Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk

Annars undrar jag om man möjligtvis skulle kunna byta mitt antec 1100 mot ett fractal design r3 black pearl miditower

Permalänk

okej tack för hjälpen och förlåt om jag verkade irriterande och korkad men jag har aldrig behövt skicka tillbaks en vara förut så jag ber om ursäkt för att jag slösade er tid.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PCnörden:

okej tack för hjälpen och förlåt om jag verkade irriterande och korkad men jag har aldrig behövt skicka tillbaks en vara förut så jag ber om ursäkt för att jag slösade er tid.

Det är inga problem, men handlar du som företag måste du vara medveten om att du förlorar de rättigheter du har som vanlig konsument. Det är upp till Kompletts välvilja om de går med på retur efter 14 dagar och öppnad förpackning, likadant vid försök till byte.

Ett telefonsamtal i vänlig ton kan ibland räcka långt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Får tacka för den otroligt snabba leveransen, måste påpeka en sak dock.

Beställde ett grafikkort ur fyndhörnan (demo vara dvs), fick hem paketet idag och öppnade, var rätt säker jag inte skulle få kartong eller tillbehör eftersom det stog, men sättet kortet var skickat på var rent utav dåligt.
Öppnar kartongen och den e full med sånna airbubbles, dock låg inte kortet i mitten av dem utan längst ner utan något skydd av luft sakerna, så ifall något klämt underifrån kunde det ju gått sönder..
den låg i en ESD påse iaf

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av cheddar_bob5:

En vän till mig köpte en dator från Komplett. Fick ett nytt grafikkort på RMA, kompletterade sedan med ytterligare ett för att prestandan inte räckte till. Fick en hel del problem med datorn efter detta och fick reklamera ett kort, lämna tillbaka det andra och lägga till pengar för ett nytt EVGA GTX480. Detta var i juni 2010. Jag köpte sedan det nya kortet av honom i augusti 2010. Nu har grafikkortet gått sönder och Komplett hävdar att det inte finns någon garanati kvar på det då han enligt dom fick det helt på RMA, trots att det ska finnas ca 6 månader kvar + EVGA's egna 10 års garanti på kortet.

Dessutom säger Komplett att de inte kan ta fram något som helst kvitto på EVGA kortet, vilket gör att jag inte heller kan skicka in det på RMA till EVGA.

Låter orimligt, stämmer verkligen detta?

Hej,
Utan att känna till ärendet i detalj så går det att ta fram kvitto på kontosidorna på det kundkonto som produkten är köpt på. Hör gärna av dig till oss så undersöker vi ärendet vidare. 031-710 20 00

Skrivet av PCnörden:

Hej komplett!

Jag köpte ett chassi från er och är en mycket nöjd kund med snabba leverans och bra pris men chassit jag köpte ett Antec 1100 var inte riktigt som jag tänkt mig. Chassit är bra men det var lite för stort och klumpigt. Så min fråga är nu då kan jag skicka tillbaks chassit och få pengarna tillbaks på ångerköps rätten fast det gått mer än 14 dagar?
Chassit har inga skador eller fattar några delar och jag har kvar förpackningen den kom i.

M.v.h Pcnörden.

Skrivet av PCnörden:

Men jag köpte via företag så fungerar det inte då?

Hej,
För företag gäller 14 dagars ångerrätt och för privatkunder 45 dagars öppet köp.

Skrivet av Psychadaelic:

Får tacka för den otroligt snabba leveransen, måste påpeka en sak dock.

Beställde ett grafikkort ur fyndhörnan (demo vara dvs), fick hem paketet idag och öppnade, var rätt säker jag inte skulle få kartong eller tillbehör eftersom det stog, men sättet kortet var skickat på var rent utav dåligt.
Öppnar kartongen och den e full med sånna airbubbles, dock låg inte kortet i mitten av dem utan längst ner utan något skydd av luft sakerna, så ifall något klämt underifrån kunde det ju gått sönder..
den låg i en ESD påse iaf

Hej, vi ber ödmjukast om ursäkt för att din vara inte varit emballerad ordentligt. Tveka inte att höra av dig till oss om det skulle bli problem med grafikkortet.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Micke/Komplett,

Var vänlig å kolla inboxen@SweC

Tack!
/frallzon

Permalänk
Medlem

Hej Komplett.

