Apple event 12september

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alfin
Axenstar, Blind Guardian, Nocturnal Rites med flera är inte speciellt vanliga, så jag är inte speciellt förvånad att iTunes inte hittar dem

Kolla www.amazon.com eller www.ginza.se så kanske du hittar dom.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Kolla www.amazon.com eller www.ginza.se så kanske du hittar dom.

Jodå, jag hittar alla, men det tar sin lilla tid att gå igenom alla manuellt, kommer vara klar lagom till jul typ...

Finns det något program till windows som gör det automatisk (letar på amazon/ginza osv) och sparar ner jpg-filen till albums-mappen samt fixar till tagen på alla filerna?

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

Leta efter iTunes Art Importer om du sitter på PC. Du markerar bara låtarna i iTunes och låter programmet söka. Hittar rätt 95 av 100 gånger och uppdaterar med det bästa valet. Så gjorde jag med mina skivor.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Nice att det äntligen kommer en ny shuffle. Det är mitt förstahandsval för svettiga träningspass. Och den nya ser ju fantastiskt liten och nätt ut.

Den nya nanon är i mitt tycke mindre snygg än den gamla, men den är ju förhoppningsvis mer reptålig. 8 MB flash känns som den nya gränsen att nå nu när både nano och e280 har det. Ska bli inressant att se hur iriver, iAudio och Meizu kontrar det här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alfin
Jodå, jag hittar alla, men det tar sin lilla tid att gå igenom alla manuellt, kommer vara klar lagom till jul typ...

Finns det något program till windows som gör det automatisk (letar på amazon/ginza osv) och sparar ner jpg-filen till albums-mappen samt fixar till tagen på alla filerna?

Kolla upp fixtunes.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Fortfarande ingen egendefinerbar EQ. Trist!

En liten fundering ang detta.
Hur blir det om du skapar en egen eq inställning i iTunes, som du knyter till alla låtar, följer denna med när du synkar?

Permalänk
Medlem

Jag använder Tag&Rename, det kollar upp mot databaser för id-taggar och mot amazon i flera länder för album-arten. Fungerar smidigt så länge det inte är "okända" svenska artister, men då kan man ju själv ladda hem bilden och via programmet lägga in den manuellt.

Visa signatur

 MacBook 13" |  iMac 24" |  iPhone | PS3 | ... massa prylar är det..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah Ska bli inressant att se hur iriver, iAudio och Meizu kontrar det här.

Kontringen var på väg redan långt innan lanseringen av den nya Shufflen. Har för mig att du gillar radio i dina spelare Snah, så here you are:
http://www.akihabaranews.com/en/en/news-12411-Iriver+S10%2C+w...

Permalänk
Medlem

Den ser onekligen lite skoj ut. Fast vette fasiken om jag tycker att det är mycket av en förbättring över N10 och N11, rent utseendemässigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Kontringen var på väg redan långt innan lanseringen av den nya Shufflen. Har för mig att du gillar radio i dina spelare Snah, så here you are:
http://www.akihabaranews.com/en/en/news-12411-Iriver+S10%2C+w...

Stilig. Var är U10 med 4 eller 8GB? Det är verkligen dags för en sån spelare nu.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

hehe, undrar vad apple har i tanken: http://macworld.idg.se/ArticlePages/200609/14/20060914103250_...

uppdateringsprogram för deras PC-program, det är ju bara 2 st, varför skulle de anstränga sig o göra ett uppdateringsprogram bara för de två. kan frontrow vara påväg att komma till PC så att de kan sälja iTV till PC ägare

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
hehe, undrar vad apple har i tanken: http://macworld.idg.se/ArticlePages/200609/14/20060914103250_...

uppdateringsprogram för deras PC-program, det är ju bara 2 st, varför skulle de anstränga sig o göra ett uppdateringsprogram bara för de två. kan frontrow vara påväg att komma till PC så att de kan sälja iTV till PC ägare

Jobs sa uttryckligen i presentationen att iTV kommer fungera på PC så antagligen

Permalänk
Medlem

jo, men då kankse vi får se frontrow i PC version på datorn med, vem vet.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
jo, men då kankse vi får se frontrow i PC version på datorn med, vem vet.

Räcker väl kanske att man har Bonjour eller iTunes på sin burk så hittar Front Row musiken/filmerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Kontringen var på väg redan långt innan lanseringen av den nya Shufflen. Har för mig att du gillar radio i dina spelare Snah, så here you are:
http://www.akihabaranews.com/en/en/news-12411-Iriver+S10%2C+w...

Riktigt nice må jag då säga..

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Stilig. Var är U10 med 4 eller 8GB? Det är verkligen dags för en sån spelare nu.

Håller med, har förhandsbokat en Meizu M6 pga U10ans låga minnesstorlek. Men skulle den komma i 4/6/8 GB hade valet blivit svårare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Kontringen var på väg redan långt innan lanseringen av den nya Shufflen. Har för mig att du gillar radio i dina spelare Snah, så here you are:
http://www.akihabaranews.com/en/en/news-12411-Iriver+S10%2C+w...

När kan vi tänkas se den där i sverige?