Impulsköp av hemmabio - ska man välja z-5500 istället?

Permalänk

Impulsköp av hemmabio - ska man välja z-5500 istället?

Tackar mycket för snabba svar! Mamma får så hastiga impulsköp så att jag måste kålla upp det här fort så att vi inte köper rena rama skiten:)

Jo det är så att vi ska köpa en ny tv, en 32 tums platt och en ny surround anläggning.

Jag bara undrar om man skall satasa på z-5500 (som vad jag vet är främst avsedd för PC?) eller något annat hemmabio system av märken som pioneer etc. som är gjorda för TV.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tack för svar, är denna mer prisvärd/bättre än z-5500 då?

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Najs, denon för så lite pengar. z-5500 är säkerligen rena leksakerna jämfört med denons prylar. Själv har jag ett liknande system likt denons paket, fast jag har högtalarna kopplade till en 6 kanals förstärkare från yamaha... i den kan man välja till lite extra ljudeffekter som kan komma till nytta vid filmtittande.

Permalänk
Medlem

http://fynda.se/show_prod.php3?prodid=505

+

http://fynda.se/show_prod.php3?prodid=1141

Bättre, prisvärdare är inte uppfunnet ännu.

Permalänk
Hedersmedlem

Märk att Hazizas med all säkerhet välmenade tips endast är ett högtalarsystem, alltså passiva förutom basen som har en 90W förstärkare. Dessa måste kombineras med en surroundförstärkare av rimlig kvalitet vilket gör att priset fördubblas. då är SUMITOMOs tips mera genomtänkt och prisvärt.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Denna reciver och deta Denon paket jag nämnde längst upp så har du ett riktigt fint paket lite dyrare men garanterat bättre än Proson's!
http://www.hifiklubben.com/SE/Produkter/Hemmabio/Receiver/DEN...

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Denna reciver och deta Denon paket jag nämnde längst upp så har du ett riktigt fint paket lite dyrare men garanterat bättre än Proson's!
http://www.hifiklubben.com/SE/Produkter/Hemmabio/Receiver/DEN...

Har du lyssnat på proson paketet vs denon paketet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpeedFreek
Har du lyssnat på proson paketet vs denon paketet?

Jag har inte lyssnat dirket på dessa pakten. Men jag har lyssnat på en del olika högtalare ifrån Proson och tycker inte alls att ljudet ifrån någon av dom har vart något att ha.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Jag har inte lyssnat dirket på dessa pakten. Men jag har lyssnat på en del olika högtalare ifrån Proson och tycker inte alls att ljudet ifrån någon av dom har vart något att ha.

Då frågar jag mig själv vad du har lyssnat på. Proson gör riktigt bra och billiga högtalare.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Då frågar jag mig själv vad du har lyssnat på. Proson gör riktigt bra och billiga högtalare.

Har lyssnat på en del olika märken i flera olika prisklasser, Cerwin-Vega t.ex lyssna på ett par högtalare ifrån Proson i ungefär samma pris hör du inte skillnaden då är något fel.

Visst sen finns det B&W, DAIL, fast dom ligger i en helt annan prissklass.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Har lyssnat på en del olika märken i flera olika prisklasser, Cerwin-Vega t.ex lyssna på ett par högtalare ifrån Proson i ungefär samma pris hör du inte skillnaden då är något fel.

Visst sen finns det B&W, DAIL, fast dom ligger i en helt annan prissklass.

Ehm, Cerwin Vega är ju precis lika illa som Proson, om inte värre.
Proson har en del vettiga modeller, men överlag är det inget man ska lägga pengar på.

Sen är ju allt som rekomenderats i tråden dubbelt så dyrt som z-5500, fast det det kan ju vara värt att lägga lite extra pengar. Ett par datorhögtalare tröttnar man nog rätt fort på så en vettig receiver från t.ex. Denon och ett billigt högtalarpaket kan vara en bra start, sen kan man uppgradera från det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Ehm, Cerwin Vega är ju precis lika illa som Proson, om inte värre.
Proson har en del vettiga modeller, men överlag är det inget man ska lägga pengar på.

