Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av ilstallione:

Kortet är nu listat på strax under 1900kr vilket är alldeles för högt. Ni kanske skulle köra en manuell koll på fyndlådan just för att undvika priser som detta?
Har inget negativt att säga om Kpmplett men priser som på kortet i detta fallet känns helt enkelt inte seriöst

Komplett.se - Gainward GeForce 8800GTS 320MB GDDR3,

Vår avsikt är givetvis inte att försöka lura våra kunder att köpa överprisade demoprodukter. Att priserna på dessa produkter ibland kan vara felaktiga beror helt enkelt om den mänskliga faktorn. Vi håller nu på att se över rutinen för prissättning av demoprodukter för att undvika framtida fel.
Om man stöter på ett uppenbart felaktigt pris på en demoprodukt så kontakta oss direkt så korrigerar vi det.

Mvh // Erik J.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Komplett:

Vår avsikt är givetvis inte att försöka lura våra kunder att köpa överprisade demoprodukter. Att priserna på dessa produkter ibland kan vara felaktiga beror helt enkelt om den mänskliga faktorn. Vi håller nu på att se över rutinen för prissättning av demoprodukter för att undvika framtida fel.
Om man stöter på ett uppenbart felaktigt pris på en demoprodukt så kontakta oss direkt så korrigerar vi det.

Mvh // Erik J.

Jag förstår att komplett medvetet inte försöker lura oss konsumenter, det är helt enkelt ingen hållbar strategi. Dock blir 2000kr i korrigerat pris på ett kort som är värt max 500kr helt enkelt fel och någonting hos er behöver helt klart ses över som du skriver.
Nu har jag diskuterat detta tidigare med er och även den gången skulle problemet ses över, får se om det fungerar nu

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Electrohead:

Beställde en splitter ny dator av er i augusti. Första dagen då den är ihopbyggd brinner mitt xfx-kort upp och jag kontaktar er support. Killen på support är övertygad om att Starcraft 2 har eldat upp mitt kort för att det inte finns någon fps cap limit i menyerna i Starcraft 2.
Han vägrar att skicka mig ett nytt kort med en gång, ber mig skicka in mitt xfx-kort och under tiden sätter jag in mitt gamla 4870 i burken.

Två veckor senare får jag ett nytt xfx-kort då det första kortet konstateras vara trasigt av supporten på komplett. Jag sätter glatt i det och märker att spelen hackar med jämna mellanrum när man spelat ett tag. Kör igång furmark och ser att kortet når 95 grader på bara en och en halv minut varefter gpu-z säger att det klockar ner sig till 550 core cklock vid 90 grader, för att klocka ner sig ända ner till 2d klocken 157 vid 95 grader.

Tar åter kontakt med support på komplett där jag beskriver problemet för en ny person. Jag beskriver att det klockar ner sig, blir ovanligt varmt, säger att jag har loggar som visar problemet från gpu-z samt screenshot från furmark. Han säger att 95 grader är onormalt mycket, han säger att han skickar mig ett powercolor kort istället med sluten kylning till skillnad från mitt xfx kort som har öppen kylning (varmluften skickas inte ut ur lådan), samt skickar mig en returfraktsedel för xfxkortet.

Får mitt powercolor som funkar galant, går aldrig över 71 grader i full load. En vecka senare får jag ett mail av supporten på komplett där de skriver att xfx-kortet körts i testbänk i 18 timmar, 90 grader, inga fel. Jag ringer kundtjänsten på komplett där jag talar om för personen ifråga att kortet klockar ner sig vid 90 grader, kollade ni frekvenserna? Nej säger han. Hur vet ni då att det fungerar felfritt? "Ja alltså vi satt inte vid kortet hela tiden, men det brann inte upp på 18 timmar furmark". Jovisst, men det klockar ju ner sig själv? Hur mätte ni frekvenserna?
Det visar sig att de inte gjort det då det inte stod i felbeskrivningen. Jag poängterar att jag inte har skrivit den, utan killen på supporten som jag satt i telefon med. Han säger att det redan ligger på posten.

