Hifi – bilder på era anläggningar här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xplod:

Smutt! Men det ser ut som det blev trångt med SVS'en?

Har precis bytt stärkare till Onkyo TX-NR818
http://dg-foto.se/2012/_DSC1999_1278.jpg

Ska bli 8st Mupps surrar till den så småningom

Har funderat på det här så länge nu och måste bara fråga, hur tusan får man till denna effekt på sina bilder?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Fan vad svart sjuk jag blir på allt detta. Om man hade pengar Snart körkort för min del....inga pengar till sånt här inte...

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

Var tvungen att lägga en beställning på dessa också, fan ta dig Hoppas man kan få dom i veckan!

Haha grymt! Uppdatera oss sen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengtsson87:

Haha grymt! Uppdatera oss sen!

hehe älskar inpulsköpen man gör över internet en söndag..:) Jodå kommer bilder och intryck på det hela sen!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Kör med lite saker jag hade hemma när jag köpte tv. En audix bas som ingick i ett "hemmabiosystem" jag fick från jultidningar för en massa år sen samt 2 diskanter som har tillhört mitt gamla datorsystem(ett cambridge soundworks fps 1600). Det låter bättre än tv:ns inbyggda men jag funderar på att köpa nått bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Har funderat på det här så länge nu och måste bara fråga, hur tusan får man till denna effekt på sina bilder?

Om det är färgtonerna du menar så är det ganska enkelt i ps, först på med ett varmt "photo filter" och välja ett trevligt blandningsläge som tex "Soft light". Sen ett nytt justeringslager med "curves" välj blå kanal och lyft lite i botten. Snabbt förklarat. Skicka ett PM om du inte förstår så ska jag förklara mer ingående.

Har hänt lite hos mig sen sist. Mupparna är på plats.

Nytt steg för kommande baslådebygge på plats

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xplod:

Om det är färgtonerna du menar så är det ganska enkelt i ps, först på med ett varmt "photo filter" och välja ett trevligt blandningsläge som tex "Soft light". Sen ett nytt justeringslager med "curves" välj blå kanal och lyft lite i botten. Snabbt förklarat. Skicka ett PM om du inte förstår så ska jag förklara mer ingående.

Har hänt lite hos mig sen sist. Mupparna är på plats.
http://dg-foto.se/2013/2.jpg

Nytt steg för kommande baslådebygge på plats

http://farm9.staticflickr.com/8512/8597423323_49471cb46d_c.jp...

Vilken modell är Behringern? 1000, 3000 eller 6000?
Vad tycker du om mupparna?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Xplod:

Om det är färgtonerna du menar så är det ganska enkelt i ps, först på med ett varmt "photo filter" och välja ett trevligt blandningsläge som tex "Soft light". Sen ett nytt justeringslager med "curves" välj blå kanal och lyft lite i botten. Snabbt förklarat. Skicka ett PM om du inte förstår så ska jag förklara mer ingående.

Det här var ett bra tips, tackar riktigt mysig effekt.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Xplod:

Om det är färgtonerna du menar så är det ganska enkelt i ps, först på med ett varmt "photo filter" och välja ett trevligt blandningsläge som tex "Soft light". Sen ett nytt justeringslager med "curves" välj blå kanal och lyft lite i botten. Snabbt förklarat. Skicka ett PM om du inte förstår så ska jag förklara mer ingående.

Jag var lite nyfiken på samma sak, men det tillvägagångssättet ger mer eller mindre totalt motsatt resultat för mig
"Soft Light" och dom flesta andra blandningslägena drar fram mängder med arga kontraster i bilderna, vilket inte alls är vad jag vill ha.
Hur ser dina ursprungliga exponeringar ut? Tänker mest på jämnhet i ljus och så.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Jag var lite nyfiken på samma sak, men det tillvägagångssättet ger mer eller mindre totalt motsatt resultat för mig

Du får göra en ny tråd med en guide på detta Xplod

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengtsson87:

Haha grymt! Uppdatera oss sen!

Sådär nu har jag fått hem (asen!) tur man bor på 3e våningen...det var kul att bära upp...:P
http://www.minhembio.com/aeq/282158

Överlag är jag nöjd, måste bara sätta upp en stor jävla tavla bakom soffan, blir lite för mullrigt för min smak, men tror det hjälper mycket, har för lite saker på väggarna helt enkelt. Nu ska dom få stå och gå när man är på jobbet, se om man hör nån skillnad efter 100h.

Men riktigt klart och bra ljud!, ruggigt bra till film också! måste bara få bort alla reflexer från väggarna, så den "bumliga" basen försvinner från musik så blir det nog toppen!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

Sådär nu har jag fått hem (asen!) tur man bor på 3e våningen...det var kul att bära upp...:P
http://www.minhembio.com/aeq/282158

http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=442370.jpg

http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=442371.jpg

Överlag är jag nöjd, måste bara sätta upp en stor jävla tavla bakom soffan, blir lite för mullrigt för min smak, men tror det hjälper mycket, har för lite saker på väggarna helt enkelt. Nu ska dom få stå och gå när man är på jobbet, se om man hör nån skillnad efter 100h.

