Hifi – bilder på era anläggningar här

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag får väl föregå med gott exempel och posta lite bilder på det som är viktigast av allt för ljudet (eftersom det är en sån tråd), jag var å grävde lite i mina gömmor och hittade 35 000kr ? kablar iallafall
Purist audio
http://forumbilder.se/CD3H5/2dsc-1079.JPG

Siltech
http://forumbilder.se/CD3H5/dsc-1080.JPG

Furukawa
http://forumbilder.se/CD3H5/dsc-1083.JPG

Audioquest
http://forumbilder.se/CD3H5/dsc-1085.JPG

Van den hul
http://forumbilder.se/CD3H5/dsc-1081.JPG

Jag har nog lagt ut 200 000 kr på sånt junk sedan jag började med hifihobbyn, av kablarna här ovan är det nog bara VDH Thunderline som kan kallas prisvärd, den är snygg och inte så dyr, det är inget fel på de andra men inte låter de bättre än billigare saker, idag är det Supra och HQM kablage jag lyssnar via och jag har sålt av alla dyrare kablar, har i princip ingen kabel som kostar över 10 000kr/m kvar, än mindre använder jag dem.
Jag har blindtestat och ändrat mig, idag tror jag på andra saker än Jim Aud och Jorma Koski, troligen för att jag har blivit klokare och fått bättre förståelse för vad som är viktigt, kabel är inte helt oviktigt, men bara det är en "sund" kabeldesign som inte är nått rent budgetbygge där tex skärmen eller kontakterna är dåliga eller liknande så brukar det mesta fungera väldigt bra ljudmässigt.

Wow, jag har lagt ut 2500 kr på alla kablar och är ganska nöjd, går inte ens jämföra. Du vet verkligen vad du pratar om. Kudos!

Visa signatur

No battle plan survives contact with the enemy

Permalänk

Dock så ser dyra kablar bra ut... =] mina qed revelation ser bättre ut än mina gamla ekk kablar. Hör ingen skillnad men mår bra i själen... =p

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Dock så ser dyra kablar bra ut... =] mina qed revelation ser bättre ut än mina gamla ekk kablar. Hör ingen skillnad men mår bra i själen... =p

Skickades från m.sweclockers.com

Jo Thunderline är också snygg, det spelar egentligen ingen roll så länge man själv vet vad man betalar för, design kan vara något man värderar men ljudskillnaderna är oerhört små om det ens finns några när man kalibrerat nivåer och liknande, när man har gått över en viss nivå så att man slipper dåliga skärmar och rena felaktigheter i konstruktionen och liknande så händer det inte så mycket mer om man så 100 dubblar priset.
Jag har själv gjort en sån resa, typ "akustik? varför då ?" och jag har provat en del andra prylar förutom kablar också, en del saker har tveksam effekt medans andra ibland kan ge en påverkan men inte alltid, som nätfilter och dc fällor. Akustikförbättringar ger däremot alltid en förbättring.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jo Thunderline är också snygg, det spelar egentligen ingen roll så länge man själv vet vad man betalar för, design kan vara något man värderar men ljudskillnaderna är oerhört små om det ens finns några när man kalibrerat nivåer och liknande, när man har gått över en viss nivå så att man slipper dåliga skärmar och rena felaktigheter i konstruktionen och liknande så händer det inte så mycket mer om man så 100 dubblar priset.
Jag har själv gjort en sån resa, typ "akustik? varför då ?" och jag har provat en del andra prylar förutom kablar också, en del saker har tveksam effekt medans andra ibland kan ge en påverkan men inte alltid, som nätfilter och dc fällor. Akustikförbättringar ger däremot alltid en förbättring.

Det är just här jag tycker det felar så grymt för många. Folk spenderar rysliga summor på kablar, nätfilter, t.o.m. saker som DAC:ar kan räknas hit, men sen sitter dom med äggkartonger på väggarna och tycker att det är den enda akustikbehandling som behövs

Om det förövrigt är utseendet på kablarna man bryr sig om är det inte så väldigt svårt att göra egna för en ganska liten slant. Googla DIY speaker cable så kommer det redan upp många ideer.

