Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Medlem

Min telefon e hur grym som helst nu med nyaste fw, fix tar ca 10-20 sekunder, bilderna är mycket bättre och batteriet visar fortfarande fullt efter 1.5 dag med normal användning.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem

Jag tog mig mod och fixade glappet enligt denna sida : http://n95slider.blogspot.com/ (postats tidgare)

Den känns så robust och solid nu

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Haha okej! Bra att veta! Ska göra samma när jag får min telefon!

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Var köper man T6 nyckeln för att skruva upp skärmen? Finns den på Claes Ohlson?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av breidan
Var köper man T6 nyckeln för att skruva upp skärmen? Finns den på Claes Ohlson?

Japp,jag köpte min där.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Köpte du bara den mejseln, eller hela satsen med 10 mejslar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av breidan
Köpte du bara den mejseln, eller hela satsen med 10 mejslar?

Jag köpte hela mejselsatsen, för att enligt guiden ska det vara en T5. T5 finns inte separat.MEN jag märkte att T5 var för litet och att T6 passar mycket bättre (som går att köpa separat).

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tayano
Jag tog mig mod och fixade glappet enligt denna sida : http://n95slider.blogspot.com/ (postats tidgare)

Den känns så robust och solid nu

Tror du att det är lätt att ha sönder telefonen medans man fixar glappet?
Eller upplevde du "reparationen" som enkel och tog det lång tid för dig.
Funderar att fixa glappet men jag är ju lite rädd om min dyra lur

Visa signatur

/ Freddy

Permalänk
Medlem

Nokia sowfware updater säger internt modulfel när jag försöker uppdatera. Det står först ny firmware tillgänglig och sedan när ska starta uppdatering så kommer felmeddelandet. Hjälp någon?

Permalänk
Medlem

Hur är det nu da? Är folk nöjda med batteritiden?
verkar inte vara allt för mycke klagomål ang det..?. eller är ni för stolta för o säga att de är en pisstelefon med apdåligt batteri?
är enda anledningen till att jag tvekar på den iallafall. är den helt Ok nu eller`?

Permalänk
Medlem

Jag är iallafall nöjd med batteritiden räcker ett par dagar vid normal användning.

När jag jobbar så laddar jag den varje natt men det har jag gjort med alla mina lurar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
Hur är det nu da? Är folk nöjda med batteritiden?
verkar inte vara allt för mycke klagomål ang det..?. eller är ni för stolta för o säga att de är en pisstelefon med apdåligt batteri?
är enda anledningen till att jag tvekar på den iallafall. är den helt Ok nu eller`?

batteriet är fortfarande samma skit som tidigare
det är bara att köpa ett extra batteri o släpa med sig.

jag laddar min mobil 2- 4 gånger / dag men då använder jag den väldigt mycket

Permalänk
Medlem

jisses du har inte ett måndagsex då?
sett folk i forum som skriver ah ja har haft telefon på i 2½ dag nu utan att behöva ladda den och har även använt och knappat på den flitigt.

fast dom kanske bara skriver så för att man ska drabbas av ångest sen när man väl pungat ut för den och sitter med den?

eller är de bara du som är extrem knappoman?
om inte så är det ju en skam att behöva dras med den no matter hur stort minne om den nu kommer som 8gb och hur häftiga funktioner den har.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
jisses du har inte ett måndagsex då?
sett folk i forum som skriver ah ja har haft telefon på i 2½ dag nu utan att behöva ladda den och har även använt och knappat på den flitigt.

fast dom kanske bara skriver så för att man ska drabbas av ångest sen när man väl pungat ut för den och sitter med den?

eller är de bara du som är extrem knappoman?
om inte så är det ju en skam att behöva dras med den no matter hur stort minne om den nu kommer som 8gb och hur häftiga funktioner den har.

haha 2.5dagar, lol,, yeah right (jag kan också ha mobilen avstängd i 2.5dagar )

som sagt jag använder min mobil flitigt, jag har aldrig ägt en mobil som klarat dagen utan laddning.. min k610 och k800 laddade jag 2 gånger / dag....

Permalänk
Medlem

Jag laddar min varje kväll, annars dör telefonen under nästa dag. Har jobbets pushmail igång 08:00 till 19:00, lyssnar c:a 15 minuter på musik och ringer några samtal på den varje dag.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av breidan
Nokia sowfware updater säger internt modulfel när jag försöker uppdatera. Det står först ny firmware tillgänglig och sedan när ska starta uppdatering så kommer felmeddelandet. Hjälp någon?

