Vanguard: Saga of heroes tråden

Permalänk
Medlem

Nu testar jag detta spelet ordentligt för första gången

Kör mig en Halfling Ranger, känns som ett skönt spel, lite vad jag saknar från SWG. Stora öppna ytor, men eftersom jag är på Trial-ön tänkte jag passa på att ställa lite frågor

Spelar på Halgar.
Men hur ser de ut på "högre" levlar, med mängden folk som spelar osv.?

Gillar deras idé med Trialen då man börjar med häftig gear rent utseendemässigt från början så man kan inte annat göra än att spela vidare.

Får se, ska testa någon annan klass nu tänkte jag. Ranger var skoj men är sugen på någon Melee-klass, men kan ej bestämma mig

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Personligen så har jag mest spelat på Sartok och där har befolkningen ökat från otroligt lite till lite, åt rätt håll med andra ord. Det känns som Halgar har ökat mera. Sedan dom släppt trialön så har de flesta buggar försvunnit så det är riktigt spelbart nu. Jag tycker trialön var bra men den är absolut inte bättre än resten av spelet. Det man kan önska nu är att lite flera upptäcker Vanguard det är fortfarande lite öde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Personligen så har jag mest spelat på Sartok och där har befolkningen ökat från otroligt lite till lite, åt rätt håll med andra ord. Det känns som Halgar har ökat mera. Sedan dom släppt trialön så har de flesta buggar försvunnit så det är riktigt spelbart nu. Jag tycker trialön var bra men den är absolut inte bättre än resten av spelet. Det man kan önska nu är att lite flera upptäcker Vanguard det är fortfarande lite öde.

Det är de som oroar mig lite.

Hur de ska få folk att se spelet, de är väldigt svårt för ett MMO att komma tillbaka från en tidig grav

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Det är de som oroar mig lite.

Hur de ska få folk att se spelet, de är väldigt svårt för ett MMO att komma tillbaka från en tidig grav

Kan hålla med om det, men se på oss? Vi har ju hittat dit så då kanske fler kan göra det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jafan fler kommer. Nu när de släpper nästa stora patch kommer ju pve-servrarna få en pvp arena också, det kan nog locka...

Har börjat köra på en låglevel nu mycket, en psionicist. Jag, Arius och några random snubbar körde en dungeon i lördags som var riktigt nice. Kom bort från den där jäkla ön Redflip och joina oss !

Posta gärna nick också

Ha det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Khatar
Jafan fler kommer. Nu när de släpper nästa stora patch kommer ju pve-servrarna få en pvp arena också, det kan nog locka...

Har börjat köra på en låglevel nu mycket, en psionicist. Jag, Arius och några random snubbar körde en dungeon i lördags som var riktigt nice. Kom bort från den där jäkla ön Redflip och joina oss !

Posta gärna nick också

Ha det

Den ön är dock spännande

Testar så gott som alla klasser nu iaf, ranger känns ju som i alla MMO overpowered, man dödar allt innan de är nära en, haha.

Men är de Monk's som i senare levels har de balla samuraj kläderna?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Det ser ut som vi blir några stycken nu. Ska bli riktigt kul köra lite ihop. Du får öka lite på trialön så att du kan komma ut i den riktiga värden RedFlip.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Det ser ut som vi blir några stycken nu. Ska bli riktigt kul köra lite ihop. Du får öka lite på trialön så att du kan komma ut i den riktiga värden RedFlip.

Det gör det Om bara nån mer än du kunde lyssna och masa sin feta röv in på mumble så kanske det skulle kunna bli lite fart i det hela å

Jag håller med Haz, Redflip om du gillar spelet på ön och hittar en klass du gillar så köp det om du har lite cash till övers

EDIT: För alla nya så finns spelet på Spelbutiken.se för 139kr.

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/52019-vanguard--sag...

EDIT2: Rösta på Vanguard!
http://www.mmorpg.com/showFeature.cfm?loadfeature=2509%2FBest...
(Fram tills 31 december)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tjao

lirar på Halgar. lvl 25 Druid atm

gillar spelet skarpt. började för 2-3 dagar sen.

Florina är ingame nick om nån vill spela.

Visa signatur

en dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nas85
tjao

lirar på Halgar. lvl 25 Druid atm

gillar spelet skarpt. började för 2-3 dagar sen.

Florina är ingame nick om nån vill spela.

Ladda ner Mumble och sök reda på ikaros.thruhere.net där brukar Arius och hans polare sitta och snacka Vanguard mm.... Nu råkar det vara så att alla hans polar har inte förstått att det är vanguard som gäller, så bli inte förvånad om det är någon som sitter och spelar WOW :D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nas85
tjao

lirar på Halgar. lvl 25 Druid atm

gillar spelet skarpt. började för 2-3 dagar sen.

