Permalänk

Min station har tydligen blivit uppgraderad men jag märker såklart ingen skillnad. Var väl bara telefonin som påverkades.. Fortfarande 16 QAM

Permalänk
Avstängd

~5mibt kvar då...

Enligt e-mail ifrån comhem skulle jag kunna få 8upload, enligt tele- kundtjänst skulle jag kunna få 8 upload, och enligt deras hemsida skulle jag kunna få 8mb upload, så jag gjorde en felanmälan till idag och killen jag fick prata med idag var helt 100 på att mitt område var uppgraderat "det kan jag se i modemet att det är" hette det.

"testa full duplex och starta om modemet...näehäe inte det heller"
"kör du med en router (nej ljög jag, har så klart testat utan den men säger man att man har en så får de panik och säger DÄÄÄÄR är felet hörröh!) näehäe inte det heller"

Får se vad som händer nu, hoppas ingen mer pajas ringer hem till mig och säger att "nej ditt område är inte uppgraderat, alla på comhem utom jag ljuger för dig"

Kan även beställa 24/8 via comhem´s hemsida igen.

(har ett svart motorola modem)

*btw Krossa Färjestad!!!!

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Hedersmedlem

--- ping.sunet.se ping statistics ---
87 packets transmitted, 77 received, 11% packet loss, time 276973ms
rtt min/avg/max/mdev = 56.905/2313.678/4428.048/865.147 ms, pipe 5

--- ping.sunet.se ping statistics ---
12 packets transmitted, 9 received, 25% packet loss, time 62424ms
rtt min/avg/max/mdev = 1233.593/2470.902/3580.708/715.499 ms

Wohooo!
Suck. Varför gör de såhär för?

Edit 2 dagar senare: Felet var att driftstörningen drog ner mig till ca 250/88kbps, så den enorma uppladdningen jag hade igång på ca 9kB/s maxade nästan linan... Suck. Det är iaf fixat nu, men stabilitetsproblemen kvarstår. Teknikertid på tisdag dock

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Har du märkt någon skillnad i prestanda?

Själv har jag inte direkt hunnit testa ännu, befinner mig på jobbet..

Har haft bra prestanda nästan hela tiden jag bott här, kanske lite dålig upload på senare tid. Har inte märkt någon skillnad de senaste dagarna. Idag fick jag starta om modemet då jag var inloggad med 8 mbit/s, skall ha 24 mbit/s.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
RAggIZ : du vet att du sitter på UPC nätet va?

Ja hurså?

Visa signatur

1: A+ TwinE - ASUS P4C800 - Intel P4 3,6 GHz - Samsung 2560 DDRAM 3-3-3-8 @ 240 MHz - GW Golden Sample 7800 GS+ 512 (580/745,5) - Antec 500w HE - http://tinyurl.com/9rcof9
2: CM Cosmos S - Gigabyte GA-EX58-UD5 - Intel i7 920 @ 3,8 GHz @ 1.184v - Corsair TWIN3X 1600MHz 3x2GB - GW Phantom GTX 670 - Tagan PR TG700-BZ - Creative X-Fi X-M - Samsung 840 Pro 128GB - http://tinyurl.com/obahl54

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kabelkillen
Har haft bra prestanda nästan hela tiden jag bott här, kanske lite dålig upload på senare tid. Har inte märkt någon skillnad de senaste dagarna. Idag fick jag starta om modemet då jag var inloggad med 8 mbit/s, skall ha 24 mbit/s.

När jag tankade semesterfilmer klockan 18:00 (borde väl vara primetime, eller?) så maxade jag min download iaf. Så det är ju inte enorma belastningproblem längre. Nu vet jag inte om det har varit så hela tiden för när testa innan så upplevde jag att det gick lite långsammare på kvällen. Det kan dock ha varit att min dator inte pallar att göra något annat om jag surfar på flashback med firefox. Jag vet, det låter helt bizzart men CPU talet skjuter upp i höjden pga av den förbannade reklamen. Innan fattade jag inte varför filmer ibland hakade upp sig, spel gick långsamt osv men det berodde på att just firefox var igång och visade en sida på flashback. Om jag har två flickar på flashback så snor firefox 100% av CPU'n. Lite offtopic kanske men firefox har iaf dragit ner min nedladdningshastighet emellanåt.

Permalänk
Medlem

Går fortfarande inte att best 24/8 i Sandarna/Majorna men jag antar att mitt område i vanlig ordning blir sist klar ^^

Permalänk

Jag kan tänka mig att när de väl har fixat klart allting så kan vi andra beställa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddex
Går fortfarande inte att best 24/8 i Sandarna/Majorna men jag antar att mitt område i vanlig ordning blir sist klar ^^

Jag kan beställa 24/8 i Högsbo sedan nån månad tillbaks. Borde ju vara på gång hos dig snart då också?

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk

RAggIZ : bara F.D UPC nätet som har problem i stockholm!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
RAggIZ : bara F.D UPC nätet som har problem i stockholm!

