Permalänk

Håller man in "#" så växlar man snabbt till tyst läge, och då låter inte kameran alls. Testade nyss.

Det går alltså inte i dagsläget att slippa kameraljudet. Man måste alltså ha hela telefonen på ljudlös för att inte höra klicket (eller vilket slutarljud man nu valt)

Tycker att skärmen repas ganska lätt. Haft min snart två veckor, använt den i vardagligt bruk. Redan lite repor, fast de stör inte användandet på nåt vis... men ändå.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator
Det går alltså inte i dagsläget att slippa kameraljudet. Man måste alltså ha hela telefonen på ljudlös för att inte höra klicket (eller vilket slutarljud man nu valt)

Det går alltså att slippa ljudet om man har ljudlös på? Det blir förvirrande när du säger att det inte går och att det går.

Kan man välja vilket ljud man vill som slutarljud/kameraklick? Då skulle man ju kunna fixa en helt tyst ljudfil och använda den.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk

Värst vad svårt det ska vara...=)

Du kan inte byta ljudfil, eller välja "off" eller "av" eller "tyst" som ljud för kameran. Det finns 4 ljud att välja mellan. Enda sättet att få käft på kameran är att försätta HELA telefonen på ljudlös, vilket man gör i ett nafs genom att hålla in "#".

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator
Värst vad svårt det ska vara...=)

Du kan inte byta ljudfil, eller välja "off" eller "av" eller "tyst" som ljud för kameran. Det finns 4 ljud att välja mellan. Enda sättet att få käft på kameran är att försätta HELA telefonen på ljudlös, vilket man gör i ett nafs genom att hålla in "#".

Bra då är det problemet ur världen, för min min k700i så går ljudet från kameran inte alls att stänga av, vare sig man har ljudlös profil eller inte..

Slutsats: Det går att stänga av ljudet på kameran om hela telefonen är satt i ljudlöst läge, dvs. det går inte att stänga av kamera ljudet utan att sätta hela telefonen i ljudlöst läge. Var jag tydlig nog?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Bra då är det problemet ur världen, för min min k700i så går ljudet från kameran inte alls att stänga av, vare sig man har ljudlös profil eller inte..

Slutsats: Det går att stänga av ljudet på kameran om hela telefonen är satt i ljudlöst läge, dvs. det går inte att stänga av kamera ljudet utan att sätta hela telefonen i ljudlöst läge. Var jag tydlig nog?

HELT rätt resonerat. Hoppas de ändrar detta i nån uppdatering. Lite dumt att man inte kan stänga av bara ljudet på kameran....

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator
HELT rätt resonerat. Hoppas de ändrar detta i nån uppdatering. Lite dumt att man inte kan stänga av bara ljudet på kameran....

Precis, det vore en bra funktion, kanske kommer i någon FW uppdatering i framtiden. *hoppas*

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Rolig tråd. Skillnadernapå K800i och K610 sträcker sig en aning längre än till bättre kamera, bättre skärm och radio. Men det är klart. har man en K610 vill man väl inte se skillnaderna

Bara skärmen på K800i är ju nästan värd det extra priset. Vad gäller storleken på telefonen så oroade jag mig också men den faktiska skillnaden mellan K800i och K750i som jag hade innan märktes inte. K800i låg dock mycket skönare i handen.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Hedersmedlem

Såg i reklamen för TRE att den finns i Grått, Rött och VITT??

På SE.s hemsida står det endast rött och silver.
nån som vet nått om den vita?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pippen
Såg i reklamen för TRE att den finns i Grått, Rött och VITT??

På SE.s hemsida står det endast rött och silver.
nån som vet nått om den vita?

Är inte grått och vitt den silvriga i olika ljusförhållanden?

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Fråga till er som har en k610i, hur blir bilderna tagna med kameran?

Själv anser jag mobilen ha precis det jag önskar förutom en fin kamera som hos k750i.

Visa signatur

Hej hej

Permalänk
Medlem

Den finns i vitt. Jag har en sådan, och den är inte samma som den silverfärgade. Kan tyvärr inte visa några bilder men det är vit plast av ungefär samma typ som övriga SE-telefoner. Jag tycker den är rätt snygg.

Angående kameran tar den inga vidare bilder om man ska vara ärlig - men den tar heller inte helt värdelösa bilder som t ex T610:an gjorde. Man ser i alla fall klart och tydligt vad bilderna föreställer. Exempel finns på Mobile Review.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alex__a
känns rätt off å välja en k750 idag. skulle bra hellre ta en k610!! visst missar autofokusen. men inte så mycke mera. däremot får du mera på k610 till ett bra pris

Hmm lite fakta för dig kanske men Nya K750 har INTE autofokus även fast det står det på skalet.. Bytt lite prylare i dem så det är bättre färger och lite annat men som sagt INGEN autofokus. (gällande Kameran på k750) skalet är samma därför det står Auto fokus...

