Permalänk

Posta bilder? Vad är detta?

Kan jag posta bilder i forumet, eller måste jag lägga upp bilden på extern server? Jag fortsätter i denna tråd med bilden sen.

Har en fråga om en antenn och vilken funktion den har.

Så vad är detta? kommer snarast.

/jon

Permalänk
Medlem

Inga problem.En liten förhandsguide om detta här.

http://www.sweclockers.com/forum/misc.php?s=&action=bbcode

Tänk bara på bildens storlek och format.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk

Då provar vi.

Detta är en antenn som dök upp i trappen för någon månad sedan. Det finns tre skåp, ett i vardera trappuppgång, men endast vår trapp är försedd med antenn.
Så är det elavläsningsapparatur på distans, eller är det comhem som har den till något.

Den står i vinkel på bilden och har en större platt yta en vad som syns.

/jon

Permalänk
Medlem

Tror comhem har den till nått eftersom en polare hade fått nydragna comhem-kablar och då såg man en sån box efter arbetet.

Permalänk
Medlem

Jag har nåt liknande likadan i min trappuppgång, men jag tog en närmare titt på den och hittade en nummer som går till hemtjänsten. Så jag fattar det som att det är nåt sorts larmsystem för äldre alt sjuka då jag har en och annan pensionär i mitt hus.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

Lubbade ner och kollade, men kunde inte hitta ett endaste tecken som avslöjade något.

Låter sannolikt att det skulle vara någon sorts larm för någon som är sjuk. Men vi har inga dundergamlingar här. Men kanske någon med akuta besvär.

Eller har vi fler bud på vad det är?

Permalänk
Medlem

Du kan ju annars ringa din hyresvärd?

Permalänk

Vid tillfälle gör jag nog det, som säkert är det enklaste. Men varför göra någonting enkelt....

Permalänk
Medlem

min första gissning är el och/eller vattenavläsare

Visa signatur

Macbook pro 13" :)