Apple event 12september

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
detta är ju fortfarande ipod G5 väll, bara en uppdaterad version. Ipod G6 kommer troligen kring jul eller strax efter.

Är du säker på att G6 kommer till jul eller strax efter? Eller är det vad du tror?:)

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem

Testa tömma cashminnet i quicktime ni som har problem. Hjälpte för mig..

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

De behöver fixa iTunes på OSX också, den uppdaterar taskigt när man flyttar fönstret, annars funkar det fint.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Hur flyter det på när du kör bilderna i flow läget och drar listen åt något håll för bläddring av albumomslagen. Laddar den snabbt?

ja det flyter, precis det rätta ordet, hackar inget, inte ens nån tendens till att hacka.

SimonWeb.se: jag gissar, för man kan aldrig räkna med nått när det gäller apple. men alla rykten har ett bra tag sagt att den modell som skulle kallas G6 inte kommer detta år utan i början av nästa år, men det är ju som sagt ett rykte, den kanske inte ens existerar, men finns den o apple kan få ut den innan jul, så tror jag personligen att den kommer innan jul, för det är det mest strategiska. men som sagt, säkert vet man aldrig. det är därför jag blir lite förundrad över vissa som innan tar det för givet att det o det ska komma o sen blir besvikna när det inte kommer. vet man hur apple funkar, så ska man aldrig ta nått för givet

Hakkenarsk: hur menar du? menar du när man flyttar runt fönstret? för jag får det då inte i hacka på min macbook

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Hett med nya iPods... uppenbarligen ett helt nytt chip i dom, ska bli intressant att hora hur dom later! Repa lar dom inte heller gora...min Mini ar fortfarande repfri

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Hett med nya iPods... uppenbarligen ett helt nytt chip i dom, ska bli intressant att hora hur dom later! Repa lar dom inte heller gora...min Mini ar fortfarande repfri

Fortfarande ingen egendefinerbar EQ. Trist!

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
ja det flyter, precis det rätta ordet, hackar inget, inte ens nån tendens till att hacka.

SimonWeb.se: jag gissar, för man kan aldrig räkna med nått när det gäller apple. men alla rykten har ett bra tag sagt att den modell som skulle kallas G6 inte kommer detta år utan i början av nästa år, men det är ju som sagt ett rykte, den kanske inte ens existerar, men finns den o apple kan få ut den innan jul, så tror jag personligen att den kommer innan jul, för det är det mest strategiska. men som sagt, säkert vet man aldrig. det är därför jag blir lite förundrad över vissa som innan tar det för givet att det o det ska komma o sen blir besvikna när det inte kommer. vet man hur apple funkar, så ska man aldrig ta nått för givet

Hakkenarsk: hur menar du? menar du när man flyttar runt fönstret? för jag får det då inte i hacka på min macbook

Tack för svaret.
Varför jag undrade var för att jag har tänkt att köpa den nya g5:an men vet inte riktigt nu om man ska vänta tills g6:an kommer. För har ju ändå en iriver som jag kan ha ett litet tag till.

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=LrgBC_yhBs4

Kolla minnesproblemen jag har i min dator när jag byter låt i något av de två albumartlägena. Samma för er?! Det ökar konstant tills man avslutar iTunes..hmm..

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
Hakkenarsk: hur menar du? menar du när man flyttar runt fönstret? för jag får det då inte i hacka på min macbook [/B]

Hm, märkligt, på min iMac hackar det. Får kolla det när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
http://www.youtube.com/watch?v=LrgBC_yhBs4

Kolla minnesproblemen jag har i min dator när jag byter låt i något av de två albumartlägena. Samma för er?! Det ökar konstant tills man avslutar iTunes..hmm..

Jag har inte det problemet... iTunes ligger på "stadiga" 50-55Mb. Det hackar ltie när jag scrollar dock men misstänker att det beror på mitt inbyggda grafikkort som kanske inte är det bästa.

.
.
.

fan, nu kom jag på varför jag inte vill köra iTunes... har massa album som har feltaggade låtar och det går inte att fixa det på något smidigt sätt. i EphPod kunde man ändra på en massa filer samtidigt(album, låtnummer osv).