Då frågar jag om vi inte kan lösa det så att jag behåller powercolor kortet och de behåller xfx kortet. Alla lådor är ju öppnade, men det går inte enligt snubben på kundtjänst. Då säger jag att jag vill häva köpet då han ber mig vänta ett ögonblick. Efter 2 minuter kommer han tillbaka och säger att jag inte kan göra det då de måste konstatera fel på samma kort 3 gånger eller 4 gånger på olika kort för att jag skall kunna häva. Då säger jag att jag har väl 14 dagars öppet köp? Visst säger han, men den tiden gick ju ut för länge sedan.

Då mailar jag min gpu-z log till supporten samt en screenshot av furmark som visar hur kortet klockar ner sig. Lördagen dagen efter får jag ännu ett mail där de säger att jag har kass kylning i min dator. Vilket är konstigt replikerar jag då det är ett splitternytt fractal design chassi (Komplett.se - Fractal Design Define R2 Black Pearl) och att cpun maxar 61 grader i load, powercolorkortet maxar 71 grader, mitt gamla 4870 maxar 80 grader i load. Alltså inte i närheten av de 95 grader som xfx-kortet når.

Varför bemöts man som gammal trogen kund på detta sätt av er kundtjänst/support?
Länk till screenshotten från furmark:
http://img844.imageshack.us/img844/5823/crapkort.jpg

Väldigt synd att komplett behandlar kunder så här men det är inte första gången och lär inte förbli sista
Jag rekommenderar dig att köpa av inet.se istället, de lät mig lämna tillbaka ett grafikkort för jag inte var nöjd efter ~3,5 veckor (jag vet, det var dumt som fan men var på semester och de kom lite sent så hade inte tid att testa)

Dessutom får du frifrakt på inet! (och komplett tar sjuka fraktpriser)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej.
givetvis återbetalar vi dig köpesumman för kylaren om du väljer att returnera den.
mvh // Erik J

...det är inte så självklart! fan man blir ju trött på detta larv!
Jag skapar en service ärende och efter lång tid får man ett meddelande från komplett att ni inte hittat något fel på produkterna.
Ni verkar inte bry er om infallsvinklar och felbeskrivningen har ingen betydelse då ni inte ens testat det jag skrev!
Men byter grafikkortet gör ni ändå mot det jag föreslog, fast jag måste betala mer än väntat för ni har då kampanj på mitt kort och då får jag därför endast tillbaka "dagspriset"!
...wtf vem sitter ens och hittar på sånt tjafs!

Som om man går till en affär och köper en tv för 10 lax, men när den strular får du endast tillbaka 5 lax. eh... jo men visst vettu det är ju kampanjpriset vi har idag... !!!

förstår du vart jag vill komma??

sedan hur bär jag mig åt för att få tillbaka för frakten som jag la ut? pga ert system måste man ju göra det, vet inte riktigt om det är bakåtsträvande ni är ute efter eller bara tycker om att betala fakturor hit och dit, är det inte lättare att maila fraktsedeln som lite mer etablerade företag gör?
finns massor med trådar om att komplett blivit för stora, då tycker man ju nästan att ni borde ha det då,
så ni är kanske inte så stora som folk säger.
Om ni anser att det är för att alla inte har tillgång till skrivare så kan ni lägga upp ett val på hemsidan,
"vill du fraktsedel på mailen?" [Check!] vs [Nej vill inte ha mer spam från komplett]

grafikkortet köptes 2010-05-25 men efter lång väntetid (pga felaktigt postnummer) fick jag så klart fel kort, klagar då till er support och ni skickar då ut ett nytt kort med en faktura som kommer strykas när ni får in det första kortet. Eloge!
Så jag skickar in det första kortet, tar som vanligt lång tid innan ni tar hand om returen men jag tänkte nu har jag semester och det är klart ni fixar det där.
Nehepp något gick tydligen fel ändå, för ni skickar tillbaka ett paket till mig. Postnumret är fortfarande felaktigt i ordern så det tar lång tid igen innan det ens kommer fram (har haft samma konto i flera år tycker det är konstigt att postnumret fått en siffra fel) i paketet ligger ett nytt kort!.... ringer komplett och fakturan är ju så klart inte struken så det är bara att skicka tillbaka.. igen!
efter den klassiska under behandling tiden och ett par samtal så har fakturan äntligen blivit struken.
Dags att testa systemet lite då när man fick tid över, men märker då att att något är knas.

