Permalänk
Medlem

har spelet släppts än???? när kommer det måste köpa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Gäst

Härligt detta spel är!!!
Hur stort som helst, men trots det ändå otroligt välgjort
(har klarat mitt förra problem nu=))

Formaterade nyss alla mina partitioner.....
Jag ska viga hela HD:n åt Morrowind.....=)

Permalänk
Medlem

kurre, spelet är släppt som collectors ed bara.

Du får vänta ett par dagar/veckor innan du kan köpa det.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

Vill nog påstå att Morrowind är det bästa spelet som kommit på länge

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk

Faan, jag funderar på att sälja mej själv som slav så jag får ihop pengar

MÅSTE! SPELA! MORROWIND!

Permalänk
Medlem

gah jag har en halvnaken barbar som följer efter mig hela tiden, han vill att jag ska hitta nån häxa som har snott hans kläder... hittar fasen inte kärringen, nån som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greken
varför vill ingen barter'a med mig om jag bär på moon sugar (nått sånt) ??
btw, skall man gå med i the blades när man redan e medlem i fighters guild? vad tycker ni? får man nått speciellt hos dom eller?

För att Moon Sugar är narki narki
Bara lägg det år sidan medan du handlar så funkar det...
Btw, klart du ska gå med i Blades. Vet iofs inte vad det är bra för (gör bara uppdrag åt Thieves Guild), men det stör inte iaf

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greken
gah jag har en halvnaken barbar som följer efter mig hela tiden, han vill att jag ska hitta nån häxa som har snott hans kläder... hittar fasen inte kärringen, nån som vet?

http://www.forumplanet.com/rpgplanet/morrowind/topic.asp?fid=...
Kanske till någon hjälp?

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk

Har kört om som thief och gick med i thiefs guild i balmora. första uppdraget när jag skulle sno diamanterna var lätt. men det andra när jag ska få tag på en nyckel till nått ställe är desto svårare. ska snacka med en kille på council club, men han är rasist och väldigt otrevlig. hur ska jag göra?

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Avstängd

så här står det e min journal:
Eydis Fire-Eye told me to talk to Alof the Easterner at his farm northeast of Pelagiad and just north of the Arvel Plantation. Alof saw some Orcs at a Daedric ruin nearby.

jag e i pelagiad och yrat norr-öst o haft mig men inte hittat nån Alof..
nån som har gjort det och kan förklara lite bättre?

Visa signatur

BLAHA! oj jag har några stavfel, bryr mig inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christoffer
Har kört om som thief och gick med i thiefs guild i balmora. första uppdraget när jag skulle sno diamanterna var lätt. men det andra när jag ska få tag på en nyckel till nått ställe är desto svårare. ska snacka med en kille på council club, men han är rasist och väldigt otrevlig. hur ska jag göra?

Fråga honom om hans "mästare" (kommer inte ihåg vad han heter) och muta honom med 100 gold.

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kloppe

Fråga honom om hans "mästare" (kommer inte ihåg vad han heter) och muta honom med 100 gold.

fixade det genom att ta nån dryck så jag blev osynlig och kunde använda pickpocket på honom

har tyvärr ett nytt uppdrag nu, när man ska hitta till nått mystiskt ställe och ta tillbaka lite grejer till hon som ger mig uppdrag hittar inte vart jag ska ens engång

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem

SKITFULA AP BARBAR!! hatar den fule jäveln, det är väldigt tur att han inte åker genom broar, fastnar i lykstolpar, mellan trappor, i vattnet med mycket mycket mera.

Men som tur va så hittade jag häxan (efter nåra timmars letande) sen när jag pratade med henne så verkade hon så snäll och barbare blev hotfull mot henne så jag slog ihjäl han för många timmars möda och pathfinding så fick jag nåra värdelösa potions.

Och nu lite frågor:
vad finns det för olika guilds? e det nån skillnad på guilds och great houses?
Just nu är jag bara medlem i Fighters Guild.

Nån som har varit på Arenan i Vivee? Hur är det där?

Permalänk
Gäst

Jag är i en liten ökenby vid namn "ursu....."-någonting.....(längst upp i norr)
Man skall snacka med ledarna för sekten hela spelet bygger på.
Men jag får inte tillåtelse att göra det
Jag har snackat & mutat visa gumman & nu också den person hon sade att man skulle fråga............båda --> 100 i liking......

Hur Får man tillåtelse?

