Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Vågar man köpa en skärm från fyndvaror ? Tycker den har bra pris men jag vet ju inte vad felet är på den.

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635745

GTX 560 TI DCII för 1095 kr om nån är sugen.

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej,

Hej, vi ber ödmjukast om ursäkt om vi haft felaktigt lagersaldo på produkterna du velat köpa. Om det gäller en demovara är det ofta så att väldigt många köper dessa samtidigt och då hinner tyvärr inte systemet med att uppdatera lagerstatus tillräckligt snabbt.

Vänligen

/Mikael

Skrivet av Olay:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635745

GTX 560 TI DCII för 1095 kr om nån är sugen.

Samma kort som jag och vad jag hört minst 1 till veckan innan beställt och fått beställningen bekräftat för att sedan drygt 1 vecka senare fått reda på att vi ej fått ändå och ordern blivit markulerad, så skulle inte ha förstora förhoppningar på de.

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk
Medlem

När på dygnet brukar man få en sändningsbekräftselse? Har beställt Asus Transformer Prime, ett mail till supporten gav svaret att jag borde få den på release vilket är på måndag. Fast så vitt jag kan se har det inte ens plockats eller skickats, så är lite deprimerad just nu.

Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Har någon här koll på om komplett för databas på Serie nummer!? jag är på väg att returnera ett moderkort vilket jag har 3st likadana utav men kan omöjligt komma ihåg vilket av dem som är köpt på komplett och således om det ens är komplett jag ska vända mig till när det gäller returnering! Alla 3 korten har ifs både garanti och reklamationsrätt kvar så det kanske inte spelar någon roll. hade dock varit skönt att veta så man skickar in moderkortet till rätt ställe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh Linus

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Cubebenq:

Vågar man köpa en skärm från fyndvaror ? Tycker den har bra pris men jag vet ju inte vad felet är på den.

Hej,
Fyndvaror kan vara allt från öppnade eller slitna förpackningar, reparerade av leverantör eller liknande men fungerande. Garanti och öppet köp gäller precis som vanligt.

Skrivet av Ascor:

När på dygnet brukar man få en sändningsbekräftselse? Har beställt Asus Transformer Prime, ett mail till supporten gav svaret att jag borde få den på release vilket är på måndag. Fast så vitt jag kan se har det inte ens plockats eller skickats, så är lite deprimerad just nu.

Någon som vet?

Hej,
När på dygnet sändningsbekräftelsen kommer varierar men den kommer så fort din order är klar att skickas. Många har förhandsbokat Asus Transformer Prime och tyvärr räckte inte den första leveransen till alla men vi skickar ut dem i samma ordning som bokningarna kom in. Hör gärna av dig till oss så undersöker vi status på din order. 031-710 20 00 eller support@komplett.se

Skrivet av -GufuX-:

Har någon här koll på om komplett för databas på Serie nummer!? jag är på väg att returnera ett moderkort vilket jag har 3st likadana utav men kan omöjligt komma ihåg vilket av dem som är köpt på komplett och således om det ens är komplett jag ska vända mig till när det gäller returnering! Alla 3 korten har ifs både garanti och reklamationsrätt kvar så det kanske inte spelar någon roll. hade dock varit skönt att veta så man skickar in moderkortet till rätt ställe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh Linus

Hej Linus,
Vissa tillverkare går att kontakta direkt för snabbare hantering. Se här: http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=manufac...
Tveka inte att höra av dig till oss om du har funderingar och behöver hjälp med returen. 031-710 200 eller support@komplett.se

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Har ni någon uppskattad datum för när ni får in asus transformer prime i lager?

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av frillan125:

Har ni någon uppskattad datum för när ni får in asus transformer prime i lager?

Vi har inte fått något bekräftat leveransdatum från Asus ännu men vi uppdaterar produktsidan med information så snart vi vet. Under tiden håller vi tummarna och jobbar för att de ska komma in så snart som möjligt.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Ha!
Beställde nya ramminnen i Söndags, idag sitter de i datorn och rullar på fint!
2 dagars leverans inte farligt alls!

Tack Komplett!

Visa signatur

Laptop ASUS G53SX-S1139V PROC: i7 2670QM GC: GTX 560 2 048 MB RAM: 8GB HD: 500GB Sata 3 MUS: Steelseries Sensei Keyboard: Steelseries 7G Black

Playernames: Zio, DeathEye

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej Linus,
Vissa tillverkare går att kontakta direkt för snabbare hantering. Se här: http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=manufac...
Tveka inte att höra av dig till oss om du har funderingar och behöver hjälp med returen. 031-710 200 eller support@komplett.se

Vänligen

/Mikael

Tjena Mikael!

Frågar mer rent denna gången:
För ni, komplett, databas På vilka produktnummer ni sålt?
Så jag inte råkar returnera en vara via er som jag egentligen köpt på inet?!

Jag har nämligen 2 likadana produkter och vill veta om jag köpt via komplett eller inte!