Nu har det gått lite mer än 3 månader och jag har fortfarande inte fått ordning på allt, sedan har ni mage att dra av pengar på mitt grafikkort vid returen när ni byter ut det!!!
det rör sig inte om några väldiga summor men man blir ju bara förbannad!!

Jag skriver detta här då det dröjer innan jag har möjlighet att ringa er.

/P

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag Komplett.se har skött sig exemplariskt och har svårt att tro att jag kommer bli behandlad lika bra utav andra återförsäljare. Då jag har reklamerat 3 fullt fungerande varor vid separata tillfällen men endå sluppit betala avgifter. Har även reklamerat saker och ting som inte varit helt och har alltid fått dem ersatt eller pengarna tillbaka.

Jag säger knappast att ovanstående talare ljuger, men jag har då aldrig upplevt dålig service.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPe:

Som om man går till en affär och köper en tv för 10 lax, men när den strular får du endast tillbaka 5 lax. eh... jo men visst vettu det är ju kampanjpriset vi har idag... !!!

förstår du vart jag vill komma??

Jag förstår faktiskt inte riktigt vart du vill komma. Vill du isåfall få tillbaka 10k och köpa dig 2st tvapparater?
Vad beloppet var känns inte relevant, komplett ska väl se till att du har möjlighet att få tillbaka en likvärdig produkt, och det kan du göra med en sådan återbetalning.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Brutalt dyr frakt @ komplett. Fix' it snälla!

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av MrPe:

...det är inte så självklart! fan man blir ju trött på detta larv!...

Sweclockers är inte vår primära kontaktväg för support eller reklamationsärenden. Vänligen skicka dina frågor / synpunkter som rör returärenden eller service till support@komplett.se

Skrivet av hockexx:

Själv tycker jag Komplett.se har skött sig exemplariskt och har svårt att tro att jag kommer bli behandlad lika bra utav andra återförsäljare. Då jag har reklamerat 3 fullt fungerande varor vid separata tillfällen men endå sluppit betala avgifter. Har även reklamerat saker och ting som inte varit helt och har alltid fått dem ersatt eller pengarna tillbaka.

Jag säger knappast att ovanstående talare ljuger, men jag har då aldrig upplevt dålig service.

Kul att höra att du fått en positiv upplevelse vid service och returärenden hos oss. Vid så gott som alla tillfällen så hanteras retur och kundserviceärenden exemplariskt av våra medarbetare och fel uppstår sällan. Tyvärr händer det att produkter går sönder eller är defekta vid leverans och det finns omständigheter som kan påverka att utfallet av ett ärende inte går som planerat och fel uppstår. Det kan röra sig om en försenad leverans eller felaktig kommunikation men i de lägena är vi mycket måna om att göra rätt för oss. Vår inställning är att alla våra kunder skall vara nöjda och vi jobbar ständigt för att nå detta mål i alla typer av ärenden.

Om man upplever att vi behandlat ett ärende felaktigt och inte är nöjd så ser vi mer än gärna att man kontaktar oss igen via mail eller telefon så kommer vi att utvärdera utfallet igen.

Skrivet av PixelBritta:

Brutalt dyr frakt @ komplett. Fix' it snälla!

Se tidigare inlägg i denna tråd där vi besvarar frågor kring fraktkostnaden.

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Kan jag fråga varför ni höjde fraktkostnaden till 39 kr när ni hade 29 kr förut om jag minns rätt?

Permalänk
Medlem

.... nu fick jag mina kort på posten men vart fan e moderkortet???
jag jobbar när eran telefon support är på hugget och orkar inte ta detta via mail, då det tar ännu längre tid så jag får helt enkelt be någon att ringa till er och kolla vad som händer!
på mail har jag fått 2 st retur bekräftelse men endast en leveransbekräftelse och då trodde jag allt kom i samma paket men icke
kan förstå att de kommer från olika platser men det borde inte vara svårt att skicka tillbaka moderkakan

tyvärr måste jag säga angående denna tråd den verkar ha tappat... tråden lite, måste jag säga då den till stor del handlar om kunder med diverse problem som vänder sig hit då de inte orkar vänta på svar via mail och testar lägga upp dem här.

titta in på inets tråd den är lite mer konstruktiv!

