Mer prisvärd bärbar än Toshiba M70? 8995:-

Permalänk
Medlem

jag har problem med det inbyggda wireless-kortet. Den laggar som fan.. går hur slött som helst.. och tappar connection helatiden.. testat i flera olika nätverk. nån som kan bota mitt problem?

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
TV-out på min M70 fungerar klanderfritt, jag kör till scarten på min tv. Självklart går det att koppla direkt till s-video. Jag använder mig av NGO Ultra 1.6.4 drivare!

Tack för svaret! Är det bättre att använda scarten? Skulle du (eller någon annan) kunna berätta exakt vilken typ av kabel som ska användas (är värdelös på sånt här, haha).

Och utveckla gärna det där med drivaren, har ingen aning om vad det betyder och var man hittar den? Hittade den här sidan vid en snabb googling:

http://www.ngohq.com/home.php?page=ati

Rätt eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awol1000
Tack för svaret! Är det bättre att använda scarten? Skulle du (eller någon annan) kunna berätta exakt vilken typ av kabel som ska användas (är värdelös på sånt här, haha).

Och utveckla gärna det där med drivaren, har ingen aning om vad det betyder och var man hittar den? Hittade den här sidan vid en snabb googling:

http://www.ngohq.com/home.php?page=ati

Rätt eller?

Exakt rätt driver, ta dock INTE 1.6.6 som är den senaste, utan använd dig av 1.6.4. Detta på grund av att 1.6.6 helt enkelt fungerar riktigt dåligt med M70 (har provat själv).

Vilket som är bäst av scart och s-video vet jag faktiskt inte, det får någon annan Swecare svara på, jag har en kabel från Kjell & Co som jag haft i många år, det är en enkel kabel med scart i ena änden och s-video i andra.

Det finns gott om lösningar och kit, bara på Kjell har de flera olika paket, bland annat med både s-video och scart för under tvåhundralappen. Satsa på ett sådant så är du garderad.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Hej, tittar också på en ny bärbar dator nu, får helst inte ligga i mer än 10000:- klassen.
Mitt syfte är itne att spela spel på den utan mer att ha att surfa, titta på film mm.
Är inte så hajj på det där med datorer men har hittat 1 modell eller snarare 2, kan inte se skillnad på dem förutom priset.
Finns det ngn vänlig själ som kan hjälpa mej i denna djungel?

Modell 1: ASUS A6Km 15.4"
Pris 8495:-
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327392&view=detailed

Modell 2: Asus 15.4" GL WXGA C2D T5600 1024MB/120GB DVD SM WLAN XPP Cam Ba
Pris: 10656:-
http://www.tdjdata.se/Datorer/Barbara/Asus-154-GL-WXGA-C2D-T5...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ellak4h
Hej, tittar också på en ny bärbar dator nu, får helst inte ligga i mer än 10000:- klassen.
Mitt syfte är itne att spela spel på den utan mer att ha att surfa, titta på film mm.
Är inte så hajj på det där med datorer men har hittat 1 modell eller snarare 2, kan inte se skillnad på dem förutom priset.
Finns det ngn vänlig själ som kan hjälpa mej i denna djungel?

Modell 1: ASUS A6Km 15.4"
Pris 8495:-
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327392&view=detailed

Modell 2: Asus 15.4" GL WXGA C2D T5600 1024MB/120GB DVD SM WLAN XPP Cam Ba
Pris: 10656:-
http://www.tdjdata.se/Datorer/Barbara/Asus-154-GL-WXGA-C2D-T5...

Jag vill inte vara otrevlig, men nu har du nog hamnat i fel tråd - denna handlar om Toshiba M70!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Jag vill inte vara otrevlig, men nu har du nog hamnat i fel tråd - denna handlar om Toshiba M70!

Hehe ok, de e lungt, ja ber om ursäkt och flyttar över till en annan tråd då

Permalänk
Medlem

Passar det här minnet till M70n?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311672&view=detailed

Är väl rätt så säker men vill bara checka med er som kan sånt där innan jag beställer!
Gör det nåt om man blandar 512 o 1gb för prestandan?
Får en 512mb över sen om nån är intresserad, 350kr eller nåt.
Så här står det!
http://pici.se/pictures/gPuFzK.jpg
Vad menas med DIMM3? Det finns väl bara 2 platser?

Permalänk
Medlem

Någon som kan ge en direktlänk till toshibas grafikdrivrutiner? Hittar nämligen inte det när jag surfar in på toshibas hemsida...

Permalänk
Medlem

Kolla här Crucial kankse här hittar du det rätta minnet.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av capefear
Kolla här Crucial kankse här hittar du det rätta minnet.

