åt council membersarna..

finns en röd bok i varje hus där det står var councilmembersarna finns

för övrigt kan du bara va med i ett hus, inte alla...

spelar ingen roll vilken du joinar men i grund o botten är det

Redoran - Fighter
Hlaluu - Tjuv
Telvanni - Magiker

tror jag

Permalänk
VR-fantast

ingen annan här som lekt med editorn o 3dmax ?? skulle va kul o se lite saker

Permalänk

Fick lite problem igår, jag hade spelat hela dagen sen helt plöstsligt låste sig både vänster och höger musknapp gick inte klicka alls, så jag fick starta om datorn sen funkade det. Sen nu hände det igen, fast bara vänster knappen låste sig. Har ni varit med om det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En bit ner på den här sidan finns några skärmdumpar tagna med ett Matrox Parhelia 1600x1200 med FAA-16x. Mums...

Permalänk
Inaktiv

I armor rating, ska man ha mycket eller lite där. För isåfall är Orcharmor det bästa jag hittat. Den är till och med bättre än glass armorn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
En bit ner på den här sidan finns några skärmdumpar tagna med ett Matrox Parhelia 1600x1200 med FAA-16x. Mums...

Nice, riktigt nice:)
undrar hur prestandan är på Parhelia, det lär ju inte ha flytit med de inställningarna tycker man...

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

återigen....hur gör man för att öpnna dörren som ligger vid eye of the needle och valley of the wind.....man får questen av suul matul och det är en av main questens....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
återigen....hur gör man för att öpnna dörren som ligger vid eye of the needle och valley of the wind.....man får questen av suul matul och det är en av main questens....

I din journal bör det stå något i stil med "Azuras Star is the key" vilket innebär att dörren endast går att öppna då Azuras Star är synlig. Gryning och skymning. D.v.s, gå dit, vänta tills det skymmer eller gryr, och traska in.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

ok ska prova....återkommer.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snuffle
I armor rating, ska man ha mycket eller lite där. För isåfall är Orcharmor det bästa jag hittat. Den är till och med bättre än glass armorn.

Det beror på att du har högre skill på medium armor än light armor.

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snuffle

Alltså... Det är bättre med mer armor

Men iochmed att du antagligen har mycket i medium armor ger orc armorn mer AR

Du har nog mycket mindre i Light armor ... för glass armor är light

så om du t.ex hade haft 90 i light och 60 medium hade glass armorn gett mer än orc... capisce ?

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70

Kan faktiskt inte se nån större skillnad på den och mitt..

Jag kör systemet i signaturen och kör 1600x1200x32, 60-75% view distance och inget på shadows ...

Men det ser kanske bättre ut i rörelse

Ed: och mer fps framförallt

AA är dock överskattat imho
Vem bryr sig om en linje råkar vara lite kantig... och 16x AA ??? PAAAAAAAH

Det är typ godis för nitpickers.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin

Alltså... Det är bättre med mer armor

Men iochmed att du antagligen har mycket i medium armor ger orc armorn mer AR

Du har nog mycket mindre i Light armor ... för glass armor är light

så om du t.ex hade haft 90 i light och 60 medium hade glass armorn gett mer än orc... capisce ?

Jaha det är så det funkar, tackar.