Apple event 12september

Permalänk

Apple event 12september

Vad tror ni apple kommer lansera utöver filmer via iTunes?
Finns ju lite olika teorier, men vem har rätt egentligen?

Hoppas på en telfon iaf

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem

Jag är alltid lika förvånad över att de lyckas hålla allt så hemligt. Sakerna är ju oftast redan producerade och klara för att släppas samma dag.

Ny Ipod lär ju komma garanterat. De säljer ju ut Nanon nu. Samma visa förra året. Snackas om INTELS Meromprocessorer ska ersätta de nuvarande i Macbook med men det tror jag inte på själv. Men jag väntar med mitt köp av Macbook tills efter 12e ifall att

Troligen kommer det fler roliga saker eftersom de presenterat ny Macmini och Imac 24" (vilket as!) nyss.

En mobil vore intressant. Frågan är vem som gör den i grunden dock för de har aldrig byggt det själva från scratch iallafall. Alltså ingen motorola flopp nu utan att de köper rättigheterna från tex Nokia för kretskortsmoduler och sedan bestämmer de själva allt.

Spännande

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

Filmbutiken känns väl rätt självklar. Massvis av rykten och inbjudan antyder ju på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Filmbutiken känns väl rätt självklar. Massvis av rykten och inbjudan antyder ju på det.

Ja det är ganska säkert iallafall.

Att sälja filmer via iTunes kan så klart bli en stor succé om det är enkelt, priset är rätt, kvaliteten är bra och utbudet är fantastiskt. Enkelheten får vi lita på Apple om, priset ryktas det om 10-15 dollar vilket är lite för saftigt enligt mig och kvaliteten återstår att se.

Utbudet kan dock bli det som gör detta till en flopp eftersom listan här nedanför inte är speciellt sexig. Vi får verkligen hoppas att den fylls ut!

Och som vanligt så får vi nog vänta innan tjänsten kommer till Sverige. Om vi kollar på hur TV har sköts så får vi nog vänta för evigt. Under tiden så laddar svenskarna ner TV gratis...

Walt Disney Pictures: James and the Giant Peach, Pocahontas, The Lion King, Aladdin, Chicken Little, Herbie: Fully Loaded, Sky High, Ice Princess, National Treasure, Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl och The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe.

Disney/Pixar: Toy Story, Toy Story 2, Toy Story 3 (?), A Bug's Life, Monsters Inc., Finding Nemo, The Incredibles och Cars.

Miramax: Cold Mountain, The Hours, Chicago, Cinderella Man och Scary Movie 1/2/3/4.

Touchstone Pictures: The Royal Tenenbaums, Pearl Harbor, The Sixth Sense, Unbreakable, Gone in Sixty Seconds, Shanghai Noon, Deuce Bigalow Male Gigolo, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, King Arthur, Hidalgo, Open Range, Signs och Reign of Fire.

Lion's Gate Entertainment: American Psycho, Dogma, Ghost Dog: The Way of the Samurai, Pi, Requiem for a Dream, Open Water, Dirty Dancing: Havana Nights, The Punisher, Fahrenheit 9/11, Crash, Alone in the Dark, Hostel och Saw 1/2.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

tror mer på möjligheten att hyra filmer via internet har större chans än att kunna köpa filmer via internet (som är rejält begränsade när man köper dem)

sen hoppas jag mer på att apple gör sitt drm tillgängligt för mobiltillverkarna och licencsiererar ut itunes-kompabilitet istället för att komma med egna telefoner.

och nytt gränssnitt för ipods hoppas jag också på. det som de har nu är lite för primitivt och gammalt. jag vill kunna sortera musiken på min ipod PÅ min ipod.

Permalänk
Medlem

Har hört lite rykten från säkra källor att dom ska lansera en mobiltelefon med inbyggd ipod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Har hört lite rykten från säkra källor att dom ska lansera en mobiltelefon med inbyggd ipod.

Nästan alla mobiler har idag "inbyggd Ipod"

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

nallen kommer nog, men jag tror den kommer i början av nästa år, men hoppas jag har fel.
set som är lite oroande för oss europer är väll att det finns rykten att de även ska starta som mobiloperatör, och om det skulle vara sant är risken stor att nallen stannar på amerikanska marknaden. men som sagt, det är bara spekulationer.

jag tror vi kommer få se en uppdaterad mavbook pro. den självklara uppdateringen av music store och kanske nått program. en ny ipod nano, den sjätte generationen av ipod får vi nog vänta ett tag till på tror jag. men den sägs ju bli banbrytande när det gäller hur man styr den, i alla fall om man ska tro på ryktena.

nått stort kommer då i alla fall med tanke på att de inte sparade mac mini o imac uppdateringen tills den 12 sep

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Jag är alltid lika förvånad över att de lyckas hålla allt så hemligt.
...

Samma här, att de kan hålla saker hemligt och ändå ha full produktion är imponerande.

Ipod nano med metallfinish har det ju gått rykten om.
Förhoppningsvis har den förbättrat ljud och batteritid.

Jag misstänker att köpdjävulen kommer drabba mig efter eventet... om de kan imponera med en ny nano då.

Permalänk
Medlem

Alltså jag är inte lika säker som ni verkar vara på att Apple kommer att släppa en telefon. Det känns inte som om konseptet "Ipodmobil" skulle vara nog unikt för Apple. Som Fiero sa tidigare 'Nästan alla mobiler har idag "inbyggd Ipod"'. Det känns helt enkelt inte rätt... Det finns ju en risk att det blir en rejäl flopp och varför avika från ett så vinnande konsept som Ipoden faktiskt är.

