Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
måla själv om vettja. verkar ju inte direkt besvärlig att demontera.

Visst, men OM det skulle gå åt helvete då?

och försvinner ej garanti då? Liksom, både demontera och modifiera... Lär inte vara till min fördel om jag skulle vilja utnyttja garanti/reklamationsrätt.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Visst, men OM det skulle gå åt helvete då?

och försvinner ej garanti då? Liksom, både demontera och modifiera... Lär inte vara till min fördel om jag skulle vilja utnyttja garanti/reklamationsrätt.

självklart inte. men lite farligt får man leva ibland..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Visst, men OM det skulle gå åt helvete då?

och försvinner ej garanti då? Liksom, både demontera och modifiera... Lär inte vara till min fördel om jag skulle vilja utnyttja garanti/reklamationsrätt.

Räcker det inte med ett skin då? Jag vet vilket jag ska köpa.

http://www.decalgirl.com/prodimg/retro-wii.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Räcker det inte med ett skin då? Jag vet vilket jag ska köpa.

http://www.decalgirl.com/prodimg/retro-wii.jpg

Den ägde riktigt hårt

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Räcker det inte med ett skin då? Jag vet vilket jag ska köpa.

http://www.decalgirl.com/prodimg/retro-wii.jpg

haha, soft! Ser kanske Lite sleten ut?
Såg en bild någon gjort för ett bra tag sedan där de hade editerat en bild på wii så den såg ut så och tänkte då typ "fan, så skulle man lacka om Wii'n" xD

Hur appliceras skinnen? Vad är de gjorda av, och hur tar man av det (om det går? går det åter sätta på?)

Edit: hittade ej den bilden jag syftade på men liknande:

Frågan är om den silvriga ändå inte är snyggare?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Hur appliceras skinnen? Vad är de gjorda av, och hur tar man av det (om det går? går det åter sätta på?)

http://www.decalgirl.com/page.htm?PG=skins101

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
http://www.decalgirl.com/page.htm?PG=skins101

ah, tackar Nice.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag tror att Zelda TP kommer vara det bästa spelet jag kommer ha spelat sen Final Fantasy VII och Ocarina of Time. Just därför har jag inte läst om det alls. Jag vet verkligen ingenting om det. Noll. Vet att man är Link och att Epona är tillbaks. Det är verkligen allt jag vet.. vill inte förstöra nåt. Jag tom. undviker det på nätet för att inte skapa nån hype för mig själv.. men nu när det har kommit ut i USA så kollade jag på en screenshot och det såg underbart ut!

Längtar så jävla mycket. Fyfan va roligt det kommer vara att spela på nätterna när man är ensam hemma.

Jag försökte göra som dig, men frästelsen var för stor

Permalänk
Medlem

Hur funkar Wii med widescreen TV:s? Har en 32" LCD TV som är 16:9 och funkar alla/de flesta spel att köra i 16:9? Eller är spelen i 4:3 så man måste måste spela med svarta kanter på sidorna?

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daniz
Hur funkar Wii med widescreen TV:s? Har en 32" LCD TV som är 16:9 och funkar alla/de flesta spel att köra i 16:9? Eller är spelen i 4:3 så man måste måste spela med svarta kanter på sidorna?

Har för mig att alla Wii spel har 16:9 som standard. Annars så stöder de det. Har tyvärr ingen källa men nån annan insatt kommer säkert med en bättre reply.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Det blir inte svarta kanter på sidorna om det inte stöds iaf.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

hur långt är det kvar till Wii släpps i Europa?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Vad är det för upplösning i PAL/SECAM-länderna? Är det 576p eller 480p som i NTSC-länderna?

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem

ja, SECAM är samma som PAL, bara lite annan färghantering.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Det vet jag redan. Min fråga gällde 576p och 480p.

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sun Tzu
Det vet jag redan. Min fråga gällde 576p och 480p.

576i är väl standarden för pal. Däremot så räkna inte med att få ut en sådan signal ifall du kör med komponentkablar, 480p är det som gäller då.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
576i är väl standarden för pal. Däremot så räkna inte med att få ut en sådan signal ifall du kör med komponentkablar, 480p är det som gäller då.

Hur är det med SCART då?

Och sen, bara för att det inte ska bli något missförstånd, jag men upplösningen från Wii'n inte själva TV-näten. Jag kanske var lite otydlig.

