Oscuro's Oblivion Overhaul 1.3 är UTE!!!!!

Permalänk

Oscuro's Oblivion Overhaul 1.3 är UTE!!!!!

Måste bara säga att den sjukt efterlängtade modden Oscuro's Oblivion Overhaul 1.3 till Oblivion äntligen har blivit releaseat efter 6 veckors beta-test. Hemsidan för modden finns här: http://jorgeoscuro.googlepages.com/oscuro'soblivionoverloaddo... . Om ni inte vet vad OOO 1.3 är, ladda ner "Full trailer" och bli slagna med häpnad. Modden är enorm, över 1 gigabyte uppackad och 413mb nerpackad.

Huvudmålet med modden är att ta bort "leveling" systemet ur oblivion för att göra spelet mer oförutsägbart och för att kunna ge spelaren större utmaningar. Utöver det har OOO 1.3 lagt till dussintals nya rustningar, vapen, fiender, grottor och mycket mer, och alla nya föremål är helt integrerade i spelet. Fiender bär dem, de finns som skatter i grottor, o.s.v. Dessutom har Oscuro tweakat nästan alla spelinställningar för strid, magi, och mycket mer för att spelet ska bli så bra som möjligt.

Det här är den absolut bästa modden till Oblivion någonsin, och den förändrar erkligen hur hela spelet spelas. Se trailern, ladda ner modden och ni blir inte besvikna.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

kollade trailern och det ser faktiskt rätt trevligt ut har dock nött massa oblivion redan och tröttnat, så vette fan om man har lust att börja lira igen :/ skulleha haft denhär moden förut när man var inbiten lirare spelet tog slut efter man blev konung i dark brotherhood och thievesguild imo

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Lite spoiler!
Håller med katana. Det roliga i spelet tar slut när man blir konung i dark brotherhood och blir den nya gray fox.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Länken funkar inte?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sille
Länken funkar inte?

Jo då.

http://jorgeoscuro.googlepages.com/oscuro'soblivionoverloaddo...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Har dom fixat något inom grafiken? Te.x. lagt till några av dom många moddar som finns..

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Precis de jag undrar också, modden verkar ju grymt välgjord!

Men jag har typ 40 andra mods inne när jag spela innan. Kan to bort typ alla för dom har fixat de mesta i modden förutom grafiken då(?)

Permalänk

Detta kanske är vad som behövs för mig att börja spela igen. Har försökt att komma igång att lira igenom spelet igen i över en månad nu, men har tröttnat något otroligt på det. Skall ladda ner och testa iaf. Hoppas det är hyffsat kompitabelt med andra mods då jag har en hel del installerat redan.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Ett antal moddar är redan inkluderade i OOO1.3, läs readme'n

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Avstängd

Kan ngn vara bussig och länka till "grafik moddar".
Så att det ser bättre ut. Har sett att typ texturer får bättre färg på långa avstånd.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Underbart, denna mod fick mig att fortsätta spela Oblivion. Orkade inte ens köra genom mainquesten i Vanilla Oblivion (på min 360), nu blir det andra bullar däremot nu när jag har införskaffat PC-versionen!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

någon som vet om man kan köra med en mod som lägger till en till spelarras (mystic elf) med denna enorma mod?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Sötast

Måste bara fråga, själv ogillar jag spelet...

Många hyllar spelet Oblivion och morrowind som "världens bästa spel, felfritt osv" men varför använder då alla moddar som galningar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Måste bara fråga, själv ogillar jag spelet...

Många hyllar spelet Oblivion och morrowind som "världens bästa spel, felfritt osv" men varför använder då alla moddar som galningar?

För att göra det bättre - Inget spel är perfekt fastän det är världens bästa spel. Dessutom kan man personifiera spelet så det passar en själv bättre, med mods.

Visa signatur

PC (hemma): i5-3570k | GTX 560ti | 16gb Corsair Vengeance 1666mhz | ASUS P8Z77-V LE | Corsair Neutron 128gb SSD + 2 TB WD | Corsair TX-550M | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design R4 | HP w2207 22" | Qpad MK-50 | Steelseries Sensei Macbook Air 13": i5 1,7 ghz | Intel HD 3000 | 4gb | 128gb SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Måste bara fråga, själv ogillar jag spelet...

Många hyllar spelet Oblivion och morrowind som "världens bästa spel, felfritt osv" men varför använder då alla moddar som galningar?

