Bra erbjudande på Dell 2007WFP!

Permalänk
Medlem

Ni som fått hem skärmarna nu i dagarna, har ni testat
den här länken och sett om det är nått flimmer ?! :

http://rizon-dnb.cjb.hu/news.php

Skulle oxå vara intressant om det är flimmer lr inte
att höra när skärmarna är tillverkade.

Permalänk
Medlem

Flimmer, nytillverkad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Flimmer, nytillverkad.

OKi. Har du mer info ?!

Den jag har är en Rev02 tillverkad i juli. Med flimmer !!

Permalänk
Medlem

Vaddå flimmer, det är en vanlig hemsida?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Vaddå flimmer, det är en vanlig hemsida?

Jo visst, men om du kollar på det grå rutmönstret på sidorna .....
Fick länken på ett Dell forum som ett bra test av skärmen.

Permalänk
Medlem

Det flimmrar på min högra sida... Vart kolla man version på skärmen?

EDIT: hittade ju nu... A02 skulle inte den va bra? Det flimmrar ju som bara den i stepmania... lagga gör det också.

Permalänk
Medlem

Min flimrar enbart på vänster.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Min flimrar inte alls

Permalänk

första gången jag märkt av flimmer...
Såg inget när jag först öppnade sidan men när jag kollade efter flimmer så såg jag det. (inte mycket dock)

fan var du tvungen att säga något för?
*det man inte vet har man inte ont av* ^^

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

min flimrar på båda sidorna

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

vaddå flimmrar? det hoppar när man scrollar på sidan inte när den bara står helt stilla ju.

Permalänk

min flimrar lite grann på vänster sida

Visa signatur

Intel E2160 @ 3,2 Ghz, Gigabyte P35 Ds4, 2x2GB OCZ PC6400, Sparkle 8800GT 512MB, Samsung 500GB, Dell 2007WFP

Permalänk
Medlem

Av det kan man dra slutsatsen att alla skärmar flimrar, men att vi alla har olika syn

Jag blir lika förvånad varje gång jag hör folk säga att dom inte ser att det flimrar när dom kör 60Hz. Jag tycker det är rent ögonförstörande.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Av det kan man dra slutsatsen att alla skärmar flimrar, men att vi alla har olika syn

Jag blir lika förvånad varje gång jag hör folk säga att dom inte ser att det flimrar när dom kör 60Hz. Jag tycker det är rent ögonförstörande.

På en CRT ja, inte TFT.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
På en CRT ja, inte TFT.

Ja precis, självklart. Jag menade det enbart som referens.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
På en CRT ja, inte TFT.

Precis !! En TFT som är ok ska inte flimra i 60Hz !!
Nått som många 2007 tyvärr verkar göra ...

Permalänk
Medlem

inbillning

Permalänk
Medlem

För mig fungerar inte sidan ens. Hur ser den ut? Vad är det på den?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TechWolf
Precis !! En TFT som är ok ska inte flimra i 60Hz !!
Nått som många 2007 tyvärr verkar göra ...

Jag skulle tippa på att alla S-IPS gör det vid just den där bakgrunden. Det måste vara något speciellt rutmönster eller dylikt som medförr flimret.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Jag skulle tippa på att alla S-IPS gör det vid just den där bakgrunden. Det måste vara något speciellt rutmönster eller dylikt som medförr flimret.

Man har flimret mest hela tiden ... Det är bara det att man ser det mycket mer tydligt på den sidan.

Undrar om man får samma problem på en Nec 20WGX2 ?! ... den har ju AS-IPS.

Permalänk
Medlem

Har en skärm på väg nu också. Blir nog trevligt.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TechWolf
Man har flimret mest hela tiden ... Det är bara det att man ser det mycket mer tydligt på den sidan.

Undrar om man får samma problem på en Nec 20WGX2 ?! ... den har ju AS-IPS.

AS-IPS är väl en ren S-IPS med Overdrive och nått mer krimskrams bara?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
AS-IPS är väl en ren S-IPS med Overdrive och nått mer krimskrams bara?

Jo ... det är ju Necs egna namn på dom nyare förbättrade S-IPS panelerna.
Frågan är om det är själva panelarna som är problemet, lr om det ligger i styrningen av dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TechWolf
Jo ... det är ju Necs egna namn på dom nyare förbättrade S-IPS panelerna.
Frågan är om det är själva panelarna som är problemet, lr om det ligger i styrningen av dom.

Bra fråga. Mycket verkar ju hänga på styrning. Exempelvis input lag gör väl det?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TechWolf
Jo ... det är ju Necs egna namn på dom nyare förbättrade S-IPS panelerna.
Frågan är om det är själva panelarna som är problemet, lr om det ligger i styrningen av dom.

Jag är inte så insatt i hur det funkar, låter det var osagt. Men huruvida Overdrive är positivt eller inte...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Jag är inte så insatt i hur det funkar, låter det var osagt. Men huruvida Overdrive är positivt eller inte...

Overdrive verkar ju, enligt en artikel jag läste, orsaka inbränning av den permanenta typen. Tillverkarna har bekräftat detta.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Laqqe: Kan du länka mig till din SMB-bakgrund?

Visst kan jag göra det.. Här har du den http://www.qusack.se/Mario_Bros__3__4_1__1680_.png

Visa signatur

strippklubb dåligt, vapenaffär bra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Overdrive verkar ju, enligt en artikel jag läste, orsaka inbränning av den permanenta typen. Tillverkarna har bekräftat detta.

Det är nog inte direkt ologiskt då dioderna matas med en högre spänning för att snabbare växla i nyanser. Det var lite så jag menade i mitt förra inlägg; det finns både för och nackdelar med Overdrive. Det beror bara på vilket håll man ser det ifrån.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Har en skärm på väg nu också. Blir nog trevligt.

Köpte du en nu för ordinarie pris, 5 773 kr?

Visa signatur

[ Nocz = Negative, Overflow, Carry, Zero ]

Permalänk
Medlem

Det flimrade inte på min bärbara, en TN-panel. Lite irriterande. Det hade gärna fått flimmrat där