Sen är ju allt som rekomenderats i tråden dubbelt så dyrt som z-5500, fast det det kan ju vara värt att lägga lite extra pengar. Ett par datorhögtalare tröttnar man nog rätt fort på så en vettig receiver från t.ex. Denon och ett billigt högtalarpaket kan vara en bra start, sen kan man uppgradera från det.

Alla Proson jag testat låter basen rent ut sagt förjävligt. Cerwin har en klart bättre djup och mer snärt i basen. Det problemt har ajg hört på alla Proson jag testat.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Vi har sat31a paketet i butiken ( hifihuset.se ) och kan säga att varenda kund jag demonstrerat det här för har blivit imponerad, de har verkligen lyckats med det paketet, 1500 för 5.0 system och lägg till 2tusen och få deras stratego 10a som faktiskt pumpar på rätt bra med duglig kontroll, visst en klipsch Rw8 spelar mycket tightare och finare men den kostar också det dubbla.

Och att rekommendera denon som en bra receiver tycker jag väl är lite fult, satsa på H/k istället så blir du nöjd garanterat, bättre bas och kontroll genom hela registret. Istället för det tråkiga ljudet denon har.

Permalänk

Hmm.. det värkar vara lit för dyra grejor det där:)

Jag har inte så mäktiga krav direkt, 3000 är max, för egentligen tänkte de bara köpa något för någon tusenlapp, men jag tänkte att varför inte skaffa ett par riktiga grejer istället, fast om man tänker så kan man ju komma i vilka priser som helt:D

Men är detta det bästa man kan få för 3000 eller under?

EDIT: Dessa går ju koppla till DVD'n vilket de främst är avsedda för, men hur blir det när man skall kolla på vanlig TV? Måste man fixa andra kablar eller?

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpeedFreek
Vi har sat31a paketet i butiken ( hifihuset.se ) och kan säga att varenda kund jag demonstrerat det här för har blivit imponerad, de har verkligen lyckats med det paketet, 1500 för 5.0 system och lägg till 2tusen och få deras stratego 10a som faktiskt pumpar på rätt bra med duglig kontroll, visst en klipsch Rw8 spelar mycket tightare och finare men den kostar också det dubbla.

Och att rekommendera denon som en bra receiver tycker jag väl är lite fult, satsa på H/k istället så blir du nöjd garanterat, bättre bas och kontroll genom hela registret. Istället för det tråkiga ljudet denon har.

Harman/Kardon har haft problem med sina senaste förstärkare.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Jag har inte lyssnat dirket på dessa pakten. Men jag har lyssnat på en del olika högtalare ifrån Proson och tycker inte alls att ljudet ifrån någon av dom har vart något att ha.

LOL! Har du inte lyssnat på högtalarna skall du inte uttala dig heller och komma med
antaganden.
Ändå garanterar du att Denons paket som du inte heller lyssnat på låter bättre.
Lägg ner!

Proson har lovordats mycket för sina högtalare i Reality och Conquest-serierna av köpare och tidningar som Hifi & Musik och Bild & Ljud.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Alla Proson jag testat låter basen rent ut sagt förjävligt. Cerwin har en klart bättre djup och mer snärt i basen. Det problemt har ajg hört på alla Proson jag testat.

Det finns mer än bas. Man köper Cerwin om man vill ha mycket bas och inte bryr sig särskilt mycket om resten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpeedFreek
Vi har sat31a paketet i butiken ( hifihuset.se ) och kan säga att varenda kund jag demonstrerat det här för har blivit imponerad, de har verkligen lyckats med det paketet, 1500 för 5.0 system och lägg till 2tusen och få deras stratego 10a som faktiskt pumpar på rätt bra med duglig kontroll, visst en klipsch Rw8 spelar mycket tightare och finare men den kostar också det dubbla.

