Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk

Hur ser det ut med Fractal Design Define R3?

Det står att den skulle vara i lager den nionde...

Update?

Visa signatur

***Datorn du försöker lägga upp i signaturen är för dålig för att få synas***

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Tack för minnena jag köpte av er för 5kr ett par Corsair XMS3 4Gb 1600Mhz CL9 gärna fler sådana fel från er, och ja jag har redan hämtat ut dem.

Om jag inte minns fel kan säljaren kräva dig på pengar eller returnera varan om priset är uppenbart fel.
Kanske dumt att att skryta runt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Då ber jag dig ta bort detta meddelande

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Om jag inte minns fel kan säljaren kräva dig på pengar eller returnera varan om priset är uppenbart fel.
Kanske dumt att att skryta runt?

Helt rätt.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Sjoooberg:

Hejsan!

Jag har en fråga angående förhandsbokning av spel.

Jag hade tänkt att beställa Call of Duty Black Ops från er nu..
Om jag gör detta när skickar ni då spelet? Eftersom att det har release tisdag den 9:e november, när kommer ni att skicka det? På fredagen den 5:e, måndagen den 8:e eller på releasedagen?

Tack för mig

Som det ser ut nu kommer vi att leverera spelet så att våra kunder har det på releasedagen.

Skrivet av nfskillen:

Har ni ett bekräftat datum på htc desire hd eller är det en gissning.?

Datumet är preliminärt då det är det bästa vår leverantör kan erbjuda oss, när vi har ett säkert datum kommer informationen att ändras till "bekräftad".

Skrivet av MooDHooDs:

Vid kompletts 1337erbjudande...

I de fall där det anses nödvändigt fylls tomrummet i paketen ut med luftkuddar för att förhindra att varorna rör på sig och kan ta skada i frakten. Mer känsliga varor förpackas även i ett tjockt lager bubbelplast (exempelvis hårddiskar). I detta fall så har både mus och grafikkort fullgod emballering från leverantören. Vi förser då endast produktförpackningen med ett ytteremballage då detta är tillräckligt för att skydda mot normal hantering. Vad jag kan se från din bild så ser det inte ut som att någonting i paketet har tagit skada eller att ytteremballaget utsatts för någon kompressionsskada av speditören. Om du upplever att produkterna är skadade och inte fungerar som de skall så skall du kontakta vår kundservice. I de fall där en vara tagit skada på grund av undermålig emballering från vår sida så ersätter vi givetvis kunden med en ny vara alternativt återbetalar pengarna om så önskas. Jag har fört vidare dina åsikter samt ditt ordernummer till ansvariga för logistikhanteringen.

Edit: Vi har nu tagit detta vidare med vår lagerchef och hon meddelar i ditt fall så bör vi adderat extra luftkuddar för att minimera risken att varorna flyttar på sig i paketet. Att vi fyller upp med luftkuddar om så behövs är standardrutin och vad vi kan se så är det i detta fall tal om ett olyckligt undantag, en mänsklig miss från en av våra lagerarbetare. Men som sagt, upplever du problem med dina produkter så kontakta vår kundservice så ser vi till att åtgärda eventuella problem.

Skrivet av mikwes912:

Hur ser det ut med Fractal Design Define R3?

Det står att den skulle vara i lager den nionde...

Update?

Fractal design har dessvärre leveransproblem i dagsläget och chassit är nu beräknat att vara i lager den 29:e. Vi kommer att uppdatera datumet på webben så fort vi har mer information.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hejhej jag beställde en TV av er för exakt en vecka sedan men har inte hämtat ut den ännu, grejen är den att igår när jag surfade in på Komplett.se så ser jag att den tv:n jag beställt är nedsatt i pris (ca 1000:-) vilket är en stor summa pengar för mig som är student och nyss flyttat till min första lägenhet.

Kontaktade kompletts support igår via mail men jag har ännu inte fått något svar, det jag ville var att de skulle ge tillbaka mellanskillnaden från det priset jag betalade mot det priset som är nu. Frågan är bara om jag har rätt att begära detta? Om jag inte har rätt så kommer jag ju självklart att lämna tillbaka TV:n och hävda öppet köp för att sedan sticka hem och beställa samma tv till billigare pris. Så för att slippa detta onödiga jobb för mig och komplett så bad jag dem betala mellanskillnaden.

Här är Tv:n jag beställt Komplett.se - LG 50" Plasma-TV 50PK350
Hoppas på svar från komplett via denna kanalen då.

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av MauseRR:

Hejhej jag beställde en TV av er för exakt en vecka sedan men har inte hämtat ut den ännu, grejen är den att igår när jag surfade in på Komplett.se så ser jag att den tv:n jag beställt är nedsatt i pris (ca 1000:-) vilket är en stor summa pengar för mig som är student och nyss flyttat till min första lägenhet.