Men riktigt klart och bra ljud!, ruggigt bra till film också! måste bara få bort alla reflexer från väggarna, så den "bumliga" basen försvinner från musik så blir det nog toppen!

Grymt!

Högtalarna kan vara lite "bumliga" i början. Men ju mer dom spelas ju bättre och snärtigare "ska" dom bli.

Mina spelar förvisso inte 100% ännu. Men ljudet är enormt.

Att dämpa bas är en jäkligt jobbig fluga, ett tips är väl att flytta ut högtalarna 30-40 cm ut från vägg ...

/Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Vilken modell är Behringern? 1000, 3000 eller 6000?
Vad tycker du om mupparna?

Det är en 3000DSP, kommer nog räcka gott och väl
Mupparna fungerar riktigt bra, kommer nog bli bättre när jag får ut soffan och får lite mer avstånd till dom bakre.

Skrivet av n_sandstrom:

Jag var lite nyfiken på samma sak, men det tillvägagångssättet ger mer eller mindre totalt motsatt resultat för mig
"Soft Light" och dom flesta andra blandningslägena drar fram mängder med arga kontraster i bilderna, vilket inte alls är vad jag vill ha.
Hur ser dina ursprungliga exponeringar ut? Tänker mest på jämnhet i ljus och så.

Ja hur ursprungsbilden ser ut påverkar såklart mycket, prova labba lite med andra blandingslägen så hittar du nog nått

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så ser det ut

Permalänk
Medlem

Kör med en likadan bas som dig. Blir det inte lite overkill med en bas till de där feta golvarna?
Du kan iaf inte ha snurrat på så mycket på volume kontrollern bakom basen iaf?

Visa signatur

Ljud setup:
Scandyna Minipods, XTZ 99 W10.16, Creative SoundBlaster X-Fi Surround, Sony STR-DB930

Dator setup:
ATI Sapphire 5970, Intel Core i7-2600K 3,4GHz, 300GB Seagate 5400 RPM, Antec PowerSupply (PSU) 900W, Corsair XMS3 8GB DDR3 1600MHz, ASUS P8B75-V moderkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av wtorsler:

Kör med en likadan bas som dig. Blir det inte lite overkill med en bas till de där feta golvarna?
Du kan iaf inte ha snurrat på så mycket på volume kontrollern bakom basen iaf?

Fast man brukar väl dela subben också dvs högtalare går ner till 80hz och resten sköter subben tex.

Permalänk

2x dessa:

Drivs av denna:

Audio Pro Basiq F100, lånade på obestämd framtid av en vän. Allt annat än finlir, men de låter.
Pioneer VSX-D814, fick den av en väns farsa som betalning för att jag hjälpt bygga HTPC och slå upp ny hembio. Ganska schysst ljud i efter man kört kalibrering med mic, de billiga högtalarna fick helt nytt liv i bottenregistret.
Nere i hörnet skymtas en Thorens TD166 MK2 i behov av lite restaurering. Kablaget är slut och den spårar jävligt konstigt, spelar inte så stor roll för tillfället då min Pioneer inte har nån RIIA.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Fast man brukar väl dela subben också dvs högtalare går ner till 80hz och resten sköter subben tex.

Nu är jag inte lika insatt i ljud som jag vet att du är oyegie eller ska jag säga mästerpostarn
Men jag kan ju bara tänka mig hur bra bas det är i de golvhögtalarna och sen en subwoofer på det.

Notera att jag skriver känns lite overkill!

Visa signatur

Ljud setup:
Scandyna Minipods, XTZ 99 W10.16, Creative SoundBlaster X-Fi Surround, Sony STR-DB930

Dator setup:
ATI Sapphire 5970, Intel Core i7-2600K 3,4GHz, 300GB Seagate 5400 RPM, Antec PowerSupply (PSU) 900W, Corsair XMS3 8GB DDR3 1600MHz, ASUS P8B75-V moderkort

Permalänk
Skrivet av wtorsler:

Men jag kan ju bara tänka mig hur bra bas det är i de golvhögtalarna och sen en subwoofer på det.

Men grejen är att högtalarna delas vid, låt oss säga, 80hz. Högtalarna spelar då alltså inget under 80hz (djupbasen), utan allt under 80hz (delningsfrekvensen) sköts av subbasen endast.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Kände att det var dags att äntligen byta ut mitt cinemate system jag haft till datorn i ett par år. Kollat länge på b&w cm1 då de har en perfekt storlek för mitt skrivbord. Letat väldigt länge efter ett par beggade men så fort man hittar några så är de alltid sålda inom en timme eller så ligger de ute för nästan nypris. Så när jag fick betydligt mer tillbaka på skatten än vad jag hade räknat på så var det inte mycket att diskutera om.

Så sjukt snygga högtalare imo

Permalänk
Skrivet av Universalia:

Så sjukt snygga högtalare imo

Håller med! CM1orna är riktigt fina!

