Permalänk
Medlem

när blev denna tråd en N73 vs. K800 tråd?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
när blev denna tråd en N73 vs. K800 tråd?

2006-08-29 / 20:20

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00
Här är några makrobilder tagna med k800i:
http://rapidshare.de/files/31242289/K800macro.rar.html

Släng upp några du med Fiero, så folk själva kan jämföra.

Det här är ingen versus tråd. Men nu kan folk jämföra själva som sagt.

Därmed har jag sagt mitt så det inte blir en krigstråd.

N73, Macro.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

Vackert, nu får den ta o komma till tre så jag kan få en också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Har fått mitt minneskort av komplett nu. Fick ju fel första gången. 66x istället för 150x. Och som jag trodde så fick jag givetvis 66x andra gången med. Ringde och de sade att Twinmos märkt alla kartonger med 66x trots att det är 150x. Yeah right men jag orkar inte krångla så jag satte i det. Och kan bara säga att Kingston är dynga ihop med N73. Har inga grafikfel i videläget längre, snabbare överlag och bättre flyt. Tål att se om hängningarna kommer men känslan är att de är borta med bytet!

Hur lång tid tog det för dig att få ditt minneskort, vilket fraktsätt valde du?

varför jag frågar är för att jag beställde förförsta gången från komplett i fredags och jag har inte fått mitt minneskort ännu.

Jag har bara läst bra om komplett, men jag kan säga nu att det här var första och sista gången jag beställer där ifrån. Det ska väl inte ta mer än 1vecka för att få det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cusion.se
Hur lång tid tog det för dig att få ditt minneskort, vilket fraktsätt valde du?

varför jag frågar är för att jag beställde förförsta gången från komplett i fredags och jag har inte fått mitt minneskort ännu.

Jag har bara läst bra om komplett, men jag kan säga nu att det här var första och sista gången jag beställer där ifrån. Det ska väl inte ta mer än 1vecka för att få det.

Tror jag beställde söndag kväll och fick det fredag.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Tror jag beställde söndag kväll och fick det fredag.

och vilket fraktsätt? brev osv

tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cusion.se
och vilket fraktsätt? brev osv

tack för hjälpen

Oförsäkrat brev.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om ni märkt det men elgiganten och katshing tävlar om att ha lägsta priset på n73 nu.

Häromdagen låg det så här:
elgiganten: 4389
katshing: 4390

i morse:
katshing: 4385
elgiganten: 4389

nu i eftermiddag:
elgiganten: 4375
katshing: 4385

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarfeZ
Jag vet inte om ni märkt det men elgiganten och katshing tävlar om att ha lägsta priset på n73 nu.

Häromdagen låg det så här:
elgiganten: 4389
katshing: 4390

i morse:
katshing: 4385
elgiganten: 4389

nu i eftermiddag:
elgiganten: 4375
katshing: 4385

Hehe kul! Må bäste man vinna Båda har väl någon form av lägstaprisgaranti med va?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

hur äre med elgigantens nätbutik, hämtar man ut den i butik elelr skickas den från nån centralt lager? känns ju dumt o vänta på den när den finns på lokal affär.

orkar fan itne vänta på 5 veckors service av min M600, funderar på o köpa en N73 o sen säljs sonyericssonen

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
hur äre med elgigantens nätbutik, hämtar man ut den i butik elelr skickas den från nån centralt lager? känns ju dumt o vänta på den när den finns på lokal affär.

orkar fan itne vänta på 5 veckors service av min M600, funderar på o köpa en N73 o sen säljs sonyericssonen

kan med 99% säga att den skickas från lager, jag skulle köpa en d600 för ett par månader sedan o då sa dem att den skickas från lager, när jag skulle åka till butiken för att köpa den. Det är dock itne samma priser på internetsidan och butiken. Iaf när jag skulle köpa d600an

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Om du kollat sidan innan så

http://img213.imageshack.us/img213/5862/superma5.png

Ja testade dom inställningarna men det funkar inte sen att spela upp filmen i mobilen

det står: Ljudet eller video kan inte spelas upp testar därför att spela upp delvis. Så börjar den bara spela upp ljudet...

någon som vet varför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Hehe kul! Må bäste man vinna Båda har väl någon form av lägstaprisgaranti med va?

