NeverWinter Nights 2

Permalänk
Medlem

efter jag patchat så har det kommit fram en svart textruta i chatten! är samma för några polare.. Hur får jag bort den : O ?! är mest ivägen

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Jag har spelat ett tag nu och efter att ha lugnat ned mig från all hype jag själv bggt upp så inser jag att spelet inte riktigt är klart, och hade för min del gärna fått släppts nästa år istället.

Men jag är inte besviken på annat är den tekniska biten (själva spelmotorn, animationerna). Jag hoppas att de flesta delarna går att patcha ihop. Det mest irriterande jag märkt är att oftast blir det ingen animation för "cleave". Fienden bara dör helt plötsligt utan att min gubbe faktiskt rört sig.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Hur öppnar man och stänger concole? Har provat alla knappar på tangentbordet och letat i game options.

Mappa om den till valfri knapp i "mina dokument/neverwinter nights 2/<nåtnamn>.ini"
En rad står det
Console='
på, ändra till
Console=<
t.ex, om du nu inte lyckas öppna console med '

En fråga: är det verkligen värt att lira drow t.ex. över människa, och ständigt ligga två levels efter vad man hade gjort som människa.
Jag skulle inte tacka nej till en nivå högre spells :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl0w

En fråga: är det verkligen värt att lira drow t.ex. över människa, och ständigt ligga två levels efter vad man hade gjort som människa.
Jag skulle inte tacka nej till en nivå högre spells :S [/B]

Samtidigt som man ligger två nivåer efter människa, så har man kraftfullare feats som drow har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag har spelat ett tag nu och efter att ha lugnat ned mig från all hype jag själv bggt upp så inser jag att spelet inte riktigt är klart, och hade för min del gärna fått släppts nästa år istället.

Jo jag håller med, kommer vänta till det finns en ordentlig patch som fixar till allt, känner mig som en betatestare till spelet tyvärr.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det är värt att spela som drow eller någon annan ras som har leveladjustment.
Fördelar som spellresistance, bättre stats och liknande uppväger inte förlusten i HP, base attack, savingthrows, feats, spells etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BAM_132
Jag tycker inte det är värt att spela som drow eller någon annan ras som har leveladjustment.
Fördelar som spellresistance, bättre stats och liknande uppväger inte förlusten i HP, base attack, savingthrows, feats, spells etc.

Om det här hade varit Baldur's Gate hade mycket av de feats som finns i detta spela varit guld värda tror jag. Men i NWN spelen är allt mindre på något sätt, ens klass/karakär får aldrig utvecklas fullt ut.

Btw måste lägga till ett klagomål till, svårighetsgraden normal är löjlig tycker jag. Fienden kan inte få in criticals på dig och inga attacks of oppertunity om du bestämmer dig för att dricka en potion när 10 orcs står och dunkar på dig. Samma sak om du använder pilbåge i närstrid. Och spells kastade på dig påverkar dig minimalt.

Det blev D&D Hardcore regler direkt när jag upptäckte det här.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Mycket roligare med D&D Hardcore rules tycker jag iaf, blir lite mer taktik då och magikerna blir inte övermäktiga. Många spells blir ju fruktansvärt overpowered när man kör under D&D Hardcore rules.

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att jag är helt förälskad i Neeshka, hon är så söt på sitt lilla naiva oskyldiga sätt

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Hur öppnar man och stänger concole? Har provat alla knappar på tangentbordet och letat i game options.

Jag får trycka på shift + ´ och sen §.

Samma sätt för att stänga den.

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag har spelat ett tag nu och efter att ha lugnat ned mig från all hype jag själv bggt upp så inser jag att spelet inte riktigt är klart, och hade för min del gärna fått släppts nästa år istället.

Men jag är inte besviken på annat är den tekniska biten (själva spelmotorn, animationerna). Jag hoppas att de flesta delarna går att patcha ihop. Det mest irriterande jag märkt är att oftast blir det ingen animation för "cleave". Fienden bara dör helt plötsligt utan att min gubbe faktiskt rört sig.

