Permalänk

http://www.smashbros.com/en/movie/movie02.html

Sån här grafik kunde inte lilla kuben klara av, ser bra ut!

Och spelet som sådant, ja det verkar ju heltufft!

Permalänk
Medlem

varför i hela världen är Snake med?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
varför i hela världen är Snake med?

Haha mm tänkte också på det när jag såg han

Permalänk
Medlem

Ja för att besvara din och Darins eviga fråga (Whyyyyyy does it raaaaaaaain?)

För att det är så...

Permalänk
Medlem

Tja.. varför han är med.. Han är en populär karaktär är väl det lättaste svaret

Vill du ha mer specifikt svar får du nog ta och fråga Hideo Kojima

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
varför i hela världen är Snake med?

Han blev ju presenterad senaste E3 och det blev ett väldigt rabalder.
Nintendo köpte väl in honom för att locka över lite PS-fans. Smart drag, måste jag säga.

Läs själva i Joystiq artikeln vad som sägs:

Citat:

Kojima begged Sakurai to include Snake in the GameCube version of Smash Bros., but it was too late in the development cycle to add the character. When Brawl became a reality, Sakurai contacted Kojima and the decision was made to introduce Snake into the series.

Permalänk
Permalänk
Medlem

ser ändå helt skadat ut med Snake jämte de andra Ormberg.. iof ser Metroidbruttan också lite udda ut men.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Ja för att besvara din och Darins eviga fråga (Whyyyyyy does it raaaaaaaain?)

För att det är så...

"Its raining Snakes, halleluja"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Tja.. varför han är med.. Han är en populär karaktär är väl det lättaste svaret

Vill du ha mer specifikt svar får du nog ta och fråga Hideo Kojima

han kommer bara slingra sig.. *asch..*

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

om någon nu missat det så kan jag medela att metal gear spelen också finns till nintendo

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bowler hat
om någon nu missat det så kan jag medela att metal gear spelen också finns till nintendo

Twin snakes uppskattades

Permalänk
Medlem

Update på Zelda (inga spoilers direkt)

Jag har nu klarat två tempel i Zelda och det har tagit mig 14-15 timmar. Spelet är som utlovat enormt stort och minst 3 gånger längre än Ocarina of Time. Storyn är också den klart mörkaste zelda storyn hitills, och det märks på miljöerna och musiken som är dystrare. Finns nog en anledning varför TP är första Zelda spel som är rankat Teen och inte Everyone.

Spelet motsvarar min höga förväntningar, och Templen har en del genialiska pussel som inte setts i tidigare Zelda spel. Leka med gravity, säger bara det

Kontrollen har funkat bra i alla moment hitills. Jag har inte haft några problem iaf. Det känns ganska fräscht att ha en tvådelad kontroller ändå. Ingenting tyder på att gamecube versionen är bättre.

Spelet är också klart svårare än Wind Waker. Jag har dött 3 gånger, vilket jag inte ens gjorde i hela wind waker.

Jag vet inte riktigt vad ja ska klaga på. Det ändå är väl att spelet var byggt för gamecube så nintendo var väl tvungen att snåla med utrymmet för ett sånt stort spel. Man märker att texturer är komprimerade etc.

Jag kör dock spelet på en plasma HDTV i widescreen och 480P och det ser ändå bra ut. En del effekter är mycket snygga, typ vattnet. Hyrule field är mäktigt!

Over and out.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Avstängd

På Torsdag blir det till att fixa ett Wii från USA eller Kanada, någon som har importerat ett Wii därifrån? isåfall från vilken sajt? Tips på olika sajter där man kan importera ett Wii ifrån önskas gärna

Visa signatur

Laptop: HP NX9420, Intel Core Duo T2400 @ 1.83GHz, 1x1024MB DDR 400, 80GB SATA, External 300GB SATA, HP DVD+- Burner med lightscribe, ATi Mobility Radeon X1600 256MB

Medlem i signaturgruppen homosexuella Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2
Update på Zelda (inga spoilers direkt)

Jag har nu klarat två tempel i Zelda och det har tagit mig 14-15 timmar. Spelet är som utlovat enormt stort och minst 3 gånger längre än Ocarina of Time. Storyn är också den klart mörkaste zelda storyn hitills, och det märks på miljöerna och musiken som är dystrare. Finns nog en anledning varför TP är första Zelda spel som är rankat Teen och inte Everyone.