Kontaktade kompletts support igår via mail men jag har ännu inte fått något svar, det jag ville var att de skulle ge tillbaka mellanskillnaden från det priset jag betalade mot det priset som är nu. Frågan är bara om jag har rätt att begära detta? Om jag inte har rätt så kommer jag ju självklart att lämna tillbaka TV:n och hävda öppet köp för att sedan sticka hem och beställa samma tv till billigare pris. Så för att slippa detta onödiga jobb för mig och komplett så bad jag dem betala mellanskillnaden.

Här är Tv:n jag beställt Komplett.se - LG 50" Plasma-TV 50PK350
Hoppas på svar från komplett via denna kanalen då.

Hej.

Vänligen kontakta vår kundservice snarast möjligt via telefon så skall vi hjälpa dig med ditt ärende.
Du når oss på: 031 710 20 00 mellan 09-17.

mvh //Erik J.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tack Erik J. ringer er imorrn då

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

Tjo..

Beställde en Sony Ericsson W150i Yendo Black för någon månad sen...fanns ej i lager då men den skulle komma...Nu värkar den ha försvunnit helt, och jag har redan betalat den...hur går jag tillväga nu?.. kommer den aldrig komma?

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Tackar Erik J och komplett för ett riktigt bra bemötande i mitt ärende, ni är riktigt bra att ha o göra med och det tjänar ni på i längden! Jag kommer handla av er igen och rekommendera andra att handla hos er!

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Lastviking:

Tjo..

Beställde en Sony Ericsson W150i Yendo Black för någon månad sen...fanns ej i lager då men den skulle komma...Nu värkar den ha försvunnit helt, och jag har redan betalat den...hur går jag tillväga nu?.. kommer den aldrig komma?

Vi fick information i dag om att Sony Ericsson beslutat att dra tillbaka och inte lansera modellen "Yendo" över huvud taget. I de fall där kunder förbokat denna modell kommer ordern att avbokas. Om man har valt att betala varan direkt och beloppet fortfarande är reserverat på betalkortet så kommer denna reservation att släppas inom kort. Detta sker helt automatiskt och man behöver som kund inte göra något för att få pengarna återbetalade.

Skrivet av MauseRR:

Tackar Erik J och komplett för ett riktigt bra bemötande i mitt ärende, ni är riktigt bra att ha o göra med och det tjänar ni på i längden! Jag kommer handla av er igen och rekommendera andra att handla hos er!

Vi är glada att du uppskattar vår service.

mvh //Erik J.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tack för svaret! Black Ops förhandsbokat

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Tjena!
Jag och en polare passade på att beställa hem ett par Logitech högtalare var i ert erbjudande till pick-up-pointen i Malmö. Detta kom i mitt namn och han bor i Malmö så vi tänkte att han skulle plocka upp det men i SMSet så står det att man ska ta med sig leg vid uthämtningen, räcker det om jag drar en kopia på mitt leg så att han kan plocka upp det, kanske ordernummer eller nåt ocks? Allt är redan betalt osv. och jag har ingen vidare lust o åka in till Malmö för att plocka upp grejerna såhär i tentatider...:)

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Cimbom3:

Tjena!
Jag och en polare passade på att beställa hem ett par Logitech högtalare var i ert erbjudande till pick-up-pointen i Malmö. Detta kom i mitt namn och han bor i Malmö så vi tänkte att han skulle plocka upp det men i SMSet så står det att man ska ta med sig leg vid uthämtningen, räcker det om jag drar en kopia på mitt leg så att han kan plocka upp det, kanske ordernummer eller nåt ocks? Allt är redan betalt osv. och jag har ingen vidare lust o åka in till Malmö för att plocka upp grejerna såhär i tentatider...:)

Vet inte hur det är med kopior men det går åtminstone bra om han tar med din legitimation, gjorde motsvarande själv nyligen efter att ha frågat här.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hej
Jag undrar varför ni inte är med i CSN så att studenter får rabatt ?!
Och jag vill även påpeka fel i eran annons på sweclockers, det står att ett gtx 480 kostade 4495 kr. det står att det kostade 4095kr på hemsidan. Om jag inte har helt fel så är det inte bara fel utan olagligt.
Och jag vill rikta kritik mot eran service. en kompis till mig beställde ett bygg själv paket. Det slutade dock med att jag byggde datorn, men efter några dagar dör datorn och det är grafik kortet som spökar, han lämnar in det till er och ni testar det och kommer fram till att det är helt felfritt. Men när det sedan skall in fungerar det fortfarande inte. vi har testat i flera datorer. Med andra ord ni har skrivit att ni har testat det, men det kan ni omöjligtvis gjort.

