Bra erbjudande på Dell 2007WFP!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
S-IPS med största sannolikhet.

Tror tvärtom, kändes slöare än SyncMaster 940MW som jag hade hemma för test.

Permalänk
Medlem

Enkelt test är ju o se om den blir violett/orangeaktig när man kollar på en svart bakgrund. Det går definitivt inte missa. Så är det inte på en PVA-panel. Vad säger ni?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Enkelt test är ju o se om den blir violett/orangeaktig när man kollar på en svart bakgrund. Det går definitivt inte missa. Så är det inte på en PVA-panel. Vad säger ni?

Det blir så på min. Väldigt synligt faktiskt.
Inte så mycket när man sitter rakt framför den dock.
Kollar man från sidan syns det mycket mer.

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem

Precis, det syns inget framifrån men det syns från sidorna. Det är typiskt för S-IPS och "normalt". Skärmen är annars den bästa TFT jag sett och testat iallafall. Har inte märkt minsta ghosting och tycker den är riktigt responsiv, gillar den skarpt. Jäkla tur att man slog till ändå

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Enkelt test är ju o se om den blir violett/orangeaktig när man kollar på en svart bakgrund. Det går definitivt inte missa. Så är det inte på en PVA-panel. Vad säger ni?

Är du säker på att det bara är så på s-ips?
Har för mig att jag läst att även på pva är det lila men mer orange än s-ips,,
Bilden var HELT ok, men inte så impad i övrigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av V1King
Är du säker på att det bara är så på s-ips?
Har för mig att jag läst att även på pva är det lila men mer orange än s-ips,,
Bilden var HELT ok, men inte så impad i övrigt.

Ja, så är det bara på S-IPS. På PVA och MVA är det en rosa ton och fel gamma på bilden om man kollar snett som syns även vid ljus bakgrund. PÅ S-IPS syns den lila färgen mest vid svart bakgrund.

EDIT: V1King: Varför baserar du "snabbhet" på panel? Mycket beror ju på elektroniken som styr panelen också. Sedan har jag för mig att det finns åtminstonde två versioner av S-IPS panelen som används i 2007WFP, med ganska olika responstid. Det är flera nu som på diverse forum, både dells egna och andra, konstaterat att det med största sannolikhet är S-IPS.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Geeks
SweClockers

Avstå gärna från att posta rabatter från mecenat/csn. Kommer det ut att koderna sprids så kanske Dell mf.l. drar in rabatten helt och hållet, och det vore ju tråkigt för oss studenter.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Avstå gärna från att posta rabatter från mecenat/csn. Kommer det ut att koderna sprids så kanske Dell mf.l. drar in rabatten helt och hållet, och det vore ju tråkigt för oss studenter.

Håller helt med.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Nej. Är det skärmen som inte visar någon input eller är det grafikkortet som inte skickar någon output? Skulle kunna vara en defekt skärm, det ska absolut inte hända. Om det visar sig vara skärmen är det bara att ta kontakt med Dell och be dem byta ut den åt dig. Ska inte vara några problem.

Ok, nu har jag fått in mitt nya 7600GT AGP i datorn och har samma problem.

Om jag i windows ändrar till en lägre upplösning så funkar det fint men när jag byter tillbaka till 1680x1050 så blir bara skärmen svart.
Snackade med Dell som säger att det troligtvis är fel på båda grafikkorten och att jag ska testa med ett ATI-kort istället för de två nVidiakorten och se om det funkar då...

Det är väl bara att installera om och se om det hjälper då antar jag eller har någon något annat tips?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bajsakleta
Ok, nu har jag fått in mitt nya 7600GT AGP i datorn och har samma problem.

Om jag i windows ändrar till en lägre upplösning så funkar det fint men när jag byter tillbaka till 1680x1050 så blir bara skärmen svart.
Snackade med Dell som säger att det troligtvis är fel på båda grafikkorten och att jag ska testa med ett ATI-kort istället för de två nVidiakorten och se om det funkar då...

Det är väl bara att installera om och se om det hjälper då antar jag eller har någon något annat tips?