Spelet motsvarar min höga förväntningar, och Templen har en del genialiska pussel som inte setts i tidigare Zelda spel. Leka med gravity, säger bara det

Kontrollen har funkat bra i alla moment hitills. Jag har inte haft några problem iaf. Det känns ganska fräscht att ha en tvådelad kontroller ändå. Ingenting tyder på att gamecube versionen är bättre.

Spelet är också klart svårare än Wind Waker. Jag har dött 3 gånger, vilket jag inte ens gjorde i hela wind waker.

Jag vet inte riktigt vad ja ska klaga på. Det ändå är väl att spelet var byggt för gamecube så nintendo var väl tvungen att snåla med utrymmet för ett sånt stort spel. Man märker att texturer är komprimerade etc.

Jag kör dock spelet på en plasma HDTV i widescreen och 480P och det ser ändå bra ut. En del effekter är mycket snygga, typ vattnet. Hyrule field är mäktigt!

Over and out.

*drool*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsubakiSama
På Torsdag blir det till att fixa ett Wii från USA eller Kanada, någon som har importerat ett Wii därifrån? isåfall från vilken sajt? Tips på olika sajter där man kan importera ett Wii ifrån önskas gärna

Eftersom Wii är väldigt slutsålt så blir det nog eBay...

Permalänk
Medlem

Yay förbokade en komponentkabel+extra kontroller till min Wii idag. Sköna är att jag jobbat på butiken som jag bokat maskinen hos. Jobbat inte den 8:e utan bara den 9:e så hela dagen blir det Zelda

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

vart förbeställde du om det fortfarande fanns konsoller kvar? Eller fick du gå före i listan för att du jobbat där?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2
Update på Zelda (inga spoilers direkt)

Jag har nu klarat två tempel i Zelda och det har tagit mig 14-15 timmar. Spelet är som utlovat enormt stort och minst 3 gånger längre än Ocarina of Time. Storyn är också den klart mörkaste zelda storyn hitills, och det märks på miljöerna och musiken som är dystrare. Finns nog en anledning varför TP är första Zelda spel som är rankat Teen och inte Everyone.

Spelet motsvarar min höga förväntningar, och Templen har en del genialiska pussel som inte setts i tidigare Zelda spel. Leka med gravity, säger bara det

Kontrollen har funkat bra i alla moment hitills. Jag har inte haft några problem iaf. Det känns ganska fräscht att ha en tvådelad kontroller ändå. Ingenting tyder på att gamecube versionen är bättre.

Spelet är också klart svårare än Wind Waker. Jag har dött 3 gånger, vilket jag inte ens gjorde i hela wind waker.

Jag vet inte riktigt vad ja ska klaga på. Det ändå är väl att spelet var byggt för gamecube så nintendo var väl tvungen att snåla med utrymmet för ett sånt stort spel. Man märker att texturer är komprimerade etc.

Jag kör dock spelet på en plasma HDTV i widescreen och 480P och det ser ändå bra ut. En del effekter är mycket snygga, typ vattnet. Hyrule field är mäktigt!

Over and out.

Åfyfan vad avundsjuk jag är på dej just nu ! Tog det lång tid att komma in i hur kontrollerna fungerar och så man kan använda dom vettigt ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herr Ormberg
http://www.smashbros.com/en/movie/movie02.html

Sån här grafik kunde inte lilla kuben klara av, ser bra ut!

Och spelet som sådant, ja det verkar ju heltufft!

Uuuh, stör mig på att det inte är några skuggor...hmpf.

Permalänk

http://www.firingsquad.com/news/newsarticle.asp?searchid=1332...