Permalänk
Medlem

En ganska stor anledning att jag inte köper från komplett är att frakten känns onödigt dyr. En del är billigt men i slutänden blir det dyrare när man plusar frakten. Ni kanske borde ändra det. Tex gratis frakten efter en viss summa. Ett tips bara..

Permalänk

En sak som är SKANDAL är (som tidigare nämnts) era fraktpriser. 299 kr för Medal of Honor, är ett riktigt bra pris. Sen tar ni 89 kr i frakt för det! Jag får inte ihop hur ett spel som väger relativt lite kan kosta er 89 kr att skicka via posten?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av _-ROCCAT-_:

Hej
Jag undrar varför ni inte är med i CSN så att studenter får rabatt ?!
Och jag vill även påpeka fel i eran annons på sweclockers, det står att ett gtx 480 kostade 4495 kr. det står att det kostade 4095kr på hemsidan. Om jag inte har helt fel så är det inte bara fel utan olagligt.
Och jag vill rikta kritik mot eran service. en kompis till mig beställde ett bygg själv paket. Det slutade dock med att jag byggde datorn, men efter några dagar dör datorn och det är grafik kortet som spökar, han lämnar in det till er och ni testar det och kommer fram till att det är helt felfritt. Men när det sedan skall in fungerar det fortfarande inte. vi har testat i flera datorer. Med andra ord ni har skrivit att ni har testat det, men det kan ni omöjligtvis gjort.

Vi har beslutat att inte erbjuda den typen av rabatt. Dock kan detta beslut revideras och vi kommer eventuellt att erbjuda olika typer av rabatter i framtiden. Gällande priset i vår banner så har vi gjort fel här, vi kommer givetvis att korrigera detta snarast möjligt. Vi beklagar att du inte är 100% nöjd med vår service. Vänligen skicka ett mail till kundombud@komplett.se så skall vi ta en extra titt på ärendet.

Skrivet av ConTigent:

En sak som är SKANDAL är (som tidigare nämnts) era fraktpriser. 299 kr för Medal of Honor, är ett riktigt bra pris. Sen tar ni 89 kr i frakt för det! Jag får inte ihop hur ett spel som väger relativt lite kan kosta er 89 kr att skicka via posten?

För spel kan vi rekommendera fraktsättet brev som endast kostar 39kr. Detta är ett billigare alternativ för mindre varor som ex: spel, kablar m.m. Att ett postpaket kostar 89kr är inte direkt relaterat till vikten utan till att paketet är spårbart och försäkrat i transporten. Detta innebär att Posten tar fullt ansvar om leveransen skulle försvinna på vägen.

mvh //Erik J.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

För spel kan vi rekommendera fraktsättet brev som endast kostar 39kr. Detta är ett billigare alternativ för mindre varor som ex: spel, kablar m.m. Att ett postpaket kostar 89kr är inte direkt relaterat till vikten utan till att paketet är spårbart och försäkrat i transporten. Detta innebär att Posten tar fullt ansvar om leveransen skulle försvinna på vägen.

mvh //Erik J.

CdOn, Discshop, Ginza, Webhallen, ElGiganten, Siba, Onoff och för att inte tala om alla tusentals webshoppar i övriga världen fixar att leverera med brev för att par tior.
Märkligt att nordens största elektronikhandlare har problem med detta.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SUMITOMO:

CdOn, Discshop, Ginza, Webhallen, ElGiganten, Siba, Onoff och för att inte tala om alla tusentals webshoppar i övriga världen fixar att leverera med brev för att par tior.
Märkligt att nordens största elektronikhandlare har problem med detta.

För mig vill företagen du drog som exempel ha följande summor för minsta möjliga försändelse
20 :- : Elgiganten
29 :- : CDON, Discshop, Ginza, Webhallen, OnOff, Siba.
39 :- : Komplett

Visserligen är Komplett en tia dyrare än majoriteten av dem, men det är ju uppenbarligen bara en av dem som skickar för ett par tior..

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag upprepar det jag skrivit tidigare, men fick inget svar och har tillkommit en fråga nu... Kopierar det jag skrev till supporten rakt av.

"Hej!
Jag har beställt lite grejer från er i veckan och det stod 5
arbetsdagar och jag räknade kallt med att första dagen, onsdagen, inte
skulle räknas men nu har jag fått ett sms att varan skickas tillbaka
inom 2 dagar, är det arbetsdagar eller är det att den skickas tillbaka
på måndag? Ordernumret är ------- och jag tänkte hämta ut det på
tisdagen. Är det möjligt? Skulle jag kunna skicka ett ombud som hämtar
ut det med hjälp av en kopia på mitt leg? Jag har tenta på måndagen
och hinner inte åka till Malmö och plocka upp varan så det enda skulle
vara om någon plockar upp det åt mig, går det att lösa tror ni?

