Vem kontaktar man om man hittat en som fuskar i DOD/CS?

Permalänk
Avstängd

Vem kontaktar man om man hittat en som fuskar i DOD/CS?

Jag har spelat in ett demo när han fuskar i DOD:s och tagit screenshot på hans STEAM_ID. Vem kontaktar man? Det står ju this server is secured by VAC. Cheating will result in permanent ban. Men han är ju kvar iaf.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Re: Vem kontaktar man om man hittat en som fuskar i DOD/CS?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Jag har spelat in ett demo när han fuskar i DOD:s och tagit screenshot på hans STEAM_ID. Vem kontaktar man? Det står ju this server is secured by VAC. Cheating will result in permanent ban. Men han är ju kvar iaf.

Admin på servern är en bra idé.
Mer än så kan du nog inte göra... att skicka in videon till typ, steam-folket eller nått sånt gör ingen skillnad, de gör ingenting iallafall.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

du låter de bara vara för vac skulle ändå inte bry sej om de..
dom har bättre saker för sej än att kolla på demos

Visa signatur

AMD Athlon X2 4200+ GeForce 7600GS, Kingston DDR2 1gb 750mhz, 250gb Seagate + 250gb Samsung.

Permalänk
Avstängd

Okej alltså helt meningslöst att det står VAC-Secured asså. Bara börja fuska då?

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Ja om du vill fuska så. Men blir du tagen av VAC när du spelar så blir du självklart bannad. Men om nån tex hotar med att skicka demo på dej till "VAC admins" så behöver du inte bry dej

Visa signatur

AMD Athlon X2 4200+ GeForce 7600GS, Kingston DDR2 1gb 750mhz, 250gb Seagate + 250gb Samsung.

Permalänk
Avstängd

Kunde väll bygga in något som känner av när folk fuskar. Om dom löper snabbare än vad man ska osv. Så kommer det upp en varning sen nästa gång det händer igen så goodbye

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Du kan inte få honom bannad från VAC på något sätt. Punkt.

Och det här med "server is secured blalablabalbl" det kan man ignorera. Det släpps hela tiden uppdaterade fusk till olika spel som fungerar på sådana servrar. Det enda som nu är hyfsat säkert är SSC som tar ett skärmskott på spelarens skärm vid en slumpmässigt utvald tidpunkt och sedan laddar upp det till en FTP server.

Men eftersom att det ännu en gång visat sig att den mörka sidan har duktigare programmerare så har dom hittat ett sätt att komma runt det skyddet också. Så man kan säga att det inte finns något säkert sätt att slippa fuskare idag. Utom att LANa då förstås.

Ett annat skydd som ådragit sig mycket uppmärksammhet genom att vara det mest irriterande anticheat-programmet är cheating-death som gör sig påmind högt och tydligt varje gång man ska försöka ansluta till någon server som kräver det. Det enda positiva med detta skydd är att det är hyfsat säkert och de fusk som finns till det är inte särskilt pålitliga och man får ofta se upp med vad man exekverar.

Sist men inte minst har vi Punk-Buster, ett utdaterat mischmasch som inte stoppar någonting alls. En annan rolig funktion är att det bannar på hårdvaru-ID och macadress samt CD-key, vilket gör att du måste i princip köpa en ny dator för att kunna spela igen.

Däremot fuskscenen, vilken person som helst som kan lite OpenGL och C++ kan skriva ett eget wallhack med lite små funktioner som antiflash/antismoke. Det enda som behövs är Anti-VAC2 kod, vilken nu har gjorts publik av XanTraX (all hail). Detta gör nu att de som gör antifusk-program inte bara får kämpa mot mästarna utan även mot de små mindre innovativa programmerna. Denna kombination gör fuskscenen i princip oslagbar.

Ett sätt att sålla bort den absoluta novisen är att sätta in en koll efter opengl32.dll i cstrike-mappen, om denna hittas betyder det att den personen fuskar. Men nu har folk börjat släppa kod till sina loaders, vilket är en sorts program som laddar in information från en DLL-fil och exekverar den (i det här fallet kod som kallar/avkallar och modifierar OpenGL-funktioner), detta gör att man inte kan leta efter en speciell fil.

