Har Inbyggda nätverkskortet laggt av?

Permalänk

Har Inbyggda nätverkskortet laggt av?

internet la av efter att klockat datorn. (har klockat betydligt högre förut)

enligt status ikonen till anslutningen så skickas 70 paket men tas emot 0, och så hittar den ingen ip adress (jo ip och nätmask).
men nr jag sätter in ett till nätverkskort (då har jag 2 nätverks kablar till datan) så hittar det inbyggda kortet rätt ip adress men skickar fortfarande 70 paket och tar emot 0 och internet går inte att gå ut på med det inbyggda kortet..

kan ju använda det andra nätverks kortet bara de att internet sidor och spel laggar ganska häftigt med de kortet..

har testat att lagt in bios på nytt 3 gånger, resseta cmos, tagit lös batteri.
lagt in alla drivrutiner på nytt men funkar ej.
Har använt mina vanliga inställningar i bios som alltid funkat och defualt installningarna.

när jag går in på enhetshanteraren så finns båda nätverkskorten där och det står att Den här enheten fungerar korrekt.

Vad göra Tro ni det kan hjälpa med att installera om windows ? (vill helst inte göra det eftersom ja ha så mycket grejor på datan)

Permalänk
Medlem

Gör backup på alla viktiga filer och installera om windows, funkar inte det har du kanske brännt sönder ngn krets på moderkortet

Permalänk

Har installerat om windows men de blev inge bättre..
så moderkortet är paj då med andra ord bara till att köpa nytt ?
för när jag använder det externa nätverkskortet så uppstår det ett konstigt lagg när jag spelar på online servrar,, fps ligger på 100 och pingen går inte över 3, det är precis som att datan inte hinner hänga med då man snurrar runt gubben, och när man börja sjuta så lagga det med..

Moderkortets fel då ?

Permalänk
Medlem

Skulle tro det. Isf får du nog köpa nytt moderkort, det är ganska svårt att laga sönderbrännda kretsar.