Tack för snabbt svar!"

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Moderator
Moderator

Om någon har ditt leg så kan de hämta ut åt dig.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag kaninte ge ut mitt leg då jag ska skriva tenta samma dag och måste visa upp det där.

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimbom3:

Jag kaninte ge ut mitt leg då jag ska skriva tenta samma dag och måste visa upp det där.

Annars kan man ringa kundtjänst och be dem hålla på prylarna ett par dagar till kanske?

Permalänk

Ni borde se över hur ert ordersystem fungerar med Klarnas faktureringstjänst. Det verkar inte vara helt 100%. Jag försökte lägga en order idag, och trots att jag angav rätt faktureringsadress så tyckte ert ordersystem att jag angav en "ogiltig" faktureringsadress.

Jag har varit i kontakt med Klarnas kundtjänst, och de kunde konstatera att jag angett samma faktureringsadress som den jag är skriven på, men de sa att man ibland behövde ange skriva ihop postnumret eller lägga in ett mellanrum mellan lägenhetsnumret och så om man bor på 3c så måste man kanske skriva 3 C för att det ska godkännas.

Efter det tipset så testade jag ett otal kombinationer, men inget fungerade, vilket känns jäkligt fånigt då jag faktiskt är skriven på adressen och man tycker att ert ordersystem ska vara så pass "smart" att det kan se att jag har angett rätt adress även om det saknas ett mellanslag i postnumret.

Visa signatur

- Rasande Joel

Permalänk

Jag skulle returnera en vara, fyllde i vilken vara det var och skickade iväg till er.
Tyvärr är det mitt grafikkort som jag vill returnera till er och därav måste jag avstå från spelande ett tag.
Ni har fortfarande inte skickat någonting (som jag har uppfattat det ska ni åtminstonde skicka ett mail där det står information om vart jag ska skicka varan). Det var några veckor sedan nu.

Börjar bli lite trött på dethär nu, dreamhack kommer ju snart.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

För spel kan vi rekommendera fraktsättet brev som endast kostar 39kr. Detta är ett billigare alternativ för mindre varor som ex: spel, kablar m.m. Att ett postpaket kostar 89kr är inte direkt relaterat till vikten utan till att paketet är spårbart och försäkrat i transporten. Detta innebär att Posten tar fullt ansvar om leveransen skulle försvinna på vägen.

mvh //Erik J.

Är det inte så att avsändaren tar risken och ansvarar för varan tills den kommit fram?
Att Posten ansvarar för leveransen är något som Komplett rent ekonomiskt har större intresse av än mig som köpare.
Att det sedan är jobbigt att bestrida fakturor, begära omleverans och få vänta på sina varor är en annan sak.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Staropramen:

Är det inte så att avsändaren tar risken och ansvarar för varan tills den kommit fram?

Verkar som att avsändaren enbart ansvarar tills försändelsen är överlämnad till posten.

Skrivet av www.posten.se/kundvillkor:

Postens ansvar för försändelse inträder när Posten tar emot försändelsen och upphör då försändelsen lämnats ut till den angivna mottagarens adress eller på annan plats som överenskommits med mottagaren, dock inte nödvändigtvis till den angivna mottagaren personligen.

Finns en hel del att läsa om detta men som jag förstått det: Försvinner eller skadas försändelsen på vägen så är det postens ansvar, men posten ersätter inte skador/förluster etc på försändelser i "vanliga" brev.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Verkar som att avsändaren enbart ansvarar tills försändelsen är överlämnad till posten.

Finns en hel del att läsa om detta men som jag förstått det: Försvinner eller skadas försändelsen på vägen så är det postens ansvar, men posten ersätter inte skador/förluster etc på försändelser i "vanliga" brev.

Frågan är när mitt ansvar för varan inträder och hur säljaren ska kunna visa att han överlämnat varan till Posten. Vanliga brev går väl inte att spåra som Rek eller paket?

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Staropramen:

Frågan är när mitt ansvar för varan inträder och hur säljaren ska kunna visa att han överlämnat varan till Posten. Vanliga brev går väl inte att spåra som Rek eller paket?

Det står säkert där någonstans. Min gissning är dock: När du (din brevlåda) mottagit försändelsen. Något annat skulle vara väldigt underligt.
De får nog kvittens från posten när de skickar, vet inte exakt vilket sätt de skickar på men antar att de som företag inte bara sätter på ett frimärke och går och kastar försändelsen på närmsta brevlåda (och tar 39:- för det).

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.