Nu finns det också något som heter offsets som VAC uppdaterar med jämna mellanrum, men så länge det finns hex-editorer så kommer fusk bli "Re-VACade" om och om igen. Oberoende av offsets.

Kort sagt så går det inte att stoppa multiplayerfusk.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carls

Kort sagt så går det inte att stoppa multiplayerfusk.

Amen!

Så jäkla kul att fuska järnet och höra fjortisarna nästa börja böla i mikrofonen för dem blir så "a3gda" (ja dem skriver så). Dem förstår inte att det bara är ett spel och det gör inte heller ni andra som hatar fuskare mer än allt annat.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zavee
Amen!

Så jäkla kul att fuska järnet och höra fjortisarna nästa börja böla i mikrofonen för dem blir så "a3gda" (ja dem skriver så). Dem förstår inte att det bara är ett spel och det gör inte heller ni andra som hatar fuskare mer än allt annat.

Sen finns det ju något som heter sunt förnuft också. Spela "fusk vs fusk" matcher istället och testa din kod mot andras. Spring inte omkring och fuska på public bara för att irritera. Fy.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zavee
Amen!

Så jäkla kul att fuska järnet och höra fjortisarna nästa börja böla i mikrofonen för dem blir så "a3gda" (ja dem skriver så). Dem förstår inte att det bara är ett spel och det gör inte heller ni andra som hatar fuskare mer än allt annat.

Då måste jag fråga. Vad vinner du av att reta upp andra människor med, i det här fallet, otillåtna medel? Är det roligt att sitta där och tro att du är bra bara för att du just lät ett program som säkert du inte ens skrivit själv sköt ihjäl någon stackare från Säffle?

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zavee
Amen!

Så jäkla kul att fuska järnet och höra fjortisarna nästa börja böla i mikrofonen för dem blir så "a3gda" (ja dem skriver så). Dem förstår inte att det bara är ett spel och det gör inte heller ni andra som hatar fuskare mer än allt annat.

Tror nog du också är en fjortis eftersom du tänder på när andra blir arga när du förstör.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ace_of_spades
Då måste jag fråga. Vad vinner du av att reta upp andra människor med, i det här fallet, otillåtna medel? Är det roligt att sitta där och tro att du är bra bara för att du just lät ett program som säkert du inte ens skrivit själv sköt ihjäl någon stackare från Säffle?

Jag vinner inget mer än att höra hur andra klagar, och klagandet som tar abnorma proportioner är det roliga. Hade 'ni' bara skrivit "Sluta fuska" en gång hade det inte varit värt mödan att leta efter nya fusk (skriver inga själv) efter varje ny patch.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk

Det kan oxå vara så att persone har en dual core och har kanske inte stängt av ena kärnan, har läst att detta gör så att man då "springer snabbare" det behöver inte vara så givetvis men det kan vara anledningen till det. Sen så det här med fusk. Bara för att andra gör det ska man själv göra det? Det är tyvär denna inställning som är ett stort problem i dagens samhälle. Själv skulle jag inte fuska, ser ingen anledning att spela ett spel i så fall, är inte kul att veta att man "ägde" pågrund av att man hade vissa fördelar som andra inte har. Se det så här i stället, om du spelar "fair" och vinner så är du bra mycket bättre än de som måste ta till detta. Jag vet att det är mycket svårt att vinna mot en som fuskar men det är inte omöjligt (givetvis beroende på vilket fusk personen använder sig av). Som nån skrev, säkraste sättet att slippa fuskare är att spela med personer man litar på=).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

"Sadism, att uppleva njutning av att tillfoga någon annan människa smärta."
Kanske inte just i detta fallet fysisk smärta men väl så mycket psykiskt. Sen är det väl ganska givet att man klagar ifall någon har ett fusk igång. Det förstör hela det roliga i att spela spel över internet mot andra människor.
Det är i alla fall vad jag anser. Att man spelar över internet för att få en mer varierad match än om du spelar mot AI.

