Mer prisvärd bärbar än Toshiba M70? 8995:-

Permalänk
Medlem

Hittar ni inte m70-144 för rimlgt pris så titta efter m70-233

m70-233 har samma grafik men mer minne snabbare processor och större disk Den kostar 11500 på komplett har jag för mig

Permalänk
Medlem

Jag beställde nyss den från komplett den kostade 9995kr.. ganksa prisvärt tyvker jag i förhållande till 144.. jag skulle igentiligen ha beställt 144:an men den tog ju tyvärr slut

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Usch! nu på kort tid har jag hört tre stycken pip från datorn! Det låter som nån slags varningssignal!:(
Nån som vet vad det kan vara? Har läst om det nånstas men nu kan jag inte hitta det!

Snälla hjälp mig!

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zelfish
Jag beställde nyss den från komplett den kostade 9995kr.. ganksa prisvärt tyvker jag i förhållande till 144.. jag skulle igentiligen ha beställt 144:an men den tog ju tyvärr slut

Gjorde samma sak... Å nu ligger paketet nere på konsum, men eftersom jag förlorade min plånbok i helgen så jag kan inte hämta ut det förän jag får ett nytt VISA-kort :'(

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Usch! nu på kort tid har jag hört tre stycken pip från datorn! Det låter som nån slags varningssignal!:(
Nån som vet vad det kan vara? Har läst om det nånstas men nu kan jag inte hitta det!

Snälla hjälp mig!

Min piper också ibland, oregelbundet. Är dock mycket sällan, kanske en gång om dagen... tror felet ligger hos hårddisken. Vet inte om det är värt att skicka iväg datorn för att byta... hade precis formaterat om datorn å fixat till allt som jag vela ha det när det började krångla...

Prova att ringa deras support, sen kan du skriva här vad du fick för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Usch! nu på kort tid har jag hört tre stycken pip från datorn! Det låter som nån slags varningssignal!:(
Nån som vet vad det kan vara? Har läst om det nånstas men nu kan jag inte hitta det!

Snälla hjälp mig!

Jag hade förut lite pip då å då som inte alls lät som hårddisk ljud utan systempip. Det försvann efter att jag uppdaterade drivrutinen för det inbyggda trådlösanätverket med den senaste från Intel...
Så det kan ju vara värt att testa iaf Jag tar dock inget ansvar om nåt skulle sk*ta sig
Drivare till Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection

http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/Product_F...

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Usch! nu på kort tid har jag hört tre stycken pip från datorn! Det låter som nån slags varningssignal!:(
Nån som vet vad det kan vara? Har läst om det nånstas men nu kan jag inte hitta det!

Snälla hjälp mig!

dum fråga, är inte varnings signalen när batteriet börjat ta slut?

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
dum fråga, är inte varnings signalen när batteriet börjat ta slut?

Japp det var en dum fråga!

Låter ungefär lika men låter även när man har sladden i och fullt batteri...

Permalänk

ja, den där signalen har jag inte riktigt förstått mig på, jag vet ju att den tjuter när man har dåligt met batteri men varför tjuter den när man inte har det? är det för att säga till att laddningen är färdig eller nått?

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk

Min tjuter iaf fast jag fixade nya drivrutiner till trådlösa nätverkskortet...

Permalänk
Medlem

Min är tyst och fin iallafall - fläkten låter ju naturligtvis när man spelar, men några pip har jag inte hört annat än när batteriet går under 13% då datorn varnar för just detta med ett pip.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

hm nu hsr jsg hört dte en gång till! konstigt det här...
Jag sitter med ström i hela tiden så det är inte det som är fel...

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
hm nu hsr jsg hört dte en gång till! konstigt det här...
Jag sitter med ström i hela tiden så det är inte det som är fel...

Händer exakt samma sak från min Toshiba. Helt plösligt och helt oregelbundet ger den ifrån sig pip. Det är inte ifrån batteriet och när det är slut utan helt annat ljud. Dessutom händer det även när batteriet är fullt och då jag kör med strömsladd i.

Permalänk
Medlem

hur nu osså ett problem, det inbyggda wlan kortet tycker jag är lite sådär. laggar och grejar när jag streemar filmer osv via det trådlösa nätverket. så nu kör jag med mitt asus trådlösa pckort, funkar prima fint när man kör med sladd, men när jag drar ut strömsladden så går det trådlösa ner till 1mbit och de går inte att surfa längre. känns som att den inte får tillräkligt med ström eller liknande. någon som vet vad det kan va för fel?

EDIT: problem löst, fick mitt inbyggda wlan kort att funka som det ska, uppdatrade biosen och nu funkar det prima.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Enligt div källor på nätet kommer ljudet från hårddisken

Permalänk

vilket program ska ja använda för att hitta andras trådlösa nätverk om ja går på stan????

Visa signatur

Winfast A400 Geforce 6800 128Mb DDR 2Ghz 512mb ram 350gb XP Pro
Toshiba M70 1024mb minne moddad

Permalänk
Medlem

Jag behöver hjälp med det trådlösa nätverket! Får det inte att fungera med min router (3Com). Har ni något tips?