Ja, jag bor i Farsta i Stockholm i ett F.D UPC hus.
Men jag har inte problem med min lina.
~23 av 24 och ~7 av 8 Mbit.
Pingtiderna är mellan 1-10ms.
Nätet har varit stabilt och har inte tappat sync någon gång sedan jag installerade modemet.

Jag är nöjd med själva bredbandet, dock ej företaget

Visa signatur

1: A+ TwinE - ASUS P4C800 - Intel P4 3,6 GHz - Samsung 2560 DDRAM 3-3-3-8 @ 240 MHz - GW Golden Sample 7800 GS+ 512 (580/745,5) - Antec 500w HE - http://tinyurl.com/9rcof9
2: CM Cosmos S - Gigabyte GA-EX58-UD5 - Intel i7 920 @ 3,8 GHz @ 1.184v - Corsair TWIN3X 1600MHz 3x2GB - GW Phantom GTX 670 - Tagan PR TG700-BZ - Creative X-Fi X-M - Samsung 840 Pro 128GB - http://tinyurl.com/obahl54

Permalänk

För mig funkar de inte bra fortfarande, ska ringa dom idag och fråga varför jag har 4mbit ul / 24/7 sen ska jag ha kompensation för 5 månader med strul!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk

Som vanligt får man klara svar av supporten.

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Vi håller på att uppdatera hela nätet en ort i taget, vi har i dagsläget ingen information om när Örebro beräknas vara klart utan kan för närvarande tyvärr bara be dig avvakta.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice

Mailet gällde när 8 upp ska komma till Örebro.

Visa signatur

X2 4200+ Zalman 7700-alcu, 2048 Mb Corsair xms 4400, Asus A8N SLI-Delux
XFX 7800 GT med ac nv5, Corsair 520W.

Permalänk
Medlem

En ort i taget... bullshit då borde göteborg vara klara

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk

en ort / 2 månader skulle jag mer säga.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Nää nu blommar löken, 0,46 ner å 0,45 upp. Har 24/1 i Salem/Rönninge. Dessutom 82 ms...

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Hedersmedlem

Nytt inlägg i Thomas com hem-blogg:
Nu hoppas jag på att mina problem är fixade. Hade en tekniker här idag, som gjorde aningen mera än att kolla värdena 5 sekunder och säga "nää det ser bra ut här" (som supporten brukar göra ).
Tror att hela besöket tog 50 minuter ungefär, med rejäla mätningar på nätet, bytta sladdar/omskalad coax i väggen, och lite ny utrustning ute i "centralen".

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Thomas det har dom gjort här 1 gång med. Men det blev inte alls bättre av det

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
För mig funkar de inte bra fortfarande, ska ringa dom idag och fråga varför jag har 4mbit ul / 24/7 sen ska jag ha kompensation för 5 månader med strul!

haha du är ju bara patetisk som fortfarande håller på :/

gick inte denna tråd off-topic för sisådär 150 sidor sedan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
haha du är ju bara patetisk som fortfarande håller på :/

gick inte denna tråd off-topic för sisådär 150 sidor sedan?

Tur att det finns forumanvändare som dig som fyller tråden med matnyttig information!!! .. suck

Någon som har hört nått mer angående comhems test av 100Mbit?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Tur att det finns forumanvändare som dig som fyller tråden med matnyttig information!!! .. suck

Någon som har hört nått mer angående comhems test av 100Mbit?

Snart gått 2 år. Kom igen, öppna ögonen. Är väl inte första gången dom lovar massa och sedan inte lever upp till det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Snart gått 2 år. Kom igen, öppna ögonen. Är väl inte första gången dom lovar massa och sedan inte lever upp till det?

Uh? Comhem har testanvändare i stockholm, jag vill höra hur det går med det ...

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Massacre här på forumet ska vad jag vet testköra ComHems snabbare anslutningar. Han har ju 34 mbit/s nedströms.

Permalänk
Medlem

Nån mer som har problem med hastigheten på comhem mot port80/bahnhof? Jag brukade få max men nu är det bara 500k...

http://speedtest.bahnhof.se

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Tur att det finns forumanvändare som dig som fyller tråden med matnyttig information!!! .. suck

Någon som har hört nått mer angående comhems test av 100Mbit?

Def_Dog har ju rätt.

Det är ju bara en massa gnäll från ett par enstaka snorvalpar i den här tråden.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Def_Dog har ju rätt.

Det är ju bara en massa gnäll från ett par enstaka snorvalpar i den här tråden.

Nja, det finns mycket matnyttig information i denna tråden, visst det är endel gnäll men det får oss att se var det är problem tex om man skulle flytta.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Def_Dog har ju rätt.

Det är ju bara en massa gnäll från ett par enstaka snorvalpar i den här tråden.

Att gnälla påfolk som gnäller? Hur tänker man då?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Ja men ni diskuterar ju inte comhems 100mbit för fem öre längre.

Permalänk
Medlem

döp om den till comhemtråden då

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk

Håller med Basn, Är nog dags att byta namn på det här tråden!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.