Permalänk
Skrivet av Wh1sp:

Det är just här jag tycker det felar så grymt för många. Folk spenderar rysliga summor på kablar, nätfilter, t.o.m. saker som DAC:ar kan räknas hit, men sen sitter dom med äggkartonger på väggarna och tycker att det är den enda akustikbehandling som behövs

Om det förövrigt är utseendet på kablarna man bryr sig om är det inte så väldigt svårt att göra egna för en ganska liten slant. Googla DIY speaker cable så kommer det redan upp många ideer.

Akustiken är a och o för en anläggning. Diy kablar är alltid ett alternativ, nu fick jag mina gratis så klagar inte. Det som oftast skiljer billiga kablar mot dyra är kontakterna i ändarna. Jag upplever att de dyrare sitter bättre i enheterna och inte klappar eller nöts med tiden, gäller både hdmi, rca och banankontakter. Så länge man inte köper de allra billigaste kablarna så får man ändå bra saker.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Skrivet av DasBoot_swe:

Akustiken är a och o för en anläggning. Diy kablar är alltid ett alternativ, nu fick jag mina gratis så klagar inte. Det som oftast skiljer billiga kablar mot dyra är kontakterna i ändarna. Jag upplever att de dyrare sitter bättre i enheterna och inte klappar eller nöts med tiden, gäller både hdmi, rca och banankontakter. Så länge man inte köper de allra billigaste kablarna så får man ändå bra saker.....

Jag har bara en kabel som har dålig ändkontakt, det är en Supra, min enda märkeskabel.
Är helt övertygat om att jag skulle kunna reklamera den utan problem, men men, nu är den inopererad bland elementrören, och där får den stanna. Kabeln i sig kommer nog hålla trots den halvt omilda installationen, och det är det viktiga, ändar kan man alltid löda om.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jag har bara en kabel som har dålig ändkontakt, det är en Supra, min enda märkeskabel.
Är helt övertygat om att jag skulle kunna reklamera den utan problem, men men, nu är den inopererad bland elementrören, och där får den stanna. Kabeln i sig kommer nog hålla trots den halvt omilda installationen, och det är det viktiga, ändar kan man alltid löda om.

Supra har olika kvalitet på kontakterna ppsl är mycket bra men ppx och rca är mindre bra, Neutik är också i stort sett alltid bra och handlar det om billiga kontakter så är HQM (från Nedis, oftast svarta) ett bra val, medans Nedis "silvriga" är dynga som ofta glappar, även "gorilla gripp" och "turbine" varianter brukar vara jobbiga då de sitter för hårt och ofta förstörs.
Wbt är aldrig fel, de har extremt hög mekanisk kvalitet, de låter i sig inte bättre än billigare, men det mekaniska utförandet är gjort så de håller för evigt och aldrig glappar, supra ppsl är antagligen den bästa kopian på wbt medans många kineskopior inte alls har samma kvalitet.
Tyskarna är duktiga på kontakter, eller om det nu är mekanisk precision det beror på.......
http://www.wbt.de/
http://www.neutrik.com/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Ingen jätteanläggning direkt men riktigt bra tv/musik/film ljud (tycker jag själv iallafall). Är helt nöjd med bastrycket från NS-333'orna men för dom som vill att marken ska skaka går det alltid att komplettera med en sub:

- Min gamla "tjock-tv" tv-bänk köpt en gång i urtiden
- Kayman satellitstativ 63cm från ljudfokus
- Yamaha RX-V373 surroundreciever (inne i tv-bänken)
- Yamaha NS-333 högtalare

Kabelhärvan på tv-bänken är YPAO mic'en för kalibrering av högtalarna.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk

Snabb bild på mitt system för nuvarande. Just flyttat in i min studentlägenhet och riggat upp detta.
TVn är en Panasonic Viera TX-P50ST50Y, som inte direkt gynnas av det direkta solljuset, men som jag är fantastiskt nöjd med
TV-bänk från allas vårat IKEA, Högtalarna DALI Concept 1, stärkan NAD C315BEE och D/A-omvandlaren Argon DAC1
TV'n och DAC'en är även kopplade till min speldator som blivit kombinerad spelkonsoll (big picture + xb360-kontroll) samt HTPC.

