Permalänk
Medlem

DirectX 10

Hejsan,

Funkar bara DirectX 10 i MS Vista systemet?

Permalänk

Re: DirectX 10

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skunk.M
Hejsan,

Funkar bara DirectX 10 i MS Vista systemet?

Ja.

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Öh? Mycket mer än DX10 funkar utmärkt i Vista.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ickx
Öh? Mycket mer än DX10 funkar utmärkt i Vista.

Det var inte riktigt det som var hans fråga. Du uppfattade hans fråga i mina ögon om DirectX 10 var det enda som fungerade i Vista men frågan var om DirectX 10 endast fungerade med Vista och inget annat OS, svaret är Ja.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Förmodligen kommer Microsoft bli pressade att släppa det på Xp, om inte kommer säkert någon cracka det.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Förmodligen kommer Microsoft bli pressade att släppa det på Xp, om inte kommer säkert någon cracka det.

Du förstår inte vad du säger va? Det är möjligt att microsoft kommer släppa det till xp med, men troligen inte eftersom att du vill ( nästan ) tvinga gamers att uppgradera till vista för att tjäna pengar. Och det är nog mera advancerat än du tror att "knäcka"/porta directx10 till xp, om inte microsoft har planerat att släppa det senare till xp så kommer det antagerligen inte finnas någon som orkar lägga ner tid på det, tvivlar för övrigt att det går överhuvud taget utan att lägga ner år och dagar på det. Och sedan så är directx10 för xbox360 med, fast det har ju inget med det du frågar att gööra nästan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Det var inte riktigt det som var hans fråga. Du uppfattade hans fråga i mina ögon om DirectX 10 var det enda som fungerade i Vista men frågan var om DirectX 10 endast fungerade med Vista och inget annat OS, svaret är Ja.

Aha, tack. Men varför skriver han inte det då?

Jaja, strunt samma. Vi ska inte prata massa stunt här. Det har sagts förut men jag säger det igen, DirectX 10 kommer bara att fungera i Windows Vista men också annat kommer att fungera i Vista.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180

Tror nog han skämtade på grund av trådskaparens syftningsfel
Frågan borde ha varit Funkar DirectX 10 bara i MS Vista systemet?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Skälet till detta är visst att DirectX 10 har skrivits om kraftigt för att minska död-tid, men det använder programmering som inte är tillåten eller möjlig i XP och kräver då Vista. Att skriva om XP för att funka med DX10 är nog inte klokt.

Det som inte heller är klokt eller ens logiskt är varför Halo 2 (som funkar bra på Xbox) kommer att kräva DX10 och vista.
Microsoft är full med bullshit om "nya upplevelser" och annat sånt.

Visa signatur

Min Burk: Ryzen 7 5800X, Gigabyte GA-AB350M-HD3, 32 GB, RTX 4070 12 GB

Permalänk
Medlem

MS är alltid fullt med skit. Asså, de brukar göra rätt bra grejer, det är inte det jag säger, men de har som sagt en tendens att helt enkelt tvinga folk köpa svindyra grejer för att kunna göra det de vill med sina datorer. Det suger. Deras monopol-skit har gått för långt. DirectX-emulering till OSX for teh win!

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk

Jag vill inte ha Vista, men om man vill spela spel så är man ju snart illa tvungen.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Exactly my point.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Testpilot

Egentligen är det ju speltillverkarnas fel, det är dom som väljer att köra med Direct3D istället för exempelvis OpenGL.
Microsoft tillhandahåller bara verktyget

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]