Det har varit stort debatt på officiella NWN2 forumen om just cleave och dessa avsaknad av animation. Har för mig den inte har något då spelmotorn inte klarade av rita någon utan att nästa attack försvinner eller hur det var. Kolla på forumen, exakt förklaring fanns där ifrån utvecklarna.
Men jo, har två krigare i min grupp och när båda cleavar så alla runtomkring bara plötsligt lägger sig på backen utan synlig anledning så ser det allt annant än imponerande ut.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monoman
Jag får trycka på shift + ´ och sen §.

Samma sätt för att stänga den.

Njae, är väl ` och sedan typ vad som helst (eftersom ` är en "död knapp"), jag trycker samma två ggr.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl0w
Hade exakt samma problem igår, han är buggad.

öppna console (jag ändrade keybindingen i "mina dokument/neverwinter nights 2/uiplayer.ini" eller nåt liknande, cosole=<, eller nåt sånt ) och skriv följande:

DebugMode 1
printcreatures
<lista på gubbar, kolla upp commander tanns ID>
partyadd <ID>

tror han var 5879 eller nåt liknande.
Nu borde han finnas i din grupp och då löper du bara iväg till fortet
När allt e fixat där öppnar du console igen och skriver

partyremove <ID>

kan vara partyadd eller nåt sånt där istället, sitter inte hemma och kan kolla.

edit: partyadd, inte playeradd

Det fungerade. Tack igen!

Fast nu har jag fått massa sådana där blåa kompassliknande world transition symboler överallt på marken. Någon som vet varför och hur man får bort dem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Btw måste lägga till ett klagomål till, svårighetsgraden normal är löjlig tycker jag. Fienden kan inte få in criticals på dig och inga attacks of oppertunity om du bestämmer dig för att dricka en potion när 10 orcs står och dunkar på dig. Samma sak om du använder pilbåge i närstrid. Och spells kastade på dig påverkar dig minimalt.

Det blev D&D Hardcore regler direkt när jag upptäckte det här.

Va, detta kan inte stämma? Jag körde på normal hela tiden och fick en massa criticals och attacks of oppertunity när jag kastade spells/drack potions. :F

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Om det här hade varit Baldur's Gate hade mycket av de feats som finns i detta spela varit guld värda tror jag. Men i NWN spelen är allt mindre på något sätt, ens klass/karakär får aldrig utvecklas fullt ut.

Btw måste lägga till ett klagomål till, svårighetsgraden normal är löjlig tycker jag. Fienden kan inte få in criticals på dig och inga attacks of oppertunity om du bestämmer dig för att dricka en potion när 10 orcs står och dunkar på dig. Samma sak om du använder pilbåge i närstrid. Och spells kastade på dig påverkar dig minimalt.

Det blev D&D Hardcore regler direkt när jag upptäckte det här.

Spellresistance är helt klart värt det. Hade inga problem med att ligga 2 lvls under med min Drow wiz. Så länge jag höll Melee fiender ifrån mig kunde jag slakta redigt bra, ta ut spellcasters snabbt osv.

Normal är lite väl lätt ja, men mest för att Alla AOE spells går kasta hur som helst. Är väldigt lätt när du kan pumpa fireballs in i en skock fiender där dina gubbar står och hackar utan någon skada för dig själv.
D&D hardcore är att föredra..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Va, detta kan inte stämma? Jag körde på normal hela tiden och fick en massa criticals och attacks of oppertunity när jag kastade spells/drack potions. :F

Kolla under förklaringen av svårighetsgraderna som kommer upp, det står där iaf. Jag blev iaf aldrig "critad" av nån förrän jag höjde till hardcore, och igår dog faktiskt mitt party för första gången efter 2 veckors spelande

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Det fungerade. Tack igen!

Fast nu har jag fått massa sådana där blåa kompassliknande world transition symboler överallt på marken. Någon som vet varför och hur man får bort dem?

DebugMode 0

Permalänk
Medlem

Nån provat att försöka döda Fihelis enligt Axels instruktioner att sköta det snyggt och diskret? Jag försöker ta mig in med min Ranger-Rouge och Neechka men kommer bara till rummet innan där Fihelis är, där får jag storspö av vakterna trots sneak och move silently skills över 15.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl0w
DebugMode 0

Provade det men såg ingen skillnad. Fast man kanske måste restarta spelet. Får undersöka det imorgon.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns något program att bygga om sin char i?