Permalänk
Proffsmobbare

Lite analogt!

Skivspelare: Pro-Ject RPM 1.3 Genie
Pickup: Ortofon 2M Red
RCA-kablar: AudioQuest Golden Gate 0,6m
Matta: Analogue Studio Perspex Clear (Acrylic) Turntable Mat
Rem: Pro-Ject Genie Replacement Turntable Drive Belt - White
Klämma: Michell Engineering Record Clamp

RIAA: Pro-Ject Phonobox S
RCA-kablar: Custom RCA

Förstärkare: Pioneer VSX-804RDS (renoverad)

Högtalare: Dali Lektor 2
Högtalarkabel: Van Den Hul 'The Clearwater'
Stativ: Swans Diva Stand

Önskar att jag kunde säga att det låter så bra som det skulle kunna göra, men akustiken är horribel tack vare platsbrist och prioriteringar.
Ska försöka isolera spelaren och RIAA-steget med individuella plattor och snickra ihop något man kan klä med dämpplattor i framtiden.

Permalänk
Skrivet av Laine:

Lite analogt!

Skivspelare: Pro-Ject RPM 1.3 Genie
Pickup: Ortofon 2M Red
RCA-kablar: AudioQuest Golden Gate 0,6m
Matta: Analogue Studio Perspex Clear (Acrylic) Turntable Mat
Rem: Pro-Ject Genie Replacement Turntable Drive Belt - White
Klämma: Michell Engineering Record Clamp

RIAA: Pro-Ject Phonobox S
RCA-kablar: Custom RCA

Förstärkare: Pioneer VSX-804RDS (renoverad)

Högtalare: Dali Lektor 2
Högtalarkabel: Van Den Hul 'The Clearwater'
Stativ: Swans Diva Stand

http://imageshack.us/a/img23/5993/75674259.jpg

http://imageshack.us/a/img845/9615/40341377.jpg

http://img841.imageshack.us/img841/3589/44787252.jpg

http://imageshack.us/a/img12/4712/40886895.jpg

Önskar att jag kunde säga att det låter så bra som det skulle kunna göra, men akustiken är horribel tack vare platsbrist och prioriteringar.
Ska försöka isolera spelaren och RIAA-steget med individuella plattor och snickra ihop något man kan klä med dämpplattor i framtiden.

Snyggt, älskar vitt och svart. Är det en ny front-panel på Pioneer VSX-804RDS? Eller har du måla om den? Gjorde du det själv? Väldigt bra resultat blev det iaf.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av blue eyed devil:

Snyggt, älskar vitt och svart. Är det en ny front-panel på Pioneer VSX-804RDS? Eller har du måla om den? Gjorde du det själv? Väldigt bra resultat blev det iaf.

Det är samma gamla frontpanel, passade på att lackera om den samtidigt som det kastades i en tystare fläkt och lite uppfräschade lödpunkter. Blankvit överdel och mattsvart runt displayområdet, sen på med aluminiumvred från Electrokit för att få den att se lite äldre och mer påkostad ut. Bästa 70 SEK spenderade någonsin!

Lite äldre men bättre bild;
http://imageshack.us/a/img707/7013/lp6v.jpg

Roligt att du uppskattar det!

Permalänk
Skrivet av Laine:

Det är samma gamla frontpanel, passade på att lackera om den samtidigt som det kastades i en tystare fläkt och lite uppfräschade lödpunkter. Blankvit överdel och mattsvart runt displayområdet, sen på med aluminiumvred från Electrokit för att få den att se lite äldre och mer påkostad ut. Bästa 70 SEK spenderade någonsin!

