Vinn nätagg från Seasonic

Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Jag vill bara säga TACK till komplett!

Köpte ett grafikkort för lite sen av en kompis som har en kompis som har vunnit det.
Saknades en 2x4pin till 6pin strömkabel till grafikkortet, och jag är inte ens säker på att det är vunnet där, och jag har ingen kvitto eller någonting, men jag chansade för att ordernumret stämde.

Då sa Thomas på Komplett såhär:

Jo, men vi ska göra det lätt för dig. Vi skickar den där kabeln på en gång så hoppas vi på att du får den imorrn!

Med den supporten kommer man långt, tack så mycket Komplett!

Permalänk
Avstängd

Ngn som vet ifall hämtbutiken är öppen idag?
"OBS! Hämtbutikerna stängda under midsommarhelgen."
Är det redan idag?
Fattar inte varför folk gör så stor grej av att dansa runt ett könsorgan.
Om det är stängt idag då kommer det att sluta med att jag kommer vara full någonstans...

Edit: Är det helg idag eller? Ni kanske förstår denna fråga bättre? Räknas idag in i midsommarhelgen?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Ngn som vet ifall hämtbutiken är öppen idag?
"OBS! Hämtbutikerna stängda under midsommarhelgen."
Är det redan idag?
Fattar inte varför folk gör så stor grej av att dansa runt ett könsorgan.
Om det är stängt idag då kommer det att sluta med att jag kommer vara full någonstans...

Edit: Är det helg idag eller? Ni kanske förstår denna fråga bättre? Räknas idag in i midsommarhelgen?

Ja.
Det är midsommarafton.

Permalänk

En enkel fråga, och nej jag har inte orkat kolla igenom hela tråden..
Varför kan man inte betala med internetbank/direktbetalning som ?
Skulle definitiv handlat av er fler gånger om ni skulle haft det.

Permalänk

Jag tycker att komplett borde utöka sitt fläktsortiment. Speciellt med tysta, lågprisfläktar...som G-tek.se , maxfps.se och inet.se har allihopa billiga och tysta fläktar. Det enda negativa med komplett tror jag är ert fläktsortiment

Visa signatur

Tack å bock, Hårdrock!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rectumfrier
Jag tycker att komplett borde utöka sitt fläktsortiment. Speciellt med tysta, lågprisfläktar...som G-tek.se , maxfps.se och inet.se har allihopa billiga och tysta fläktar. Det enda negativa med komplett tror jag är ert fläktsortiment

jag skulle aldrig vilja handla från g-tek igen då deras returanmälnings grej....man är tvungen att skriva in en massa som man säkert inte vet å sen tar dom ju självklart bort varorna efter ett tag å massa annat så det blir att deras support inte är något alls bra.....jag köper då hellre från någon garage försäljare

Visa signatur

nuvarande dator: ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 7800X3D, Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Vad i halva djävulen har hänt med min beställning!?

La en beställning på en laptop idag på morgonen till min flickvän i födelsedagspresent.

Men när jag söker på ordern så är den helt borttagen.. VA!?
Går man in på adressen till ordern står det att den är "Cancelled"
och jag har inte ens fått ett mail eller något att detta har hänt.

FAN vad dålig stil att inte ens kontakta mig, jag menar tänk om jag inte hade kollat ordern och sen väntat på att den skulle komma.

Citat:

Ordernummer: 14052306

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Vad i halva djävulen har hänt med min beställning!?

La en beställning på en laptop idag på morgonen till min flickvän i födelsedagspresent.

Men när jag söker på ordern så är den helt borttagen.. VA!?
Går man in på adressen till ordern står det att den är "Cancelled"
och jag har inte ens fått ett mail eller något att detta har hänt.

FAN vad dålig stil att inte ens kontakta mig, jag menar tänk om jag inte hade kollat ordern och sen väntat på att den skulle komma.

Detta avser det feltryck som inträffade på kampanjen för HP Pavillion tx2020.
Vi beklagar åter igen för detta och har nu kontaktat alla kunder som drabbats med erbjudande om tx2020 + väska för samma pris som kampanjen var avsedd att vara, dvs 7995:-

--
Med vänliga hälsningar
Marcus, Kundservice, Reklamationsavdelningen

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Har bara bra saker att säga om komplett, beställde mitt grafikkort från er och den trillade in i hämtbutiken dagen efter med SMS notis. Helt underbart!

Kom på två saker som jag tänkt på, dels så är utbudet av Cooler Master chassin ganska torftigt. Hade tänkt beställa ett Cooler Master Cosmos S chassi av er eftersom det var slut på andra ställen jag tittade på. Men den fanns inte, likaså Cooler Master Cosmos 1000, som bara finns med medföljande nätagg vilket höjer priset avsevärt.

Sen angående SMS notiserna när man ska plocka upp produkten i hämtbutiken, står i SMS-et att man ska ta med leveransnummret, men på hemsidan påpekar ni att man även ska ha med legitimation vilket jag blev ombedd om när jag kom dit för att hämta upp produkten. Ni borde få med det i SMS-et också, så man inte står där som en tomte över disken

Permalänk
Avstängd

Jag har också bara bra saker om komplett.
Hämtade i slutet på förra veckan ett antec twelve hundred och ett corsair HX1000, helt felfritt och bra. Kom dit dagen efter jag beställde.

Dock så är en vara, nämligen nätaggregatet HELT dött, nada, helt dött.
testat med både starta på moderkort då mitt gamla nätagg funkade.
Och idag igen innan jag bad om en retur av varan så försäkrade jag mig att den var död genom att försöka få liv i den bara genom ett gem, 24 pin, 2 fläktar och en HDD utan moderkort etc.

Att varan är Dead on Arrival är ju inte kompletts fel, såklart. Hoppas de bara accepterar varan och tar in den.

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Medlem

Bra butik, e-handeln alltså. Telefonsupporten är även jäkligt bra den med. En sak ni kan bättra på är väl att uppdatera sidan lite bättre kanske. Skulle beställa det där AMD-uppgraderingspaketet (6000+, 2gb ram, moderkort), det stog på er hemsida att ni hade 100+ i lager, men i mailet stog det att den skulle förväntas vara inne på lager 2 dagar senare, men det var innan en helg så jag kan inte säga om den packades ner direkt eller 2 dagar senare.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Har beställt alla datorer jag har byggt ihop genom komplett.
första gången fick jag ett defekt moderkort vilket byttes ut ganska snabbt
efter jag tog kontakt. detta var dock några år sedan.

Den nya designen är trivsam och har ändå faktorer kvar från den förra designen vilket gör att det fortfarande är lätt att hitta och leta efter det man vill ha. ett minus dock till sökfunktionen som ibland strular till det om man letar efter en specifik sak. En idé vore att ha kvar sökfunktionerna från överblivna varor som gått ut i datum men med en "varningsskylt" att varan är utdaterad och inte säljs längre.

Betygsättningen är faktiskt en väldigt bra grej, håller inte med om att det ska länkas till andra recensionssidor. Sånt kan man googla. Håll det fortfarande inom kundramen.

Frakten kan vara lite väl dyr. oftast om man vill köpa på sig delar till en dator för uppbyggnad. kanske en fri frakt vid köp av fler varor än 5st eller nått. då förstås över ett specifikt pris. så man inte kan beställa 115 antistatarmband med en fri frakt.

Mer varor av Skärmar, datormoddning vore fint att se.
och kanske lite mer "inkommande nyheter" tips m.m.

Annars är jag väldigt nöjd varenda gång jag beställt
och haft kontakt med komplett.

edit:

kanske tog i lite anggående datormoddningen. det har ju faktist utökat med åren en hel del.

Permalänk

Noterade idag att kampanjbannern som snurrar på SweC innehåller ett fel. Minnena i länken nedan kostar 749kr, i bannern står det 799kr.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=346193

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddesix
Noterade idag att kampanjbannern som snurrar på SweC innehåller ett fel. Minnena i länken nedan kostar 749kr, i bannern står det 799kr.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=346193

Det är för att komplett höjer och sänker priser hela tiden.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk

Fast är inte priserna på veckans varor fasta under själva kampanjveckan?

EDIT: Nu är felet åtgärdat, både pris och bild är numera rätt. Tidigare var priset 50kr högre och minnena på bilden var ett par XMS3-stickor.

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk

Mindre bra att komplett lovar leverans till hämtbutik dagen efter . Beställe bara lagervaror under torsdagen innan fem, ska komma till GBG dan efter. Fick svar att dom hade gått från Norge dan efter vid lunch. Istället för att få dom dan efter får jag dom fem dar efter som tidigast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskarsson
Mindre bra att komplett lovar leverans till hämtbutik dagen efter . Beställe bara lagervaror under torsdagen innan fem, ska komma till GBG dan efter. Fick svar att dom hade gått från Norge dan efter vid lunch. Istället för att få dom dan efter får jag dom fem dar efter som tidigast.

Istället för att få ordern på fredagen får du väl den på måndag istället?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Istället för att få ordern på fredagen får du väl den på måndag istället?

Nja. Börjar jobba igen efter semestern, dom stänger sex och jag slutar sex.

Permalänk
Citat:

Nja. Börjar jobba igen efter semestern, dom stänger sex och jag slutar sex.

Det är väl ändå inte kompletts fel att du slutar kl 18?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frälsarn
Det är väl ändå inte kompletts fel att du slutar kl 18?

Men om du läser hela mitt första inklägg så förstår du bättre lol

alltså..det är dom som inte levererat i tid..jobbar själv på ett företag som säljer saker till kunder och i bland blir det fel. Men då ringer man till kunden och säger till om man märker nåt eller så får man slänga sig i en bil och åka flera mil för att kunden ska få sina saker i tid.

alltså dom lovar leverans till hämtlagret dan efter vilket dmo inte höll, vilket jag tycker är dåligt...borde sagt att dom skulle skickat sakerna sex mil bud istället

Permalänk
Medlem

Det finns ingen datorbutik som har gratis frakt medans hifi-nätbutiker oftast har det, och det är en VÄLDIGT avgörande faktor för mig och alla jag känner.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warheart
Det finns ingen datorbutik som har gratis frakt medans hifi-nätbutiker oftast har det, och det är en VÄLDIGT avgörande faktor för mig och alla jag känner.

Det har förmodligen att göra med att marginalerna på
hifi är mycket större än datorkomponenter, så det finns
mer att röra sig med.

Sen det här med fri frakt är egentligen enbart ett kortsiktigt
sätt att jaga kunder. I långa loppet måste någon betala
eftersom posten inte jobbar gratis, och vem det blir i
slutänden är inte svårt att räkna ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Det har förmodligen att göra med att marginalerna på
hifi är mycket större än datorkomponenter, så det finns
mer att röra sig med.

Sen det här med fri frakt är egentligen enbart ett kortsiktigt
sätt att jaga kunder. I långa loppet måste någon betala
eftersom posten inte jobbar gratis, och vem det blir i
slutänden är inte svårt att räkna ut.

Solklart att det lönar sig med gratis frakt, sen kan man ju alltid göra som inwarehouse hade, över 1000kr så är det gratis. Jag tror att folk köper mer saker iom att de tjänar in nån hundring på frakten också.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk

Tjena(till komplett då)gick på er sida och såg att ni sålde HP datorer utan Operativsystem. detta tycker jag är en utmärkt ide och att det kanske ska bli lite roligare att få sånt val på alla färdigbyggda datorer. Ni känar dessutom lite pengar på att sälja med installerade då. Jag är ju en som inte känner behov av Vista och att köpa bärbar är nästan hopplöst då man söker en dator med XP.
Strot plus och jag hoppas man får se mer av dessa "strippade" datorer.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Citat:

Men om du läser hela mitt första inklägg så förstår du bättre lol

Sagt och gjort:

Citat:

Oskarssons första inlägg
Istället för att få dom dan efter får jag dom fem dar efter som tidigast.

Oj, det var ingen liten försening!

Men vänta här nu...

Citat:

Börjar jobba igen efter semestern, dom stänger sex och jag slutar sex.

Som tidigare nämnt, är det KPS fel? Jisses...

Citat:

alltså dom lovar leverans till hämtlagret dan efter vilket dmo inte höll, vilket jag tycker är dåligt...

Vad jag kan se (rätta mig gärna!) lovar inte KPS att varorna finns för leverans i hämtbutik dagen efter. Däremot skriver de att varorna normalt finns klara för uthämtning dagen efter om ordern läggs innan kl. 17:00. Detta är således inget löfte eller garanti, utan en fingervisning om hur lång tid det brukar ta.

Citat:

alltså..det är dom som inte levererat i tid..jobbar själv på ett företag som säljer saker till kunder och i bland blir det fel. Men då ringer man till kunden och säger till om man märker nåt eller så får man slänga sig i en bil och åka flera mil för att kunden ska få sina saker i tid.

Det finns såvitt jag vet ingen återförsäljare i KPS bransch som ringer till privatkunder och meddelar att varan man beställt inte hinner fram till det datum som kunden räknat med. Däremot finns det ett väl utbyggt system för att kunden skall kunna följa sin försändelse via internet, detta för att undvika trista överraskningar. Vidare, att KPS skulle köra ut saker som är försenade på basis av en kunds felaktiga förväntningar är mer än man kan begära som privatkund. Starta ett AB och bidra med ett par hundra tusen till KPS resultaträkning så kan ni säkert diskutera saken vidare

Citat:

borde sagt att dom skulle skickat sakerna sex mil bud istället

Ett skämt...hoppas jag...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warheart
Solklart att det lönar sig med gratis frakt, sen kan man ju alltid göra som inwarehouse hade, över 1000kr så är det gratis. Jag tror att folk köper mer saker iom att de tjänar in nån hundring på frakten också.

Eftersom flertalet återförsäljare, bland annat Dustin och inWarehouse, skrotat denna idé så var det uppenbarligen inte lönsamt. Då återstår bara två alternativ - höj priserna i sortimentet och ta på så sätt hem fraktkostnaderna eller avskaffa den fria frakten. Jag vet vilket jag föredrar. Dessutom kostar frakten till hämtbutik löjligt lite vilket enligt min mening kompenserar en hel del.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
Tjena(till komplett då)gick på er sida och såg att ni sålde HP datorer utan Operativsystem. detta tycker jag är en utmärkt ide och att det kanske ska bli lite roligare att få sånt val på alla färdigbyggda datorer. Ni känar dessutom lite pengar på att sälja med installerade då. Jag är ju en som inte känner behov av Vista och att köpa bärbar är nästan hopplöst då man söker en dator med XP.
Strot plus och jag hoppas man får se mer av dessa "strippade" datorer.

Detta har diskuterats i en annan tråd och det är mycket osäkert om det kommer att fortsätta. De datorer som nu säljs utan OS är en del av en större men ändock begränsad leverans. Dessutom kan det strida mot avtal med t. ex Microsoft om alltför många datorer utan OS prånglas ut på marknaden (detta är riktat mot datortillverkaren, inte KPS).

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddesix
Sagt och gjort:

Oj, det var ingen liten försening!

Men vänta här nu...

Som tidigare nämnt, är det KPS fel? Jisses...

Vad jag kan se (rätta mig gärna!) lovar inte KPS att varorna finns för leverans i hämtbutik dagen efter. Däremot skriver de att varorna normalt finns klara för uthämtning dagen efter om ordern läggs innan kl. 17:00. Detta är således inget löfte eller garanti, utan en fingervisning om hur lång tid det brukar ta.

Det finns såvitt jag vet ingen återförsäljare i KPS bransch som ringer till privatkunder och meddelar att varan man beställt inte hinner fram till det datum som kunden räknat med. Däremot finns det ett väl utbyggt system för att kunden skall kunna följa sin försändelse via internet, detta för att undvika trista överraskningar. Vidare, att KPS skulle köra ut saker som är försenade på basis av en kunds felaktiga förväntningar är mer än man kan begära som privatkund. Starta ett AB och bidra med ett par hundra tusen till KPS resultaträkning så kan ni säkert diskutera saken vidare

Ett skämt...hoppas jag...

Eftersom flertalet återförsäljare, bland annat Dustin och inWarehouse, skrotat denna idé så var det uppenbarligen inte lönsamt. Då återstår bara två alternativ - höj priserna i sortimentet och ta på så sätt hem fraktkostnaderna eller avskaffa den fria frakten. Jag vet vilket jag föredrar. Dessutom kostar frakten till hämtbutik löjligt lite vilket enligt min mening kompenserar en hel del.

Detta har diskuterats i en annan tråd och det är mycket osäkert om det kommer att fortsätta. De datorer som nu säljs utan OS är en del av en större men ändock begränsad leverans. Dessutom kan det strida mot avtal med t. ex Microsoft om alltför många datorer utan OS prånglas ut på marknaden (detta är riktat mot datortillverkaren, inte KPS).

Jag har inte påstått att det är deras fel att jag är upptagen fram till sex idag. Men alltd handlar om förväntningar. När jag bestället lagervaror innan fem på torsdagen då förväntar jag mej få dom leverarade när det står en fet loggo på sidan:
Beställ innan 17 få varorna nästa dag *
*= nästas helgfria vardag

Sen såg jag nu att det står normalt sett lite längre ner. Och tro det eller ej jag hävdar fortfarande att man säger till kunden om man inte hinner leverera i normal takt. Sen må det va hänt attväl har komplett för mycket småkunder /privatpersoner för att kunna göra det. men jag antar att det är vi som har sämst rabatter dom lever på. Den som plockar ordern ser när ordern är skriven och vilket leveranssätt det är, och märker han då att denna kommer inte hinna levererans förräns tills på måndag då säger man till på något sätt.

Permalänk
Hedersmedlem

Måste ge en stor eloge för mycket snabb leverans. Beställde i lördags, paketet skickades igår (söndag!) och finns nu på utlämningsstället.
Tveksamt om jag varit med om att helgbeställningar hanterats så snabbt av någon annan butik.

Permalänk
Medlem

Jag är allt annat än nöjd med komplett.se just nu!
Köpte en laptop som enligt ASUS var doa när jag fick den.
Åkte personligen in med datorn till deras hämtbutik i Göteborg för en vecka sedan bara för jag ville snabba på det så mycket som möjligt.
Här börjar deras seghet komma in.
Det tog ca 4½ arbetsdagar bara att registrera att min retur var inkommen till dem, wtf!?
Har ringt och ringt för att kolla vad som händer men ingen vet.
Nu ringde jag precis nyss och får prata med en så otrevlig människa så jag trodde det var nått skämt, tyken och allmänt otrevlig!
Jag sa även att jag ville ångra mitt köp men det var endast okej att göra det om datorn verkligen var DOA, sen fick jag inte reda på om det var nån återställningsavgift iom att jag hade ändå hunnit använda datorn nån dag innan gick sönder.

Nej här har komplett.se sumpat det rejält, kommer inte handla av dom igen, mest pga deras otrevliga support som inte ens orkar läsa en felbeskrivning eller intressera sig.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Felet var där från början, nått vajsing med fläktarna som gjorde att den lät bara värre och värre hela tiden.
Så felet fanns där från början.
Mvh