Verkar ju mindre troligt att det skulle vara fel på det nya kortet. Att de sedan ber dig att testa med ett ATI-kort är lite underligt eftersom det verkar kunna vara problem med ATI-kort och dells större skärmar ibland. Är det samma problem på både VGA (D-SUB) och DVI?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Verkar ju mindre troligt att det skulle vara fel på det nya kortet. Att de sedan ber dig att testa med ett ATI-kort är lite underligt eftersom det verkar kunna vara problem med ATI-kort och dells större skärmar ibland. Är det samma problem på både VGA (D-SUB) och DVI?

Har faktiskt inte testat VGA ännu, ska kolla det. Men om det funkar där och inte på DVI vad kan man dra för slutsats av det?

Det är ändå dags för en ominstallation så det får bli en i veckan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bajsakleta
Har faktiskt inte testat VGA ännu, ska kolla det. Men om det funkar där och inte på DVI vad kan man dra för slutsats av det?

Det är ändå dags för en ominstallation så det får bli en i veckan.

Nja, inte mer än att man kan begränsa sin fortsatta felsökning lite. Om möjligt skulle det ju vara bra om du kunde testa skärmen på ytterligare en annan dator, eller iaf ett annat grafikkort. Funkar det inte där lär du kunna vara tillräckligt säker på din sak för att få Dell att erbjuda sig att byta ut den åt dig. De brukar vara generösa med sådant.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Ny rea på dell 2007wfp med 20% rabatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blooh
Ny rea på dell 2007wfp med 20% rabatt

Japp, nytt bra erbjudande.

Den ligger på 4600kr nu.

http://accessories.euro.dell.com/sna/productlisting.aspx?c=se...

25% gick på 3007WFP.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker ni det är värt att lägga ut 4600 spänn på den här skärmen?
Och är panelen mycket bättre än på tex samsung 205bw o 225bw? Dvs Skärpa vid fotoredigering och sånt. Håller på mkt med photoshop.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blooh
Tycker ni det är värt att lägga ut 4600 spänn på den här skärmen?
Och är panelen mycket bättre än på tex samsung 205bw o 225bw? Dvs Skärpa vid fotoredigering och sånt. Håller på mkt med photoshop.

Samsungarna du nämner har TN-panel. Inget man vill ha om man inte spelar 90% av tiden. Mycket sämre färger, betrakningsvinkel och svärta. PVA eller S-IPS är det du ska ha.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Samsungarna du nämner har TN-panel. Inget man vill ha om man inte spelar 90% av tiden. Mycket sämre färger, betrakningsvinkel och svärta. PVA eller S-IPS är det du ska ha.

Håller med. S-IPS har ju grymt härliga färger. Är i alla fall vad jag tycker och om man inte har en enfärgad svart bakgrund så är betraktningsvinklarna riktigt bra också. Då märker man inte av S-IPS effekten tycker jag. Tittar mycket på film så jag uppskattar dessa vackra färger mycket. Spelar inte så mycket men det går utmärkt också tycker jag.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jusst för film så är PVA/MVA IMHO bättre.

Bättre svärta och bättre respons och IMHO bättre betraktningsvinklar (för filmer).

Men huvudsaken är att man håller sig borta från TN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blooh
Tycker ni det är värt att lägga ut 4600 spänn på den här skärmen?
Och är panelen mycket bättre än på tex samsung 205bw o 225bw? Dvs Skärpa vid fotoredigering och sånt. Håller på mkt med photoshop.

Tycker du ska vänta ett tag till, JA den är bra mycket bättre än samsungs du nämner.
För mig personligen tycker jag nästan 5000:- är för mycket för något som inte är vad jag förväntade mig.
Jag förväntade mig en bra bild (fick jag) samtidigt en snabb svarstid ca:6-16ms. (upplevde den som OTROLIGT SLÖ).
Hade en SyncMaster 940MW hemma samtidigt, och hade jag varit tvungen att ta någon av dem hade det blivit SyncMaster 940MW. Mer monitor för Da Money, sas....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av V1King
Tycker du ska vänta ett tag till, JA den är bra mycket bättre än samsungs du nämner.
För mig personligen tycker jag nästan 5000:- är för mycket för något som inte är vad jag förväntade mig.
Jag förväntade mig en bra bild (fick jag) samtidigt en snabb svarstid ca:6-16ms. (upplevde den som OTROLIGT SLÖ).
Hade en SyncMaster 940MW hemma samtidigt, och hade jag varit tvungen att ta någon av dem hade det blivit SyncMaster 940MW. Mer monitor för Da Money, sas....