Permalänk
Medlem

Fråga angående pixelshaders:
Påverkas bara vattnet?? Ganska lamt isånnafall

en annan grej också... ska man ha ebonyn från caldena mines till nånting?? nåt uppdrag eller nån som kan göra vapen o sånt av det eller dyl.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
Fråga angående pixelshaders:
Påverkas bara vattnet?? Ganska lamt isånnafall

vadå bara!?
det är ju det snyggaste jag har sett. ska ju köpa GF4 till sommaren bara för att slippa gå till stranden

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greken

Men som tur va så hittade jag häxan (efter nåra timmars letande) sen när jag pratade med henne så verkade hon så snäll och barbare blev hotfull mot henne så jag slog ihjäl han för många timmars möda och pathfinding så fick jag nåra värdelösa potions.

Vafaan..du skulle ju ha dödat häxan (jag e lite ewul ) och fått den magiska yxan. Sen blir man tvungen att döda den nakna barbaren eftersom han lackar ur när han inte får sin yxa...(lite overkill att döda en naken gubbe )

Permalänk
Medlem

Har någon fixat att få ut bruden från ministry of truth (det där svävande fängelset i vivec eller vad stan heter)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slobo
Har någon fixat att få ut bruden från ministry of truth (det där svävande fängelset i vivec eller vad stan heter)?

om du läser anteckningarna behöver du ta med dig en "intervention scroll" till henne så att hon kan porta ut.

Permalänk
Medlem

var kan man köpa collectors ed då måste ha morrowind!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Jag har sett att det skall gå att visa FPS på något sätt i spelet. Nån som vet hur man gör??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ansgarr

Vafaan..du skulle ju ha dödat häxan (jag e lite ewul ) och fått den magiska yxan. Sen blir man tvungen att döda den nakna barbaren eftersom han lackar ur när han inte får sin yxa...(lite overkill att döda en naken gubbe )

hehehe jag är en snäll ponke sådeså, fast jag blev väldigt pissed på han när han fastnade i allt som hette pixlar, dessutom orkade jag inte döda henne eller vänta 3dagar på att hon ska ge mig den.
btw e yxan bra?
nån som vet nått bra sammla xp eller hitta bra grejer ställe?

Permalänk

Mreh. Jag försökte spela det på min Pentium III 550MHz med ett TNT2-kort.

Jaja, jag får väl spara det tills jag uppgraderar min dator nästa gång. Det verkade ju lovande de 10 minuter jag orkade spela. Kändes bara lite för mycket som när jag hade min Amiga, och äventyrsspel som laddade 3 minuter mellan varje skärmbyte.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pax7
Jag har sett att det skall gå att visa FPS på något sätt i spelet. Nån som vet hur man gör??

öppna morrowind.ini och kolla typ 5 rader ner så står det "Show FPS=0" ändra den till 1 så får du fram din FPS

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
var kan man köpa collectors ed då måste ha morrowind!!!!!!!!!!!!

www.webhallen.com får in CE versionen imorgon...

Permalänk
Medlem

Hur gör man egna spells, och hur gör man för att förbättra grejerna "Enchanting"?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pax7
Jag har sett att det skall gå att visa FPS på något sätt i spelet. Nån som vet hur man gör??

går säkert att skirva nått i consolen.

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man samlar guld på ett bra sätt?

Fick nämligen 2000 som jag skulle ge till en i Mage guilden men råkade göra mig av med lite så nu har jag bara 1600 kvar.

Permalänk
Medlem

Startade precis en Highelf sorc och har en jävla massa problem med att bara döda en vanlig tant i staden.
Iofs så testade jag aldrig att anfalla någon med min crusader men ska det verkligen vara grymt svårt att döda en vanlig kärring ?

Har precis kommit till Balmora och gått med i mage guild,blade "för att kunna sova" och ska ut och plocka svamp.
Var får man tag i lite mer.. kraftfullare magier och PENGAR ?

och hur fan sover man i första staden ..eller snarare .. var sover man ?

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Startade precis en Highelf sorc och har en jävla massa problem med att bara döda en vanlig tant i staden.
Iofs så testade jag aldrig att anfalla någon med min crusader men ska det verkligen vara grymt svårt att döda en vanlig kärring ?

Har precis kommit till Balmora och gått med i mage guild,blade "för att kunna sova" och ska ut och plocka svamp.
Var får man tag i lite mer.. kraftfullare magier och PENGAR ?

och hur fan sover man i första staden ..eller snarare .. var sover man ?

hitta bara en säng i gillet eller gå ut i vildmarken och tryck "t" tror jag det va, eller så ska det nog finnas ett inn som du kan betala för en sängplats.