/trevlig helg... men nästa vecka ringer någon upp er

Permalänk
Medlem

MrPe - du vet väl om att dom kan neka uppgifter till någon annan pga sekretess?

Fyndveckor/lagerrensning - Komplett Crazy Gamer: Förutom fel namn så skickar ni med 400w nätagg fastän eran hemsida säger "Rekommenderad strömförsörjning 450 W", å vad är de för artikel nr? HD-575X-ZNDK?

Frakten: Ja kolla bakåt på vad? Ni kollar internt å ser ev över rutiner, kanske nå nya check points (wtf) eller lager. De sistnämnda är nå vi ska skratta åt eller, ni har ju sagt uppenbart flertal ggr att nå lager har å kommer aldrig finnas på förslag pga kostnader.

Support: Enligt undersökning så är alla glada, hur hittar folk på alla historier då? Men Pengar till tv-reklam finns de.

Fråga från folket: "Är Komplett för stora?" Ja, man kan ju undra, nonchalans har vi sett länge nu, ni fotsätter även med era skrivfel å nu även "felbedömningar".

Lyssna på kunder, visst företag ger f*n så mycke mer pengar, men de är människor de me, så när privata sektorn sjunker så tappar ni på lång sikt även företag´s sidan å.
Ifrågasätt inte alla, ge dem rätt först. Låt dem känna sig speciella. Ifall dem har fel så kan ni ju fakturera dem i efterhand. Ni kan inte åka på så många blåsningar tills ni har sålat bort sanden från vattne.

Det känns som att ni säljer till privata sektorn just nu "bara för att". Är det nåt som vi kunder bör veta ang Komplett?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

beställde tv ifredags kväll skulle avbeställa lör kväll men ser att den är paketerad lör lunch och nu kan man inte ångra köpet via sitt konto.
åker man på frakt avg samt returfrakt trots att den står kvar på lagret?
har mejlat in en avbeställning.. får verkligen hoppas att man slipper avgifter...
hur löser man det smidigast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kortleken:

beställde tv ifredags kväll skulle avbeställa lör kväll men ser att den är paketerad lör lunch och nu kan man inte ångra köpet via sitt konto.
har mejlat in en avbeställning.. får verkligen hoppas att man slipper avgifter...

jag trodde inte att de jobbade på helgen... det går i alla fall inte att ringa

Permalänk
Medlem

Kortleken: Dom kommer å skicka varan. Du löser ut, begär retur, får retursedel hemskickad, skickar tebax, får pengarna tillbaka.
Finns de inge annat sätt? Svar: Nej! När varan liks är paketerad så måste man ta den slingriga vägen tebax.

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Superlight:

Kan jag fråga varför ni höjde fraktkostnaden till 39 kr när ni hade 29 kr förut om jag minns rätt?

Den administrativa kostnaden höjdes för att täcka ökade omkostnader, exempelvis ombyggnad av hämtbutiker (pick-up-point), nya butiker m.m. En ökad servicegrad gällande leveranstider, öppettider och tillgänglighet kostar pengar och detta finansieras delvis genom en mindre ökning av den administrativa kostnaden. Gällande nya hämtbutiker kan jag inte säga så mycket just nu men en hel del kunder kommer snart att kunna hämta ut paket ur en helt ny hämtbutik någonstans i landet

Skrivet av MrPe:

.... nu fick jag mina kort på posten...

Utan kund eller ordernummer kan jag inte svara på detta. Skicka ett PM med detta samt telefonnummer så ber jag att kundservice ringer upp dig.

Skrivet av Bloopy:

MrPe - du vet väl om att dom kan neka uppgifter till någon annan pga sekretess?

Fyndveckor/lagerrensning - Komplett Crazy Gamer: Förutom fel namn så skickar ni med 400w nätagg fastän eran hemsida säger "Rekommenderad strömförsörjning 450 W", å vad är de för artikel nr? HD-575X-ZNDK?