Florina är ingame nick om nån vill spela.

Tjena tjena, trevligt att det hittat hit mer folk

Haz hade ett rätt bra förslag tycker ju jag då Hoppa in på mumble och snacka lite strunt med oss andra men precis som Haz sa så kan du ignorera tokarna som snackar wow

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sista veckan har varit helt kanon! Halgar lever ju verkligen nu :D. Det märks att folk har börjat upptäcka Vanguard det är betydligt mer folk på servern.

Permalänk
Medlem

Idag kom julpatchen iaf

Tyvärr så var arenan som jag sett fram emot så mycket en nitlott
Jag hade inbillat mig att det skulle gå att köra pvp med folk i sin egen level men så är visst inte fallet...
Är man inte level 50 så är det alltså inte ens någon idé att prova...

EDIT: Återigen är en massa gamla konton återaktiverade.
Alla som inte varit in på 45 dagar har nu chansen att prova spelet igen helt gratis.

http://vgplayers.station.sony.com/newsArchive.vm?id=797&secti...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag tycker nog det mesta äger i Vanguard. Jag håller precis på att jobba upp craftingen och harvesting fan vilket jobb!!. Har även fått tanka lite grupper nu, riktigt kul när man hittar en bra grupp :D. Det har varit mycket folk inne nu i jul det borde innebära att lite flera kommer tillbaka och även stannar efter jul. Diplomatin är lite tung, jag hittar inte så många quests och det värsta är att jag inte hitta questen man får en väska av. Så jag måste bära alla diplomati grejor i de vanliga väskorna surt!

Permalänk

Hej jag trodde det här var ett forum för frågor o tips ang Vanguard ..jag menar Q lines..men det är fel..??jag har spelat vanguard sedan det släpptes..coh gör det fortfarande..min main är Plupp..finns det någon svensk sida som tar upp de olika karakterernas olika egenskaper ?..jag menar hur du utvecklar din toon..
Tack för hjälpen
Plupp

Permalänk
Medlem

Nu när man kommit på plats i sin lägenhet i Frankrike så köpte jag Vanguard.

Köpte de via steam för 7.9 Euro, helt okej

Så nu ska de spelas, återkommer med nick.

Halgar blir de iaf.

EDIT: Aj fan, den nya patchen verkar ju vara gigantisk
Hmm, eller inte..Trodde man hade "hela" spelet när man tankat Trial delen, men nu patchar den till hela

För er som går i tankar om spelet,
http://forums.station.sony.com/vg/posts/list.m?topic_id=43743

En sak som den, visar vad för sorts community de är i spelet. En av de sakerna som fick mig att må gott över att jag ska testa spelet

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag ska nog ta och köra igång Vanguard igen. Det var nästan två år sedan sist, det verkar som folk börjar återvända. Finns det någon trail för oss som har spelet eller måste man betala direkt?

Visa signatur

3770K@4,5, Kingston hyperbeast 2133 Mhz, Gigabyte z77x - ud3h, Corsair H150i rgb, Corsair HX750i, Fractal Define-c.

"-Trying is the first step towards failure" Homer Simpson

Permalänk
Medlem

De som har haft ett konto har haft möjlighet att testa i julhelgen. Det kan vara så att det är gratis även den här helgen. Annars går det ju att testa free trialen på nya ön riktigt bra tycker jag :-). Personligen lyckades jag bli övertalad att starata WOW igen efter två år, inte för att jag tycker att WOW är bättre än Vanguard för det är det absolut inte. Men jag är lite nyfiken på vad som hänt med det spel som lockade in mig i MMORPG träsket :D. Så då blev suget lite för stort när flera av de jag spelade med förut startade nya chars.

Permalänk
Avstängd

Jag spelar på Halgar..spelat 2år med några uppehåll. är med i guilden Amenta (största guilden på Halgar ) men om någon är sugen på att starta guild så är jag lätt ppå

Skriv till mig i spelet om du vill något.:)
46 sorcerer (Lllian)
34DK (Golgori)
29shaman (shirak)
24Rogue (Zodax)
36Disciple (Grothmar)
27Ranger (Kelwar)
24Cleric (Fayon)
26Paladin (Arakii)
24Necro (Eldunari)
22Blood mage (Asurae)

Har haft typ 10chars på 20+ men raderat xDlol

Permalänk
Medlem

trevligt att se att den här tråden inte är helt död :D. Återfallet till WOW blev kort, jag är nu tillbaka i Vanguard . Det är skönt att det bara är den här tråden som är död, för Vanguard verkar ju få fler och fler spelare

Permalänk
Medlem

Jag tror jag håller på att få ett återfall till Vanguard efter några månaders uppehåll
Känner mig rejält sugen, hur pass ned folk är det på Halgar nu?
Mer än i höstas?