Och att rekommendera denon som en bra receiver tycker jag väl är lite fult, satsa på H/k istället så blir du nöjd garanterat, bättre bas och kontroll genom hela registret. Istället för det tråkiga ljudet denon har.

Denon tillverkar bland dom bästa receiverarna på marknaden, visst kanske du föredrar HKs ljud men alla gör inte det. Sen har HK någon annan sa en hel del kvalitetsproblem.

Permalänk
Medlem

Re: Impulsköp av hemmabio - ska man välja z-5500 istället?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cane-force
Tackar mycket för snabba svar! Mamma får så hastiga impulsköp så att jag måste kålla upp det här fort så att vi inte köper rena rama skiten:)

Jo det är så att vi ska köpa en ny tv, en 32 tums platt och en ny surround anläggning.

Jag bara undrar om man skall satasa på z-5500 (som vad jag vet är främst avsedd för PC?) eller något annat hemmabio system av märken som pioneer etc. som är gjorda för TV.

kika även på klipsch 5.1-system som ligger i samma prisklass.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=KLIPPROGMXD

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cane-force
Hmm.. det värkar vara lit för dyra grejor det där:)

Jag har inte så mäktiga krav direkt, 3000 är max, för egentligen tänkte de bara köpa något för någon tusenlapp, men jag tänkte att varför inte skaffa ett par riktiga grejer istället, fast om man tänker så kan man ju komma i vilka priser som helt:D

Men är detta det bästa man kan få för 3000 eller under?

EDIT: Dessa går ju koppla till DVD'n vilket de främst är avsedda för, men hur blir det när man skall kolla på vanlig TV? Måste man fixa andra kablar eller?

Är det inbyggd reciever i DVDn då? Vad kostade den om den nu är kombinerad?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
LOL! Har du inte lyssnat på högtalarna skall du inte uttala dig heller och komma med
antaganden.
Ändå garanterar du att Denons paket som du inte heller lyssnat på låter bättre.
Lägg ner!

Proson har lovordats mycket för sina högtalare i Reality och Conquest-serierna av köpare och tidningar som Hifi & Musik och Bild & Ljud.

Proson är riktigt Buget högtalare, tro mej

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Proson är riktigt Buget högtalare, tro mej

Precis, du antar de låter skit eftersom de inte säljs på hifiklubben.

Jag äger själv paketet och är väldigt nöjd med dem.
2 polare tyckte de lät så bra att de själva köpt
proson.

Budget, javisst, men de spelar skiten ur dubbelt så dyra "fina" märken.

Var vänlig sluta rekommendera prylar som du nyss gjort och
inte sett dem mer mer än på bild.
Din trovärdighet går i botten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Precis, du antar de låter skit eftersom de inte säljs på hifiklubben.

Jag äger själv paketet och är väldigt nöjd med dem.
2 polare tyckte de lät så bra att de själva köpt
proson.

Budget, javisst, men de spelar skiten ur dubbelt så dyra "fina" märken.

Var vänlig sluta rekommendera prylar som du nyss gjort och
inte sett dem mer mer än på bild.
Din trovärdighet går i botten.

Men herregud, jag sa väl förut att jag hört en del Proson.

Den dagen där Proson spelar skiten ett par Infinty 250, så ska jag inhandla ett par direkt. Då kan varken du eller din polare hört mkt, visst de flesta hemmabio paket nu för tiden har bra ljud. Ju mer pengar du ger bättre blir det, Men man kan väl ändo lägga en rimlig summa.

När och var skrev jag att jag inte vart och besökt Hifi-klubben?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Suck, Infinity 250 är golvare.
Har du inte förstått så gäller det 5.1 system.

Reality sat 31 har fått massor av bra kritik från alla håll.
Dina denon tror jag inte jag sett nåt om.