Jag undrar lite om http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=returns...
Jag köpte en dator från er i slutet av December (så lite mer än 45 dagar sedan, tyvärr), men det kostar ju inget att fråga:
Skulle det vara möjligt att skicka tillbaka den Intel i7-2600 processor som jag köpte och istället få en i7-2600k om jag betalar mellanskillnaden? Kan även lägga till ett glatt leénde.

Tacksam för svar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Är riktigt jävla besviken på eran leverans. Beställde 11:00 i måndags, och sakerna fanns i lager och borde skickats samma dag. Men något gjorde att det dröjde med packningen. Sakerna var dock plockade ca 19-20 på måndagen, så borde ändå hunnit med lastbilen till göteborg i tisdags, och vara framme idag (onsdag) Men enligt support så har den inte lyckats med detta heller och ska komma imorgon istället.

Har ett jobb som jag tagit ledigt från idag för att kunna komma och hämta sakerna. Funderar starkt på och avboka ordern och köpa från någon riktig och seriös butik istället....

Stort jävla suck

Permalänk
Medlem

Frågan ställdes till inet, men det stoppar ju inte er från att titta på det också.
Tror att det finns flera på forumet som är intresserade av dessa.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Minsc S2:

Hej Komplett.

Jag undrar lite om http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=returns...
Jag köpte en dator från er i slutet av December (så lite mer än 45 dagar sedan, tyvärr), men det kostar ju inget att fråga:
Skulle det vara möjligt att skicka tillbaka den Intel i7-2600 processor som jag köpte och istället få en i7-2600k om jag betalar mellanskillnaden? Kan även lägga till ett glatt leénde.

Tacksam för svar.

Hej!
Om du kontaktar kundtjänst på support@komplett.se eller 031-710 20 00 så skall vi se om det går att lösa något.

Skrivet av Sonaks:

Är riktigt jävla besviken på eran leverans. Beställde 11:00 i måndags, och sakerna fanns i lager och borde skickats samma dag. Men något gjorde att det dröjde med packningen. Sakerna var dock plockade ca 19-20 på måndagen, så borde ändå hunnit med lastbilen till göteborg i tisdags, och vara framme idag (onsdag) Men enligt support så har den inte lyckats med detta heller och ska komma imorgon istället.

Har ett jobb som jag tagit ledigt från idag för att kunna komma och hämta sakerna. Funderar starkt på och avboka ordern och köpa från någon riktig och seriös butik istället....

Stort jävla suck

Vi ber ödmjukast om ursäkt för förseningen av din order. Givetvis har du möjlighet att avboka din order om du är väldigt missnöjd. Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor.

Skrivet av Blk:

Frågan ställdes till inet, men det stoppar ju inte er från att titta på det också.
Tror att det finns flera på forumet som är intresserade av dessa.

Vi har tyvärr inga planer på att ta in detta i sortimentet i dagsläget men vi letar hela tiden efter nya produkter och leverantörer.

/Mikael

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Sonaks:

Stort jävla suck

Seriöst, tar du ledigt från jobbet för att hämta saker som enligt dina slutsatser borde komma och gnäller sen på Komplett?

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keyser Soze:

Seriöst, tar du ledigt från jobbet för att hämta saker som enligt dina slutsatser borde komma och gnäller sen på Komplett?

Nu var det ju så att jag bokade kl 11 i Måndags. Och komplett har väl "innan kl 14 så skickas det troligtvis samma dag" när det är till Pick up Gbg. När den sen inte skickades på måndagen, vilket jag förvisso kan förstå. Då ordern var ganska stor, en komplett dator.

Alla saker var dock plockade vid 19-20 tiden på måndagen, så den borde ju utan problem lämnat lagret på tisdagen. Ringde dessutom på tisdag morgon vid ca kl 11, och killen där lovade att datorn med största sannolikhet skulle finnas i Göteborg på Onsdag förmiddag.