Hypen runt Ipod har börjat att svalna av lite men jag tror fortfarande att Apple kan mjölka ut lite mer ur produkten innan det är dags att göra något så drastiskt som en egentillverkad Ipodmobil.

Jag tror nog mer på en ny Ipod Nano nu och en Ipod G6 lite senare på året med utökad videofunktion.

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix

Permalänk
Medlem

jo, men ryktet om mobil säger väll att det inte direkt är en vanlig "walkman-mobil" utan en mobil med lite speciella funktioner.

sen så äre ju lika med en ipod 6G, att den troligen får nå helt nytt sätt o styra funktionerna.

för övrigt så är ju frågan om det blir en 8 Gb nano eller ännu större me tanke på att de kanske vill bräcka andra som redan har 8 Gb. finns rykten om 32 Gb, men det vill ja fan inte ens våga hoppas på

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

det som behövs är en ipod för vardagsrummet i form av en minimac med mediacenterkapabilitet och möjlighet att prenumerera på tvserier och hyra filmer m.m.. eller köpa annan tvproduktion. fast så länge marknaden skjuter sig i foten genom att ta begränsa sig till nationella marknader kommer det inte fungera.

den verkliga revolutionen vore en GLOBAL mediemarknad. apple har möjlighet att sätta grunden för en sådan, om de bara vågar...

Permalänk
Medlem

Airport med stöd för video vill jag ha Front row skulle kännas mer komplett då!

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

när de förra året presenterade försäljning av tv-program via itunes så släpptes också ipod med videostöd, dock på en ganska tråkig och liten skärm.

ska de nu börja sälja filmer så borde ju en ipod med schysstare skärm och batteritid släppas?

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen det kommer en G6'a börjar tröttna på G5an! Sen känns det inte som det är dags för en appelmobil ännu kommer nog senare!

Mvh

Visa signatur

Asrock 939Dual-SATA2, Opteron 1.8@2.5ghz, 2GB G.skill, 6800LE @12/5

Amd barton 2500 @3400, 512mb Twinmos PC 3200, Geforce Ti4400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Samma här, att de kan hålla saker hemligt och ändå ha full produktion är imponerande.

Jag såg en intressant sammanställning av tidigare rykten kontra utfall och det framkom tydligt att de generellt sett inte lyckats stoppa rykten - men att de rikitga ryktena drunknat i floden av påhittade fejkrykten. De verkar alltså vara rätt bra på att få läckorna att förvinna i mängden. Oh well, imorgon får vi se hur pass hett det blir.

Permalänk

är det smart o köpa sig lite apple aktier nu o hoppas på nått stort? vart kan man inhandla dem isåfall?

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beerbaron
är det smart o köpa sig lite apple aktier nu o hoppas på nått stort?

nej

Permalänk
Medlem

Om de introducerar en "repsäker" nano med minst 8GB minne kommer jag förmodligen sitta och göra F5-proceduren hela kvällen till de öppnar butiken igen.

Men det enda jag tror på är som sagt iTunes Movie Store och lite tjafsande om varför Leopard är så jävla bra och sen går alla hem. Om något är troligt är det Merom i Macbookarna och nya nanos, men jag förväntar mig inget.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

En snabb sökning på google bilder med "ipod 6th generation" gav detta.

och detta

Den första är riktigt sexig men skärmen lär ju bli riktigt flottig.

Den andra var ju bara äcklig. Man har ju inte hur stora fickor som helst.

Jag vet att det bara är google men endå Den första är ritktigt cool

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

När får man reda på allt som har hänt idag? Och vart någonstans ?:)

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem

Undrar också om det är någon som har någon bra länk! lyckas inte hitta något

Visa signatur

Asrock 939Dual-SATA2, Opteron 1.8@2.5ghz, 2GB G.skill, 6800LE @12/5

Amd barton 2500 @3400, 512mb Twinmos PC 3200, Geforce Ti4400

Permalänk
Medlem

Det beror på att det inte hänt något än. Runt klockan 19 svensk tid börjar keynoten, som jag förstått det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Riktigt spännande detta
Posta gärna i tråden om ni hör nått nytt under kvällen.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Video iPod med 16:9, iPod Nano med lskal i borstad aluminium och förbättrad batteritid.
Filmer till iPod Video och iTubePort(streama till TV).

Från denna länk

Nu tänker jag inte forska något mer... när jag kommer hem om någon timme så får man ju se vad allting handlar om.

-edit- fan är det klart redan? Inga nya iPods alltså...

Permalänk
Medlem

Nej, jag tror knappast att det är över redan. Den ska tydligen börja om 5 min, klockan 18.00.

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Video iPod med 16:9, iPod Nano med lskal i borstad aluminium och förbättrad batteritid.
Filmer till iPod Video och iTubePort(streama till TV).

Från denna länk

Nu tänker jag inte forska något mer... när jag kommer hem om någon timme så får man ju se vad allting handlar om.

-edit- fan är det klart redan? Inga nya iPods alltså...

Varför tror du att det är över?

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk

Det har altså inte börjat än utan börjar 10am pacific time vilket blir kl 19.00

Visa signatur

foo shizzle'