Frakten: Ja kolla bakåt på vad? Ni kollar internt å ser ev över rutiner, kanske nå nya check points (wtf) eller lager. De sistnämnda är nå vi ska skratta åt eller, ni har ju sagt uppenbart flertal ggr att nå lager har å kommer aldrig finnas på förslag pga kostnader.

Support: Enligt undersökning så är alla glada, hur hittar folk på alla historier då? Men Pengar till tv-reklam finns de.

Fråga från folket: "Är Komplett för stora?" Ja, man kan ju undra, nonchalans har vi sett länge nu, ni fotsätter även med era skrivfel å nu även "felbedömningar".

Lyssna på kunder, visst företag ger f*n så mycke mer pengar, men de är människor de me, så när privata sektorn sjunker så tappar ni på lång sikt även företag´s sidan å.
Ifrågasätt inte alla, ge dem rätt först. Låt dem känna sig speciella. Ifall dem har fel så kan ni ju fakturera dem i efterhand. Ni kan inte åka på så många blåsningar tills ni har sålat bort sanden från vattne.

Det känns som att ni säljer till privata sektorn just nu "bara för att". Är det nåt som vi kunder bör veta ang Komplett?

Vad var det i namnet "Komplett Crazy Gamer" som du reagerade på var felaktigt? Datorn i dess grundutförande var testad och fullt fungerande med det 400W nätaggregat vi inkluderade i datorn. Att man som produkt/tjänsteleverantör rekommenderar ett överdimensionerat nätaggregat (450W) beror på att man troligtvis kan driva det grafikkortet med ett 80+ gold 300W nätaggregat men då det finns en stor variation av datorsystem och nätaggregat på marknaden så överdriver man grundkraven för att vara på den säkra sidan. Artikelnumret på grafikkortet du länkar till är : HD-575X-ZNDC

Gällande frakten så har vi tidigare besvarat i tråden att vi tar ut den faktiska fraktkostnaden vi betalar till våra logistikpartner. Vår logistikavdelning håller på att undersöka samarbeten med andra transportörer och vår förhoppning är att vi kan bli ändå mer konkurrenskraftiga i framtiden på just denna punkten. Dock har vi ingenting konkret att kommunicera per idag mer än att vi jobbar med frågan. Vi ber att Ni har förståelse för att sådana här stora beslut och procedurer tar lite längre tid i en större koncern (se nedan).

Majoriteten av våra kunder är nöjda. Den feedback vi får och de undersökningar som görs pekar just på att majoriteten är nöjd och att denna skara ständigt växer. Givetvis förekommer det tillfällen då vi inte kan tillgodose kundens alla önskemål men i de fall där vi agerat felaktigt så är vi noga med att korrigera detta och om nödvändigt kompensera kunden. Därför är det viktigt att man som kund påpekar om man anser att vi har agerat felaktigt, har det uppstått en misskommunikation eller liknande så vill vi få en chans att korrigera det och reparera skadan.

Komplett storlek har en viss påverkan att interna beslut och omstruktureringar kan ta längre tid än hos ett litet företag med 10 anställda. Således kan beslut om frakt eller nya funktioner ta längre tid att genomföra. Har man synpunkter eller idéer på förbättringar så kan man skicka detta till synpunkter@komplett.se eller ett PM här på Sweclockers så skall vi ta åt oss detta och arbeta för en förbättring. Vänligen observera att supportfrågor som skickas till synpunkter@komplett.se ej kommer att besvaras, dessa skall skickas till support@komplett.se.

Komplett.se fokuserar till största del på privatkonsumenter och det kommer fortsatt att vara vårt huvudfokus. Som många vet har har Komplett-koncernen flera varumärken som riktar sig mot olika målgrupper där bland annat inwarehouse.se primärt riktar sig mot företagskunder. Om det är något mer du vill veta om oss som du inte kan hitta här: Komplett.se - Infocenter eller här: Komplett.com så är du välkommen att ringa mig, telefonnummer skickas via PM.