Lite äldre men bättre bild;
http://imageshack.us/a/img707/7013/lp6v.jpg

Roligt att du uppskattar det!

Ja det passar bra med det andra vit-svarat du har, du skulle ha matchande gardiner också

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Lite av en början till ett system som skjuter på bra.

Har lite problem med att få 10"arna i mina Blue Diamond att lira. Försöker få in dom i matchen och hoppas det blir mer distinktare bas i framtiden (just nu är det dån, dån och dån när man gasar reglagen bakom högtalaren).

Planerna är väl att få till ett välljudande hemmabio utan att grannarna vill ha livet ur mig

/Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengtsson87:

Har lite problem med att få 10"arna i mina Blue Diamond att lira. Försöker få in dom i matchen och hoppas det blir mer distinktare bas i framtiden (just nu är det dån, dån och dån när man gasar reglagen bakom högtalaren).

Planerna är väl att få till ett välljudande hemmabio utan att grannarna vill ha livet ur mig

/Andreas

Ja, det är inget konstigt med det egentligen. Du kan börja med att flytta ut högtalarna från bakväggen, minimum 40 cm till.
Är det dån, dån (bummel bummel) i hela rummet eller mest i sweetspot?

Får du fram högtalarna lite samt också flyttar fram soffan, så den också kommer ifrån bakre väggen, så kan du vinna en hel del. Kör du överdrivna inställningar för bas så kan det vare läge att sänka den till 0dB eller kanske t.om sätta den på minus sidan, ett par snäpp.

Men just låga frekvenser är inte att leka med, stora Svanå absorbenter och lite EQ-inställningar får bukt på det, men det är inte vackert.
http://www.diffusor.com/Basabsorbenter.htm

Du skulle dessutom, som bonus utöver bättre ljud, vinna en hel del i bildupplevelse om du fick fram soffan. Vad har du för tittavsånd, soffan > TV? Ser ut att vara runt 4 m och är TVn 50-55"? Way too far...

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Ja, det är inget konstigt med det egentligen. Du kan börja med att flytta ut högtalarna från bakväggen, minimum 40 cm till.
Är det dån, dån (bummel bummel) i hela rummet eller mest i sweetspot?

Får du fram högtalarna lite samt också flyttar fram soffan, så den också kommer ifrån bakre väggen, så kan du vinna en hel del. Kör du överdrivna inställningar för bas så kan det vare läge att sänka den till 0dB eller kanske t.om sätta den på minus sidan, ett par snäpp.

Men just låga frekvenser är inte att leka med, stora Svanå absorbenter och lite EQ-inställningar får bukt på det, men det är inte vackert.
http://www.diffusor.com/Basabsorbenter.htm

Du skulle dessutom, som bonus utöver bättre ljud, vinna en hel del i bildupplevelse om du fick fram soffan. Vad har du för tittavsånd, soffan > TV? Ser ut att vara runt 4 m och är TVn 50-55"? Way too far...

Dom har flyttats fram och tillbaka, just nu står dom ca 40cm ut från vägg. Rummet är relativt litet, man blir lurad av vidvinkeln i bilden.

Vissa låtar kan dåna men oftast är det filmer när man gasar upp ljudet för att få till biokänslan och ja, dånerier enbart i sweetspotten. Upplever att de värsta av dånet försinner om man ställer sig framför tvbordet.

Ska inkassera mig en fåtölj inom en snar framtid och den kommer jag ställa till höger längre fram (kommer nog bli där jag sitter och lyssnar på musik).

Har kollat runt lite på Sound of Silence-hemsida, där har dom massa bra tips oxå. Men ska köpa nya grova gardiner och mattor under frontarna. Kommer nog även luska ut några snygga tavlor oxå.

Basarna kanske behöver viss inspelning skulle jag tro och tidigare har jag haft "Master Level" på minimum, vilket gör att tiotummaren inte används alls.