Dock tror jag att du skulle kunna förbättra ljudet genom att placera högtalarna högre upp, med diskanten i öronhöjd eller lite över. Och sen något liknande under högtalarna: http://www.thomann.de/se/auralex_acoustics_mopad.htm för att ta bort oönskad resonans från skrivbordet

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av simonwellander:

Håller med! CM1orna är riktigt fina!

Dock tror jag att du skulle kunna förbättra ljudet genom att placera högtalarna högre upp, med diskanten i öronhöjd eller lite över. Och sen något liknande under högtalarna: http://www.thomann.de/se/auralex_acoustics_mopad.htm för att ta bort oönskad resonans från skrivbordet

Jodå jag vet att de står rätt dåligt till akustiskt sett. Men då jag är nöjd med hur det låter så tycker jag det estetiska är viktigare.

Permalänk
Skrivet av Universalia:

Jodå jag vet att de står rätt dåligt till akustiskt sett. Men då jag är nöjd med hur det låter så tycker jag det estetiska är viktigare.

Hmm, okej. Jag fattar!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Införskaffade denna XTZ 99 W10.16 i Fredags, känner att jag börjar få den inspelad och är supernöjd :)!

Visa signatur

Ljud setup:
Scandyna Minipods, XTZ 99 W10.16, Creative SoundBlaster X-Fi Surround, Sony STR-DB930

Dator setup:
ATI Sapphire 5970, Intel Core i7-2600K 3,4GHz, 300GB Seagate 5400 RPM, Antec PowerSupply (PSU) 900W, Corsair XMS3 8GB DDR3 1600MHz, ASUS P8B75-V moderkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av wtorsler:

Kör med en likadan bas som dig. Blir det inte lite overkill med en bas till de där feta golvarna?
Du kan iaf inte ha snurrat på så mycket på volume kontrollern bakom basen iaf?

Använder den mest till Film. Volymen på subben står på kanske 35% så ja jag har inte skruvat upp den så mycket då golvarna har endel bas i sig. Ska dock försöka sälja mina Canton och införskaffa mig ett par stativare istället.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Universalia:

Kände att det var dags att äntligen byta ut mitt cinemate system jag haft till datorn i ett par år. Kollat länge på b&w cm1 då de har en perfekt storlek för mitt skrivbord. Letat väldigt länge efter ett par beggade men så fort man hittar några så är de alltid sålda inom en timme eller så ligger de ute för nästan nypris. Så när jag fick betydligt mer tillbaka på skatten än vad jag hade räknat på så var det inte mycket att diskutera om.

http://i.imgur.com/mj2TBIp.jpg

Så sjukt snygga högtalare imo

Skrivet av simonwellander:

Håller med! CM1orna är riktigt fina!

Man kan ju ha CM1-CM2 kombination.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det där är väl ändå en gammal version av cm1 om jag förstått det rätt? Inte speciellt intressant att ha golvare på skrivbordet heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Lite analogt!

Skivspelare: Pro-Ject RPM 1.3 Genie
Pickup: Ortofon 2M Red
RCA-kablar: AudioQuest Golden Gate 0,6m
Matta: Analogue Studio Perspex Clear (Acrylic) Turntable Mat
Rem: Pro-Ject Genie Replacement Turntable Drive Belt - White
Klämma: Michell Engineering Record Clamp

RIAA: Pro-Ject Phonobox S
RCA-kablar: Custom RCA

Förstärkare: Pioneer VSX-804RDS (renoverad)

Högtalare: Dali Lektor 2
Högtalarkabel: Van Den Hul 'The Clearwater'
Stativ: Swans Diva Stand

http://imageshack.us/a/img23/5993/75674259.jpg

http://imageshack.us/a/img845/9615/40341377.jpg

http://img841.imageshack.us/img841/3589/44787252.jpg

http://imageshack.us/a/img12/4712/40886895.jpg

Önskar att jag kunde säga att det låter så bra som det skulle kunna göra, men akustiken är horribel tack vare platsbrist och prioriteringar.
Ska försöka isolera spelaren och RIAA-steget med individuella plattor och snickra ihop något man kan klä med dämpplattor i framtiden.

Vad har du för spännande i väskan? ^_^

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Simonsky:

Vad har du för spännande i väskan? ^_^

30 lindor colombianskt pulver.

Det är min väska med kläder och allt annat man kan behöva, så jag är färdigpackad och ute genom dörren inom en minut om/när det skulle behövas. Impulsivt.

Permalänk
Avstängd

Här är mitt vardagsrum. XBMC körs via en Raspberry Pi som sitter bakom tv-bänken, 720p och 1080p flyter precis som vilken annan mediaspelare, kostade mig 299kr så man kan inte vara för kräsen. Använder temat Quartz då den inte riktigt hänger med i Aeon Nox och likn. Förstärkaren är en Naim UnitiQute tillsammans med några egenbyggda högtalare (väldigt lik sammansättning som Ino Audio piP).