Permalänk

men det va den inte i början när jag precis köpt den

Visa signatur

kan lite av varje

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janne_145
men det va den inte i början när jag precis köpt den

Alla S60 gör så. Den gör en förhandsvisning i lite sämre upplösning medans den laddar in bilden och sedan visar den klart. Sker första gången sedan har den gjort en kopia som är mindre i minnet så den visar den snabbt.
Inget fel alltså.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

men det e minibilderna som inte visas som de ska utan visas som dokument och sen efter typ 6 sek så visas de normalt mini.

Visa signatur

kan lite av varje

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janne_145
men det e minibilderna som inte visas som de ska utan visas som dokument och sen efter typ 6 sek så visas de normalt mini.

Ja precis. Så gör den första gången efter man tagit kortet. Sen när bilden har laddats in så visas den snabbt följande gånger. Desto större bild/filmfiler desto längre tid tar detta.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janne_145
men det e minibilderna som inte visas som de ska utan visas som dokument och sen efter typ 6 sek så visas de normalt mini.

Som sagt så är din telefon antingen långsam, eller så är det minneskortet som är långsamt.
Har du några andra program igång samtidigt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosse ost
Som sagt så är din telefon antingen långsam, eller så är det minneskortet som är långsamt.
Har du några andra program igång samtidigt?

Långsam vet jag inte. Däremot är det stora bildfiler att hantera för en mobiltelefon (3Mp).
Det är som sagt inget fel att leta efter. De är så.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

hej, finns det nått program så man kan se vad för processer som är igång? hade en a1000 och till den fanns det sånt.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janne1
hej, finns det nått program så man kan se vad för processer som är igång? hade en a1000 och till den fanns det sånt.

Du kan ju alltid hålla in menyknappen för att se vilka program som är igång, men du kanske vill ha något mer avancerat?

Permalänk
Medlem

ja lite mer avancerat skulle jag villja ha, det e säkert nå mer processer man skulle vilja se som e i gång.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Hedersmedlem

Hämtade min N80 igår, med F/W v. 3.0617.0.6 (03-05-2006).
Den funkar kalas och är bättre på alla sätt än jag tänkt mig. Visst är batteritiden kort, men det är mest en vanesak för mig att börja ladda varje(?) dag.
Bra gjort Nokia!

Edit: WLAN i mobilen är :up:!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Hämtade min N80 igår, med F/W v. 3.0617.0.6 (03-05-2006).
Den funkar kalas och är bättre på alla sätt än jag tänkt mig. Visst är batteritiden kort, men det är mest en vanesak för mig att börja ladda varje(?) dag.
Bra gjort Nokia!

Du kan manuellt slå av 3G i den (dual mode kallat) om du vill tjäna en dag eller två. Beror ju givetvis på om man nyttjar 3G ofta eller inte

Kan rekommendera profimail förövrigt.
http://www.symbian-freak.com/news/006/05/profi_mail_for_3rd.h...

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Du kan manuellt slå av 3G i den (dual mode kallat) om du vill tjäna en dag eller två. Beror ju givetvis på om man nyttjar 3G ofta eller inte

Kan rekommendera profimail förövrigt.
http://www.symbian-freak.com/news/006/05/profi_mail_for_3rd.h...

Jo, jag vet att man kan göra det.
Jag har inte haft den igång en hel dag/dygn än, eftersom jag inte ägt den så länge, så jag får vänta och se om det blir aktuellt att deaktivera 3G.
Tack ändå för förslagen!

Permalänk
Medlem

Jag har ett litet problem med min wlan på n80, jag har ställt webblästaren att jag vill välja kopplingspunkt när jag ska surfa (antingen wlan eller operatören) men nu när jag ska försöka surfa kommer endast wlanfunktionen fram och jag kan inte välja varken den eller nått "nät". Som om det e nån spärr typ. Nån som vet vad jag ska göra för att få det funka?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Min är skickad från Katshing idag, blir min första Nokia sen 8210 som jag hade -99. Har kört SE men för första gången sen just -99 har Nokia gjort en mobil som lockar mig. Hoppas den kommer i morgon!
BTW, kan man ha mp3 som ringsignal/SMSsignal?

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Min är skickad från Katshing idag, blir min första Nokia sen 8210 som jag hade -99. Har kört SE men för första gången sen just -99 har Nokia gjort en mobil som lockar mig. Hoppas den kommer i morgon!
BTW, kan man ha mp3 som ringsignal/SMSsignal?

Klart du kan Skönt att du återgott till klass

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janne1
Jag har ett litet problem med min wlan på n80, jag har ställt webblästaren att jag vill välja kopplingspunkt när jag ska surfa (antingen wlan eller operatören) men nu när jag ska försöka surfa kommer endast wlanfunktionen fram och jag kan inte välja varken den eller nått "nät". Som om det e nån spärr typ. Nån som vet vad jag ska göra för att få det funka?

Du kanske inte har inställningarna fö att surfa i operatörens nät?

