Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [[GejmZ]]
INGEN SOM HAR EN KARTA ÖVER MORROWIND???!!!

en karta till folket

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-PS-]
snabb fråga.. kan man lira morrowind i 1024 med max på allt med denna burk som ja får om dryga veckan?
XP 1900+
512 DDR333
A7V333
Leadtek GF4 ti4400

Dra ner skuggorna lite bara, de drar onödigt mycket kraft på värsta läget. Du vill väl inte köra i 1024 med allt maxat istället för 1280 med allt utom skuggor maxat;)

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zrax
Tänkte bara fråga om man kan få fram en kompass på nått sätt... så man slipper gå helt galen hela tiden

Kolla den lilla kartan nere i vänstar hörnet så ser du var pilen pekar (upp e norr om du inte viste det )

Ny fråga!! Går Morrowind ut på något, alltså finns det något överhängande uppdrag man skall klara?

Permalänk
Avstängd

Jonte[YoT]: mycket möjligt *ler*
Morrowind verkar ju vara det snyggaste spelet jusst nu... tänker inte installera det fören jag byggt ny burken.

Visa signatur

God made grass, man made booze. Who do you trust?
[size="1"]Athlon XP 1900+ | 512DDR333 | Asus A7V333 | Leadtek ti4400[/size]

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som spelet stängs av och man kommer ut i Windows när man kommer till den där takluckan några sekunder in på spelet när man följer efter vakten..

Jag har inte på särskilt höga inställningar, och det hackar inget innan det... jävla skit att det inte ska funka

Vad tror ni är felet?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trek
Är det bara för mig som spelet stängs av och man kommer ut i Windows när man kommer till den där takluckan några sekunder in på spelet när man följer efter vakten..

Jag har inte på särskilt höga inställningar, och det hackar inget innan det... jävla skit att det inte ska funka

Vad tror ni är felet?

Skit bakom spakarna

Mitt ex funkar perfa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
är pixelshaders verkligen så bra?? har kyro2 .. (och det är ju inte supportat, och nån nämnde fel med det)
tänkte vänta till nicator kommer med sin hyrdator o leecha gf3:et där i men den kommer ju fan aldrig!!

och om jag är dum o köper gf4 nu kommer jag ångra mig i sommar när det kommer nya flashiga grejer som ska va dubbelt så bra etc.

vad gör man :\

är pixelshaders verkligen så bra?? Bättre

har man ett geforce 3 tycker jag det känns dumt att köpa ett geforce 4 idag. (om man inte är snuskigt rik förstås) Även fast jag själv gärna skulle vilja ha ett geforce 4, tänk ifall det skulle gå helt flytande då! Men till sommaren, eller i slutet av sommaren kan nog Geforce 4 vara prisvärt.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen

är pixelshaders verkligen så bra?? Bättre

exakt!

innan jag hade sett det själv visste jag inte vad jag missade. men nu har jag sett det och det känns skit att ha ett GF2

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem

VILKET SUPERSPEL!!!!!!!!!
Har kommit till balmora och gått med i blades, warrior och magiker gillen.

..blev lite besviken när jag skulle få min första quest i magi gillet.
Jag tänkte på "döda-ett-stackars-monster-med-en-enorm-ELDBOLL" men fick en quest där jag skulle ut i naturen och plocka svamp!!!!!!!! Till råga på allt så måste jag hämta 5 olika sorter!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ja ja, nånstans måste man ju börja

Permalänk
Medlem

Hittade en glas-armor nu ikväll, kittet värt ca 50000gp.
Synd bara att ingen shop har så mycket stålar, ännu iaf, för jag behöver slantar.

Änn så länge står ändå gothic kvar på min topplista över rpg...
Fåse om det blir bättre

Har nån en länk till nått morrowind forum förutom elderscrolls.com, den funkar ju inte så bra...

Permalänk
Gäst

karta.......JAA!!
Tack {SWEC}Rool82!!!!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ABTMUK
karta.......JAA!!
Tack {SWEC}Rool82!!!!!!

Jupps, TACK! (hittade ingen då jag sökte på google)

Permalänk
Medlem

nemas problemas

slobo:
Här är en länk till en svensk morrowind sida: Länk!
Där har dom två länkar till andra forum.

Annars har du ju detta forum vilket är lite bätre: Länk!

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Avstängd

Vad kör ni med för gobbe? Kan vara roligt att veta...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
nemas problemas

slobo:
Här är en länk till en svensk morrowind sida: Länk!
Där har dom två länkar till andra forum.

Annars har du ju detta forum vilket är lite bätre: Länk!

Man tackar och bugar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin
är pixelshaders verkligen så bra?? har kyro2 .. (och det är ju inte supportat, och nån nämnde fel med det)

tänkte bara säga att det funkar fint för mig och jag har kyro 2...
men då kör jag 800x600.
fast man måste ändra på inställningarna till kyro2 om det ska funka fint.
shadows på 0 på spelet och enable Direct3D Deth/stencil buffer Format + storing och loading ska vara i kryssat på 3d options... sen funkar det fint

Visa signatur

BLAHA! oj jag har några stavfel, bryr mig inte.

Permalänk
Medlem

Tack så himla mycket för hjälpen då

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk
Avstängd

humm, sitter fast, ska hämta en "code book" på thieves guild, men hin som har den, ja, hon ger ju inte bara bort den, ska man döda henna då eller? om nån anna nu har fått detta quest också......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
humm, sitter fast, ska hämta en "code book" på thieves guild, men hin som har den, ja, hon ger ju inte bara bort den, ska man döda henna då eller? om nån anna nu har fått detta quest också......

