Permalänk
Medlem

Okey, tack för tipsen!
Men i mitt fall när jag ändrat minnena så kan jag inte se hastigheten på mennena i CPU-z.
det står bara att de saknas något, typ drivers... (Iofs så saknas så man kan se hastigheten )

edit: stavning

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NdL
Min förra prolle var en 3500+.
Tjurigare prolle får man fan leta efter.
1.7volt o kom inte högre än 2650.
Så det blev till o köra den i original hela tiden
Tempsen var fan konstiga på den jäveln me.
43/53
Kylaren var en Zalman 7000ALCU och den satt som den skulle med AS5 på.
Well well, nu är skiten såld iaf.
Tacka vet jag opterons ^^

Precis samma sak för mig

så fort jag ökar än mhz måste jag höja volten..men som jag nämnde tidigare så har jag konstigt volt (och temp)..den ligger nämligen alltid runt 1,47-1,49.. har ju klockat lite nu iofs så nu ligger den en bit över 1,55..
vanligtvis ska väl venice ligga endast runt 1.4 som den gör för dig Jonas740
?? vet nån om varför jag har så hög volt och vad jag kan göra åt det?

Visa signatur

Måndag, tisdag, onsdag programmerar jag. Torsdag, fredag, lördag likaså. Söndag är dagen som jag vilar på, men lika fan så programmerar jag ändå! Programmi, programma, programmera! Programmera varje dag. . . .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av themord
Precis samma sak för mig

så fort jag ökar än mhz måste jag höja volten..men som jag nämnde tidigare så har jag konstigt volt (och temp)..den ligger nämligen alltid runt 1,47-1,49.. har ju klockat lite nu iofs så nu ligger den en bit över 1,55..
vanligtvis ska väl venice ligga endast runt 1.4 som den gör för dig Jonas740
?? vet nån om varför jag har så hög volt och vad jag kan göra åt det?

Verkar som volten ska ligga mellan 1.4-1.45 typ...

Jag har min volt satt på auto och den har inte vandrat så högt som 1.5 än iaf...

/Jonas

Visa signatur

Asrock P67 Extreme 4 | Intel i7 2600K@4ghz | 8GB Crucial Ballistix DDR3 1600mhz | Gigabyte GTX660Ti 2gb | SB X-Fi | HDD Total 2TB | Coolermaster Realpower 520w | Coolermaster Stacker | All Components are watercooled ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas740
Verkar som volten ska ligga mellan 1.4-1.45 typ...

Jag har min volt satt på auto och den har inte vandrat så högt som 1.5 än iaf...

/Jonas

kör också på auto den ligger på 1.488 hela tiden...

om man kollar på vad alla ha skreve så verkar det typiskt att en Venice 3500+ klarar 2.5ghz med volten 1.5.

Visa signatur

[TT Shark][Traktor Datorn]