Chansade lite och köpte 2 Corsair VS1GSDS533D2 1Gb för en tusing styck drygt, än så länge funkar dom kanon, kan köra BF2 på högsta upplösningen nu utan att det hackar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DRZ
Chansade lite och köpte 2 Corsair VS1GSDS533D2 1Gb för en tusing styck drygt, än så länge funkar dom kanon, kan köra BF2 på högsta upplösningen nu utan att det hackar

Kör du med alla inställningar på high utan nåt som helst lagg?
Nu har jag inte BF2 men jag vet att det är ganska krävande, just nu kör jag med 1.5gb, tror ni att det blir lite bättre om man uppgraderar till 2gb?:)

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Kör du med alla inställningar på high utan nåt som helst lagg?
Nu har jag inte BF2 men jag vet att det är ganska krävande, just nu kör jag med 1.5gb, tror ni att det blir lite bättre om man uppgraderar till 2gb?:)

Jag har bara provat ett par timmar än så länge och det flyter på bra, förut hackade det och tangenterna "frös" dvs. gubben fortsatte att springa när man släppt osv med ett moderkortspip som följd.
Har allt på högsta utom det där med x som står på x2 nu.
Provade en stor bana med 64 och det funkade det med utan allt för många närstrider, antar att jag får dra ner lite om det hettar till för mycket, vi får se.
Vilken skillnad det var med ljus och skuggor o sånt, nu ser man gubben mycket bättre om man ska snipra på långt håll
Ska prova med fraps och se vad det ligger på, hade rätt så bra förut också (70-90fps) på lägsta, men för lite ram (1Gb) gjorde att det hackade verkar det som.

Tillägg: Har provat på en intensiv 64 bana nu och det ligger mellan 30-50 fps utan att det hackar nånting med allt på högsta!
Får väl dra ner lite om man lider av för lite fps, men som det är nu så är det ljusår bättre än förut och det stör inte ett dugg när man inte är van vid bättre.

Permalänk
Medlem

Hallå grabbar!

Behöver hjälp här, har inte använt datorn alls till spel faktiskt, men nu har jag fixat pro evolution soccer 6, (fotbollsspel), men bilden blir konstig i mellanåt, precis som en våg som rör sig.
Det händer nästan alltid när man når mittlinjen, en vit linje.
Kan det vara att skärmen har så fruktansvärt dåligt ms?
Provade att ladda hem nya drivisar till grafikkortet från toshiba hemsida men det hjälpte inte.
Finns där något annat man kan göra?
Kan ni spela era spel måste jag för fan kunna spela ett fotbollsspel, så krävande kan det inte vara, kör i och för sig allt på max, men det ska den klara.

En annan sak, hur många av er har hört av sig till toshiba angående den pipande skithårddisken?
Funderar i alla fall på att göra det, är trött på att den piper.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimpa_84
Hallå grabbar!

Behöver hjälp här, har inte använt datorn alls till spel faktiskt, men nu har jag fixat pro evolution soccer 6, (fotbollsspel), men bilden blir konstig i mellanåt, precis som en våg som rör sig.
Det händer nästan alltid när man når mittlinjen, en vit linje.
Kan det vara att skärmen har så fruktansvärt dåligt ms?
Provade att ladda hem nya drivisar till grafikkortet från toshiba hemsida men det hjälpte inte.
Finns där något annat man kan göra?
Kan ni spela era spel måste jag för fan kunna spela ett fotbollsspel, så krävande kan det inte vara, kör i och för sig allt på max, men det ska den klara.

En annan sak, hur många av er har hört av sig till toshiba angående den pipande skithårddisken?
Funderar i alla fall på att göra det, är trött på att den piper.

Jo då, min piper oxå till ganska ofta, man blir ju lite nervös, dock så har jag inte orkat ringa till Toshiba angående det. Kanske ska ta mej i kragen och göra det någon dag, det vore spännande och veta vrf den piper..
Ditt första problem angående spelet, vet jag inte riktigt, men har du ens testat att köra på tex medelinställningar!!??

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

Datorn piper på grund av hårddisken, jag skickade in min och fick ny hårddisk, efter det är den knäpptyst.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Datorn piper på grund av hårddisken, jag skickade in min och fick ny hårddisk, efter det är den knäpptyst.

Ok men jag har absolut ingen som helst lust att skicka in datorn;/ usch, kan ine var utan min käraste en dag ens:(
Då klarar jag allt av att leva med lite pip ibland:)

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Ok men jag har absolut ingen som helst lust att skicka in datorn;/ usch, kan ine var utan min käraste en dag ens:(
Då klarar jag allt av att leva med lite pip ibland:)

Ok, ett annat alternativ är ju att själv köpa en ny och större hårddisk och på så sätt bli av med problemet.

