America's Army 2.7 ute nu!

Permalänk

Du behöver bara göra det om du vill vara medic tror jag.

Permalänk
Medlem

Är det sant att på 2.7 finns det knivar man kan använda?

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Special Forces och Medic-träningen är båda "optional", medic är bara så du kan vara medic online, special forces används bara på special forces-maps och du måste ha 15 honour där ändå så det kan vänta.

Jag lirade lite för något år sen tänkte man skulle testa igen....! Men vilket GENI kom på iden att installeraren AUTOMATISKT packar upp på c: först då? Är nog rätt många som jag som har en windows-partition på 5 gb. Bara tur att jag precis installera om så har inte massa skit där.. annars hade det aldrig gått att installera eftersom den kräver typ 3 gb ledigt.. Så löjligt!

Permalänk
Medlem

Tomas_88: Inga knivar... tack och lov!

plastdunk: Man måste inte göra SF-träningen (minimum 15 Honor för att få göra den), men utan den får du inte spela vissa SF-banor och tvingas köra som IF (inhemska styrkor med AK47) på övriga SF-banor. Det är t o m värt att tvingas göra den dryga och tråkiga E&E-träningen för att få spela som SF. Medic-träningen kan man lugnt hoppa över om man aldrig tänker spela som Medic.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Avstängd

Jag spelad lite aa förra året. Redan då tyckte jag det grafiskt såg ut som en half life mod med lite bättre grafik. Sen själva spelet kändes stelt. Jag gillar värkliga spel, det kändes mest stelt och inte så särskilt värkligt.
Men jag ska pröva det när jag uppgraderar min nuvarande dator

edit: Gick in på AA's sida och kollade screens. Ok, det såg lite bättre ut än en half life mod. Blev lite sugen att pröva, gav faktiskt aldrig spelet en chans.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Någon som fått igång det här spelet? jag startar igång det. först tar det typ 2-3 minuter för att den här loggagrejen som kommer upp innan spelet startas försvinner, sen hoppar spelet upp i fullskärm. Helst svart är det. Händer absolut ingenting. Har väntat i ca 15 minuter men fortfarande ingenting. Någon som vet hur man kan fixa det här?

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

kan vara så att brandväggen frågar om man godkänner internet åtkomsten för spelet undertiden spelet är i fullskärm...brukar bli så för en del spel för mig. men inte med AA

Permalänk

Ganska stelt spel... men javelin var en trevlig sak ^^

SF Snakebite (?) ägde ju, fick ju 1000 i score varje gång

Permalänk
Medlem

Fixade det straxt efter att jag skrev inlägget, kollade runt lite på aa's hemsida och hittade någonting med brandväggen. Det var bara att lägga till .exe filen i spelmappen i exeptions så funkade det. Har äntligen tagit mig tid att köra igenom special ops träningen. Jävlar var frustrerande det var. kryper runt i typ 8 minuter och sen 5 meter innan enss objective så blir man upptäckt ^^

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [SvK]Rogue
Tomas_88: Inga knivar... tack och lov!

plastdunk: Man måste inte göra SF-träningen (minimum 15 Honor för att få göra den), men utan den får du inte spela vissa SF-banor och tvingas köra som IF (inhemska styrkor med AK47) på övriga SF-banor. Det är t o m värt att tvingas göra den dryga och tråkiga E&E-träningen för att få spela som SF. Medic-träningen kan man lugnt hoppa över om man aldrig tänker spela som Medic.

Jo jag vet det... men jag spelar oftast en specifik bana och det finns det mest SF-servrar Medic träningen var ju enkel... brukade vara det då ingen annan var det Men SF är fan omöjlig.. har smygit mig på 3:e punkten från alla möjliga och omöjliga håll... orkar inte hålla på med det mer... såg då jag installerade häromdagen att det finns lite vanliga "pipe" att spela iaf... det var ett kärt återseende

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem

Kan nån förklara hur man kan få igång en match mot bottar?

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk

Hmm...jag undrar om man bara kan köra, på assault på Snakebite banan?
När man kör själv möter man atomatiska fiender. Kanske du SVK Rouge vet nåt om det.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Hmm jag har klarat basic träning & airborn (Ink alla delmoment), men jag har inte lyckats joina en server ännu, alla är ju fulla/har pw/det behövs någon speciell träning/händer ingenting.

Detta är första gången jag spelar AA så jag antar att jag gör något fel..

Hjälp!!

Permalänk

testa att joina genom "all seeing eye" lite lättare att joina därigen än genom det tråkiga interfacet har jag för mig:D http://www.udpsoft.com/eye/doc.html

Visa signatur

bomärke

Permalänk

xfire är bättre imho

Permalänk
Medlem

anderna: Anslut till en server som kör SF SnakePlain eller Interdiction. Vill du testa banan helt solo så startar du spelet, trycker på Ö för att fälla ner konsollen och skriver:

open sfsnakeplain
eller
open interdiction

AlienCobra: Ja, du spelar alltid som assault på SF SnakePlain

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [SvK]Rogue
[B]anderna: Anslut till en server som kör SF SnakePlain eller Interdiction. Vill du testa banan helt solo så startar du spelet, trycker på Ö för att fälla ner konsollen och skriver:

open sfsnakeplain
eller
open interdiction

Ok tack, har inte kunnat få ner konsollen ännu, tom provat att binda om "console" i user.ini eftersom jag inte vetat att det var ö som var console key.