Det verkar ju som katshing har det, men jag hade för mig elgiganten har slopat det för de tjänade inget på det...eller så var det någon annan butik.

Och ja det är skillnad på nät och the realstore hos elgiganten. Helt skilda saker så att säga.

EDIT:

Jag hade mailkontakt med en i Holland som köpte sin telefon via e-bay, och från en snubbe i staterna.

Så här säger han om den:

Citat:

Hi, I just got it,
The colours are really awesome! Now I've seen all three combinations and I must say I picked the right one!
The white colour is really classy (think Ipod) it doesn't look cheap at all!! (I hope you're not an ipod-hater)

I haven't seen all the features yet (there are to many...) but from what I've seen it isn't possible to turn the shuttersound off. Normally I think that's really annoying but actually the first sound (you have 4 options) is quiet nice and makes it feel like a real camera! (the shuttersound isn't really loud)
But if you're planning on making spy-shots you must forget it (hope you're not upto that...)

And also quiet important, if you're buying from another country outside Europe then you cannot choose your own language (if you didn't knew that allready)
I have the options: English, Indonesia, Malaysia, Pilipino

Also the keys are quiet small but that ain't a problem for me because I get used to it quiet fast (but If you've got big fingers this phone ain't good for you)

Games are also really cool especially SNAKES, with mine also came sudoku

Vit / brun hade jag inte bangat för (Det är den han har köpt). Jag förstår fan inte varför man begränsad färgmarknaden så.

Permalänk
Medlem

Okeej grabbar. Ska hämta ut min N73 snart och jag undrar hur ni gjorde med laddningen.

Ladda ni upp batteriet på dirren? Isf hur länge?
Eller är den fulladdad när man får den?
Hur är det igentligen? :S

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shift-0
Okeej grabbar. Ska hämta ut min N73 snart och jag undrar hur ni gjorde med laddningen.

Ladda ni upp batteriet på dirren? Isf hur länge?
Eller är den fulladdad när man får den?
Hur är det igentligen? :S

Nää, jag använde telefonen direkt... även om jag satte den nån timme i laddning så höll den en hel dag.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Det är bara en myt sen förr i tiden då det var annan typ av batteri som var standard, att man behöver ladda fullt första gången.

Idag kan du ladda den 15 min utan att batteriet förstörs.

Permalänk
Medlem

Använde också min tills batteriet var helt dött sedan laddade jag den ett bra tag, de sa även till mig i butiken att den gick att använda direkt.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Gött.. Iaf, kanon telefon.. Jag är sååå glaaaaad :D:D:D

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem

i dagens mobiler sitter det oftast litium-lion batterier, dessa har ingen "minneseffekt" alltså måkan man ladda dem lite hur som helst, det behöver inte laddas ordentligt första gången.

därmot ska man passa för att ladda ur det helt, alltså så att mobilen slocknar, kan vara bra för kalibrering nån gång, men är skadligt för litium-lion batterier i längden, om det sker för ofta. så har i alla fall hag lärt mig det

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Okeej, tack för infon alla om batterier.

Några must have program/spel till N73 som ni rekommenderar?

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem

Nu har jag läst igenom hela tråden och börjar bli riktigt sugen på en n73, vet dock inte riktigt om jag ska välja en k800 eller en n73. Hur är det att kolla på film på n73:an? Kan man ha skärmen "vriden", alltså att man har telefonen liggande på längden, när man kollar på film? Hur är det med skärmen, ser väldigt stor o fin ut men repas den lätt?