Gjorde en helt korkad char och orkar inte börja om i spelet.
Känns slitet att tappa 6-7 dagar av spelande bara för att man valde fel ras,feats etc.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Håller med PierreB litegranna , Med Khelgar - Dvärgen så envisas "recommended" att man ska specialisera sig på Dwarven waraxe / dwarven warhammer etc men supervapnet man questar fram senare i spelet är en vanlig "warhammer" , skitkul nu då man sitter där utan speciella feats med ett kanonvapen bara för man tryckte på recommended och trodde att de som skapade spelet tänkte längre än näsan räcker.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Idag ska patch 1.3 beta släppas, får hoppas dom håller vad dom lovat.

New Features

General
• Weapon combos in hotbar: Added the ability to set up dual weapon, weapon & shield, or weapon & torch combos in the hotbar. Clicking the hotbar button for a weapon you already have equipped will unequip it.

• Camera Changes: We’ve made a series of camera changes to this version:
o New options for adjusting sensitivity for controlling the camera by keyboard, mouse, and edge of screen.
o Chase Cam adjusted to work more like NWN1.
o In free cam mode, the arrow keys now pan the camera, and holding down CTRL will zoom and yaw the camera.
o Added bindable keyboard key for mouse look / camera control. This mimics functionality of pressing down the middle mouse button for those without a middle mouse button.

• Graphics Optimizations: A number of new graphics optimizations have been added:
o Anti-Aliasing Support: Anti-aliasing is now supported and can be enabled in the Options Menu. Please note: This could significantly affect frame rate, depending on your hardware.
o Shadow Rendering: Shadow rendering speed has been improved.
o Tree Rendering: Speed improvements to the rendering of trees.
o Water Rendering: Speed improvements to how water is rendered by the engine.

• New Options:
o Buy/Sell Confirmation: You can now turn off the buy/sell confirmation dialog.
o Options menu has been reorganized to support many new camera control options.
o You can now change keybindings in game.

• Database Support:
o The database script functions from NWN1 have been re-enabled. They are now significantly faster in many cases.

Multiplayer
• Improved /t style chat.

DM Client
• Added initial support for hotbar buttons and context menus.
• Added in party bar. It will only list the connected players in the game and not who is in your faction.
• You can now hover over menu items in the Chooser instead of having to click on them first.
• “Very Easy” difficulty option has been restored.
• The DM chat channel is once again available via the /dm prefix.

Scripting
• EffectWildshape() – New function for Wildshape effect.
• GetEncumbranceState () - Added script function to get the encumbrance state of a given player
• GetPlayerCreatureExamineTarget() - Added script function to get the current creature examine target for a player
• PackCampaignDatabase() – A new database feature to NWN2, this will pack the campaign database and purge deleted records from a database.
• GetPlayerTargetObject() – New script function to get the current selected target object for a given player.
• UnlinkDoor() – New script command to turn an area transition door into a normal door.
• Database support has been added, including new PackCampaignDatabase() function.

Toolset
• Added a load screen image previewer.
• Added item icon previewer.
• Area names and tags now default to the area’s file name for new areas.
• The spell tab now shows multiple instances of spells, so creatures can have multiple instances of a spell with different metamagic types.
• Right-clicking while placing tiles now rotates the tile.
• The first column and row of the 2DA viewer are now pinned, making it easier to use.
• Changes on item blueprints will now be propagated to items in creature or placeable inventories, or that are equipped on creatures.
• Added new option to the File menu that allows the user to compile only currently open scripts.
• There is a new panel in the script editor that allows the user to insert scripts from the NWN2Toolset\Templates folder into the current script.
• Script search functionality changed to bring up all results in one result window and the user can double-click to open up that search result.
• Item cost calculations added to the item properties.
• New visual style.
• Doors now have a flag that allows them to render an invisible area transition (aka an invisible "black door.") This is adjustable in the toolset. This is to address concerns with the “black area” behind open doors and how silly it looked on open gates in the middle of Neverwinter, etc.
• When users enter a string ref, they can also check a box to say that the string ref is from the custom file and the string returned will be from that file instead of the main .tlk table.
• Feminine versions of strings are now editable.
• Hex values can now be used as string references within 2DAs. This makes it easier to use custom TLK files with 2DAs.
• The script editor runs faster and uses less memory