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

Jag stöter på ett problem, kan inte starta spelet alls.

Följande fel rapporteras:

Build AmericasArmy[BuildDate:08-31-06_BuildVersion:2.7.0]

OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU: AuthenticAMD Unknown processor @ 2522 MHz with 1023MB RAM
Video: No Video

Ran out of virtual memory. To prevent this condition, you must free up more space on your primary hard disk.

History: FMallocWindows::Malloc <- FMallocWindows::Realloc <- 00000000 -678042454 FArray <- FArray::Realloc <- 1808462421*2 <- FString<< <- FNameEntry<< <- LoadNames <- ULinkerLoad::ULinkerLoad <- UObject::GetPackageLinker <- UObject::StaticLoadObject <- (Core.Class Engine.GameEngine NULL) <- UObject::StaticLoadClass <- InitEngine <- FMallocWindows::Free <- FMallocWindows::Realloc <- 706D7564 0 FArray <- FArray::Realloc <- 0*2 <- FMallocWindows::Free

Ledigt utrymme primär hårddisk:
2,81 gb

Växlingsfil-inställningar:
Ursprunglig storlek 1536mb
Maximal storlek 3072mb

Har testat att höja till 3000 respektive 4500. Det gav inget resultat.

system specs
OS:
Windows XP 5.1 (Build: 2600) SP2
Motherboard:
Asrock 939dual sata2 bios 2.20(nyaste)
Cpu:
Athlon 64 venice 3000+
Grafik:
Leadtek 6800le 128mb ddr forceware 92.91
Minnen:
Twinmos 2x512 ddr 3200 Dualchannel
Hårddiskar:
Western digital Caviar 80gb
Western digital Caviar 200gb
Ljudkort:
Creative live! 24bit

Visa signatur

Intel Corei5 @ 20x180 | Gigabyte p55 ud3 | Sparkle GTS250 783/1890/1200 | 4gb ocz reaper 1440 7 7 7 21 | Cooltek 600w | Antec p180b

Permalänk
Medlem

Är det skilnad på grafic???!!? ser ingen ialf på den bana jag brukar köra och nu hackar det, det gjorde inte det på 2.6 :S

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Äh mitt problem löste sig.

De som har problem med lagg eller hack bör se över armyops.ini i system mappen. Där finner man ett antal "CacheSizeMegs". De är inställda på väldigt lågt. Jag har ställt in alla som finns till 256 med 1024 i minne, då flyter de vanliga banorna på som i 2.6.
Men de nya stora banorna är en annan femma.

Visa signatur

Intel Corei5 @ 20x180 | Gigabyte p55 ud3 | Sparkle GTS250 783/1890/1200 | 4gb ocz reaper 1440 7 7 7 21 | Cooltek 600w | Antec p180b

Permalänk
Medlem

Vilka servrar lirar ni på då?

Permalänk

[SvK] håller till på ip 80.244.82.131

Visa signatur

Antec 300, Corsair vx450 w, Asus P5Q-E, Intel C2D 8400 3,0 ghz, Corsair xms2 Twin 2048-6400, Geforce GT 240

Permalänk
Medlem

Det går att söka efter spelare och på så sätt kan man hitta svenska spelare man känner namnet på och hoppa in på samma server de är på.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Avstängd

Ingen som hört något om när AA3 kommer? Är väl den som ska använda Unreal Engine 3?

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

2008 tror jag, under 2007 blir det nog bara patchar, 2.x

Permalänk
Medlem

Spelar ni fortfarande AAO?

Tänkte jag skall prova spelet - är det värt det?

Permalänk
Medlem

Det är ju gratis och kul, så nog är det värt det. Men hundra ggr roligare att spela med en kompis faktiskt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Ja nu har jag laddat ner spelet och kört lite, det tog ju inte så lång tid att fatta - men träningen var lite dryg.
Har man bara en AR verkar man vara helt oövervinnelig, skall nog bara köra med.

Permalänk
Medlem

SAW är ett överskattat vapen. Mycket bättre träffsäkerhet i M16 faktiskt. Det enda positiva med SAW är dess magasinkapacitet. Samt ljudet, som skrämmer ihjäl folk bara det.
Men nya spelare brukar gilla "sågen" då den väsnas och verkar grym. Men oftast får man bättre utrustning som vanlig rifleman, handgranater smoke och flashbangs. Flashbangs är grymt effektiva.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Intressant inlägg, menar du verkligen att SAW skulle vara övervärderat noob vapen…tycker att den fläskar på bra så vi får väll se vart det barkar men så länge man har en go fragrate är det dumt att byta till ärtbössa.
Hur som helst är jag SF nu så jag kan välja vad jag vill, nu gäller det bara att hitta en favorit server och få snuskigt mycket honor att flasha med.