Det bästa sättet att bli av med fuskare annars är nog att ge steamID och demo där man tydligt kan se fusket till den som äger servern eller en admin.

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Avstängd

Jag går ut om jag märker att det är någon som fuskar. Orkar inte ens lägga en kommenterar åt människan i fråga. Har 6 servers jag kör på. Det är bara byta till en annan.

Jo exakt vinna med att fuska är ju helt meningslöst. Minns hur tråkigt det var när man var liten och snodde pengar i monopol när polaren gick på muggen. Gjorde det en gång och det var bara 2 tusen typ och vann. Hade nog vunnit iaf men det kändes helt meningslöst att vinna.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zavee
Jag vinner inget mer än att höra hur andra klagar, och klagandet som tar abnorma proportioner är det roliga. Hade 'ni' bara skrivit "Sluta fuska" en gång hade det inte varit värt mödan att leta efter nya fusk (skriver inga själv) efter varje ny patch.

Det är inlägg som detta som får mig att vilja sätta mig och skriva ett fusk som reagerar på whine, och om någon whinar så tar den bort *.doc, *.jpeg, *.txt, *.exe, *.whateverorka för den som använder fusket. Det skulle vara så extremt kul att se dig i total desperation över ditt försvunna skolarbete/whatever.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Det kan oxå vara så att persone har en dual core och har kanske inte stängt av ena kärnan, har läst att detta gör så att man då "springer snabbare" det behöver inte vara så givetvis men det kan vara anledningen till det. Sen så det här med fusk. Bara för att andra gör det ska man själv göra det? Det är tyvär denna inställning som är ett stort problem i dagens samhälle. Själv skulle jag inte fuska, ser ingen anledning att spela ett spel i så fall, är inte kul att veta att man "ägde" pågrund av att man hade vissa fördelar som andra inte har. Se det så här i stället, om du spelar "fair" och vinner så är du bra mycket bättre än de som måste ta till detta. Jag vet att det är mycket svårt att vinna mot en som fuskar men det är inte omöjligt (givetvis beroende på vilket fusk personen använder sig av). Som nån skrev, säkraste sättet att slippa fuskare är att spela med personer man litar på=).

Wow dom processorerna måste verkligen sälja som smör såfall.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ace_of_spades
Då måste jag fråga. Vad vinner du av att reta upp andra människor med, i det här fallet, otillåtna medel? Är det roligt att sitta där och tro att du är bra bara för att du just lät ett program som säkert du inte ens skrivit själv sköt ihjäl någon stackare från Säffle?

Hörs ju klart o tydligt att du aldrig har fuskat... Känslan av att maxa allt o flyga iväg som ett skott, skjutandes 5 AWP-skott i sekunden.... Helt oslagbart.
Sen, om man inte tycker det var så kul så är ju det alltid alla andras reaktioner. Vissa tycker man är häftig, ser en som sin vän, andra börjar tugga fradga och skriker hejdlöst efter administratörer ("!!!!111ettettett").
En tredje grupp säger hur omogen man är, men blir innerst inne glada eftersom de själva har en inte lika uppenbar wallhack som nu ingen bryr sig om.

Inte särskilt svårt att gissa vilken åldersgrupp kategori två tillhör.

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Hörs ju klart o tydligt att du aldrig har fuskat... Känslan av att maxa allt o flyga iväg som ett skott, skjutandes 5 AWP-skott i sekunden.... Helt oslagbart.
Sen, om man inte tycker det var så kul så är ju det alltid alla andras reaktioner. Vissa tycker man är häftig, ser en som sin vän, andra börjar tugga fradga och skriker hejdlöst efter administratörer ("!!!!111ettettett").
En tredje grupp säger hur omogen man är, men blir innerst inne glada eftersom de själva har en inte lika uppenbar wallhack som nu ingen bryr sig om.

Inte särskilt svårt att gissa vilken åldersgrupp kategori två tillhör.

Inte särskilt svårt att gissa vilken åldersgrupp du tillhör.