Morrowind är redan världens bästa spel utan moddar, men med moddar blir det bättre, vad är det som är svårt att förstå?

Bäst är inte lika med perfekt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
någon som vet om man kan köra med en mod som lägger till en till spelarras (mystic elf) med denna enorma mod?

Japp, det funkar. De flesta moddar fungerar tillsammans med ooo1.3 även fast vissa säger annorlunda. Observera dock att spelet blir MYCKET svårare med denna mod. Eftersom det mesta är statiskt levlat möter du t.ex. spectral wolves i sista rummet i Vilverin, och det är varelser som med enkelhet tar ner en spelare på level 1.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

Ska börja lira spelet igen när min nya dator kommer, fast vet inte, är rätt tveksam till denna moden. Jag gillade Oblivion som det var förut även fast jag spelade i sämsta möjliga grafiken. Men när jag klarat alla random quests, DB och Thiefs guild och även alla shrines och var lvl 33 Dark Rogue(min egen klass, stealth-baserad som ni nog fattar) så var det helt enkelt inte kul längre.

Men är toksugen på att börja lira igen, kanske tar och kör denna moden sen när jag tröttnat igen. ^^

Permalänk

blev också väldigt sugen på att börja spela igen, bra av trådskaparen att uppmärksamma denna mod.

Permalänk

Hm, vet inte om jag installerat modden rätt. Har läst "readme"-filen som fanns på hemsidan.

Packade upp allt i Data-mappen. Men har inte kommit nåt när jag går in i Data files?

Visa signatur

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denzillah
Hm, vet inte om jag installerat modden rätt. Har läst "readme"-filen som fanns på hemsidan.

Packade upp allt i Data-mappen. Men har inte kommit nåt när jag går in i Data files?

Nix det är rätt.
Du har en mapp i din "data"-mapp som heter "Oscuros Oblivion Overhaul".
I den finns det "tre" varianter av overhaul:
"Full", "Lite" och så "Add-ons" som du kan kombinera med Lite.

Om vi antar att du vill köra "Full" kopierar du ESP-filen från mappen "Full"
till din "data"-mapp och sen är det bara & köra. (Ja och markera ESP:n)

vill du köra "Lite" gör du likadant och/eller med valda delar av ur "Add-ons"mappen.

Jag kör ett varv med "Full" nu och det verkar kul, tack för tipset.

Mvh

Permalänk

Tack Getskägg!

Sen är det bara tuta och köra? Bara fortsätta på min gamla sparning? (Dvs. köra vidare som vanligt innan jag pluggade in Overhaul-modden?)

Visa signatur

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denzillah
Tack Getskägg!

Sen är det bara tuta och köra? Bara fortsätta på min gamla sparning? (Dvs. köra vidare som vanligt innan jag pluggade in Overhaul-modden?)

Nix.
Man måste konvertera sin gamla sparning med ett program som heter
Wrye Bash, som jag inte har fått att funka, så det vet jag inte hur man gör än.
stod en massa om det i online-readme:n, leta och lär mig sen.

Jag började om...

Mvh

Permalänk
Medlem

Oblivion hade potensial att bli ett av de bästa spelen någonsin, istället blev de världens mest över hypade spel

La in typ 40 modar men endå tröttnade jag efter 1 vecka...

De finna ju inget djup i spelet. De är inget RPG, de är ett hacknslash FPS...

Hur kan man digga spelet orgnial?

LVL systemt suger.
Man blir typ inte bättre än man är som lvl 1-2. Sett folk som klarat spelet på lvl 2

Små lätta fiender droppar de bästa rustningarna...

Man har typ inga val under något av uppdragen...

Bågen tar 25 skott för att döda en fiende...

Bara några av alla saker som gör att spelet blir ap tråkigt efter några dar.

Permalänk
Medlem

först vill jag säga en sak till sille:
1. Vad har det du skrev med denna modden att göra?
2. Har du inget vettigt att skriva om topic så skriv inte.
3. puss ;D

aja, slut på offtopic nu..

Har lirat ett tag nu med "full" versionen av modden, och det är helt underbart. Körde igenom några ruiner och fick det enormt mycke svårare än vad jag haft tidigare! Mycket skojj =D Sen för att jag bara tyckte det var en kul grejj langa jag in en "lotr-ringwraith-mod". Ganska kul att kuta runt som ringvålnad och ha typ samma "syn" som dom har (var en kombo av nighteye och detect life).