Ska även tilläggas att ordern fick status "Skickad" på Tisdagen kl 16:54. Men ändå har den inte kommit på förmiddagen kl 12, så man ringer och då har den inte lyckats lämna lagret denna dag. Trots att den stått färdig plockad sen Måndag kl 20ish.

Eftersom jag jobbar knasiga tider resten av veckan var onsdagen enda möjligheten och flexa några timmar på förmiddagen.

Nu fick jag förvisso beskedet att den inte kommit med dagens last rätt tidigt så jag behövde inte flexa så många timmar.

Så man undrar ju vad paketen gjort från måndag kl 20 till tisdag kl 16 utan att det rört på sig.
Till och med Posten AB är ju snabbare i dom flesta fall.

Nu vet jag dock inte hur komplett's rutiner ser ut, när lastbilarna till gbg, sthlm, malmö går varje dag. Eller hur många bilar det rör sig om. Fått klart för mig att Pick Up gbg får 1 leverans per dag från lagret, på förmiddagen.

Håller dock andan en sista dag, sen lägger jag mina pengar på någon annan butik, även om det får datorn och dröja ännu längre. Men det är av princip skäl.

Skrivet av Komplett:

Vi ber ödmjukast om ursäkt för förseningen av din order. Givetvis har du möjlighet att avboka din order om du är väldigt missnöjd. Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor.

/Mikael

Tack för svaret, är fullt medveten om att det är lite mer än ett par ram minnen som ska packas och skickas iväg. En dag extra är väl rimligt. Men denna extra dag kändes mer än ruttet.
Tycker det är väl att ordern får status "Skickad" om dagens lastbil redan har åkt mot Göteborg. Väldigt missvisande i mina ögon.

Men i övrigt har supporten vart väldigt trevlig och tillmötesgående vid samtliga kontakter.

Permalänk
Medlem

måste skriva av mig

har köpt lite grejer utav komplett

bla 3 st Sapphire 6970 2gb
och ett moderkort gigabyte ga990-fxa-ud7

3dje 6970 var ett demo/kundretur
detta visade sig ha en skruv som saknades på en utav kylflänsarna,
ringde och påpekade detta och fick göra en retur på det (skulle göra det idag)

kommer hem för att starta upp datorn.............
ett 6970 lyser det en röd led på baksidan
andra kortet har inget minne (enl gpuz) och går i pci1.1
och visas en gul triangel i enhetshanteraren.......
har haft ex antal BSOD med denna setup och det verkar nu som om boven i dramat är moderkortet?

kommer att skickas tillbaka alltihopa och hoppas på att allt går smärtfritt
summakardemmumma
3 st sapphire 6970
och ett moderkort runda slängar 11´
hoppas verkligen det kommer att gå fort att få nya grejer

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Avstängd

tjooho komplett. ringde er igår. ang min retur av gtx580 kortet. och frågade om ja kunde få ett nytt kort skickat till mig innan. och svaret blev Ja. men ja fick bara välja zotac 580 då? och inte ett 7970. för ville ja ha ett 7970 måsta ja skicka mitt kort först. men de lär ju bli samma ändå? för ja kmr ju få en faktura (30dagar) på det kortet ni skickar Mvh

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av flammsig:

tjooho komplett. ringde er igår. ang min retur av gtx580 kortet. och frågade om ja kunde få ett nytt kort skickat till mig innan. och svaret blev Ja. men ja fick bara välja zotac 580 då? och inte ett 7970. för ville ja ha ett 7970 måsta ja skicka mitt kort först. men de lär ju bli samma ändå? för ja kmr ju få en faktura (30dagar) på det kortet ni skickar Mvh

Hej!

Det är nog bäst om du tar det här ärendet direkt med kundtjänst på telefon 031-710 20 30.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Komplett:

Hej!

Det är nog bäst om du tar det här ärendet direkt med kundtjänst på telefon 031-710 20 30.

/Mikael

Ringde till er. och måste säga att Komplett har blivit större i mina ögon!!
allt ordnade sig. tummen upp för er..:)

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej, vi ber ödmjukast om ursäkt om vi haft felaktigt lagersaldo på produkterna du velat köpa. Om det gäller en demovara är det ofta så att väldigt många köper dessa samtidigt och då hinner tyvärr inte systemet med att uppdatera lagerstatus tillräckligt snabbt.