Skrivet av kortleken:

Vi arbetar effektivt för att våra kunder skall få sina varor så snabbt som möjligt, men ibland är vi kanske för snabba? Då du hörde av dig så pass snabbt så skall du givetvis inte behöva stå för några kostnader. Kontakta vår kundservice så kommer de att lösa detta.

mvh //Erik J.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Komplett: Jag vet att det blir tjatigt, men de är för kunders bästa. Svaren som kommer är ganska knapphändiga å givetvis förstår folk att man kan inte vända regelverk på ett större företag hur lätt som helst.

Citat:

Vad var det i namnet "Komplett Crazy Gamer" som du reagerade på var felaktigt? Datorn i dess grundutförande var testad och fullt fungerande med det 400W nätaggregat vi inkluderade i datorn. Att man som produkt/tjänsteleverantör rekommenderar ett överdimensionerat nätaggregat (450W) beror på att man troligtvis kan driva det grafikkortet med ett 80+ gold 300W nätaggregat men då det finns en stor variation av datorsystem och nätaggregat på marknaden så överdriver man grundkraven för att vara på den säkra sidan. Artikelnumret på grafikkortet du länkar till är : HD-575X-ZNDC

Att använda "Crazy gamer" över nåt som är mestadels lågbudget. Varför jag frågade ang artikel nr. var för de fanns ingen info på eran hemsida då jag postade (ser nu att det är ändrat), 80+ 300w, lunga dig nu, så knappa 200w ska säkerställa resten?

2 snabba frågor, du svarade aldrig på "ni fortsätter även med era skrivfel å nu även "felbedömningar"... "
Inom vilken tidsram kan vi se fram mot nytt logistik system?

Droppar denna tråd nu nån månad...

Visa signatur

Permalänk
Geeks
SweClockers

Nu har jag raderat två inlägg från tråden. Det finns ingen som helst anledning att lägga till med en otrevligt och aggressiv ton, oavsett vad ärendet handlar om. Jag kommer att hålla ett örnöga på denna tråd och på de medlemmar som inte verkar känna till hur man kommunicerar på en civiliserad nivå. Dessutom vill jag passa på att än en gång påpeka att butiksforumet inte är till för supportärenden. Kontakta kundtjänsten direkt istället.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Gillar Komplett, alltid fungerande returer vid problem, därför man betalar lite extra.

Det fallet högst upp i tråden med 95 grader xfx, visst kanske kunde de hjälpt dig smidigare, men det är ju inte så konstigt att ett grafikkort som trycker ut den varma luften kan fungera bättre än ett som stänger in luften. Att komplett får 5 grader lägre temperaturer betyder att din kylning är underdimensionerad, såvida komplett inte testat i öppet chassi.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Skrivet av MrPe:

jag trodde inte att de jobbade på helgen... det går i alla fall inte att ringa

de jobbar på helgerna till 17.00 enligt supporten... tv´n skickas från Norge.

Skrivet av Bloopy:

Kortleken: Dom kommer å skicka varan. Du löser ut, begär retur, får retursedel hemskickad, skickar tebax, får pengarna tillbaka.
Finns de inge annat sätt? Svar: Nej! När varan liks är paketerad så måste man ta den slingriga vägen tebax.

de står ej för returfrakt normalt sätt sa dom men det gjorde dom denna gång även om 359kr är åt helvete..

Permalänk

Jag hatar att tjata på folk osv. Men nu börjar jag bli aningen trött att hålla på att gå och vänta jag lämna in mina grafikkort för 2 veckor sen och undrar var fan blir returen eller återbetalningen av? Två veckor för två grafikkort ska fan inte ta så här lång tid. Skulle man lämna in en hel dator är det okej. Men inte för 2 datorkomponenter det ska gå snabbt och smidigt. Aningen besviken.

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Bloopy:

Komplett: Jag vet att det blir tjatigt, men de är för kunders bästa. Svaren som kommer är ganska knapphändiga å givetvis förstår folk att man kan inte vända regelverk på ett större företag hur lätt som helst.

Att använda "Crazy gamer" över nåt som är mestadels lågbudget. Varför jag frågade ang artikel nr. var för de fanns ingen info på eran hemsida då jag postade (ser nu att det är ändrat), 80+ 300w, lunga dig nu, så knappa 200w ska säkerställa resten?