Vad är poängen med att fuska om du inte känner att du uppnått något med det (t.ex. skrivit fusket själv och testar att det funkar)?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carls
Det är inlägg som detta som får mig att vilja sätta mig och skriva ett fusk som reagerar på whine, och om någon whinar så tar den bort *.doc, *.jpeg, *.txt, *.exe, *.whateverorka för den som använder fusket. Det skulle vara så extremt kul att se dig i total desperation över ditt försvunna skolarbete/whatever.

Nu tror (hoppas) jag att du missuppfattat mig för jag gnäller aldrig i spel. Jag syftar på att gnället om mig att jag fuskar är roligt. Så ett program som tar bort de filer du skrev hos 'whiners' skulle göra saken ännu roligare för mig

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zavee
Nu tror (hoppas) jag att du missuppfattat mig för jag gnäller aldrig i spel. Jag syftar på att gnället om mig att jag fuskar är roligt. Så ett program som tar bort de filer du skrev hos 'whiners' skulle göra saken ännu roligare för mig

Du är tydligen lika dum som jag trodde att du var.

Jag menade att det är DINA filer som försvinner, det är DIN irritation jag vill se.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Hörs ju klart o tydligt att du aldrig har fuskat... Känslan av att maxa allt o flyga iväg som ett skott, skjutandes 5 AWP-skott i sekunden.... Helt oslagbart.
Sen, om man inte tycker det var så kul så är ju det alltid alla andras reaktioner. Vissa tycker man är häftig, ser en som sin vän, andra börjar tugga fradga och skriker hejdlöst efter administratörer ("!!!!111ettettett").
En tredje grupp säger hur omogen man är, men blir innerst inne glada eftersom de själva har en inte lika uppenbar wallhack som nu ingen bryr sig om.

Inte särskilt svårt att gissa vilken åldersgrupp kategori två tillhör.

Förmodligen samma som dig. Det verkar ju som att du har ett behov av att vara tuffare än andra och få andra att se dig som "sin vän". Jag kan ju meddela att jag skiter fullständigt i om du är prins i Mgatowambe i djupaste Afrika. Fuskar man så bör man inte ha rätt att äga spelet i fråga.

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ace_of_spades
Förmodligen samma som dig. Det verkar ju som att du har ett behov av att vara tuffare än andra och få andra att se dig som "sin vän". Jag kan ju meddela att jag skiter fullständigt i om du är prins i Mgatowambe i djupaste Afrika. Fuskar man så bör man inte ha rätt att äga spelet i fråga.

Nu kanske jag ska tala tyst om detta för att skydda mig själv, men att fuska bryter också mot spelets EULA (modifiering av kod *vissel vissel*) så enligt lag ska man inte äga spelet i fråga.

Gah, det där blev dubbelmoral. =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zavee
Amen!

Så jäkla kul att fuska järnet och höra fjortisarna nästa börja böla i mikrofonen för dem blir så "a3gda" (ja dem skriver så). allt annDem förstår inte att det bara är ett spel och det gör inte heller ni andra som hatar fuskare mer än at.

"a3gda" inte nog med att dom är värdelösa i spel dom har inte lärt sig stava heller:). Må hända att "fjortisarna" bölar men jag själv tycker bara ni är patetiska. Om ni tror att ni "äger" nån genom fusk har ni verkligen inte nån koll på vad begreppet innebär. Personer som "äger" är de som med skicklighet (och viss tur ibland) kan spela spelet.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carls
Du är tydligen lika dum som jag trodde att du var.

Jag menade att det är DINA filer som försvinner, det är DIN irritation jag vill se.

Varför skulle mina filer försvinna pga. andra whinar (gnäller)? Ditt program skulle reagera på gnäll och ta bort deras filer (dum idé men så skrev du). Understryker igen att jag aldrig gnäller i spel.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk

Alla ni töntar som faktiskt fuskar ni kan ju skriva hur mycket ni vill om hur kul det är etc etc. Men i grund och botten så fuskar ni bara för att ni själva saknar skillz.

