Permalänk

köpråd av bärbar mac.

Hejsan, jag är på jakt efter en begagnad powerbook eller en ny iBook, så vad är mest värt?
tänkte på kvalité, jag har bara kännt på en powerbook på riktigt, så jag vet ej hur en ibook känns, men powerbooken var riktigt porrig.

skriv kommentarer och lägg gärna upp bilder på era ibooks/powerbooks

det är så att jag har en som vill köpa min dator

*Amd athlon64 3200+(2.4ghz alltså 3800+) venice s.939
*Abit kn8-ultra nForce4 ultra.
*1024mb ddr
*160gb hdd
*Sapphire x850xt 256mb gddr3
*19" tft skärm, iiyama
*DVD-brännare, samsung.
*cd-brännare, samsung
*logitech webcam.
*logitech tangentbord
*func surface musmatta
*en riktigt FUL logitech mx510 mus,scrollen
fungerar inte.

Är 8000kr bra/dåligt för min dator?

MVH!

Visa signatur

i5

Permalänk

ibooken har alltid varit lite plastig och de nyare powerbooksen och macbook pro's börjar kännas lite plastigare.

Visa signatur

Ubuntu 5.10/slackware 10.2 på: Amd64 4000+, Zalman CNPS9500LED, Kingston 2gb RAM, point of view geforce 7800GT,Gigabyte Ga-K8NXP-SLI, Maxtor ata 200gb, Samsung spinpoint 250gb s-ata2, Samsung 193p+ svart.

Permalänk
Medlem

Samma hårdvara kostar runt 8200 på komplett, så priset är väl rimligt.

Angående de bärbara, rekommenderar jag dig en Powerbook, men ta reda på vilket OS som ingår, Panther (10.3) eller Tiger (10.4), som är det senaste. Sen är alltid mycket RAM bra att ha.

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem

Okej, jag har en kompis som har en powerbook, och den är riktigt skön.

Min systers man har ett företag så jag kan beställa igenom det och på så vis slippa betala moms, då får jag en ny iBook för ca8200kr, är detta ett bra pris?

Visa signatur

Abit KN8-Ultra - Athlon64 Venice 3200+ 2,0GHz @ 2,7GHz - Corsair 2048mb - Saphire X800Gto2 @ 530/600.
3DMark05: 6563.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vänta! iBooken kommer antagligen försvinna/uppdateras snart, har hört talas om nu i maj månad och ersättas med en med Intelprocessor. Ryktet säger Macbook, med en 13.3" Widescreenskärm med upplösningen 1280x720, inbyggt iSight-kamera och mycket annat.
www.macrumors.com

Permalänk
Medlem

Glömde säga att priset var utan 19 tummaren.

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iTohC
Glömde säga att priset var utan 19 tummaren.

Grattis! Verkar som du verkligen lyckats lura någon stackars okunnig "pengar är inga problem" människa!

Permalänk

Hejsan igen
tack för alla svar
Det jag har kommit fram till nu är väl att jag borde leta efter en begagnad powerbook ?! Eftersom jag ändå inte kommer ha råd att köpa en sprillans ny PB när de kommer med intel cpu.

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem

Det bör komma ut massor med begagnade powerbooks och ibooks om några dagar. Ryktet säger att på måndag kommer en ny Macbook, som ska ersätta iBook och 12" Powerbook

Rekommenderar verkligen en 12" Powerbook. Har haft min sedan slutet på 2003. Älskar den. Den fungerar så enormt bra. Kvaliteten är utmärkt. Den lever även fast den har varit med om så mycket.

Permalänk

Idag är det tisdag och ingen MacBook änsålänge, får kolla om det händer något nytt idag, men enligt macroumors så har det kommit förnekande källor..

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

efter 4 mån med samma visa börjar det ju bli lite pinsamt att råda folk att vänta på nya intel-ibooken, men det måste väl ändå skramla till i maskineriet snart? (om än inte denna tisdag heller...)

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem

Köp en MacBook Pro 17", du lär knappast ångra dig

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se