Vänligen

/Mikael

Om lagersaldot inte ändras på en vecka så har ni verkligen problem då detta definitivt inte är tillräckligt snabbt (detta på varan jag beställde).
Ja det var en demovara jag beställde.

Ursäkten godtagen.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Är på jakt efter Peter Keerbergs (VD för Komplett) email. Någon här inne som möjligtvis har den?

PM isf!

Tack på förhand.
/f

Permalänk
Medlem
Skrivet av frallzon:

Är på jakt efter Peter Keerbergs (VD för Komplett) email. Någon här inne som möjligtvis har den?

PM isf!

Tack på förhand.
/f

Vet inte om man får skriva ut någons uppgifter här på SweC så du har PM, annars kan du hitta uppgifterna här.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av frallzon:

PM isf!

Tack på förhand.
/f

Hej!

Som jag skrev till dig via PM så jobbar inte Peter här längre. All kontakt sker genom kundtjänst så jag får hänvisa dig till antingen support@komplett.se eller 031 - 720 10 00.

Ha en bra dag!

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Som jag skrev till dig via PM så jobbar inte Peter här längre. All kontakt sker genom kundtjänst så jag får hänvisa dig till antingen support@komplett.se eller 031 - 720 10 00.

Ha en bra dag!

/Mikael

Hej,

Redan skickat i PM men om du ser tråden innan du är inloggad så....
----
OK. Fast Komplett kan ju inte endast drivas av folket på support/reklamation/kundombud@komplett.se. Måste ju finnas någon som bär högst ansvar. Vem är det? Och vad är denne persons mail alternativt mobilnummer?

Support@komplett.se eller resterande hanterar inte ärendet så som det ska hanteras, helt enkelt. Att ringa fungerar inte då jag 3 av 3 gånger tidigare fått köa utan svar. Inte så sugen på det. Samt att det skulle ta en hel dag att rabbla upp allt.

Så, en direkt mailadress till personen med högst ansvar vore snällt.

Tack på förhand!
Hälsningar,
F

Permalänk
Medlem

Börjar bli brutalt frustrerad nu. Vill få tag på någon med högst ansvar. Pronto!! Det fungerar inte att svarstiden på mina mail är 2 dagar. 1 dag ibland, då jag påminner er att svara. Eller att de ignoreras helt och hållet.

Telefonnummer till VDn önskas!!

/F

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av frallzon:

Hej,

Redan skickat i PM men om du ser tråden innan du är inloggad så....
----
OK. Fast Komplett kan ju inte endast drivas av folket på support/reklamation/kundombud@komplett.se. Måste ju finnas någon som bär högst ansvar. Vem är det? Och vad är denne persons mail alternativt mobilnummer?

Support@komplett.se eller resterande hanterar inte ärendet så som det ska hanteras, helt enkelt. Att ringa fungerar inte då jag 3 av 3 gånger tidigare fått köa utan svar. Inte så sugen på det. Samt att det skulle ta en hel dag att rabbla upp allt.

Så, en direkt mailadress till personen med högst ansvar vore snällt.

Tack på förhand!
Hälsningar,
F

Det är oftast ett hårt tryck på telefonerna runt lunch så jag hade rekommenderat att du ringer på förmiddagen eller eftermiddagen. Kundtjänst öppnar 9 så ringer du då bör du komma fram direkt.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gäller ångerrätten för grafikkort (från ett garantiärende hos er) vars förpackning blivit öppnad och själva grafikkortet testat?

Dvs skulle jag kunna få pengarna tillbaka om jag inte är nöjd med kortet efter att jag testat det i min burk - trots att förpackningen har blivit öppnad? Så man inte får det kortet spelat mot sig sen...

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av frallzon:

Gäller ångerrätten för grafikkort (från ett garantiärende hos er) vars förpackning blivit öppnad och själva grafikkortet testat?

Dvs skulle jag kunna få pengarna tillbaka om jag inte är nöjd med kortet efter att jag testat det i min burk - trots att förpackningen har blivit öppnad? Så man inte får det kortet spelat mot sig sen...

Hej!