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk

Testa och tanka ner http://downloadcenter.intel.com/scripts-df-external/Detail_De...
funkar utmärkt för mig iaf....
Om det funkar för er också, skriv gärna det här också...

Visa signatur

Barton 2500+@3700+ radeon 9600 bravo 1.8Tb
Toshiba M70 1,5Gb minne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spket
Jag behöver hjälp med det trådlösa nätverket! Får det inte att fungera med min router (3Com). Har ni något tips?

Hade samma problem! Testa att sätta igång det trådlösa system genom att sätta igång det på framsidan av din dator(precis brevid mikrofon och högtalar ingångarna). Så att en liten röd lampa börjar lysa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mange8601
vilket program ska ja använda för att hitta andras trådlösa nätverk om ja går på stan????

netstumbler är ett väldigt bra program.
http://www.netstumbler.com/downloads/

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zelfish
Jag beställde nyss den från komplett den kostade 9995kr.. ganksa prisvärt tyvker jag i förhållande till 144.. jag skulle igentiligen ha beställt 144:an men den tog ju tyvärr slut

Beställde en i onsdags, förhoppningsvis kan man hämta den idag
Finns 1 kvar på komplett nu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exeln
Hade samma problem! Testa att sätta igång det trådlösa system genom att sätta igång det på framsidan av din dator(precis brevid mikrofon och högtalar ingångarna). Så att en liten röd lampa börjar lysa!

Mmmhade det problemt att jag inte såg den lilla knappen blev så att jag frågade här och givetvis fick jag hjälp direkt..
Älska Sweclockers!

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

Hej.
Är det någon av er jeppar som sitter med en M70 233? Isfl, kan ni posta nga ev bechmarks? 3dmark osv? Är lite nyfiken.

tack på förhand.

Visa signatur

^_^

Permalänk
Medlem

Hm, vilka drivisar använder ni? jag installerade dom nya från ati i veckan och nu längre så vägrar spelen köras i widescreen vilket gör att jag får två stycken svarta streck på kanterna och trycker ihop bilden. Just nu kör jag på atiodngov164-[Guru3D.com] (dvs dom ultra drivsen som fanns en länk på sida 7 eller något i denna tråd) men jag får samma resultat. Någon som har något tips vad jag kan göra för att fixa problemet?

Visa signatur

You couldn´t come on time even if you jerked off in front of clocks

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exeln
Hade samma problem! Testa att sätta igång det trådlösa system genom att sätta igång det på framsidan av din dator(precis brevid mikrofon och högtalar ingångarna). Så att en liten röd lampa börjar lysa!

Om du hade varit en snygg tjej som befann sig i min närhet så kunde jag ha kysst dig!!! Tack för svaret!!

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lithos
Hej.
Är det någon av er jeppar som sitter med en M70 233? Isfl, kan ni posta nga ev bechmarks? 3dmark osv? Är lite nyfiken.

tack på förhand.

5648 fick jag med 3D mark 2003, allt orginal, ingen omstart eller nerstängda program norton osv. Är det vettigt?
Ska prova senare med annan driv och stänga av allt onödigt skit.
Min gamla stationära dator fick 1137 med Amd 1800 plus,GF 3 osv

Permalänk
Medlem

Jag fick min m70 233:a idag och jag undrar om alla toshibas förinstallerade program är nåt att ha eller om dom bara snor kraft ifrån mig :/?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DRZ
5648 fick jag med 3D mark 2003, allt orginal, ingen omstart eller nerstängda program norton osv. Är det vettigt?
Ska prova senare med annan driv och stänga av allt onödigt skit.
Min gamla stationära dator fick 1137 med Amd 1800 plus,GF 3 osv

Ofan, låter vettigt, ungefär som min stationära då (p4 2,.8ghz radeon 9800pro, 1.5gb minne).
Tackar för att du svarade, svårt att hitta information på benchmarks/reviews för denna lilla makapären.

Visa signatur

^_^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lithos
Ofan, låter vettigt, ungefär som min stationära då (p4 2,.8ghz radeon 9800pro, 1.5gb minne).
Tackar för att du svarade, svårt att hitta information på benchmarks/reviews för denna lilla makapären.

Ungefär som min stationära.. Toshibas M70-233 är väldigt prisvärd.. Den klarar spelen som min stationära gör men med bättre detaljer (fast med lite mindre upplösning, p.g.a. skärmens begränsning). Mycket prisvärd enligt mig!

Hade tidigare problem att få igång det trådlösa nätverket.. vilket var skitjobbigt!! Men nu e det löst (man måste dra knappen nära hörlurarutgången så att lampan lyser för att få den att fungera)

Mycket nöjd som sagt! Klarar samma spel som min stationära men väger ca 22kg mindre än min stationära.. Iofs har den 1.2 TB hdd å vattenkylning

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk
Medlem

Är det nån som har provat att koppla datorn till en projektor?.. Jag skulle göra det idag men det stog bara no signal.. Jag kan koppla in en vanlig skärm till den och de funkar hur bra som helst, men inte med en projektor.. Projektor funkar hur bra som helst också den går ihop med alla andra datorer jag provat.. jag har provat på bildskärmsutgången och s-video och s-video funka men inte den andra.. Jag har en m70-233.. Vart kna felet ligga?

Visa signatur

...