Permalänk
Medlem

Skickar ni alltid konsoler i originalförpackning? Tycker man minst ska ha en låda runt, jag vill ha kvar min låda för en ev försäljning senare.

Fick skador på min xbox så får skicka tillbaka den och snällt vänta på en ny helt i onödan.

Är fortfarande irriterad trots att jag fick en gratis HDMI-kabel.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem

Ni på komplett är djävligt dåliga på att svara på mail va?
Jag skulle till och med gå så långt som att säga att ni totalt suger på att svara på mail....

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [💾WD Black SN850 NVMe SSD 2TB] [2x WD BLACK SN850X NVMe SSD 8Tb] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [Crucial BX500 SATA SSD 4TB] [38TB NAS 7200rpm Lagringsdiskar] [🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] [🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Skrivet av kriller007:

Skickar ni alltid konsoler i originalförpackning? Tycker man minst ska ha en låda runt, jag vill ha kvar min låda för en ev försäljning senare.

http://i41.tinypic.com/209huyp.jpg

Fick skador på min xbox så får skicka tillbaka den och snällt vänta på en ny helt i onödan.

Det accepteras ju inte att returnera i orginalkartong av de flesta handlare. Jag tycker det är total katastrof att skicka enbart i produktens kartong!

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Filip88:

Ha!
Beställde nya ramminnen i Söndags, idag sitter de i datorn och rullar på fint!
2 dagars leverans inte farligt alls!

Tack Komplett!

Kul att höra att du är nöjd med dina nya minnen och vår leverans.

Skrivet av -GufuX-:

Tjena Mikael!

Frågar mer rent denna gången:
För ni, komplett, databas På vilka produktnummer ni sålt?
Så jag inte råkar returnera en vara via er som jag egentligen köpt på inet?!

Jag har nämligen 2 likadana produkter och vill veta om jag köpt via komplett eller inte!

Hej,
Vi har ingen information om vilket serienummer din produkt har tyvärr. Ett alternativ är att undersöka med Inet om de har serienummer på produkten du köpt av dem för att reda på vilken som är köpt hos oss.

Skrivet av kriller007:

http://i41.tinypic.com/209huyp.jpg

Hej,
Beklagar att din Xbox blev skadad under transporten. Vi skickar produkter i originalemballage i de fall där emballaget håller tillräckligt bra kvalité för att skickas som det är.

Skrivet av herbamare:

Ni på komplett är djävligt dåliga på att svara på mail va?
Jag skulle till och med gå så långt som att säga att ni totalt suger på att svara på mail....

Hej,
Svarstiden är normalt något längre över helgen eftersom vår kundservice inte är öppet på helgerna. Just nu har vi inga mejl som är äldre än en timma i vår inkorg. Om du inte redan fått svar - skriv gärna ditt ärendenummer i ett PM så undersäker vi detta vidare.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vi får väll se hur nästa xbox ser ut, är den lika dan så beställer jag i fortsättningen från andra handlare, 99kr frakt tycker det är skandal jämfört med hur min produkt har packats.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem

Komplett, går det att välja pengar (summan man betalade vid köp) istället för en bättre ersättningsprodukt?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av kalender:

Komplett, går det att välja pengar (summan man betalade vid köp) istället för en bättre ersättningsprodukt?

Hej,
Kontakta oss på 031-710 20 00 så undersöker vi ditt ärende.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är grymt missnöjd med både service och leveranstiderna. Från beställning tog det ca 3 veckor. Jag ringde även in och kontrollerade att ni hade allt detta på lager och grabbben i tele svarade bara "javisst det packas idag och skickas imorgon senast" Tji fick jag.. ovanpå detta var moderkortet jag fick trasigt och det tog ca 7 dagar för er att undersöka om detta stämde (tror inte ens ni hade börjat felsöka) Så jag valde att kreditera och köpa av en annan återförsäljare. Då började ni bråka om att de inte skulle gå osv... till slut så gick ni med på det och jag skulle då få mail om detta att krediteringen gått igenom samt den nya summan jag skulle betala. Gick 1 vecka efter krediteringen och jag var då tvungen att ringa IGEN och undersöka varför jag inte fått något mail... det är ju bedrövligt att ni inte ens kan skicka en bekräftelse på mail samt att dem på telefon skyller på att min mail då kastat in detta i skräpkorgen.

Det var nog sista och ända gången jag beställde något från er...

Visa signatur

Chassi: Silverstone Sugo SG07 Moderkort: Gigabyte GA-Z77N WIFI CPU: i7-2600K@3.4Ghz Kylning: Antec kuhler 620 RAM: 8GB Corsair Vengeance HDD: Baracuda 500GB GFX: Gigabyte 7970 OC 3GB Monitor: 22" Samsung LCD

Permalänk
Medlem

Logitech squeezebox radio för 799kr var najs.
Leverans dagen efter och i en rejäl kartong.

tummen upp.

Permalänk
Medlem

Varför svarar ingen på erat kundservice nummer?!?