Du har tyvärr inte möjlighet att använda ångerrätten på ditt ersättningskort eftersom tiden för ångerrätt, 45 dagar, räknas från när det ursprungliga köpet gjordes.

Rent generellt så gäller att produkten får varsamt inspekteras och skall vara i säljbart skick. Så det beror lite på vilken typ av komponent det är och hur du använder den. Mjukvara får exempelvis inte öppnas.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Du har tyvärr inte möjlighet att använda ångerrätten på ditt ersättningskort eftersom tiden för ångerrätt, 45 dagar, räknas från när det ursprungliga köpet gjordes.

Rent generellt så gäller att produkten får varsamt inspekteras och skall vara i säljbart skick. Så det beror lite på vilken typ av komponent det är och hur du använder den. Mjukvara får exempelvis inte öppnas.

/Mikael

men det måste ju ändå vara lite feltänkt?
scenario
köper kort dag ett..
kortet felar dag 5..
ni har kortet dag 8...
till tillverkare dag 14....
fastnar hos tillverkare tills dag 43... (byt ut mot flera vändor)
ni skickar ut ersättningskort dag 45...
och då har VI (kunderna) förlorat ångerrätten???

ni är väldigt generösa med erat öppetköp men hoppas inte att 45dagar gäller i ett sånt här case

//E

Visa signatur

[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

/Mikael

Jag blev ju erbjuden att få pengarna tillbaka (2200kr, det ni ansåg ett 5870 var värt idag..) istället för ett ersättningskort? Då borde jag om förpackningen inte är öppnad kunna returnera grafikkortet och få pengarna inbetalda på mitt konto. Om jag nu skulle ångra mig dvs.

Förstår ej varför det inte skulle gå.. Ni har ju erbjudit mig pengar istället för ersättningskort.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av etermos:

men det måste ju ändå vara lite feltänkt?
scenario
köper kort dag ett..
kortet felar dag 5..
ni har kortet dag 8...
till tillverkare dag 14....
fastnar hos tillverkare tills dag 43... (byt ut mot flera vändor)
ni skickar ut ersättningskort dag 45...
och då har VI (kunderna) förlorat ångerrätten???

ni är väldigt generösa med erat öppetköp men hoppas inte att 45dagar gäller i ett sånt här case

//E

Hej!

Ordern som frallzon pratar om är nästan 2 år gammal därför gäller inte ångerrätten.

Men jag förstår vad du menar och i det hypotetiska fallet får man ju ta en diskussion hur man skall göra. Vi skickar dock alltid ett nytt kort till dig direkt när vi testat det, vi skickar det inte till tillverkaren och väntar på svar utan du får ditt kort direkt. Sen gör vi upp med tillverkaren. Normal handläggningstid är 4 arbetsdagar.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av frallzon:

Jag blev ju erbjuden att få pengarna tillbaka (2200kr, det ni ansåg ett 5870 var värt idag..) istället för ett ersättningskort? Då borde jag om förpackningen inte är öppnad kunna returnera grafikkortet och få pengarna inbetalda på mitt konto. Om jag nu skulle ångra mig dvs.

Förstår ej varför det inte skulle gå.. Ni har ju erbjudit mig pengar istället för ersättningskort.

Jag kan inte lova något, men om kortet är oöppnat ser jag ingen anledning till att vi inte kan ta det tillbaka. Nu har du ju valt att få ett nytt kort istället för pengar, men lite flexibilitet från vår sida borde ju finnas. Det är nog bra om du bestämmer dig hur du vill göra så vi inte håller på att skicka kort fram och tillbaka.

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Ordern som frallzon pratar om är nästan 2 år gammal därför gäller inte ångerrätten.

Men jag förstår vad du menar och i det hypotetiska fallet får man ju ta en diskussion hur man skall göra. Vi skickar dock alltid ett nytt kort till dig direkt när vi testat det, vi skickar det inte till tillverkaren och väntar på svar utan du får ditt kort direkt. Sen gör vi upp med tillverkaren. Normal handläggningstid är 4 arbetsdagar.

/Mikael

skönt att höra att ni inte är "omöjliga"
ja 2 år är lite mera än 45 dagar.

//E

Visa signatur