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sille
Oblivion hade potensial att bli ett av de bästa spelen någonsin, istället blev de världens mest över hypade spel

La in typ 40 modar men endå tröttnade jag efter 1 vecka...

De finna ju inget djup i spelet. De är inget RPG, de är ett hacknslash FPS...

Hur kan man digga spelet orgnial?

LVL systemt suger.
Man blir typ inte bättre än man är som lvl 1-2. Sett folk som klarat spelet på lvl 2

Små lätta fiender droppar de bästa rustningarna...

Man har typ inga val under något av uppdragen...

Bågen tar 25 skott för att döda en fiende...

Bara några av alla saker som gör att spelet blir ap tråkigt efter några dar.

Mycket av det där fixar Oscuro's Oblivion Overhaul 1.3. Leveling systemet är annorlunda nu. Nu kan du inte längre klara main-questen eller bli grand-champion i arenan på level 1, utan det mesta har "statisk" level. Så t.ex. i första ruinen Vilverin, även fast du är level 1 kommer du möta Spectral Wolves som är mycket högre level och spöar skiten ur dig. Med OOO vet du inte längre hur svår en grotta är när du går in i den. Det kan vara en liten goblin-grotta som en level 1:a tar, men det kan också vara en level 20 grotta full av mäktiga vampyrer. Generellt sätt så är en grotta svårare ju längre ifrån civilisationen (städer, vägar) den är, och ju djupare man går i grottan. Men även om du är lägre level kan du klara en riktigt tuff grotta, och om du tar bossen på slutet kan du hitta stora skatter. Modden har designats för att göra spelet svårare, men samtidigt ge spelaren bättre belöning för att klara något som är svårt.

Banditer droppar inte längre de bästa rustningarna, utan de är väldigt sällsynta och sitter ofta på svåra bossar. Skadan har anpassats för att göra bågen starkare, men långsammare för att göra bågskytte mer taktiskt och inte nåt man använder genom att springa baklänges och mata pil efter pil.

[edit]_Jag rekommenderar verkligen att läsa readme-filen innan ni kör modden för första gången, det finns en massa nya funktioner så som lock-bash (slå sönder lås med tunga vapen) och fällor på kistor, som man borde läsa om innan man sätter sig in i spelet.[/edit]

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk

Tänk om man hade haft denna mod installerad första gången man lirade Oblivion:D Det känns som att spelupplevelsen hade varit så mycket bättre. Som tur är så har jag bara klarat igenom spelet en gång. Så man har väl glömt lite.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Trevligt, nu kanske ja får lust att lira oblivion igen

Permalänk
Medlem

fyfan vad nice

Permalänk
Medlem

Offtopic: Alltså hur kan folk säga att spelet är lätt? Har ni helt missat svårighetsgraden eller? Ställ skalan till max så kommer ni dö hela tiden! Själv spelar jag på lite över medel och tycker det är svårt ibland plus att jag inte får fina droppar hela tiden. Tycker också att det är bättre när alla andra levlar med en då man slipper gå in på ställen där man bara skulle dö.

Har bara lvl18 karaktär så länge och tänker därför inte lägga in denna modden än :). Oblivion ska inte springas igenom och att man bara kör mainquest. Då missar man ju för fan 80% av spelet!

Måste dock säga att det såg riktigt bra ut!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Offtopic: Alltså hur kan folk säga att spelet är lätt? Har ni helt missat svårighetsgraden eller? Ställ skalan till max så kommer ni dö hela tiden! Själv spelar jag på lite över medel och tycker det är svårt ibland plus att jag inte får fina droppar hela tiden. Tycker också att det är bättre när alla andra levlar med en då man slipper gå in på ställen där man bara skulle dö.

Har bara lvl18 karaktär så länge och tänker därför inte lägga in denna modden än :). Oblivion ska inte springas igenom och att man bara kör mainquest. Då missar man ju för fan 80% av spelet!

Måste dock säga att det såg riktigt bra ut!

Ställa difficulty slidern högre är värdelöst i min mening. Det enda som händer är det krävs 20 slag för att döda en råtta vilket tar bort all inlevelse i spelet.

Förresten gör också OOO så att man levlar mycket långsammare, just för att spelet inte ska springas igenom

Visa signatur

VD för Glowpad UF