Det finns nämligen INGET som slår känslan att totaläga folk utan att faktiskt fuska...... ni borde testa....

Visa signatur

I'm frantic in your soothing arms, I can not sleep in this down filled world.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Hörs ju klart o tydligt att du aldrig har fuskat... Känslan av att maxa allt o flyga iväg som ett skott, skjutandes 5 AWP-skott i sekunden.... Helt oslagbart.
Sen, om man inte tycker det var så kul så är ju det alltid alla andras reaktioner. Vissa tycker man är häftig, ser en som sin vän, andra börjar tugga fradga och skriker hejdlöst efter administratörer ("!!!!111ettettett").
En tredje grupp säger hur omogen man är, men blir innerst inne glada eftersom de själva har en inte lika uppenbar wallhack som nu ingen bryr sig om.

Inte särskilt svårt att gissa vilken åldersgrupp kategori två tillhör.

Tror nog att många har fuskat nån gång i sitt liv i spel men då har det inte drabbat andra som era fusk gör. Jag kan erkänna att jag testat att fuska i en del spel när jag var yngre men eftersom jag tyckte att det sög så gjorde jag det inte mer. Brukar du fuska i spel som du köpt för dyra pengar även i SP? Ifall du gör det så förstår jag verkligen inte vitsen med att köpa dom i så fall. Inte ens om du "laddat" ner det skulle jag fattat vitsen med att fuska. Men när det rör sig om spel i MP så drabbar det inte bara dig utan alla andra. Jag kan inte tänka mig att många med lite vett i skallen skulle vara imponerad av detta.

"En tredje grupp säger hur omogen man är, men blir innerst inne glada eftersom de själva har en inte lika uppenbar wallhack som nu ingen bryr sig om."

Det är synd och skam att såna finns, men jag är nog mer impad av den som skrivit den än den som använder sig av den.

"Det finns nämligen INGET som slår känslan att totaläga folk utan att faktiskt fuska...... ni borde testa.... "
Instämmer, vill dock inte kalla det "äga" men du har helt rätt. Det är en go känsla att höra speakern i Ut säga saker som "multi kill, ultra kill, rampage (har jag för mig var ett tag sen nu:)).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zavee
Varför skulle mina filer försvinna pga. andra whinar (gnäller)? Ditt program skulle reagera på gnäll och ta bort deras filer (dum idé men så skrev du). Understryker igen att jag aldrig gnäller i spel.

Läs om, läs rätt.

"..för den som använder fusket.". Alltså, skulle någon gnälla på att du använder fusket så åker dina arbeten bort.

Smart idé, om nån frågar mig. Vilket alla gör.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Modificated
Alla ni töntar som faktiskt fuskar ni kan ju skriva hur mycket ni vill om hur kul det är etc etc. Men i grund och botten så fuskar ni bara för att ni själva saknar skillz.

Det finns nämligen INGET som slår känslan att totaläga folk utan att faktiskt fuska...... ni borde testa....

Så sant som det är sagt, de som fuskar är sannerligen folk som inte klarar av att lira själva.

Visa signatur

1. Intel I7 4790K @ 4.7 | Z97 | 16gb DDR | R9 295x2 | 500gb M2SSD
2. Intel I7 2600K @ 4.450, 1.3 V | Asus Sabertooth P67 | 8gb DDR3 1600 | 2x Nvidia GTX570 i SLI. | 80 GB SDD, 8TB Western Digital.
3. AMD Athlon 3700+@2.6 Ghz, 1.475 V. | Asus A8N-E | Corsair TWINX1024-3200C2 @ 235, 2.5-3-3-6| Sapphire Radeon X800XL 512MB @ 440/550

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Modificated
Alla ni töntar som faktiskt fuskar ni kan ju skriva hur mycket ni vill om hur kul det är etc etc. Men i grund och botten så fuskar ni bara för att ni själva saknar skillz.

Det finns nämligen INGET som slår känslan att totaläga folk utan att faktiskt fuska...... ni borde testa....

You got a point there billy boy.