Just nu spelar dom musik klockrent, men basen är på tok för dånade, ansträngande och oljudande. Har ställt upp vredet baktill för "Master Level" till ca klockan 8-9. Hoppas på förändring med tiden.

/Andreas

Permalänk
Medlem

Grova gardiner och mattor gör inget för basproblem. Du lär snarare sneddämpa allt ännu mer, fimpa mellan/höga frekvenser så det blir ännu mer brölande bas kvar.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengtsson87:

basen är på tog för dånade, ansträngande och oljudande. Har ställt upp vredet baktill för "Master Level" till ca klockan 8-9. Hoppas på förändring med tiden.

/Andreas

Det är rätt "intressant" konstruktion på Blue Dimond V3. Har sett liknande på ett par billiga talare för några år sedan vid namn Eltax, den hade också basen placerad på sidan.

Frågan är hur optimalt det är egentligen? Högtalaren är knappt 18 cm bred så hur fasen får man till så att en 10" spelar bra i ett sådant kabinett? Jag har inte plockat isär en Blue Diamond så jag vet inte.

Man skulle kunna säga att den där högtalaren har inbyggd sub, som du ej kan placera optimalt. Att det dånar och lever fan är inte konstigt, de låga frekvenserna "förökar" sig enormt i hörn / nära väggar. Jag lovar dig, på test bara, flytta fram högtalarna till mer i mitten av rummet. Och det kommer låta helt annorlunda.

Problemet du har kommer inte hjälpa ens med 1000 timmars inspelningstid, därför att problemet ligger i placeringen av talarna i relation till hur rummet ser ut.

Du har kopplat in basen på talaren med lågnivå va, så du kan justera och pilla med den via din förstärkare? (Vilken stärkare har du?)

Ber om ursäkt för att jag går off-topic här. Du kanske kan svara via PM istället.

edit: Grova mattor, gardiner osv hjälper tyvärr inget i ditt problemområde, som ligger mellan 25-150Hz nånstans.
Det som hjälper är grova basabsorbenter ála Svanå Miljöteknik.
Grova mattor, gardiner hjälper mot eko och reflexer typ.

Permalänk

Har bytt upp mig i sovrummet så kastar in lite bilder så det blir fart i tråden igen
Lessna på att inte ha en sonos zon i sovrummet, samt att jag ville ha bättre ljud än vad min muse m50 och stativhögtalare gav. Så slog till på en sonos playbar. Riktigt trevlig soundbar som låter bra och är riktigt smidig att använda, avsaknaden av stöd för dts påverkar inte mig då xbmc converterar dts-->ac3 "on the fly".

Ska bara hitta en lämplig 32-40" tv att ha istället för min imac.

Passar på att slänga in en bild på min sonos play3 som bor i köket... För min connect som ligger i tv bänken är inte så intressant att se...

Är så sjukt smidigt att kunna ha samma ljud i alla rum, justera volymerna samtidigt eller separat. De klarar även att köra olika spellistor från samma spotifykonto samtidigt. Playbaren har även "night mode" vilket med fördel kan användas på kvällen.

Efter som playbaren har ir-mottagare och blaster. Så köpte jag en philips srp5004 för 214:- på webhallen, ställde in den som en panasonic tv och lärde in funktionerna från min imac's fjärkontroll. Så nu kan jag styra imacen med meny och pilknappar, samt höja/sänka + muta ljudet på soundbaren utan att använda mobilen.... Kan verkligen rekommendera den fjärren för de pengarna och den klara det som min harmony 525 inte klara...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Jaha, nu ser det lite annorlunda ut (blev kortvarig ägare till ett par Audio Pro golvare.) ...

Gjorde slag i saken, mina AP Blue Diamond V.3 byttes ut mot dessa doningar:

@Klipsch RF-82 mkII

Vips så försvann mina basproblem och ett underbart ljud, med tryck i basen uppenbarade sig. Tack Klipsch!