Hur fixar man detta i iTunes om man inte vill pilla på själva MP3 filerna? Det går ju att ändra fil för fil men det tar ju lite tid... smidigare att ändra ett helt album åt gången. Meckar jag med filerna kommer jag ju få massa crc-error när jag kör sfv check på dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

fan, nu kom jag på varför jag inte vill köra iTunes... har massa album som har feltaggade låtar och det går inte att fixa det på något smidigt sätt. i EphPod kunde man ändra på en massa filer samtidigt(album, låtnummer osv).

testa att byta till foobar2000 (www.foobar2000.org), inget slår foobar2000 just nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Jag har inte det problemet... iTunes ligger på "stadiga" 50-55Mb. Det hackar ltie när jag scrollar dock men misstänker att det beror på mitt inbyggda grafikkort som kanske inte är det bästa.

.
.
.

fan, nu kom jag på varför jag inte vill köra iTunes... har massa album som har feltaggade låtar och det går inte att fixa det på något smidigt sätt. i EphPod kunde man ändra på en massa filer samtidigt(album, låtnummer osv).

Hur fixar man detta i iTunes om man inte vill pilla på själva MP3 filerna? Det går ju att ändra fil för fil men det tar ju lite tid... smidigare att ändra ett helt album åt gången. Meckar jag med filerna kommer jag ju få massa crc-error när jag kör sfv check på dem.

Du kan ju markera fler filer på en gång i iTunes och välja visa info så kan du skriva in albumtitel, artist, låtantalet för de markerade filerna direkt. Därefter kan du bläddra mellan de olika låtarna i dialogrutan och justera låtnamn, låtnummer osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
http://www.youtube.com/watch?v=LrgBC_yhBs4

Kolla minnesproblemen jag har i min dator när jag byter låt i något av de två albumartlägena. Samma för er?! Det ökar konstant tills man avslutar iTunes..hmm..

ursäkta kvaliten, men mobilkamror är ju inte super

men detta är i osx http://www.youtube.com/watch?v=jCiiWHbYKVM , dock så har ja inte så många albumarts så det kanske påverkar. ska kolla lite mer på det ikväll.

att flytta runt fönstret gör inte att det hackar, o det borde inte spela nån roll hur mycket bilder amn har, kanske spelar roll i hur mycket musik man har. jag har 10 Gb eller nått

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Du kan ju markera fler filer på en gång i iTunes och välja visa info så kan du skriva in albumtitel, artist, låtantalet för de markerade filerna direkt. Därefter kan du bläddra mellan de olika låtarna i dialogrutan och justera låtnamn, låtnummer osv.

Ja jäklar det gick ju faktiskt... fast det var enklare med EphPod men man behöver ju bara göra detta en gång per felaktigt album så det kan jag stå ut med tror jag.

-edit- Finns det något tillbehör så man kan fästa valfri halsrem i botten på t.ex en ipod nano? De har ju inga öglor som standard...

Permalänk
Medlem

inte kommit uppgradering av macbooken?? core2duo borde ju komma öven till macen snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Ja jäklar det gick ju faktiskt... fast det var enklare med EphPod men man behöver ju bara göra detta en gång per felaktigt album så det kan jag stå ut med tror jag.

-edit- Finns det något tillbehör så man kan fästa valfri halsrem i botten på t.ex en ipod nano? De har ju inga öglor som standard...

du menar liknande deras lanyard hörlurar?