2 snabba frågor, du svarade aldrig på "ni fortsätter även med era skrivfel å nu även "felbedömningar"... "
Inom vilken tidsram kan vi se fram mot nytt logistik system?

Droppar denna tråd nu nån månad...

Om man ser till vad man får för dator för 4995kr så är det ganska "crazy". Datorn i grundutförandet är inte någon monsterdator men nog med prestanda för att driva majoriteten av dagens spel, långt mer än många andra datorer i samma prisklass klarar. Vi utgår från att de kunder som inte är nöjda med datorns specifikationer men ändå vill ha en prisvärd dator använder sig av vår funktion att själv skräddarsy sin dator på vår webb.

80+ Gold, 300W bör kunna driva ett 5750 & övriga komponenter i ett simpelt datorsystem även om det inte är rekommenderat. Nu var datorn som sagt utrustad med ett 400W som vi konstaterat kan driva datorn utan problem.

Gällande skrivfel så får du gärna precisera vad du menar. När det gäller bedömning av priset för en demoprodukt så jobbar vi nu för att få fram en rutin som fungerar bättre än den vi har i dag som vi hoppas skall vara igång innan september är slut.
Vårt logistiksystem är en stor och komplicerad apparat med många olika delar: lager, transportörer, hämtbutiker m.m. så du går gärna specificera vad du syftar på.

Skrivet av martin681:

Jag hatar att tjata på folk osv. Men nu börjar jag bli aningen trött att hålla på att gå och vänta jag lämna in mina grafikkort för 2 veckor sen och undrar var fan blir returen eller återbetalningen av? Två veckor för två grafikkort ska fan inte ta så här lång tid. Skulle man lämna in en hel dator är det okej. Men inte för 2 datorkomponenter det ska gå snabbt och smidigt. Aningen besviken.

med hänsyn till "http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8..." ber vi att du kontaktar vår kundservice för hjälp med ditt ärende.

mvh //Erik J.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste faktiskt ge ett stort tack till komplett för sin service till mig.

Köpte för ca 3 månader sen en 955BE cpu, nu har orginalkylningen börjat att ge upp en smula. 65grader i prime95 efter bara 5 min.
så tog kontakt med dom i förrgår och idag skickade dom en Cooler Master hyper 212+ kylning till mig. utan någon som helst kostnad.

Det kallar jag god service för sina kunder att bjuda på en afthermarket kylning som är betydligt bättre än orginalet. visst ingen super kylare med duger gott o väl åt mig.

Visa signatur

Dator 1: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Strix B650E-F Gaming Cpu: AMD Ryzen 7800x3d Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Corsair VengeanceKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Dator 2: Chassie: Lian li O11 Dynamic mini Moderkort: Asus Prime B660 Cpu: Intel 12600k Gpu: Radeon 7900GRE Minne: 64 Corsair VengeanceKylning:Custom loopLagring:2tb Samsung 990pro PSU: Corsair SF750W

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Gloremir:

Måste faktiskt ge ett stort tack till komplett för sin service till mig.

Köpte för ca 3 månader sen en 955BE cpu, nu har orginalkylningen börjat att ge upp en smula. 65grader i prime95 efter bara 5 min.
så tog kontakt med dom i förrgår och idag skickade dom en Cooler Master hyper 212+ kylning till mig. utan någon som helst kostnad.

Det kallar jag god service för sina kunder att bjuda på en afthermarket kylning som är betydligt bättre än orginalet. visst ingen super kylare med duger gott o väl åt mig.

Hej.

Kul att du uppskattar vår service

mvh //Erik J.

