Permalänk

Vad är egentligen vitsen med 3g?? Jag har inte märkt nån skillnad i bättre mottagning, utan GSM funkar kalas! Jag håller inte heller på med videosamtal och sånt blaj...

Har stängt av 3G nu o ska se hur skillnaden blir på batteritiden....

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

vitsen med 3G är väl att man kan ladda hem data snabbare än med GPRS, dock vill man inte ladda hem så mycket pga. det hutlösa priset på 15kr/MB..

Permalänk
Hedersmedlem

finns vissa delar i sverige där 3g täckningen är mycket bättre än GSM. alltid skönt o kunna välja mellan 2st nät

Permalänk

Tråkigt dock om batteriet tagit slut så du ändå inte kan ringa....

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

Från min på fredag, skit nöjd hade en K700i förut. Som ja råka tappa ner ifrån 5:e vånigen. Fattar inte varför folk klagar på ljudet, det är ju ingen mp3 spelare precis.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Stängde av 3g-skiten. Märkte absolut ingen skillnad i täckning, men en enorm skillnad i batteritid...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
finns vissa delar i sverige där 3g täckningen är mycket bättre än GSM. alltid skönt o kunna välja mellan 2st nät

ofan :D:D där ser man, å andra sidan finns det många fler delar där GSM har mycket bättre täckning än 3G. men det beror ju på om man använder 3G tjänster, gör man inte det så kan amn lika gärna köra GSM o spara batteri

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
ofan :D:D där ser man, å andra sidan finns det många fler delar där GSM har mycket bättre täckning än 3G. men det beror ju på om man använder 3G tjänster, gör man inte det så kan amn lika gärna köra GSM o spara batteri

roligt nog så fungerar endas tres 3g hemma hos mig. både telia comviq o telenors GSM fungerar inte i centrala solna i stockholm... skumt =D

Permalänk

Hur stänger man av 3Gn på k610i då?

Visa signatur

Spacecorn

Permalänk
Hedersmedlem

inst-.-->kommunikation-.--> mobilnät ---

Permalänk

Hej hej

har beställt en vit k610 nu!
Men minneskort, var hittar man det billigast på nätet?
Finns det något annat "bra att ha" som man bör köpa till sin k610?

Edit:
beställt från 3. Om man kopplar ur 3g och ringer med 2g är det samma samtalstaxa då?

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan endast ändra från 3G till GSM om du unbrandar din 3 telefon.
och det kostar inget extra att ringa med GSM istället för 3G.

Permalänk

Har planer på att köpa denna telefon, då ifrån Katshing antagligen.
Jag vill inte betala fullpris utan betalar hellre runt 1000kr i kontant och tar resterande på förhöjd månadsavgift.

Jag ringer idag med Comviq Knock-out och jag tänker fortsätta med det, alltså har jag ingen nytta av 3G som telefonen erbjuder. Vilket abonnemang ska jag köpa telefonen med? Det enda som finns är nyteckning, förlänging eller portering till 3G, alltså inga abonnemang med GSM som jag kan köpa mobilen med. Vad ska jag välja?

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem

Comviq Knock-out fungerar med 3G, bara att ringa till kundtjänst och be dem att sända dig ett nytt kort. Så det är väl bara till att förlänga abonnemanget och konvertera till 3G.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikaelto
Comviq Knock-out fungerar med 3G, bara att ringa till kundtjänst och be dem att sända dig ett nytt kort. Så det är väl bara till att förlänga abonnemanget och konvertera till 3G.

Men... jag är lite gammalmodig och förstår inte det här riktigt

Kommer mina samtalstaxor att ändras om jag skaffar ett 3G? Jag är inte intresserad av videosamtal eller ladda ner musik och all sån skit som erbjuds via telefon, det har jag datorn till.

Är det kostnadsfritt att byta till 3G? Kan jag använda nya 3G kortet som GSM då, läste att GSM drar mindre batteri vilket är bra eftersom jag ändå aldrig kommer utnyttja 3G funktionerna.

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem

Det kostar precis lika mycket eller lite beroende på hur man ser det att ringa vanliga samtal om du byter till ett 3G kort. Du behöver inte heller utnyttja några av de extra funktioner som 3G erbjuder och det är gratis att byta till från ett 2G till 3G kort, jag kontaktade bara kundtjänst så skickade dom ett nytt. I telefonen kan du även ange att du bara vill använda GSM med bättre batteritid till följd.

Har själv en K610i med Comviq Knock-out 3G, är mycket nöjd fungerar precis som tidigare bara det att man kan använda 3G- tjänster om man vill, gör man inte det fungerar allt precis som förut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikaelto
Det kostar precis lika mycket eller lite beroende på hur man ser det att ringa vanliga samtal om du byter till ett 3G kort. Du behöver inte heller utnyttja några av de extra funktioner som 3G erbjuder och det är gratis att byta till från ett 2G till 3G kort, jag kontaktade bara kundtjänst så skickade dom ett nytt. I telefonen kan du även ange att du bara vill använda GSM med bättre batteritid till följd.

Har själv en K610i med Comviq Knock-out 3G, är mycket nöjd fungerar precis som tidigare bara det att man kan använda 3G- tjänster om man vill, gör man inte det fungerar allt precis som förut.