Bug Fixes

General
• Animal Companions, Familiars, and Summoned Creatures are now unsummoned when a roster member is being despawned. This will address problems where companions can become familiars on transitions.
• Some minor adjustments to the pathing system to prevent characters from being put into illegal areas.
• Split out Armored Caster feat into class specific feats for Bards and Warlocks to properly apply spell failure percentages. This will allow users who add new classes to give them specific armored casting ability easily.
• Some minor fixes to drop shadow rendering.
• The debug DirectX check has been removed – some users had problems running the game, even without the DirectX SDK being installed.
• The game would crash when a module with more than 16,000 objects was loaded.
• Fixed a memory leak related to grass that would occur in certain areas.

Multiplayer
• Fixed issue when a player was resurrected by another player, the “respawn” button would stay up on their screen, and could be used to restore life and remove effects.

DM Client
• Added larger “+” buttons for the Chooser and Creator to make them easier to click on.
• Fixed some issues with keymapping.
• Player list is used instead of the party list when displaying party members on the minimap and areamap.
• DM’s can now area transition while possessing something and the entire faction doesn’t come with them.
• Fixed issue with trying to possess a creature in a different area than the one the DM is currently standing in.
• Fixed mouse action target for Dungeon Masters, so they don't start conversations with everyone. Also fixed highlight, so they can't always highlight themselves.
• DM can now move around while game is paused.
• Moved feats granted to a DM character from being hard-coded to a new flag in the feat.2da, "DMFeat". If it's marked as 0, the DM doesn't get it; as 1, he does.
• NWN database bug: Variables names are now properly truncated to 32 characters in all cases.

Effects/Spells
• If weapon trails are disabled in the options menu, hit and parry visuals are disabled as well.
• Character validation was not taking Spellcasting Prodigy into account for a number of spells wizards learn at first level.
• You no longer get max spells after unequipping an ability boost item, then an extra spell slot item. Also, changed extra spell slot items so that they only grant extra spell slots if you are capable of casting spells of that level.
• Neutralize Poison should not remove Disease and Ability Decrease effects.
• Lowered Frenzy damage to 6 per round.
• You can no longer recover traps with DC 20 or higher if you do not have the Trapfinding feat. If you try to disarm or recover a DC 20+ trap without Trapfinding, you will receive feedback that success is never possible; it is still possible to suffer a critical failure and have the trap go off on you. You can still flag, examine, and set a trap of any DC without Trapfinding; you can also always disarm or recover a trap you set yourself.
• EffectShareDamage() was not actually applying damage to the caster.
• Some fixes to global scripts on how spells affect NPCs, etc., in Hardcore mode.
• Finger of Death affects players in multiplayer mode now.
• Heal spells no longer call a touch attack when cast on undead.
• The Mass Inflict Line of spells now properly call a will save instead of a Fort save.
• The Mass Inflict Line of spells have now been updated to have the same behavior as Mass Inflict Light Wounds in regards to target discrimination and undead.
• Mass Inflict Light Wounds no longer harms hostile undead. Neither will it heal them. The healing effect is only applied to friendly undead.
• Casting Mage Armor on a character who already has Improved Mage Armor applied will no longer remove the stronger spell.
• Improved Mage Armor now correctly provides +6 AC rather than +8.
• The duration on Tymora’s Smile has been corrected.
• The spells Foundation of Stone, Body of Sun, Jagged Tooth, Tortoise Shell, Swamp Lung, Storm Avatar, and Nature's Avatar now properly apply their metamagic abilities.
• Tymora's Smile is now self-cast only.
• Crafting wands, potions, and scrolls was not working for many spells. All spells should now craft properly.
• Soothing Light will now auto-cast when selected.
• Guarding the Lord will now only target other creatures.
• Warlock Darkness now has the same targeting UI as arcane Darkness.
• Mass Heal now has a range of "close."
• The Mass Cure line of spells now uniformly have a range of "close."
• Old behavior for Bigby's 3 was causing some creatures to become paralyzed rather than immobilized in order to simulate grappling. This allowed them a chance to break out on a will save. The paralysis effect has been replaced with an immobilization effect.
• Prismatic Spray was always petrifying, rather than applying a random effect. This is fixed.
• Web and Greater Shadow Conjuration/Web now have the same targeting UI.
• Greater Fireburst will no longer damage the caster on hardcore difficulty.
• Fireburst will no longer harm the caster.
• Iron Horn now properly uses a cone shape instead of a sphere.
• Foundation of stone was calculating its duration in seconds rather than rounds. This has been fixed.
• Magic Fang and Greater Magic Fang now can be applied to any animal, beast, or vermin. This includes wildshaped druids.
• Missile Storm will no longer target friendlies on hardcore mode.
• Bombardment now knocks down targets on a failed save.
• Blade Barrier now plays a species specific blood spray when it damages a target.
• Destruction now checks the target for death immunity.

