Ny TV till vardagsrummet..

Permalänk
Medlem

Ny TV till vardagsrummet..

Hej!

Jag hittade denna TV och blev ganska intressearad av den,
Hyundai ImageQuest Vvuon Q400 (http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=81446).

Är det något att ha eller ska man välja någon annan? Det ska vara en 40" och inte kosta mer än 16.000 kr.
Så jag tycker att denna verkar vara bra. Ni som har denna TV är det fin bild och har ni haft några problem dem den? Skriv gärna Ni som vet positiva och negativa saker om denna TV.

Tack

Mvh// sWe. Titus^

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

Ser att det finns ganska få svar här så jag rekommenderar dig att gå in på minhembio.com och kika i forumen där då det säkerligen finns folk som äger denna TV.
Som jag har för mig så har även 32" samma panel (fast mindre) och den TV'n är ganska bra, som med alla billiga LCD TV's så är inte svärta deras starka sida.. mata den med bra material så ser det bra ut, annars så glöm det.

Visa signatur

E6600, P5W DH, 2gb 800 mhz corsair etc etc. Minhembio.com/forum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qw

Som jag har för mig så har även 32" samma panel (fast mindre) och den TV'n är ganska bra, som med alla billiga LCD TV's så är inte svärta deras starka sida.. mata den med bra material så ser det bra ut, annars så glöm det.

Därför köper man en plasma istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Därför köper man en plasma istället

Som i genlängd har sinna nackdelar.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jag är också ute efter en LCD-TV runt den prisklassen och gud vilket jobb. Alla modeller och tillverkare, är som att hitta en viss pärla i stilla havet.
Hur som helst, vad jag har sett finns där 42" LG samt Sony LCD-TV:n i samma prisklass med bra recensioner från folk i bla pricerunner och minhembio.

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/tv/browse?s...
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v100&o=kategori_namn

Jag vet dock fortfarande inte vad jag ska köpa... är helt förvirrad, seriöst. Funderar på att dra ner till OnOff och låta mig bli lurad av idioterna där istället.

Minhembio's forum, Q400:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=113697

Jämför Q400:n med VIEWPIA LC-42IE11 som är lite dyrare, 42"
http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010090930

Undrar även hur Sony's BRAVIA-serie är..

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Problemet är att jag letar efter en TV som har en inbyggd digitalbox så att man slipper köpa till det :/ Det kan vara en från 32 - 40" TV men som dyrast 16.000 kr.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sWe. Titus^
Problemet är att jag letar efter en TV som har en inbyggd digitalbox så att man slipper köpa till det :/ Det kan vara en från 32 - 40" TV men som dyrast 16.000 kr.

Har du tittat på Sonys backprojektion apparater?

www.prisjakt.nu/produkt.php?p=66212

www.prisjakt.nu/produkt.php?p=64067

www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=107989

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Har du tittat på Sonys backprojektion apparater?

www.prisjakt.nu/produkt.php?p=66212

www.prisjakt.nu/produkt.php?p=64067

www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=107989

Vad är det för skillnad mellan bakprojektions TV och LCD?

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sWe. Titus^
Vad är det för skillnad mellan bakprojektions TV och LCD?

Bilden projiceras i bakprojektions TV, det är två helt olika standarder.

Förstår inte varför du länkar från prisjakt där det finns en skitbra tråd med 500 inlägg om just denna tvn och går hit och frågar om den?

När du är inne på den länken du skrev så väljer du bara forumtrådar, där lär det mesta du kan önska veta stå.

Permalänk
Medlem

Dock om man inte sitter och tittar rakt fram på en bakprojj tv så blir det verkligen hemskt :S

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Dock om man inte sitter och tittar rakt fram på en bakprojj tv så blir det verkligen hemskt :S

Som sagt, tittat på dom nya?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Som sagt, tittat på dom nya?

fortfarande inte bra? eller är det jag som är kräsen..

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)