Jag gorde så att jag mutade henne med 100 guld så hon kom upp i 70 nått på den där blåa relationsmätaren... Dåp gav hon mig den

Jag har en level 3 agent, nån som vet vilka faktrer som spelar in när man levlar ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har en level 3 agent, nån som vet vilka faktrer som spelar in när man levlar ?

Du levlar upp då du gått upp sammanlagt 10 skill points i dina Major och Minor skills. He musen över din lvl så ser du hur mycket du behöver. Hoppas du förstår vad jag menar.

Permalänk
Medlem

ni har väl testat scrollen som ger 1000 i acrobatic i 7sec... FY FAN va rolig den e .. man hoppar nästan runt jordklotet

Permalänk
Avstängd

gjorde en ring som gav en massa sånt roligt istället, ska nog börja om som magiker, att bara banka och slå var LITE tråkigt Nån som vet ett bra ställe där man kan hitta saker i början? Bra saker för en magiker då...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trek
Är det bara för mig som spelet stängs av och man kommer ut i Windows när man kommer till den där takluckan några sekunder in på spelet när man följer efter vakten..

Jag har inte på särskilt höga inställningar, och det hackar inget innan det... jävla skit att det inte ska funka

Vad tror ni är felet?

En ide är att kolla på morrowind.coms forum hardware and software issues, där kanske du kan få hjälp. Jag läste där att nån inte kunde komma förbi det stället heller men när han stängde av pixelshaders funkade det och en annan fick köra spelet i ett fönster. MEn läs där i alla fall, något där borde hjälpa.

Permalänk
Gäst

okej..............här är en svår en
Jag tog mig tillslut tid att åka till Balmore & snacka med snubben man skulle lämna ett paket till (första uppdraget man får)
Han i sin tur ger en ett uppdrag att snacka med en annan person i samma stad.
När jag gjort det får jag i uppdrag att härja runt i några gamla ruiner. "Jang" något tror jag de heter
Jag har letat överallt...........Precis överallt.......
Kan någon pls säga om man skall använda ngn av de maskiner som finns där? & isf hur?
kugghjul & annat skoj finns ju överallt.

Det ena stället jag fastnat på är en tunnel med ett vattenfyllt rum i slutet .....området kallas ngt med "orc"
Det andra är efter att ha hoppat över en trasig bro (samma dungeon), springer vidare --> dödar en snubbe med läskig hammare...............finner en lykta? - STOP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ABTMUK
okej..............här är en svår en
Jag tog mig tillslut tid att åka till Balmore & snacka med snubben man skulle lämna ett paket till (första uppdraget man får)
Han i sin tur ger en ett uppdrag att snacka med en annan person i samma stad.
När jag gjort det får jag i uppdrag att härja runt i några gamla ruiner. "Jang" något tror jag de heter
Jag har letat överallt...........Precis överallt.......
Kan någon pls säga om man skall använda ngn av de maskiner som finns där? & isf hur?
kugghjul & annat skoj finns ju överallt.

Det ena stället jag fastnat på är en tunnel med ett vattenfyllt rum i slutet .....området kallas ngt med "orc"
Det andra är efter att ha hoppat över en trasig bro (samma dungeon), springer vidare --> dödar en snubbe med läskig hammare...............finner en lykta? - STOP

ska du hitta en dwarwen nånting? isåfall just när du kommit in och sprungit ner så kan du svänga höger och gå in i en grotta eller vänster och gå ut i en stor grotta, gå åt vänster och hoppa/gå upp för stenarna till vänster om du tittar uppåt ser du vars du ska, sedan så går du bara upp ditt och in igenom en dörr där du träffar på en gubbe och sedan hittar dwarwen grejen du letar

Visa signatur

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz 1 MB | MSI K8N NEO2 Platinum-54G | 200GB western digital | Ati Radeon9800Xt 256 | Crucial PC4000 BallistiX DDR 1024MB |

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Praetorian

ska du hitta en dwarwen nånting? isåfall just när du kommit in och sprungit ner så kan du svänga höger och gå in i en grotta eller vänster och gå ut i en stor grotta, gå åt vänster och hoppa/gå upp för stenarna till vänster om du tittar uppåt ser du vars du ska, sedan så går du bara upp ditt och in igenom en dörr där du träffar på en gubbe och sedan hittar dwarwen grejen du letar

Jag stack just från grottan..............kan man få en lite mer exakt vägbeskrivning från ingången?

Tror att jag har hittat den redan men slängt den...=(
Finns det inte ngt sätt att "trolla fram" bortslängda viktiga föremål?

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur magi systemet funkar ? Det här med att lärta sig magier från scrolls och skapa magier o.s.v. Nån kanske tillomed har en bra länk

Permalänk
Medlem

Rätt skoj spel...
Är 'head of the blades' nu

Permalänk
Medlem

varför vill ingen barter'a med mig om jag bär på moon sugar (nått sånt) ??
btw, skall man gå med i the blades när man redan e medlem i fighters guild? vad tycker ni? får man nått speciellt hos dom eller?

Permalänk

Alltså, fy fan...

Det här får mig att glömma allt vad verklighet står för - jag bara måste spela skiten :).

Känns som jag vill dra hem och köpa ett 4600kort direkt.

Visa signatur

[size="1"]Jag hatar att äga!
icq: #153521608 | mail: tolsirion@home.se[/size]