Items
• Changed Holy Avenger bonus damage from 1d6 to 2d6 vs. evil.

Scripting
• AttemptToDisarmTrap() - Returns FALSE if character cannot path to trap instead of assuming they don't have the skill points to do so.
• GetArmorRank - Returns whether an equipped item is ARMOR_RANK_NONE, _LIGHT, _MEDIUM, or _HEAVY
• GetSpellLevel() wasn’t taking cleric domains into account. This has been fixed.
• GetWeaponType() – Lets Keen Edge spell also affect piercing weapons.
• TalentSpellFilter() – This has been standardized in regards to Keen Edge and Weapon of Impact.
• Added script command gr_character_xml run from console that will export character data in XML format to the log.
• Fixed X2_inc_switches constant that was causing the override spellscript and the tagbased script prefix to overwrite each other.
• NPC casters can no longer affect themselves with AOE spells in Hardcore+ difficulty
• NPCs of non-opposed factions can no longer affect each other with AOE spells in Hardcore+ difficulty
• Added additional effects and fixed parameter listing for ga_effect.
Crafting
• 'Medalion of Thought' recipe now gives that item instead of the 'Talisman of Pure Evil'
• The 'Armor of Arrow Deflection' recipe now gives the correct effect and not 'Spell Specialization: Abjuration' on the Armor enchanted
• 'Invulnerable Armor' recipe now give Damage Reduction Effect
• 'Posion Weapon' recipe now give poison effect
• The 'Armor of Spell Resistance' recipes now gives spell resistance effect.
• Crafted wands, and scrolls now give the correct class restrictions based on class spell lists.
• Wands and potions now take into account the class and level of the caster for determining if the max spell level is surpasses instead of using the innate level of a spell.
• removed item cast at item restriction for spell storing devices (wands, potions, scrolls)
• Reduced cost of 0 level spells for wands, potions, and scrolls by half
• Added warlock darkness crafting recipes for Gold Filigree Charm and Infernal Focus
• Number of charges for newly crafted wand now defaults to 50.

Interface
• Fixed a bug where screen edge turning was frame rate dependent, making the camera behave differently based on graphics settings or area.
• Fixed a few minor bugs with mouse selection.
• Save game name will now show up properly when overwriting savegames.
• Fixed issue where gaining bonus feats from items were not causing a refresh of the character sheet.
• The character ‘ø’ has been added to our fonts.
• Context Menu Delay slider and Weapon trail Option are now properly saved and read in correctly.
• You can no longer resize on of the multiplayer chat windows offscreen.
• You can now click past feat selection if you have no feats to select. You lose that feat pick permanently. This was added so characters with low stats in core abilities could process through level up.