Visa signatur

Permalänk

Jag uppskattar komplett service osv när man ringde kundservice var nog den bästa mottagandet jag har fått osv väldigt trevliga och inga jobbiga frågor och ingen smutskastning som jag har fått hos dell och apple där man blir kallad inkompetent m.m. Dock är jag lite också lite otålig för jag vill spela mafia 2 och har en helt nybyggd dator som just nu bara står och dammar.
Mvh Martin

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Var på jakt efter ddr3 minnen och hade för mig att jag såg eran annons på ddr3 minne nu under "1337 w33k5" så surfade in för att kolla. Vilket stämde, men var ju inte direkt något superpris med 2% rabatt (19:-)!?
Komplett.se - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

Stämmer priset? Isf vänder jag nog blicken mot någon annan webbbutik

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk

Hej! Kommer ni få in Intel Pentium G6950 socket 1156 någon gång?

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Lehto:

Hejsan!

Var på jakt efter ddr3 minnen och hade för mig att jag såg eran annons på ddr3 minne nu under "1337 w33k5" så surfade in för att kolla. Vilket stämde, men var ju inte direkt något superpris med 2% rabatt (19:-)!?
Komplett.se - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

Stämmer priset? Isf vänder jag nog blicken mot någon annan webbbutik

Detta berodde på en miss i kommunikationen med kampanjansvarig och inköparen, det skall vara korigerat inom kort. Ordinarie pris är 949kr

Skrivet av Mr fantastic:

Jag skall ta och höra med vår inköpare om detta. Annars finns ju Komplett.se - Intel Core? i3 Dual Processor i3-530 som ett alternativ.

mvh //Erik J.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej

Kanske lite dumma frågor men jag ställer dom ändå:

Ni har två märken i ert sortiment som jag är intresserad av, EVGA & Crucial.

Framförallt Crucials SSD disk som har sata3/ 6gb/s och EVGA:s moderkort & grafikkort. Men när jag jämför priser så ligger dessa produkter något i överkant (Enligt min fattigmansplånbok). Går det inte trycka ner priserna något?

Sen undrar jag även varför priserna generellt gått upp på komplett? Inet och Webhallen håller i regel bättre priser.

Åh! När jag ändå är här! Är Zotac ett bra pålitligt märke eller är det budget som gainward & Palit?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Mr fantastic:

den finns nu i sortimentet och bör vara i lager inom kort. Lägg en order redan nu så hamnar du tidigt i kön. Komplett.se - Intel Pentium Dual Core G6950

Skrivet av sj6:

Hej

Kanske lite dumma frågor men jag ställer dom ändå:

Ni har två märken i ert sortiment som jag är intresserad av, EVGA & Crucial.

Framförallt Crucials SSD disk som har sata3/ 6gb/s och EVGA:s moderkort & grafikkort. Men när jag jämför priser så ligger dessa produkter något i överkant (Enligt min fattigmansplånbok). Går det inte trycka ner priserna något?

Sen undrar jag även varför priserna generellt gått upp på komplett? Inet och Webhallen håller i regel bättre priser.

Åh! När jag ändå är här! Är Zotac ett bra pålitligt märke eller är det budget som gainward & Palit?

Vi är och försöker vara billiga på många produkter men vi kan inte alltid vara billigast på allt. Vi skulle säkerligen kunna sänka ner priserna ytterligare några tior här och var men det skulle få utslag på andra områden. Exempelvis så skulle kanske TV eller laptop bli dyrare, kundservice och returavdelningar skulle kanske få mindre pengar och det skulle innebära sämre support och längre RMA-tider m.m. Vi försöker hålla en jämn balansgång mellan bra priser och god service. Om du har synpunkter på att en prissättning av en specifik produkt är för hög så är du välkommen att påpeka det så skall vi se över priset. Vi anser inte att priserna generellt sett har gått upp hos oss. Vi följer marknaden och då vi har ett väldigt stort sortiment så kan vi som sagt inte vara billigast på allt. Zotac är ett omtyckt och hyllat märke, mycket tack vare deras kvalitativa små moderkort och grafikkort med stor överklockningspotential. De olika märkena vänder sig till olika kundgrupper som förväntar sig olika av sina produkter och sett ur det perspektivet så är inget av de märken du räknar upp mycket sämre än det andra.

mvh //Erik J.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mysigt med "1337-erbjudande", men hur kan ni sätta tiden så fel?! Fredag 13:37 sitter jag och räknar matte i skolan! Eftersom jag är så duktig så är skolk heller inget alternativ...

Ledsen blir jag