Snabb uppställning av golvarna, blir nog fler högtalare från Klipsch i framtiden, märkte att det kosta en slant

Gjorde även en tråkig video när jag lirar lite låtar: (man får spola fram lite då jag inte orkade klippa, haha)

/Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengtsson87:

Jaha, nu ser det lite annorlunda ut (blev kortvarig ägare till ett par Audio Pro golvare.) ...

Gjorde slag i saken, mina AP Blue Diamond V.3 byttes ut mot dessa doningar:

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=439649.jpg

@Klipsch RF-82 mkII

Vips så försvann mina basproblem och ett underbart ljud, med tryck i basen uppenbarade sig. Tack Klipsch!

Snabb uppställning av golvarna, blir nog fler högtalare från Klipsch i framtiden, märkte att det kosta en slant

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=439663.jpg

Gjorde även en tråkig video när jag lirar lite låtar: (man får spola fram lite då jag inte orkade klippa, haha)

http://www.youtube.com/watch?v=-jyOVFMH2a4

/Andreas

Fan, nu blev man avendsjuk

Ditt klipp blev bortaget förresten.

Permalänk
Skrivet av Burks:

Fan, nu blev man avendsjuk

Ditt klipp blev bortaget förresten.

Haha, jag är så grymt nöjd!

...jasså? Offtopic?

/Andreas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengtsson87:

Haha, jag är så grymt nöjd!

...jasså? Offtopic?

/Andreas.

"Detta videoklipp visar innehåll från WMG, Red Bull Records och EMI. En eller flera av dem har blockerat det i ditt land av upphovsrättsliga skäl.

Vi ber om ursäkt för det"

Permalänk
Skrivet av Burks:

"Detta videoklipp visar innehåll från WMG, Red Bull Records och EMI. En eller flera av dem har blockerat det i ditt land av upphovsrättsliga skäl.

Vi ber om ursäkt för det"

Såg detta nu. Fjanteri när man gör reklam för dom och Spotify

/Andreas

Edit: Går att spela upp med Ipad via Chrome.

Permalänk
Skrivet av Burks:

"Detta videoklipp visar innehåll från WMG, Red Bull Records och EMI. En eller flera av dem har blockerat det i ditt land av upphovsrättsliga skäl.

Vi ber om ursäkt för det"

Här funkar det hur bra som helst. Vilket land bor du i?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Här funkar det hur bra som helst. Vilket land bor du i?

Norge, haha ska det ha SÅ stor betydelse

EDIT: Testade med en fransk Vpn på Telen men där står det att ägaren inte har godkännt tittare vi mobil.

EDIT2: Fungerar nu, Webproxy!

Permalänk

Installera detta hos en kund idag:

*Harman Kardon 3480
*Harman Kardon HD970
*Canton Chrono SLS 720
*Canton Chrono SUB 800 R

Stärkaren och cd'n är kvar sedan tidigare och han går ifrån att ha ett par Canton Ergo 902DC till detta, ett nerköp enligt många, men dessa poppar på riktigt bra. Med subben så låter det grymt. I filmen så är det enbart stativhögtalarna som spelar.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Hemmasnickrade frontar. Skall dock säljas, har ett par KEF IQ 70 som jag föredrar.
Surround består av Mirage OS3 SAT.

Bilder kommer senare kanske när allt är klart, med ljuddämpning osv.

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

Ska komplettera med sub när ekonomin tillåter

Dold text
Visa signatur

Ljud setup:
Scandyna Minipods, XTZ 99 W10.16, Creative SoundBlaster X-Fi Surround, Sony STR-DB930

Dator setup:
ATI Sapphire 5970, Intel Core i7-2600K 3,4GHz, 300GB Seagate 5400 RPM, Antec PowerSupply (PSU) 900W, Corsair XMS3 8GB DDR3 1600MHz, ASUS P8B75-V moderkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengtsson87:

Jaha, nu ser det lite annorlunda ut (blev kortvarig ägare till ett par Audio Pro golvare.) ...

Var tvungen att lägga en beställning på dessa också, fan ta dig Hoppas man kan få dom i veckan!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!