Kanoninlägg, med det här fick jag svar på mina frågor!

Men en annan fråga.. Katshing och Tele2's hemsida har ungefär likvärdiga erbjudande på telefon. Vart är det bättre att beställa ifrån? Får jag massa Tele2 menyer och skit i telefonen som jag fick med min k700i när jag köpte med Tele2comviq, oavsett vart jag köper telefonen?

edit:

En annan fråga. I beställningsformuläret hos Tele2 kan jag välja antingen GSM eller 3G samt att behålla mitt nummer osv osv. Ska jag lika gärna välja GSM här eftersom jag inte kommer använda 3G eller är det lika bra att ta 3G och sen bara ställa in telefonen på GSM och köra på det?

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem

Kul att jag kunde hjälpa till. Köpte min telefon helt utan abonnemang därav vet jag ej hur det är med menyerna i telefonen om du köper med abonnemang. Men Comviq brukar vara ganska sparsmakade med ändringar i telefonerna om man jämför med 3 eller Telenor.

Använder inte heller några 3G tjänster tycker dock att det känns bra att kunna använda dem om jag någon gång vill. Därför valde jag ett 3G kort man förlorar inget på det bara att ställa in telefonen på 2G och i framtiden kan du ändra till 3G om du vill.

Permalänk

handsfreen!

Varför är sladden till högersnäckan 5cm lång från mikrofonen medan vänstersnäckans sladd är 35 cm?

Och vad är den spegelliknade knappen vid micken till för.. om det nu är nån knapp vill säga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonte goes crazy
handsfreen!

Varför är sladden till högersnäckan 5cm lång från mikrofonen medan vänstersnäckans sladd är 35 cm?

Och vad är den spegelliknade knappen vid micken till för.. om det nu är nån knapp vill säga

spegelliknande knappen är just en spegel, för foton på sig själv, väldigt billig lösning. sladden är längre än den andra, eftersom det är meningen att ha den bakom nacken.

Annat: har någon annan märkt mitt i allt att telefonen varit avstängd, liksom stängts av av sig själv?

Permalänk

menar den spegelliknade knappen (knäpper till när man trycker på den) på handsfreen... inte baksidan på telefonen

Permalänk
Medlem

Knappen på handsfreen är en knapp som du kan använda när du vill svara på samtalen även avsluta samalen med.

Visa signatur
Permalänk

bara jag som tycker att teckensnittet i telefonen är grymt stort??? Går det att ändra, minns att det gick på äldre Ericsson iaf?

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem

lite frågor, svara gärna på nån iaf

Blir linsen repig på 610i? Hur bra ljudkvalite är det på mp3n? funkar det bra att läsa RSS-feeds, behöver det vara speciella rss-sidor? Har den klarat eventuella fall mot golvet bra?

offt:Är Msn messenger till mobil en 3g tjänst?

Permalänk

Fick min telefon igår och jag har bara positivt att säga om den än så länge, även om det är för tidigt att uttala sig.

Men till er andra som har K610i. Funktionen där man kan välja knappljud, så finns tre alternativ som ton, klickljud och tyst. Spelar ingen roll vilken av dessa jag använder, så är det ändå inget knappljud. Och nej, telefonen är inte inställd på ljudlös

Sen en annan fråga. Vad kostar videosamtalen? Jag har Comviq Knockout...

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bozze4evigt
Men till er andra som har K610i. Funktionen där man kan välja knappljud, så finns tre alternativ som ton, klickljud och tyst. Spelar ingen roll vilken av dessa jag använder, så är det ändå inget knappljud. Och nej, telefonen är inte inställd på ljudlös

Där ser man, samma sak för mig. Inte för jag bryr mig, men lite buggigt är det ju.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
Där ser man, samma sak för mig. Inte för jag bryr mig, men lite buggigt är det ju.

Nej jag bryr mig inte heller egentligen för jag vill ha tyst ljud, men som du säger, det är buggigt vilket det inte ska vara. Kan man inte kräva ersättning?

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denad
lite frågor, svara gärna på nån iaf

Blir linsen repig på 610i? Hur bra ljudkvalite är det på mp3n? funkar det bra att läsa RSS-feeds, behöver det vara speciella rss-sidor? Har den klarat eventuella fall mot golvet bra?

offt:Är Msn messenger till mobil en 3g tjänst?

Jag tycker iaf att min k610:as skärm inte blivit alls repad, o de är ja mycket nöjd över, men hur repad den blir beror oxå på hur du använder den. Högtalaren tycker ja däremot är SKIT men fungarar ändå som på ringsignaler, o ja vet int rikti så myki om ljudkvalité på mp3or så de kan ja inte hjälpa med.
Dessutom, man får inte vara så klåpig att man tappar telefonen i golvet.

Permalänk

Jag har oxå planer på att köpa en k610i och jag undrar hur det blir med 3G när man har ett Telia Halebop kort?
Kan man använda videosamtal och 3G nätet då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av odamen

Annat: har någon annan märkt mitt i allt att telefonen varit avstängd, liksom stängts av av sig själv?

Jag hade samma problem som du, helt plötsligt kunde telefonen vara avstängd men då jag blev av med den K610:an i måndags så slipper jag förhoppningsvis det problemet. Beställde en ny likadan och fick den idag

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880