Guru: nej, det har inte kommit i varken macbook pro eller macbook, därmot har det kommit i imac

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Nån som vet någon hemsida där man kan tanka spel till ipoden ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
ursäkta kvaliten, men mobilkamror är ju inte super

men detta är i osx http://www.youtube.com/watch?v=jCiiWHbYKVM , dock så har ja inte så många albumarts så det kanske påverkar. ska kolla lite mer på det ikväll.

att flytta runt fönstret gör inte att det hackar, o det borde inte spela nån roll hur mycket bilder amn har, kanske spelar roll i hur mycket musik man har. jag har 10 Gb eller nått

Varför laddar du inte ner albumart med iTunes då?
Eller lägger till genom att ladda ner det via tex ginza.se och sedan markerar du hela albumet, väljer visa och adderar bilden. Testa igen och återkom

Jag har albumart på hela min samling på 40Gb. Kan ju vara skillnaden.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

för att jag inte har nå musicstore konto vilket man måste ha

alltså har massa album bilder, MEN om man sen slår ut det över hur många låtar jag har så försvinenr de i mängden

men ska ada lite ikväll o imorgon

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
för att jag inte har nå musicstore konto eftersom jag inte köper musik hosthost,

alltså har massa album bilder, MEN om man sen slår ut det över hur många låtar jag har så försvinenr de i mängden

men ska ada lite ikväll o imorgon

Du har ju köpt en macbook så du bör väl ha ett konto nu

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Du har ju köpt en macbook så du bör väl ha ett konto nu

har ju haft en mac mini i ett år innan oxå, så bara för att man köper en mac så måste man ju inte ha ett konsto

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem

Suttit idag och lagt till runt 50 cover arts, framme på bokstaven D, verkar som det kommer ta ett litet tag... iTunes hittade typ 5-10 procent av alla album, tyvärr

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alfin
Suttit idag och lagt till runt 50 cover arts, framme på bokstaven D, verkar som det kommer ta ett litet tag... iTunes hittade typ 5-10 procent av alla album, tyvärr

Ett tips är att markera albumet och högerklicka och tvinga iTunes söka. Hittade album åt mig då trots att jag innan kört autoscan på rubbet.
Jag har dock innan använt mig av ett program kallat iArt som gjort samma sak och även hela tiden lagt till manuellt så jag var redan up to date i stort sett
Men det är sjukt snyggt

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Uppdaterade min med v1.2. Fick ingen sökfunktion. Däremot möjlighet att ställa in ljusstyrkan.

Var hittar du den updatern ? finner ej den

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Bilder på den svarta. Riktigt fin tycker jag själv. De andra känns lite out dated..
http://flickr.com/photos/t-will/sets/72157594282174261/

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

så har jag skaffat music store konto o uppdaterat bildmaterial, självklart fann den inte allt, har kanske inte den musiksmak som gemeneman har, o som de säljer på musicstore, men 555 bilder drogs ner. o hackar gör det inte nu heller, visst flyter det lite långsammare när man tokbläddrar, men inte så att det hackar, utan den flyttar mellan bilderna lika snabbt, bara det att när man släpper muspekaren så att säga tare 0,5 sekunder eller nått innan den kommit fram, men det hackar lixom inte. hackar inte vid musikspelning heller

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
så har jag skaffat music store konto o uppdaterat bildmaterial, självklart fann den inte allt, har kanske inte den musiksmak som gemeneman har, o som de säljer på musicstore, men 555 bilder drogs ner. o hackar gör det inte nu heller, visst flyter det lite långsammare när man tokbläddrar, men inte så att det hackar, utan den flyttar mellan bilderna lika snabbt, bara det att när man släpper muspekaren så att säga tare 0,5 sekunder eller nått innan den kommit fram, men det hackar lixom inte. hackar inte vid musikspelning heller

Bra!

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

kan säkert förbättras ännu mer, men nån så stor bugg som PC versionen har verkar iTunes7 inte ha på osx, inte på min dator i alla fall

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
kan säkert förbättras ännu mer, men nån så stor bugg som PC versionen har verkar iTunes7 inte ha på osx, inte på min dator i alla fall

Men herregud, du har ju macbook

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Ett tips är att markera albumet och högerklicka och tvinga iTunes söka. Hittade album åt mig då trots att jag innan kört autoscan på rubbet.
Jag har dock innan använt mig av ett program kallat iArt som gjort samma sak och även hela tiden lagt till manuellt så jag var redan up to date i stort sett
Men det är sjukt snyggt

Axenstar, Blind Guardian, Nocturnal Rites med flera är inte speciellt vanliga, så jag är inte speciellt förvånad att iTunes inte hittar dem

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"