Toolset
• Turning off fog along with the “use area far plane” option now works correctly, and will render the area up to the far plane specified in the Graphics section of the Options screen.
• Oriented billboards in visual effects will now render correctly in the toolset.
• Weapon scaling now looks correct in the toolset.
• Fixed a bug with the script and conversation search windows stealing focus.
• Fixed a bug with changes to spells not getting saved if the active tab was changed before changes were applied.
• Level 9 spells are now saved correctly for creatures.
• Font preferences are now saved correctly.
• Fixed a bug where docking windows would snap closed if a drop-down box was used while they were shown.
• Reduction in memory pre-allocation by half. This should address some customer reported issues with the toolset crashing on load.
• Some improvements to script editor speed and reductions in memory usage.
• Fixed a bug where placed instances of stores weren't copying the "infinite" flag for items.
• Fixed memory leak when erasing grass.
• Fixed issue for non-English versions where some required toolset preferences were not being loaded.
• Module variables are now displayed under the “Scripts” category.
• Fixed bug where turning off light spheres would turn off sound spheres.
• Focus wouldn’t change properly when clicking on the propertygrid or the blueprint view. Fixed.
• Fixed crash when trying to modify prefabs in the universal blueprint changer.
• Fix for an exception that could be thrown if a journal was modified from code (like a plugin.)
• Fixed inability to modify camera orientation, Orientation has been re-enabled.
• Some fixes to toolset memory management to improve stability.
• Floating windows that are offscreen will be moved back onscreen on startup.
• Newly-created blueprints will have their template property set to the same name as the blueprint.
• Fixed a bug where creating new item blueprints, assigning them to a creature or placeable, and then immediately placing the creature or placeable would result in the item having incorrect properties.
• Fixed a bug in the script editor where certain NWN-specific data types would confuse the parameter info display.
• Using the “Find All” button in the script search window now displays all results in a popup window. Users can select the matching script/line they want to view.
• An estimated value for the cost of an item (before appraise rolls etc) has been added to the properties of items.
• Updated look and feel of the tab controls.
• Fixed a bug with the “Save” button in the world map editor. It will no longer corrupt map images.

Permalänk
Medlem

Hur spöar man Garius i sista?? striden?

Jag ger snart upp :s

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem

o Shadow Rendering: Shadow rendering speed has been improved.
o Tree Rendering: Speed improvements to the rendering of trees.
o Water Rendering: Speed improvements to how water is rendered by the engine.

Hurra!!!

Visa signatur

.

Permalänk

AI

Någon som fått problem med ens followers AI? De har bara slutat att följa efter mig och gör i princip ingenting längre. De försvarar sig när de blir attackerade men det är typ allt. De utför inte ens direkta ordrar.

Jag bytte ut en karaktär och den gjorde som den skulle men man vill väl spela med de som man vill spela med.

Någon som har ett tips?

Permalänk

Re: AI

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Någon som fått problem med ens followers AI? De har bara slutat att följa efter mig och gör i princip ingenting längre. De försvarar sig när de blir attackerade men det är typ allt. De utför inte ens direkta ordrar.

Jag bytte ut en karaktär och den gjorde som den skulle men man vill väl spela med de som man vill spela med.

Någon som har ett tips?

Hänt mig tidigare, då valde jag min main character. Sedan högerklickar jag över var och en av de andra karaktärerna. Från den menyn som kommer upp väljer jag att ge dem ett kommando. Det kommandot är antingen attack nearest eller follow me. När jag testade dem så började de följa mig igen, samt senare även attackera monster igen.

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk
Medlem

kanske bara jag som blivit kräsen....

Tycker spelet är kul men inte särskilt finjusterat. Många av texturerna är asfula och spelet är mer linjärt än ettan.

Sedan tycker jag dom gjort kampanjen alldeles för lätt (kör på normal)

Permalänk
Medlem

Spoilervarning !!!

Gaaah, hade lagrat en hel del saker i blacksmiths desk och magicians desk i Sunken Flagon, allt försvann när Gythiankierna attackerade....

Permalänk
Medlem

För er som vill prova betapatchen 1.03 så finns den här. Mig hjälpte den inte så mycket med fps:n, har fortfarande väldigt ojämn fps. Kan gå ifrån ett rum med 15 fps och sen bara ett rum därifrån så har jag 60fps och ändå skiljer dom sig knappt åt i grafiken mm...skumt!

http://nwvault.ign.com/View.php?view=NWN2Other.Detail&id=39#F...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ansgarr
kanske bara jag som blivit kräsen....

Tycker spelet är kul men inte särskilt finjusterat. Många av texturerna är asfula och spelet är mer linjärt än ettan.

Sedan tycker jag dom gjort kampanjen alldeles för lätt (kör på normal)

Byt till D&D hardcore. Känns som spelet är gjort för den svårighetsgraden. Normal är sjuuukt mycket lättare med riktigt korta durations på sleep, stun etc.
Och bara en sån sak som att AOEspells inte skadar dina chars är ju näst intill fusk...