För dom pengarna du betalar får du ett oslagbart paket till ett oslagbart pris, eller som tidningen hemmabio summerar:

Proson Reality Sat 31 SA - 5.1 set

PLUS & MINUS
+ Prisvärd till tusen
+ Perfekt uppgradering till paket
+ Smidigt med snygg design

- Inget för det priset!

http://www.proson.se/index.php3?pageid=64
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=83219
http://www.minhembio.com/omdomen/19936
http://www.minhembio.com/produktbilder/19936

End of story.

Permalänk
Medlem

Proson:
http://www.minhembio.com/produkt/63368
Denon:
http://www.minhembio.com/produkt/86539
Det ser bra ut för Proson.

Personligen vill jag lägga in ett gott ord för AudioPro, fast de har inga direkt billiga paket tyvärr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Suck, Infinity 250 är golvare.
Har du inte förstått så gäller det 5.1 system.

Reality sat 31 har fått massor av bra kritik från alla håll.
Dina denon tror jag inte jag sett nåt om.

För dom pengarna du betalar får du ett oslagbart paket till ett oslagbart pris, eller som tidningen hemmabio summerar:

Proson Reality Sat 31 SA - 5.1 set

PLUS & MINUS
+ Prisvärd till tusen
+ Perfekt uppgradering till paket
+ Smidigt med snygg design

- Inget för det priset!

http://www.proson.se/index.php3?pageid=64
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=83219
http://www.minhembio.com/omdomen/19936
http://www.minhembio.com/produktbilder/19936

End of story.

Typiskt person som inte kan se andra ha rätt. Orkar inte för denna diskussion vidare iaf, de är inte mina problem va folk köper.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Typiskt person som inte kan se andra ha rätt. Orkar inte för denna diskussion vidare iaf, de är inte mina problem va folk köper.

Vad menar du med andra, du?
Det är DU som har problem med att inse att paketet är
bland de bättre i prisklassen.

Fast det är klart, ditt ord väger tyngre än användarnas, hemmabiotidningens,
och Bild & ljuds åsikter.

DU som inte ens har lyssnat på vare sig Proson SAT 31 eller denons som du föreslog.
Men visst, fortsätt du att rekommendera prylar som
du inte har en aning om hur de låter.
Du bryr ju dig ändå inte om vad folk köper.

Drar mig till minnes att jag haft en diskussion med dig tidigare.
Var snäll och påminn mig om jag skulle glömma mig och göra om samma
misstag igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Vad menar du med andra, du?
Det är DU som har problem med att inse att paketet är
bland de bättre i prisklassen.

Fast det är klart, ditt ord väger tyngre än användarnas, hemmabiotidningens,
och Bild & ljuds åsikter.

DU som inte ens har lyssnat på vare sig Proson SAT 31 eller denons som du föreslog.
Men visst, fortsätt du att rekommendera prylar som
du inte har en aning om hur de låter.
Du bryr ju dig ändå inte om vad folk köper.

Drar mig till minnes att jag haft en diskussion med dig tidigare.
Var snäll och påminn mig om jag skulle glömma mig och göra om samma
misstag igen.

För att åter göra dig lycklig så har jag för mig att jag hört proson biopaket på siba.

Men jag sa väl förut att jag vart på Hifi-klubben och testat dom?
Varför skulle jag annars ge tips om dom?

Har ingen, har ett liv utanför alla Forum.

Så kommentera mig inte mera nu, onödigt att förstöra tråden.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

"Den dagen där Proson spelar skiten ett par Infinty 250"
Haha jadu för det första jämför du golvare med stativare som redan påpekats, och sen när har primus 250 BRA ljud? hahah inte ens svårt att matcha dom med ens proson grejor.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer här på Swec som äger Proson SAT 31
och kan delge sina åsikter?
Eller andra ur Reality, Conquest-serien eller
Dynavoice.