Det här är anledningen till att skaffa en Wii, att använda muskler man inte använt på länge.
Dessutom är det en bra anledning till att "råka" ha sönder den där lampan som du avskyr men sambon din bara ääääääääääääälskar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herr Ormberg
http://www.firingsquad.com/news/newsarticle.asp?searchid=1332...

Det här är anledningen till att skaffa en Wii, att använda muskler man inte använt på länge.
Dessutom är det en bra anledning till att "råka" ha sönder den där lampan som du avskyr men sambon din bara ääääääääääääälskar

Jag vet att alla här borde ha sett den, men http://www.penny-arcade.com/comic/2006/11/13 känns ju ytterst relevant i sammanhanget.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

nån som har spelat cod 3 än(det kanske inte har släppts än, vet inte)? är det värt pengarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
Eftersom Wii är väldigt slutsålt så blir det nog eBay...

Det gar att fa tag pa Wii i butik har i NYC om man har vagarna forbi

Visa signatur

1. MacBook Pro | Dual 2.53 Ghz | 250 GB | 4 GB ram |
2. Asus Eee PC | 0.9 Ghz | 4 GB | 1 GB ram |

Permalänk
Medlem

Vart då jali? En polare till mig drar till NY på Onsdag, några tips på butiker som har wii uppskattas..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
vart förbeställde du om det fortfarande fanns konsoller kvar? Eller fick du gå före i listan för att du jobbat där?

Han sa ju "Yay förbokade en komponentkabel+extra kontroller till min Wii idag."
inte att han bokade själva maskinen, läs först klaga sen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megnelion
nån som har spelat cod 3 än(det kanske inte har släppts än, vet inte)? är det värt pengarna?

Sägs vara helt okej. Själv känner jag att det inte är värt det utan multiplayer. Men då är jag heller inget fan av CoD.

Permalänk
Medlem

"Tog det lång tid att komma in i hur kontrollerna fungerar och så man kan använda dom vettigt ?"

nä. Det är ju introduktion och sånt.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hej980
Vart då jali? En polare till mig drar till NY på Onsdag, några tips på butiker som har wii uppskattas..

Ar ratt saker pa att dom hade kvar nagra pa Toysrus times square nar jag var dar i helgen, annars skulle jag chansa pa Nintendo world store eller narmaste best buy, gamestop eller EB games. Jag vet att manga affarer har fatt in sitt andra shipment av Wii's.

Visa signatur

1. MacBook Pro | Dual 2.53 Ghz | 250 GB | 4 GB ram |
2. Asus Eee PC | 0.9 Ghz | 4 GB | 1 GB ram |

Permalänk

fan! min bokning på wii på komplett för den 15:e blev uppskjuten till 31:a. värt att ha kvar bokningen? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Han sa ju "Yay förbokade en komponentkabel+extra kontroller till min Wii idag."
inte att han bokade själva maskinen, läs först klaga sen

Tagga ner... för det första så läste jag fel. för det andra var det ju knappast så att jag klagade...

Permalänk

Nintendo Wii: the Arstechnica review

The Good

  • Tiny and clean design

  • Small, unobtrusive sensor bar is easy to place

  • Controllers feel like quality electronics

  • Brand new game ideas and implementation

  • Easy and intuitive online shopping

  • $35-$50 games! $250 system! Affordable gaming!

  • Enough units to at least try to satisfy demand

  • GameCube ports allow true backwards compatibility

  • Wii Sports? You mean we actually get a game with our system?

The Bad

  • Last-gen graphics

  • The Wiimote's speaker is tinny, can get annoying

  • Rumble is a touch on the weak side

  • Many online features not yet available

  • Won't make use of your HDTV

  • Sensor bar could have a slightly longer cord

  • You can only add pictures via SD cards. Why can't I use the USB ports on the back?

The Ugly

  • It's five in the morning and you're in your boxers flailing away at the television screen

Summa summarium: 8/10

+

Gamasutra: [URL=Nintendo: 600,000 Wii, 454,000 Zelda Sold In First Eight Days ]Nintendo: 600,000 Wii, 454,000 Zelda Sold In First Eight Days [/URL]

Ser bra ut. Många sålda = större spelutbud senare