Visa signatur

10^-9

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Footoz
Nu har jag läst igenom hela tråden och börjar bli riktigt sugen på en n73, vet dock inte riktigt om jag ska välja en k800 eller en n73. Hur är det att kolla på film på n73:an? Kan man ha skärmen "vriden", alltså att man har telefonen liggande på längden, när man kollar på film? Hur är det med skärmen, ser väldigt stor o fin ut men repas den lätt?

japp den kan vara vriden liggande när du ser på film. jag hade en kompis hos mig idag som har köpt en k800, vi jämförde mobilerna och kom fram till att n73 är den vassare. Skärmen är mkt delikat stor o grand(större än k800). batteriet är riktigt uselt på k800, han hade laddat den hela dagen (igår) och inte lekt så mkt med den, den var på 65% idag.

Jag har min i framfickan varje dag, den har inte repats ett dugg.

om man nu ska ta flera nackdelar som k800 är sämre på så är laddningstiden när du tittar på bilder mkt lång på k800. dvs bilderna är suddiga i 5sek innan dem blir klara,han hade ca 15 bilder i den.
vilket det inte är i min n73a

Permalänk
Medlem

ofan, det är precis tvärt om vad man kan läsa på massa forum, där sägs det att K800:an skulle vara lite snabbare o har bättre batteritid, men kul att det inte alltid stämmer då

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
ofan, det är precis tvärt om vad man kan läsa på massa forum, där sägs det att K800:an skulle vara lite snabbare o har bättre batteritid, men kul att det inte alltid stämmer då

Tror nog du ska lyssna mer på dina andra forum istället. På min K800i är bilderna lågupplösta i strax under 3 sekunder, och observera att man kan bläddra mellan bilderna utan att vänta på att de ska bli "full upplösning". Jag kan tex. bläddra igenom mina 55 bilder på runt 7 sekunder.:)
Angående batteriet så håller min lätt över en vecka, med bara gsm. Anledningen till att jag kör bara gsm är att det är riktigt dålig 3G-täckning i mitt hem(=batteriet äts upp), men de gånger jag varit ute med 3G på hela dagen har jag inte märkt av någon ens i närheten av "cusion.se"s kompis batteriurladdning.
Jag säger inte att du ska köpa en k800i. Försök istället att testa mobilerna själv, eller iaf läsa några oberoende recensioner, och inte lita allt för mkt på vad folk med "n73" eller "k800i" i sin signatur säger, eller folk över huvud taget i såna här fan boy-trådar!:)

Och ja, jag vet att detta inte är någon n73 vs. k800i-tråd...;)

Edit: Ni som vill ha brun/vit: http://www.mobildelar.se/index.php?act=viewProd&productId=592 kostar iofs över 800kr, men den lär ju gå ner när flera får in.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00
Tror nog du ska lyssna mer på dina andra forum istället. På min K800i är bilderna lågupplösta i strax under 3 sekunder, och observera att man kan bläddra mellan bilderna utan att vänta på att de ska bli "full upplösning". Jag kan tex. bläddra igenom mina 55 bilder på runt 7 sekunder.:)
Angående batteriet så håller min lätt över en vecka, med bara gsm. Anledningen till att jag kör bara gsm är att det är riktigt dålig 3G-täckning i mitt hem(=batteriet äts upp), men de gånger jag varit ute med 3G på hela dagen har jag inte märkt av någon ens i närheten av "cusion.se"s kompis batteriurladdning.
Jag säger inte att du ska köpa en k800i. Försök istället att testa mobilerna själv, eller iaf läsa några oberoende recensioner, och inte lita allt för mkt på vad folk med "n73" eller "k800i" i sin signatur säger, eller folk över huvud taget i såna här fan boy-trådar!:)

Och ja, jag vet att detta inte är någon n73 vs. k800i-tråd...;)

Edit: Ni som vill ha brun/vit: http://www.mobildelar.se/index.php?act=viewProd&productId=592 kostar iofs över 800kr, men den lär ju gå ner när flera får in.

Man väntar inte på att bilderna ska bli full upplösning på min N73. Det bara smäller till. Bara att bläddra i fullscreen.

Batteritider är oerhört svårt att jämföra. Beror på så otroligt många faktorer. En kille kan ha 1 dag med en K800 en annan en vecka. Troligen har samma kille samma resultat med en N73a eller iallafall liknande.