Edit2: Inget svar 1h20min senare heller. Väntade 5 min båda gångerna. Hur får man tag på er?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av frallzon:

Hej Komplett,

Lämnade in mitt trasiga XFX 5870 kort den 27:e Januari @ Malmös pick up point. Detta var alltså ett tag sedan. Grova fläktfel, bluescreens, greystripes och jävligt varm exakt hela tiden. ?Kända fel för 5870?.

Så, skulle du/ni kontrollera följande garantiärende:
Customer number 00 06 10 32 99
Return number 50 00 02 63 14
Delivery nr or other reference 700 97 18 13

Vore tacksam om man kunde få lite assistance. Reservdatorn som har 512mb ram, Windows XP, Pentium 4 etc får en att må dåligt :).

Tack på förhand!!!
/A

Edit:
Har även två filmsnuttar på när fläkten går lös. Ifall ni mot förmodan inte hör något från kortet.

Hej,
Hör av dig till oss så undersöker vi status på din retur. 031-710 20 00. Det är bra om du kan komplettera din felbeskrivning med de filmer du har.

Skrivet av SUMITOMO:

Logitech squeezebox radio för 799kr var najs.
Leverans dagen efter och i en rejäl kartong.

tummen upp.

Hoppas att du blir nöjd!

Skrivet av frallzon:

Varför svarar ingen på erat kundservice nummer?!?

Edit2: Inget svar 1h20min senare heller. Väntade 5 min båda gångerna. Hur får man tag på er?

Hej,
Vi har ofta hög belastning kring lunchtid på våra telefoner. Just nu har vi en väntetid på under 3 minuter - ring oss gärna igen om du har möjlighet eller mejla på support@komplett.se om det inte är brådskande.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En vän till mig köpte en dator från Komplett. Fick ett nytt grafikkort på RMA, kompletterade sedan med ytterligare ett för att prestandan inte räckte till. Fick en hel del problem med datorn efter detta och fick reklamera ett kort, lämna tillbaka det andra och lägga till pengar för ett nytt EVGA GTX480. Detta var i juni 2010. Jag köpte sedan det nya kortet av honom i augusti 2010. Nu har grafikkortet gått sönder och Komplett hävdar att det inte finns någon garanati kvar på det då han enligt dom fick det helt på RMA, trots att det ska finnas ca 6 månader kvar + EVGA's egna 10 års garanti på kortet.

Dessutom säger Komplett att de inte kan ta fram något som helst kvitto på EVGA kortet, vilket gör att jag inte heller kan skicka in det på RMA till EVGA.

Låter orimligt, stämmer verkligen detta?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk

Hej komplett!

Jag köpte ett chassi från er och är en mycket nöjd kund med snabba leverans och bra pris men chassit jag köpte ett Antec 1100 var inte riktigt som jag tänkt mig. Chassit är bra men det var lite för stort och klumpigt. Så min fråga är nu då kan jag skicka tillbaks chassit och få pengarna tillbaks på ångerköps rätten fast det gått mer än 14 dagar?
Chassit har inga skador eller fattar några delar och jag har kvar förpackningen den kom i.

M.v.h Pcnörden.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PCnörden:

Hej komplett!

Jag köpte ett chassi från er och är en mycket nöjd kund med snabba leverans och bra pris men chassit jag köpte ett Antec 1100 var inte riktigt som jag tänkt mig. Chassit är bra men det var lite för stort och klumpigt. Så min fråga är nu då kan jag skicka tillbaks chassit och få pengarna tillbaks på ångerköps rätten fast det gått mer än 14 dagar?
Chassit har inga skador eller fattar några delar och jag har kvar förpackningen den kom i.

M.v.h Pcnörden.

http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=returns...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Men jag köpte via företag så fungerar det inte då?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PCnörden:

Men jag köpte via företag så fungerar det inte då?

Det står väl klart och tydligt vad som gäller, eller hur?

Hint: Det är andra villkor/avtal vid företagsköp och det gäller generellt, inte bara Komplett.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

okej tack för svaret men vet du hur villkoren är för företag då?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PCnörden:

okej tack för svaret men vet du hur villkoren är för företag då?

Du kan väl leta på deras sida precis som jag gör innan jag svarar dig?

Jag tror det är 14 dagar, det är iaf inom den tiden jag kunnat returnera oanvända varor, som företag.

Visa signatur

Permalänk

Jag har letat på deras hemsida men hittar ingen information om det och jag har använt varan men den är inte skada och alla delar som kom med finns kvar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PCnörden:

Jag har letat på deras hemsida men hittar ingen information om det och jag har använt varan men den är inte skada och alla delar som kom med finns kvar.

Ok, 3 sekunders sökning:

"Jag vill ångra köpet, hur går jag tillväga?

Du kan ångra köpet i upp till 14 dagar från mottagande. Gå in på din ordersida och klicka på knappen ”ångra köp på en vara” och följ instruktionerna."

http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=faqretu...

Edit: Men allt faller utanför konsumentköplagen, så något "väsentligt oförändrat skick" gäller inte. De gånger jag returnerat (som företag) har produkten varit orörd. Vill du ha exakt besked är det väl bara att ringa?

Visa signatur