@ Haz trevligt att se att du hittat tillbaka

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Jag tror jag håller på att få ett återfall till Vanguard efter några månaders uppehåll
Känner mig rejält sugen, hur pass ned folk är det på Halgar nu?
Mer än i höstas?

@ Haz trevligt att se att du hittat tillbaka

Det är en enorm skillnad mot i höstas. Nu när det blivit lite mera folk så har ju en av orsakerna till att inte spela försvunnit. Nu finns det väl igentligen bara en enda sak som är riktigt dålig i Vanguard. Skulle dom lyckas få till fighting kännslan lika bra som i WOW och LOTRO så tecknar jag ett livstids abonemang, och kommer aldrig att testa ett annat MMORPG :D.

Permalänk
Medlem

Jag har också trillat dit igen. Har startat en necro vid namn Kalib på Halgar. Får se hur länge jag spelar. Tycker spelet flyter bra nu det ser riktigt mysigt ut med 100% grass density alla kullar ser ut som gröna bomullstussar. Ska ut och köra lite på trial island ikväll...

Visa signatur

3770K@4,5, Kingston hyperbeast 2133 Mhz, Gigabyte z77x - ud3h, Corsair H150i rgb, Corsair HX750i, Fractal Define-c.

"-Trying is the first step towards failure" Homer Simpson

Permalänk
Sötast

Hmm.... får väl prova en trial då?

Edit: SoE är sig likt, folk gillar ju att tanka MMO's i 3Mbit

Permalänk
Medlem

Spelade lite och testade runt lite. Prestandan är riktigt bra, är riktigt mysigt. Vet inte om det är att unreal 2.0 går bra på mitt 7950gtx eller vad som har hänt men jag kan köra allt på max. Volumetric clouds mm. Ser riktigt vacker ut:

Ska spela mer imorgon.

Visa signatur

3770K@4,5, Kingston hyperbeast 2133 Mhz, Gigabyte z77x - ud3h, Corsair H150i rgb, Corsair HX750i, Fractal Define-c.

"-Trying is the first step towards failure" Homer Simpson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johros
Spelade lite och testade runt lite. Prestandan är riktigt bra, är riktigt mysigt. Vet inte om det är att unreal 2.0 går bra på mitt 7950gtx eller vad som har hänt men jag kan köra allt på max. Volumetric clouds mm. Ser riktigt vacker ut:
http://g.imagehost.org/t/0640/vanguard.jpg

Ska spela mer imorgon.

Det skulle vara kul att veta vad du har för grejer i din burk samt vilket os du kör med!

Jag är nämligen inte ens i närheten av att kunna köra på max och då har jag följande:

OS: Vista x64
CPU: AMD X2 6000+ @3,2ghz
RAM: 4GB Corsair i 800mhz 4-4-4-12
GFX: ATI Radeon 4870, GPU@ 790mhz, Minnen @1100mhz

EDIT: Iaf inte sist jag provade vilket var i höstas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har en bärbar m1710,2gb, 2.2ghz core2duo och ett geforce 7950gtx 512mb.
Tycker också det är väldigt konstigt att det flyter så bra. Det hackar mycket i starten men sedan så slutar det. Antagligen för att alla texturer redan är inlästa i grafikminnet.

Det kan vara att trial island är bättre optimerad men det riktigt snyggt i varje fall.
Och jag hade inte allt på max viewdistance är ganska låg, och inte max anisotropic filtering eller tone mapping. Resten är på max.

Visa signatur

3770K@4,5, Kingston hyperbeast 2133 Mhz, Gigabyte z77x - ud3h, Corsair H150i rgb, Corsair HX750i, Fractal Define-c.

"-Trying is the first step towards failure" Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Var nog lite överdrivet positiv till min FPS. Har spelat lite till och var tvungen att ställa ner inställningarna lite. Had ca 17fps med allt maxat snyggt men inte riktigt spelbart. Det ser fortfarande bra ut med snäppet lägre inställningar men nu ligger jag på 24-30 fps.

Visa signatur

3770K@4,5, Kingston hyperbeast 2133 Mhz, Gigabyte z77x - ud3h, Corsair H150i rgb, Corsair HX750i, Fractal Define-c.

"-Trying is the first step towards failure" Homer Simpson

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Hmm.... får väl prova en trial då?

Edit: SoE är sig likt, folk gillar ju att tanka MMO's i 3Mbit

Njä, tyvärr var jag fortfarande wow-skadad

Spelet i sig verkade hyffsat, men att det tog 0.5 sekunder mellan knapptryckning och action i fights gjorde mig bara trött riktigt snabbt.

Undrar varför WoW är det ända MMO't änsålänge där fighterna känns att vara i realtid, medans alla andra spel har fördröjning.