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Ska gå och hämta min N80 på Posten i morgon. Är det någon som vet om N80 utnyttjar prestandan i Ultra II minneskorten jämfört med standardkorten? Tänkte köpa ett 1 GB kort, och det skiljer en hundring mellan korten ungefär, det är ju lätt värt det om hastigheten ökar.

EDIT:Gratis minneskort av Nokia för dig som köpt/köper N80!

Japp, Nokia bjuppar oss N80-ägare på ett 512 MB-kort! Gå in på länken KLICKA! och fyll i dina uppgifter och ditt IMEI-nummer!

Tack Nokia!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Gjutet

Nokia är generösa

Så kan man sälja det och köpa ett på 2GB

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

WAAH!! Sjukt

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Riktigt generöst! Ännu en anledning till o köpa N80.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Sitter just nu och myser med min nyhämtade N80, blir inte att köpa något kort iom att jag får ett av Nokia, 512 MB är gott nog för mig (har iPod 5G). Suttit och slitit lite med Wlanet, funkar nu dock det var jag som hade spärrat AP:n lite väl hårt. Nu ska alla kontakter över från SE till Nokia... Suck hoppas att det går att lösa smidigt!

I övrigt är luren grym än så länge. Displayen är lusbra!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Sitter just nu och myser med min nyhämtade N80, blir inte att köpa något kort iom att jag får ett av Nokia, 512 MB är gott nog för mig (har iPod 5G). Suttit och slitit lite med Wlanet, funkar nu dock det var jag som hade spärrat AP:n lite väl hårt. Nu ska alla kontakter över från SE till Nokia... Suck hoppas att det går att lösa smidigt!

I övrigt är luren grym än så länge. Displayen är lusbra!

Låter fint.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Japp. Nu är detta min första Symbian-lur, är det normalt att gränssnittet blinkar till ibland, tex när man ska kolla på nytt sms? Känns precis som att telefonen kommer att hänga sig, men det gör den inte

Några småirriterande fel har jag upptäckt. Det går inte att ställa in fyrsiffriga SMTP portar i e-postklienten. Otroligt störigt eftersom BBB spärrat port 25 och B-ones SMTP har portnummer 2525. Verkar som tre siffror är max, helt ofattbart ju. Hoppas dom fixar det till nästa uppgradering.
Ja jag vet att det finns andra och bättre? e-postklienter, men jag gillar att använda den inbyggda, verkar vara helt ok och tillräcklig för mig, förutom ovan nämnda bugg.

I övrigt är jag helnöjd, är på jakt efter ett nytt headset då det som följde med i kartongen är ett stereoheadset (använder jag inte) och det verkar som att mitt SE Bluetoothheadset har gett upp. Är Nokias BT något att ha? Eller ska man köra med en hederlig snäcka?

Till sist, det jag saknar mest från SE är byggkvalité, denna luren skramlar lite och knirkar lite här och var, inte jätteallvarligt men ändå rätt kass på en mobil för 5000:-. Min gamla S700i glappade eller knirkade inte ens efter 1 års hårt användande, något att fundera över Nokia!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAZIP
Du kanske inte har inställningarna fö att surfa i operatörens nät?

jodå det e förinställt + att alla andra op e med

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Ska gå och hämta min N80 på Posten i morgon. Är det någon som vet om N80 utnyttjar prestandan i Ultra II minneskorten jämfört med standardkorten? Tänkte köpa ett 1 GB kort, och det skiljer en hundring mellan korten ungefär, det är ju lätt värt det om hastigheten ökar.

EDIT:Gratis minneskort av Nokia för dig som köpt/köper N80!

Japp, Nokia bjuppar oss N80-ägare på ett 512 MB-kort! Gå in på länken KLICKA! och fyll i dina uppgifter och ditt IMEI-nummer!

Tack Nokia!

Tackar för tipset! Det blir tredje minneskortet för mig: 0,128 + 2 + 0,512 GB

Edit: Bara ett test...

Permalänk
Medlem

hur många sms kan man få plats med i inkorgen? blir galen på den jag har nu. 65 sms, förra kunde jag ha >1k.

Permalänk
Medlem

det borde vara precis så många som ryms på minneskortet, eller har jag fel?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

hur sitter handsfreen fast? har en 6680 nu å kontakten åker ju ut bara man kommer åt den = musiken börjar spelas ur högtalaren istället = jävligt opassade i skolan/tunnelbanan/överallt

är det samma problem med n80?

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Göwd
hur sitter handsfreen fast? har en 6680 nu å kontakten åker ju ut bara man kommer åt den = musiken börjar spelas ur högtalaren istället = jävligt opassade i skolan/tunnelbanan/överallt

är det samma problem med n80?

Tyvärr är det fortfarande samma kontakt. Och handsfreen sitter sämre fast än vad datakabeln gör. Datakabeln måste man våldta för att den ska komma ut, men handsfreen är mycket enklare.

Permalänk
Hedersmedlem

AutoLock för Series 60 v. 3 är äntligen ute och funkar fint på min N80 -> http://fuse.stc.cx/autolock/