Visa signatur

|EP-8RDA3| XP2500 @ 200*11 |minnen OCZ 2* 256 |SLK 900 |Power Color & vga silencer| HDD's 2*120gb + 80gb + 250gb + 200gb |Original volt
Gamla
(8kha+|Amd 1800+ @ 1680 mhz| GF3-ti 200 @ 233 533)Nu i min mors ägo

Permalänk

Vadå "Nya" k750 ?

Köpte en ny förra veckan och den har autofokus.
Alla k750i / D750 / W800 har autofokus.

Permalänk
Hedersmedlem

Vart köpte du den vita nånstans då?

Verkar som 3 har monopol på den röda och den vita.
surt!

Permalänk
Medlem

Jag köpte den på 3, så visst är det möjligt att de har monopol på den vita tills vidare.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Hedersmedlem

Snackade med 3 idag och det verkar som den vita endast kommer att finnas med 3. ungefär som den svarta 6680.
Vit finns inte ens enligt SE

Köper en imorgon och får den unbrandad och upplåst. väl enda sättet förstår jag =(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pippen
Snackade med 3 idag och det verkar som den vita endast kommer att finnas med 3. ungefär som den svarta 6680.
Vit finns inte ens enligt SE

Köper en imorgon och får den unbrandad och upplåst. väl enda sättet förstår jag =(

Vad jag har hört så kan man inte låsa upp K610i, K800i, K790i, V630i (DB2020).

Permalänk
Medlem

Nån som har testat ljudet med några andra hörlurar? Med en adapter då. Jag vill veta om det är någon mening att köpa en adapter, eller om ljudet helt enkelt inte räcker till.

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camel.
Hmm lite fakta för dig kanske men Nya K750 har INTE autofokus även fast det står det på skalet.. Bytt lite prylare i dem så det är bättre färger och lite annat men som sagt INGEN autofokus. (gällande Kameran på k750) skalet är samma därför det står Auto fokus...

Dagens garv!

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Dagens garv!

snacka om att äga sig själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
snacka om att äga sig själv

Är ju inte så lätt med alla dessa siffror och bokstäver

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Hedersmedlem

ljudet suger verkligen stenhårt på K610 BLÄ. fan värt att gå tillbaka till min hederliga Nokia 6680 ju!

Föresten vad snåla 3 har blivit. vet att för cirka ett år sen. gick det att förhandla sig till det ena och det andra. men nu efter mycket snack var det enda dom kunde ge mig 10% rabbat på minnerskort. Iof helt förståligt att dom inte vill ge bort grejer men dom gjorde ju det föru liksom.

Betalde ju ändå 400:- mer än vad det skulle kosta att beställa den men vad gör man inte för att få rätt färg.

För dom som undrar är det absolut inga problem att unbranda en 3 telefon.
Men i dagsläget går det tyvärr inte att låsa upp den, (eller k800)

MVH
David

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance

coola teman.. själv gillar jag "pimp" bläckfisken

Dum fråga kanske, men kör du dessa i din 610:a?
Måste det inte vara .thm?

Permalänk
Medlem

nån som vet vilken den senaste firmwaren är?
eller har det aldrig släppts någon ny?

Permalänk
Hedersmedlem

Tror inte det kommit någon ny.

Fan har alla lika kass batterie som jag eller?
om man snackar lite och fipplar så måste man ladda efter en dag typ.
och då spelar jag inte mp3 med den.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pippen
Tror inte det kommit någon ny.

Fan har alla lika kass batterie som jag eller?
om man snackar lite och fipplar så måste man ladda efter en dag typ.
och då spelar jag inte mp3 med den.

använder man sig av 3g nätet så håller batteriet ca 1 dag

Permalänk
Medlem

Håller den mycket längre om man bara kör på GSM? Hur gör man för att låsa den till GSM?

EDIT: Jag skrev innan jag ens hade kollat själv. Det var ju väldigt simpelt att låsa den till bara GSM

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

Så här står det på SE hemsida om batteritiderna på K610i, om man har en telefon från TRE så använder den alltid umts/3G

Prestanda (beroende på nätverk och användning) Nät

Samtalstid (upp till) Passningstid (upp till)Videosamtal (upp till)
UMTS 2 timmar 30 min 350 timmar 0 min 1 timmar 35 min
GSM 900 7 timmar 0 min 350 timmar 0 min -
GSM 1800 7 timmar 0 min 350 timmar 0 min -
GSM 1900 7 timmar 0 min 350 timmar 0 min -

Visa signatur
Permalänk
Medlem

1 dags batteritid?! jag använder min K610i i säkert 4-5 dagar utan att ladda den, och jag har 3G aktiverat.. Snålar man riktigt kan den hålla i en hel vecka.

Permalänk
Medlem

Min k610 har som mest hållit igång i 10 dagar. hade kunnat gå in på 11:e dagen.
obrandad och endast GSM.