[PHP] fsockopen() ger mig headers och oönskad information
Tillverkar just nu en sida till ett företag som är återförsäljare av produkter fån ett annat företag.
Återförsäljaren vill kunna visa upp produkter från det andra företaget på sin hemsida, d.v.s. hämta information från en extern sida.
Min första tanke när jag skulle göra denna lösningen var nån form av "include()" men p.g.a. säkerhetsinställningar på servrar jag inte får röra så var det stopp för detta.
Valet började luta åt <iframe>, vilket jag inte gillar alls.
Men sen hittade jag PHP's möjligheter att hämta extern information på annat sätt, rättare sagt "fsockopen()". Och detta fungerar faktiskt precis som jag vill. Eller, ja, nästan...
När man hämtar information med "fsockopen()" drar den även med headers och annat skit. All information som hämtas börjar med något i stil med:
HTTP/1.1 200 OK
Transfer-Encoding: chunked
Date: Tue, 08 Aug 2006 22:47:06 GMT
Server: Apache/2.0.55 (Win32) PHP/4.4.2
X-Powered-By: PHP/4.4.2
--------------: ----
Connection: close
Content-Type: text/html
...och på slutet av den hämtade information kan den få för sig att slänga in en liten "0". Men ibland slänger den in anna information mitt i den hämtade informationen, såsom "F36" eller något annat lurigt. T.ex. mitt i en tabell:
<table>
<tr>
<td>Foo</td>
<td>Bar</td>
</tr>
F36
<tr>
<td>Foo</td>
<td>Bar</td>
</tr>
</table>
0
Går det verkligen inte bara att stänga av denna extra informationen på något vis?
För som sagt är jag inte ute efter ett annat sätt att hämta in informationen då detta sättet funkar nästan kanon