Jämför du 2007wfp vs 940mw, eller 205/225bw vs 940MW?!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Jämför du 2007wfp vs 940mw, eller 205/225bw vs 940MW?!

Framgick inte det?
Kanske inte, men jag jämnförde 2007 och 940 =]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av V1King
Framgick inte det?
Kanske inte, men jag jämnförde 2007 och 940 =]

Jaså, tycker min 2007WFP är gudomlig. Skärpan och färgerna... mums...

Satte på lite HD-klipp häromdagen (720p) fyfan vilken klarhet och vilka färger!

Blir snart en XBOX 360 + VGA HD-kabel så jag kan koppla den till min 2007WFP, får se hur den beter sig då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska man välja denna Dell 20" eller ska man välja 22" Acer? Fördelen men Acern är att den är billigare och större men Dell:en är snyggare, bättre färger men såklart dyrare.

Vilken ska man välja? Kommer använda skärmen till filmer, spel och photoshop.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

Eftersom de har samma upplösning tycker jag att svaret är enkelt. Men det är ju vad jag tycker...

Sen skriver du photoshop och beroende på hur mycket du jobbar i det så...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Eftersom de har samma upplösning tycker jag att svaret är enkelt. Men det är ju vad jag tycker...

Sen skriver du photoshop och beroende på hur mycket du jobbar i det så...

Och vad va svaret då?

Permalänk
Medlem


Att ta Dell-skärmen.

Men något objektivt svar kan jag inte ge och det är nog upp till sWe. Titus^ att bestämma sig.

Permalänk
Medlem

Jag Photoshopar för skoj skull så jag håller inte på med det varje dag men har lästa att Dell har dåliga färger, när det gäller färgåtergivning.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sWe. Titus^
Jag Photoshopar för skoj skull så jag håller inte på med det varje dag men har lästa att Dell har dåliga färger, när det gäller färgåtergivning.

Var läste du det? Denna skärm har mycket bra färgåtergivning tack vare S-IPS panelen.

echo: S-IPS har ju bättre färger och enligt mig bra svärta så jag ser inte varför PVA/MVA skulle vara bättre på film. Hur bra svärta den senare paneltypen har kan jag dock inte uttala mig om.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Läste precis nummer 11 av mikrodatorn och där fick inte denna dell skärm så värst bra betyg. Samsung 215TW blev testvinnare och Fujitsu Siemens S20-1W fick bättre resultat när det gällde färger samt kontrast, och när det gäller skärmar är det A och O för mig då jag vill pyssla en hel del med fotoredigering.

Men som någon skrev kan man ju testa denna och skicka tilbaka inom 15 dagar, vad är det för villkor för det, får man betala frakten (3-400kr ?) tillbaka eller får man alla pengar tillbaka?

Synd att denna skärm inte fick bättre betyg än så, är grymt sugen på en ny skärm. Sitter med en laptopskärm på 15ws", gick ner mig från en 22"crt. Så måste hitta en vettig ersättare utan att det stickeriväg i pris, vilket är ca 5 000kr

Några goda råd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Var läste du det? Denna skärm har mycket bra färgåtergivning tack vare S-IPS panelen.

echo: S-IPS har ju bättre färger och enligt mig bra svärta så jag ser inte varför PVA/MVA skulle vara bättre på film. Hur bra svärta den senare paneltypen har kan jag dock inte uttala mig om.

Läste det just i Mikrodatorn som dazzin skrev ovanför mig. Dell:en fick inte så super bra betyg. Just p.g.a. färgåtergivningen och att färgen vit inte är kristallvit utan mer gråaktig. Totallt fick Dell:en 70% i betyg.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"