Permalänk
Medlem

Problem med AMD FX-55

fick hem min nya spelburk & fick så klart lov att testa den med 3Dmark 05 & gissa vad förvånad jag blev att den presterade så mycket mindre en min gamla P4 3.6..

har försökt klocka upp Prollen & Graffat utan nån direkt super höjning, Så nu börjar jag tro att det kan handla om nåe hårdvarufel!

Märkte direkt att nätagget som är ett Thermaltake Purepower Butterfly 480w lät som faan
låter precis som det gick på nån sorts superspeed..

& dator har svårt att starta upp den kan starta men innan windows startar kan den hänga sej & om win startar upp kan burken hänga sej utan att man kan röra musen eller.. trycka ctrl alt del

Så till frågan finns det några smarta mjukvaror kan kan kolla upp hårdvaran med?

/cOz

Visa signatur

-=] cOz In Da HousE ]=-
#1 Game:
CPU: Intel I7 950 | GPU: Asus GTX480 | Ram: Corsair 3x2GB XMS3 CL7 | Chassie: Cooler Master HAF X | Moderbord: ASUS Rampage III Extreme | Nätagg: Corsair HX1000W | Skärmar: 2 st BENQ Led 24" |Kylning: EK Vatten

Permalänk
Medlem

Hittade en rescension http://www.motherboards.org/reviews/hardware/1461_1.html som kan vara intressant läsning för dig där du troligen kan använda dig av dom program som används där för att jämföra med och se om du har "fel" på din rigg?

Permalänk
Medlem

hittade inget där som kunde hjälpa mej göra ett hårdvarutest!..

Visa signatur

-=] cOz In Da HousE ]=-
#1 Game:
CPU: Intel I7 950 | GPU: Asus GTX480 | Ram: Corsair 3x2GB XMS3 CL7 | Chassie: Cooler Master HAF X | Moderbord: ASUS Rampage III Extreme | Nätagg: Corsair HX1000W | Skärmar: 2 st BENQ Led 24" |Kylning: EK Vatten

Permalänk
Medlem

Du får leta rätt på och ladda ner

# SYSmark and PCMark 2004
# 3DMark 2001SE and 2003
# Winstone 2004

och sedan jämföra med dom testresultat som dom får där.