När jag skickade min dator tog det totalt 10 dagar från det att jag skickade till jag hade den hemma igen.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

jo visst det går ju men det har jag inte råd med just nu iaf/: kostar ju runt tusenlappen för en 2.5 tums:( det är liksom vad jag får i månaden på mitt studiebidrag, olyckligtvis är jag inte heller den som gillar att spara pengar, äsch det får väl pipa lite ibland, jag stör mej inte på det så väsrat mkt ändå, ärdet inget farligt så kan man ju leva med det tills vidare iaf:)

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

Testade att köra på medelinställningar inatt men det blev tyvärr likadant, kul att man köpte denna datorn för att den skulle klara lite spel om jag nu blev sugen men inte ens ett fotbollsspel klarar den, vilket mög.
Finns där någon som haft liknande problem med skärmen?
Svårt att beskriva hur det ser ut, men det är som en våg som rör sig från nedre delen av skärmen och uppåt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimpa_84
Testade att köra på medelinställningar inatt men det blev tyvärr likadant, kul att man köpte denna datorn för att den skulle klara lite spel om jag nu blev sugen men inte ens ett fotbollsspel klarar den, vilket mög.
Finns där någon som haft liknande problem med skärmen?
Svårt att beskriva hur det ser ut, men det är som en våg som rör sig från nedre delen av skärmen och uppåt.

är den ny ?

i sånna fall kan du lämna tillbaks den, och köpa en du blir nöjd med.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimpa_84
Testade att köra på medelinställningar inatt men det blev tyvärr likadant, kul att man köpte denna datorn för att den skulle klara lite spel om jag nu blev sugen men inte ens ett fotbollsspel klarar den, vilket mög.
Finns där någon som haft liknande problem med skärmen?
Svårt att beskriva hur det ser ut, men det är som en våg som rör sig från nedre delen av skärmen och uppåt.

Jag har inga sådana problem alls på min M70, skärmen är klart godkänd för priset. Lite eftersläpningar upplever jag ibland i de snabbaste spelen, men det är inte så att jag tänker på det. Jag tror du har fått ett måndagsex, skicka/gå tillbaka och få en ny.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Nej, ny är den dessvärre inte, har väl snart 6 månader på nacken.
Vad är det för spel doolar som du märker av eftersläpningarna?

Permalänk
Medlem

Har inga såna problem med min, men jag kör ju i stort sett bara BF2, orginal drivisar till allt.
Prova att sänka Hz till lägre, typ 60Hz om du inte har det redan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimpa_84
Nej, ny är den dessvärre inte, har väl snart 6 månader på nacken.
Vad är det för spel doolar som du märker av eftersläpningarna?

Half-Life 2 är väl det där jag märkt det, spelar mest Medieval2, Anno1701, IL2 och Company of Heroes och i de spelen märker jag inget.

Som sagt, i mitt tycke är detta en över medel bra skärm i prisklassen, har inget att klaga på.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Har kört på 60Hz hela tiden.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ge massor med beröm för skärmen faktiskt, grymt nöjd, en av de finase jag har sett:D

EDIT: Nägon som vet om man koppla den till tv:n mer än via S-videokabel? Bli ju inte sådär jättefin kvalitet på färgerna, tänkte mest se på film på tv:n men det är lite jobbigt med just färgerna:(

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk

tror inte de går om du inte har nån slags kabel vet inte va kabeln heter men fråga i en butik så hittar du nog den

Visa signatur

Winfast A400 Geforce 6800 128Mb DDR 2Ghz 512mb ram 350gb XP Pro
Toshiba M70 1024mb minne moddad

Permalänk
Medlem

haha ok tack iaf:P

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk

en fråga har ja nu har just hört min lappy pipa å ja gissar ju på hårdisken men undrar hur lång tid de tar å byta den om ja lämnar in den och vill veta om detta dras på garantin eller om jag måste betala för de vill veta detta svara snabbt för ja har brådis....

P.s vilken slags bil adapter som inte kostar 800 spänn kan användas till denna och vilken inställning på denna skulle ja då ha eller går de med en sån här omformare som man kan koppla till sin egna nätdrivna adapter som alltid följer med?
http://www.jula.se/Butik/assets/product_images/mellan/604066_...

eller måste denna biten va av 300W för de fanns 150W och 300W att välja mellan bara 300 spänn i skillnad tack på förhand

P.s igen hittade typ 20 st winamp.exe när ja hade fått upp aktivitetshanteraren och nu varför ligger där typ 20 sånna som bara tar mitt minne och hur får ja detta att sluta för detta händer varje gång ja startar winamp om ni själva har detta problemet skriv vill veta varför detta händer

Visa signatur

Winfast A400 Geforce 6800 128Mb DDR 2Ghz 512mb ram 350gb XP Pro
Toshiba M70 1024mb minne moddad

Permalänk
Medlem

Tjena!

Har en Toshiba M70-144 med extra minne(1gb). Spelar Bf2 med orginal drivisar.Kör med extra tagentbord och mus men ibland när jag spelar så hänger sig tagenterna. Typ att den bara fortsätter gå framåt även om jag inte håller i knappen!

Någon som har ett liknande problem och har ett svar på denna frågar får gärna ge sig hörd.