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Har för mig att alla Wii spel har 16:9 som standard. Annars så stöder de det. Har tyvärr ingen källa men nån annan insatt kommer säkert med en bättre reply.

De flesta spel stöder 16:9 ja. Vet bara Trauma Center som inte gör det. Kommer knappast något mer spel i 4:3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sun Tzu
Hur är det med SCART då?

Och sen, bara för att det inte ska bli något missförstånd, jag men upplösningen från Wii'n inte själva TV-näten. Jag kanske var lite otydlig.

Du får ut 576i. Wii:n skickar ut den signal som är standard för det TV nät som används. He, TV apparaterna skulle ju inte ens kunna visa bilden ifall de skickade ut en annan upplösning än den som är standard för den regionen. Hoppas bara att Nintendo ber utvecklarna att skärpa sig och inte släppa slappa PAL konverteringar som har plågat ett otal spelmaskiner i hur många år som helst.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Du får ut 576i. Wii:n skickar ut den signal som är standard för det TV nät som används. He, TV apparaterna skulle ju inte ens kunna visa bilden ifall de skickade ut en annan upplösning än den som är standard för den regionen. Hoppas bara att Nintendo ber utvecklarna att skärpa sig och inte släppa slappa PAL konverteringar som har plågat ett otal spelmaskiner i hur många år som helst.

Okej, vart lite fundersam när jag såg detta.

Citat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wii

Video

  • Up to 480p(NTSC) or 576p(PAL/SECAM), will work with any TV or projector.

Är det egentligen bara 576i?

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sun Tzu
Okej, vart lite fundersam när jag såg detta.

Är det egentligen bara 576i?

Skulle tippa på det. Så fort du kör i komponentkablarna så får du ut 480p. Känns allt bra skummt att Europa skulle få en smått kraftigare maskin bara för att vi har högre upplösning som standard. På 360:n tex så får man ut 576i ifall man kör med komposit, 480p (eller högre) när man kör med komponent. Förr i tiden löste det problemet genom att använda svarta ränder och "Trycka ihop" bilden.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Är det stor skillnad på 480p och 576i?

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem

Ja. Bara det faktum att bilden är vävnad (i brist på bättre ord) gör den progressiva bilden bättre, upplösningsskillnaden till trots.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sun Tzu
Det vet jag redan. Min fråga gällde 576p och 480p.

ojdå, missuppfattade frågan..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Skulle tippa på det. Så fort du kör i komponentkablarna så får du ut 480p. Känns allt bra skummt att Europa skulle få en smått kraftigare maskin bara för att vi har högre upplösning som standard. På 360:n tex så får man ut 576i ifall man kör med komposit, 480p (eller högre) när man kör med komponent. Förr i tiden löste det problemet genom att använda svarta ränder och "Trycka ihop" bilden.

vad menar du med "kraftigare" egentligen?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Bi99uyVad är det för Hertz på båda då?

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem

PAL får högre upplösning eftersom PAL har fler "linjer" än NTSC men lägre framerate (25 vs 30) dock bör inte detta påverka WIIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
vad menar du med "kraftigare" egentligen?

Ifall Wii:n skulle pumpa ut 576p istället för 480p så måste den
A) Ha snabbare, "Kraftigare" hårdvara kontra jänkarvarianten.
B) Ha ett separat skalningschip ala Xbox 360.

Inget utav de alternativen känns direkt troliga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sun Tzu
Bi99uyVad är det för Hertz på båda då?

576i kan köras i 50/60hz (Beroende på hur lata utvecklarna är) medans 480p körs i 60hz.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Asså vafan ? Wii som ett namn.. haha jag ska hem och spela lite wii idag hade jag tänkt.

Så du menar att
-"Jag ska hem och spela lite revolution idag"
Låter bättre?
HA-HA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Ifall Wii:n skulle pumpa ut 576p istället för 480p så måste den
A) Ha snabbare, "Kraftigare" hårdvara kontra jänkarvarianten.
B) Ha ett separat skalningschip ala Xbox 360.

Inget utav de alternativen känns direkt troliga.

576i kan köras i 50/60hz (Beroende på hur lata utvecklarna är) medans 480p körs i 60hz.

men om spelen är lättjekonverterade har de ju alltid bara antingen dragits ut eller beskärts. är de i riktig PAL går det ju på ett ut som ulutha säger eller?

/ I'm gonna start a Revolution! har ju alltid funkat bra annars..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint