Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=7&ftgnamn1=Datorbutik...

Provade på alla produkter, lite enstaka hit o dit o fram o tebax o hamnade i snitt på att db.com ligger 70-80% billigare i pris på det mesta...

Precis beställt helt ny dator i delar. Tänkte först köpa allt från samma ställe och då komplett för jag litar på stora företag men när jag märkte att db.com hade samma delar till bättre priser blev valet lätt och följde prisexemplet ovan. Jag beställde 80% från db.com. Moderkort, nätagg och RAM köpte jag från er då ni var billigare på dessa (som jag ville ha), dock inte i genomsnitt enligt prisjakt.

Med detta sagt som bara gäller priser vill jag oxo ha sagt att jag tycker ni har bästa hemsidan! Fin layout, bra med recensioner, kvalitetsmässig. Vill dock ha en "bevaka-produkten-knapp" så jag kan få ett mail när produkten finns på lager igen. Servicen är fin och man får oftast snabba svar dock lite kunnigare personal vid telefon vid frågor om produkter. Ni har i alla fall ett fint produktutbud för mig som halvseriös datoranvändare!

Lägre frakt på "småtillbehör"! Finns inte en chans man köper en kabel, kontakt och dylikt för 1-300:-, kanske 400:- och sen betalar 100:- frakt om man nu inte kan hämta ut i era butiker!

Känns i alla fall mycket säkert att köpa från er då man kan slänga ut en hel del pengar i förväg, veta att man får produkten och att man kan vända sig någonstans (både mail och tele) vid problem pga ert stora företag!

Ser ganska negativt ut nu kanske men tycker ni har mer PLUS än minus!

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk
Medlem

Kanske har sagts förr men, studentrabatt?
Sen tycker jag det är löjligt att man måste betala 29kr för att hämta ut i butik.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Sen tycker jag det är löjligt att man måste betala 29kr för att hämta ut i butik.

Sant! Varför är det så Komplett? Jag hämtar ju så ni ska slippa skicka?

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk
Medlem

Vad har ni för policy för anställda och affär sidan om? Har märkt att nya varor har och säljs på andra forum. Byten tas emot på nyköpta varor, troligen för att häva köpen och pengarna tillfaller den anställde. En hävning som jag själv inte skulle kunna göra då varan hade bruten förpackning. Att utnyttja sin position i ett företag för att tjäna extra pengar är skamligt, de får lön som de borde nöja sig med.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mejpel
Sant! Varför är det så Komplett? Jag hämtar ju så ni ska slippa skicka?

Jobbar posten gratis ? de skickar ju från norge till hämtbutikerna i sverige.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Jobbar posten gratis ? de skickar ju från norge till hämtbutikerna i sverige.

Visste inte de skickade från Norge...

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk

Ni har bra bilder på dom flesta produkterna, mycket bra, det är viktigt enligt mig.
Tycker inte att det är något större fel på Er sida, den är lätt för ögat och att hitta på.
Bra support och snabb leveranser, det sköter ni fint.
Har inget att klaga på direkt.

Visa signatur

Molnen skallar landskapet och Gud sitter och småler...

Permalänk

Ska på lan i helgen och har beställt en dator hos komplett.se det står att den har släppts för plock och killen i supporten sa att den troligtvis skulle skickas imorgon.

Om den skicas imorgon tror ni det är någon möjlighet att man har den till på fredag? Har beställt med hempaket.

Permalänk
Medlem

När man bara köper delar så skulle jag vilja se ett val där man kan välja att ni bygger ihop datorn åt en, för en peng ofc!

och om man betalar lite mer så kan ni fixa en nice kabel-dragning med?

d:

mvh

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk

måste bara fråga varför er frakt är så förbannat dyr?Även om en vara är billigare hos er så tjänar man in det på frakten hos någon annan återförsäljare.

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst igenom hela tråden, så det kanske blivit skrivet förrut, men detta är min upplevelse:

Bra hemsida. Ni har också lyckats ge mig gott förtroende för företaget.

Negativt är dock begränsningarna vad gäller att kunna köpa en dator med det innehåll som önskas. Själv funderade jag starkt på att köpa eran "Komplett Gamer Premium i40 Xtreme", men valmöjligheterna på innehållet var mycket begränsade. T ex varför kan inte chassi "Cooler Master Cosmos" väljas istället för "CM Mystique", när Cosmos är en större låda (och bättre) och inte skulle medfört några svårigheter att passa in utrustningen? Så där fortsatte det med grafikkort, nätaggregat, moderkort mm. Har nu nyligen köpt dator (med de av mig önskade komponenterna) på Datorbutiken istället, för samma pris fast med bättre delar än de i eran "Premium i40 Xtreme".

Permalänk
Medlem

Var monteras datorerna?köpte för några månader sedan en komplett dator.när jag öppnade datorn för att sätta i ett nätverkskort så satt det ett plåtbleck från chassit (det som du bryter bort för att sätta in ett kort tex ljudkort nätverkskort)mellan kabelstammen och moderkortet.Det hadde inte lossnat under transport.Rena turen att det inte blev en kortis.

Visa signatur

Amd 64 X2 6000+ 3,0 GHz- Crucial DDR2 PC 5300 4096MB- XFX 8800GTS 640MB SLI- Spinpoint T166- Corsair 520 W- HP 2465.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråkigt att ni är så inaktiva på forumet nuförtiden.
*Lite tråkigt att det blev lite strul med min order, men man blev på lite bättre humör när personalen på eran hämtbutik i gbg va så trevliga.
*Kanon med hämtbutiker.
*Kommer ni avtala fram några enstaka parkeringsplatser närmare hissen vid hämtbutiken i gbg? (Man vill ju inte vara olaglig o stanna vid lastzon för länge).
*Lite tråkigt att order som beställs på helgen inte kommer fram till hämtbutikerna förräns tisdag. Packning på söndagar om det inte är alltför dyrt?
*Rätt så förvånad faktisk, men erat utbud har faktiskt växt otroligt senaste åren och på sistonde har ni lyckats ha rikigt trevliga priser :). Hoppas denna trend fortsätter :). Snart blir ni kanske min favoritbutik igen, om ni inte klantar er med order o rma ärenden :D.
*Bra med kundrecensioner, dom börjar bli riktigt bra nu när det kommer fler recensioner från kunderna. Kanske belöna dom som rescenserar med nått vid nästa order? tex någon liten billig gratis 120mm fläkt/frakt/usb gadget eller nått sånt.
*Negativt: Felaktig montering av minnen (dual channel minnen i fel slots), bara använt hälften av distanserna vid montering. Detta gäller dock en dator som köpts för flera år sedan, men jag kom på detta nu igen så...

Kommer ni ta in följande produkter?

Noctua NF-P12 120mm, 1300rpm (ni har bara dom äldre modellerna)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=257167

Thermalright Ultra-120 Extreme (Ganska förvånad att ni efter så läng tid fortfarande inte tagit in denna produkt då den verkar överlägset bland dom bättre CPU kylarna)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=217767

ESD-armband (hittade ingen via er sökfunktion iaf)

Permalänk

Komplett har fungerat bra vid många köp.... med undantag från 1 gång

Efter att blivit "lurad" på över 1000kr så köper jag ej därifrån mer.

Update: Diskuterat saken med komplett, men utan resultat.
Så faktum kvarstår, dom lurade mig på över 1000kr.

Jag har mailat dom ett flertal gånger under en 3 års period utan att bli hjälpt.
En stor Varnings flagg för komplett alltså !

Permalänk

Hm, hur kommer det sig att ni raderar en del av de recensioner som ger ett lågt betyg på produkten?
Åtminstone jag finner det jävligt tveksamt att hålla på sådär.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Hm, hur kommer det sig att ni raderar en del av de recensioner som ger ett lågt betyg på produkten?
Åtminstone jag finner det jävligt tveksamt att hålla på sådär.

Har du sparat texten du skrev om produkten? Jag kan tänka mig att de raderar recensioner som är dåligt skrivna eller ovidkommande, men jag är inte riktigt beredd att tro på att de raderar recensioner enbart pga lågt betyg...

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
Har du sparat texten du skrev om produkten? Jag kan tänka mig att de raderar recensioner som är dåligt skrivna eller ovidkommande, men jag är inte riktigt beredd att tro på att de raderar recensioner enbart pga lågt betyg...

Hej!

Vi har tydliga rättningslinjer för vad man kan skriva om i recensionerna (finns synliga när man lägger in en recension) som jag även lägger in här nedan:

----
Alla recensioner kontrolleras innan de godkänns för publicering på sidan. Om punkterna nedan inte efterföljs förbehåller vi oss rätten att ta bort recensionen.
Vad skall en recension innehålla?
Din erfarenhet med fokus på den aktuella produkten.

Recensionen skall inte innehålla:
Åsikter som inte är produktspecifika
Referenser till Kompletts konkurrenter.
Länkar, priser, tillgänglighet eller annan tidskänslig information.
Upplevelse i samband med support eller retur av den aktuella produkten.
Detta är inget "forum". Om du har problem med en vara eller tvekar inför köp kontakta vår support. Recensioner av denna natur godkänns inte.
Recensioner kan inte lämnas av våra leverantörer.
Komplett förbehåller sig rätten till att acceptera, avslå eller ta bort recensioner som inte följer våra rättningslinjer.
Komplett förbehåller sig rätten till att publicera recensioner i t.ex. annonsering.
Komplett tar inget som helst ansvar för riktigheten i recensionerna
-----

Fokus skall alltså alltid vara på produkten!

Ibland händer det att en recension som inte följer ovan nämnda rättningslinjer slinker igenom och då kan den tas bort i efterhand.

Vi godkänner dagligen recensioner som är av mindre fördelaktig natur. Det är bara att surfa runt på siten så finner du dem med enkelhet. Däremot är det så att vi får in mestadels positiva recensioner av förklarlig natur. De flesta vill hellre berätta om ett bra köp än ett dåligt är väl en slutsats man kan dra eller bara det att vi säljer himla bra produkter :).

Jag kan ju dock berätta att avslagsfrekvensen är aningen högre på negativa inlägg eftersom de ofta blandas friskt med svärord och irrelevant information som inte har med produkten att göra. Tyvärr är de ofta taskigt skrivna, t ex "Den suger" "Tycker den är skit" osv, utan att ge en anledning till vad som är fel. Det är knappast upplysande.

Vi vill att recensionerna skall fungera som vägledande både för kund och oss själva och censurerar inte annat än om man inte följer rättningslinjerna ovan.

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Köpte en A30 Gamer från komplett.se.
Den var dåligt ihopsatt av norrmännen.
HD:n var inte kopplad. Prollefläkten satt lös. För lite kylpasta med.
Graffekortet gick inte att koppla ihop med DVI kontakten.Moderkortet satt snett. Graffekortet går inte att fästa i chassiebaksidan för att hålet där skruven ska hamna sitter snett i fästetpå graffekortet eftersom moderkortet monterats snett. Så det sitter lite löst men datorn funkar/funkade tills igår då blåskärmar började komma. Härleder det till kylpastan. Har satt fast processorfläkten själv.Ska nog ringa dem och be om en tub kylpasta och en bättre fläkt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Vägverket bör förstöras

Permalänk

min home a10 från komplett funkar bra!
Bra support! jag ringde och talade om att jag hade värmeproblem. ni skulle "se om ni hade någon fläkt liggande"..... till min stora förvåning (och glädje) så upptäckte jag att ni skickat en Noctua!

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Medlem

Jag ringde komplett idag. Berätta att jag fick blåskärm ganska ofta. Nu ska jag memtesta minnena ett och ett.
Sade att processorn blev varm ibland. Men fick inget erbjudande om ny kylare eller lite kylpasta att få.

Memtest av Corsairminnena utföll så att en 1GB sticka fick 55000 fel. Nu väntar jag på komplett.se ska skicka mig en fraktsedel.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Vägverket bör förstöras

Permalänk
Medlem

Hur länge ska ni låta denna bild ligga kvar då?: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344778

Blev mäkta förbannad när jag upptäckte att jag fått hem fel kort..

Visa signatur

Cooler Master Mystique 631][MSI K9N NEO-F V3][Silver Power 600W][Athlon 64x2 6000+ 3.0GHz][Corsair PC5300 4096MB][Seagate Barracuda 500gb][Sapphire Radeon HD3870 512mb][VS22" LCD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gb1300
Hur länge ska ni låta denna bild ligga kvar då?: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344778

Blev mäkta förbannad när jag upptäckte att jag fått hem fel kort..

*host* *host* Då kan du häva köpet iom att bilder enligt marknadsföringslagen ska vara representativ men det är något som du själv avgör. Är du annars nöjd med kortet så finns det ju inget som hindrar att du behåller det sas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
*host* *host* Då kan du häva köpet iom att bilder enligt marknadsföringslagen ska vara representativ men det är något som du själv avgör. Är du annars nöjd med kortet så finns det ju inget som hindrar att du behåller det sas.

Mig gör det inte så mycket då jag ändå tänkt byta kylare, men det har varit många som klagat och bilden har varit där i minst en vecka nu.. Står även i någons kommentar om kortet att bilden är felaktig, men komplett kanske inte bryr sig så mycket?

Visa signatur

Cooler Master Mystique 631][MSI K9N NEO-F V3][Silver Power 600W][Athlon 64x2 6000+ 3.0GHz][Corsair PC5300 4096MB][Seagate Barracuda 500gb][Sapphire Radeon HD3870 512mb][VS22" LCD

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gb1300
Mig gör det inte så mycket då jag ändå tänkt byta kylare, men det har varit många som klagat och bilden har varit där i minst en vecka nu.. Står även i någons kommentar om kortet att bilden är felaktig, men komplett kanske inte bryr sig så mycket?

Hejsan!

Klart att vi bryr oss och jag beklagar att du blev besviken. Om kortet inte motsvarar bilden på webben så går det givetvis bra att få ett annat kort via ångerrätten.

Skall genast undersöka varför bilden fortfarande är felaktig då jag inte känner igen detta ärende sedan tidigare. Det kan ha blivit något fel här i vår feed från leverantör då jag ser att det inte bara är vi som har detta problem.

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Kanske var en lätt miss att göra, men jag tyckte det var lite konstigt iom att ni har rätt bild på full retail modellen: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344955 Det borde väl vara samma bild ändå?

Visa signatur

Cooler Master Mystique 631][MSI K9N NEO-F V3][Silver Power 600W][Athlon 64x2 6000+ 3.0GHz][Corsair PC5300 4096MB][Seagate Barracuda 500gb][Sapphire Radeon HD3870 512mb][VS22" LCD

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gb1300
Kanske var en lätt miss att göra, men jag tyckte det var lite konstigt iom att ni har rätt bild på full retail modellen: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344955 Det borde väl vara samma bild ändå?

Hej igen!

Bilderna matchas automatiskt mot tillverkares artikelnummer. Precis som det brukar vara med automatiserade processer så fungerar det vanligen väldigt bra, men det kan gå fel ngn gång ibland. Detta verkar vara ett sådant fall.

EDIT - bild är nu uppdaterad.

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag ska returnera en defekt vara men jag har ingen aning om till vilken adress jag ska skicka den. Det hela stod mycket luddigt.

Ska jag skicka den till göteborg? Och isf , ska det stå såhär på lappen?

Komplett.se
Kruthusgatan 19, Hiss 27
411 04 Göteborg

"Retur.nr"

____

Ska det såt något mer? Och hur mycket kan det kostat? Och hur ska jag göra för att sen får tbx pengarna.. Läste i PDF-filen men den är ju allt annat än klar.

/,vh KLos

Permalänk
Komplett.se

Hej!

Det räcker med att du skriver RMA-numret. Historiken om vad varan kostat osv har vi på den ursprungliga ordern. Nedan klistrar jag in instruktionerna på övriga saker att tänka på.

----

Instruktioner:

1) Skriv ut detta mail (eller bifogad PDF-fil) och sänd med er retur.
2) Skriv returnumret på utsidan av paketet (skriv ej på produktens originalemballage)
3) Försäkra er om att produkten har stötdämpande skydd på samtliga sidor.
4) Skicka ej returen med vanligt brev, utan sänd paketet med spårbar och försäkrad försändelse till:

Komplett.se
Kruthusgatan 19, Hiss 27
411 04 Göteborg

Villkor:
1) Produkter känsliga för statisk elektricitet (ESD) måste sändas in med godkänt skydd.
2) Utbyte/reparation av produkten sker endast då varan är behäftad med ett ursprungligt fel.
3) Varor testade utan fel, eller där garantiåtgärd ej sker återsänds till kund mot kostnad enligt gällande prislista. Fn 250:- inklusive moms
plus
eventuell fraktkostnad.
4) Varan testas utifrån den information som lämnats i er ansökan.
5) Samtliga tilbehör som medföljde produkten måste sändas med.

-----

Om du har synpunkter på vilka delar som är oklart i returprocessen får du gärna återkomma med dem till mig via PM - vi är mycket intresserade av konstruktiv kritik!

Om produkten är defekt är du berättigad till en ersättningsprodukt. Pengarna tillbaka får du om vi inte kan erbjuda en fullgod ersättning.

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastian/KPS
Hej!

Det räcker med att du skriver RMA-numret. Historiken om vad varan kostat osv har vi på den ursprungliga ordern. Nedan klistrar jag in instruktionerna på övriga saker att tänka på.

----

Instruktioner:

1) Skriv ut detta mail (eller bifogad PDF-fil) och sänd med er retur.
2) Skriv returnumret på utsidan av paketet (skriv ej på produktens originalemballage)
3) Försäkra er om att produkten har stötdämpande skydd på samtliga sidor.
4) Skicka ej returen med vanligt brev, utan sänd paketet med spårbar och försäkrad försändelse till:

Komplett.se
Kruthusgatan 19, Hiss 27
411 04 Göteborg

Villkor:
1) Produkter känsliga för statisk elektricitet (ESD) måste sändas in med godkänt skydd.
2) Utbyte/reparation av produkten sker endast då varan är behäftad med ett ursprungligt fel.
3) Varor testade utan fel, eller där garantiåtgärd ej sker återsänds till kund mot kostnad enligt gällande prislista. Fn 250:- inklusive moms
plus
eventuell fraktkostnad.
4) Varan testas utifrån den information som lämnats i er ansökan.
5) Samtliga tilbehör som medföljde produkten måste sändas med.

-----

Om du har synpunkter på vilka delar som är oklart i returprocessen får du gärna återkomma med dem till mig via PM - vi är mycket intresserade av konstruktiv kritik!

Om produkten är defekt är du berättigad till en ersättningsprodukt. Pengarna tillbaka får du om vi inte kan erbjuda en fullgod ersättning.

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Nja just citat "5) Samtliga tilbehör som medföljde produkten måste sändas med" kan ni knappast begära för jag har väl ändå en gång köpt varan under förutsättning att den inte ska gå sönder samt att jag äger den till fullo när den är betald?

Menar också att vissa varor säljs ju med 3 års garanti och att då begära att samtliga tillbehör ska medfölja funkar ju inte i praktiken och har själv vid RMA hos er påpekat att tillbehören som i det fallet uppgick till sladdar för ett grafikkort inte fanns att hitta pga att jag hade flyttat och den defekta varan var ändå nästan 2 år gammal och fick RMA godkänd.

Permalänk
Medlem

Mina problem jag haft har löst sig nu och hoppas att jag nu får njuta av min nya dator Jag fick även viss kompensation
Jag är då i det stora hela sett nöjd med att ha handlat av komplett.se även om jag tycker att dom kanske behöver jobba lite på support/kundtjänst sidan

Visa signatur

Antec 900, Gigabyte P35C DS3R, Intel C2Q Q6600, Gainward Geforce 8800GT 512Mb, G.Skill Ripjaws DDR3 2x4096Mb, Corsair VX 550w.