55 bilder på 7 sekunder? Nästan 8 bilder per sekund?? Bläddra? Låter som en bra sådan. Jag vet inte vad du syftar på riktigt men om det är hoppa framåt i galleri så har S60 samma funktion om man trycker pil nedåt istället för höger. Då hoppar den 9 bilder per klick eller liknande.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00
Tror nog du ska lyssna mer på dina andra forum istället. På min K800i är bilderna lågupplösta i strax under 3 sekunder, och observera att man kan bläddra mellan bilderna utan att vänta på att de ska bli "full upplösning". Jag kan tex. bläddra igenom mina 55 bilder på runt 7 sekunder.:)
Angående batteriet så håller min lätt över en vecka, med bara gsm. Anledningen till att jag kör bara gsm är att det är riktigt dålig 3G-täckning i mitt hem(=batteriet äts upp), men de gånger jag varit ute med 3G på hela dagen har jag inte märkt av någon ens i närheten av "cusion.se"s kompis batteriurladdning.
Jag säger inte att du ska köpa en k800i. Försök istället att testa mobilerna själv, eller iaf läsa några oberoende recensioner, och inte lita allt för mkt på vad folk med "n73" eller "k800i" i sin signatur säger, eller folk över huvud taget i såna här fan boy-trådar!:)

Och ja, jag vet att detta inte är någon n73 vs. k800i-tråd...;)

Edit: Ni som vill ha brun/vit: http://www.mobildelar.se/index.php?act=viewProd&productId=592 kostar iofs över 800kr, men den lär ju gå ner när flera får in.

självklart så skiljer det väldigt, o vet att det exemplet inte kan stämma riktigt, inte med en frisk nalle. angående blädra igenom alla bilder så har ja just sett film på när N73 gör det, o där gåre rätt fort me. så skiljer nog inte så mycket.

o det där me batteritiden vet ja att det skiljer väldigt mycket beroende på vem som använder nallen, många nallar som andra säger att de bara fått hålla 1-3 dagar har jag med mitt användande fått ut 5-7 dagar på.

ser fram emot o få min N73, hoppas den kommer snabbt beställde ju från misco.se där det stod 2-4 dagar, så hoppas den kommer nästa vecka

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Man väntar inte på att bilderna ska bli full upplösning på min N73. Det bara smäller till. Bara att bläddra i fullscreen.

Batteritider är oerhört svårt att jämföra. Beror på så otroligt många faktorer. En kille kan ha 1 dag med en K800 en annan en vecka. Troligen har samma kille samma resultat med en N73a eller iallafall liknande.

55 bilder på 7 sekunder? Nästan 8 bilder per sekund?? Bläddra? Låter som en bra sådan. Jag vet inte vad du syftar på riktigt men om det är hoppa framåt i galleri så har S60 samma funktion om man trycker pil nedåt istället för höger. Då hoppar den 9 bilder per klick eller liknande.

Nej, inget hoppande, jag håller bara in joysticken åt höger/vänster så bläddrar den snabbt som tusan. Men letar men efter någon speciell bild är det lättare att använda "Tidslinjevy", där man ser alla bilder tagna just en dag/månad, eller köra 5x5 bilder i displayen.

Edit: Hoppas du blir nöjd då, Jens!:)

Permalänk
Medlem

Jag var och kände på N73an för första gången idag. Wiie...!

Dock blev jag orolig över joysticken. Den kändes inte helt ok. Jag var på elgiganten och det kändes inte som en dummy.

Någon som har en kommentar om joysticken?

Det vore intressant och se om någon köper det brun/vita skalet och berättar om det var svårt att byta/blev bra!

Permalänk

jag sa inte att den var snabbare och bläddra igenom bilderna. men jag sa att bilderna var suddiga innan när bilden skulle visas, därefter tog det en 5sek innan bilden visades i "klar" format. Vilket inte sker på n73an. då dem är "klara" redan från början.

sedan så använder han 3g vilket jag inte vet hur mycket mer det drar batteri.

Peace out