Ominstallera NSU(software updater) och kör igen. Funkade för mig. Det finns en tråd om detta på nokias egna forum!

Ang telefonen så har jag nu använt den flitigt i två veckor. Är genomgående nöjd med kamera, gps och w-lan.
Kamerans videofunktion är det som imponerar mest.

Jag har lagt in sverige kartan från nokia map-loader och stängt av datatrafiken i Maps. När gps har låst sateliterna (2-4 min) fungerar det mkt bra. Speciellt när man sitter i bilen. Av nån anledning får jag sämre uppdatering när jag använder den, när jag går. Jag har uppdaterat firmwaren till version 12. Nallen är generellt lite snabbare. Dock märker jag ingen skillnad på GPS och A-GPS. Kan det bero på att jag har datatrafiken avstängd i Maps?

Ang. batteritiden så är den dålig. Snäppet bättre än riktigt irreterande. Dock måste jag tillägga att det beror på att telefonen verkligen lockar att användas hela tiden. Jag testade att behandla den enbart som en telefon en gång och då höll batteriet i två hela dygn (Ca. 30 minuter tal per dag, samt sms och email på hela tiden).
Tilläggas bör att jag kommer från E61:an som jag absoult älskar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av breidan
Ominstallera NSU(software updater) och kör igen. Funkade för mig. Det finns en tråd om detta på nokias egna forum!

Ang telefonen så har jag nu använt den flitigt i två veckor. Är genomgående nöjd med kamera, gps och w-lan.
Kamerans videofunktion är det som imponerar mest.

Jag har lagt in sverige kartan från nokia map-loader och stängt av datatrafiken i Maps. När gps har låst sateliterna (2-4 min) fungerar det mkt bra. Speciellt när man sitter i bilen. Av nån anledning får jag sämre uppdatering när jag använder den, när jag går. Jag har uppdaterat firmwaren till version 12. Nallen är generellt lite snabbare. Dock märker jag ingen skillnad på GPS och A-GPS. Kan det bero på att jag har datatrafiken avstängd i Maps?

Ang. batteritiden så är den dålig. Snäppet bättre än riktigt irreterande. Dock måste jag tillägga att det beror på att telefonen verkligen lockar att användas hela tiden. Jag testade att behandla den enbart som en telefon en gång och då höll batteriet i två hela dygn (Ca. 30 minuter tal per dag, samt sms och email på hela tiden).
Tilläggas bör att jag kommer från E61:an som jag absoult älskar.

för att använda sig av AGPS så måste man ha data trafiken på

Permalänk
Medlem

vafaen är de här nuda, en annan N95 med touchscreen?
http://www.mobile-review.com/review/nokia-n95-made-in-china.s...

nån får gärna överstätta, de e rena ryskan sått säga.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
vafaen är de här nuda, en annan N95 med touchscreen?
http://www.mobile-review.com/review/nokia-n95-made-in-china.s...

nån får gärna överstätta, de e rena ryskan sått säga.

det e en japansk kopia, finns gott om sånt

Permalänk
Medlem

För er som klagar på batteriet

http://www.yoobao.com/list.asp?id=511

Visa signatur

E8500@4Ghz- Ga-X48-Ds5 - Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF - 4096MB@1066Mhz(CL5-5-5-15) - XFXGeForce8800GTX@690*2116/1490 - X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty - 2x Raptor35Gb Raid0 - Samsung250Gb - Samsung500Gb - Nec3550 - AntecP180 - Seasonic X900w - Noctua NH-U12P - Win7-64ult :: 3dMark06 13911 :: SuperPI 1Mb 11.756s :::.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rage74
För er som klagar på batteriet

http://www.yoobao.com/list.asp?id=511

Kan det verkligen vara värt dom fjuttiga extra timmarna det lär ge för ett batteri som dels är stort som tusan, och dels finns risken att dom smäller (som det har hänt många gånger tidigare)?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
http://www.blocket.se/vi/12655234.htm?ca=13_s

Oh yeah baby

finns inte kvar.

vad var det för någe?

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Drog en runda runt Stureplan för att testa n95an:s kamera med 3:s senaste mjukvara. Vill dock påpeka att bilderna är tagna i en ganska mörk lokal, med blixten påslagen.
Skulle vara kul att se hur ni med den senaste mjukvaran klarar er!

Synd att jag inte har min n73a att jämföra med.
Kan dock inget annat säga än att mörkerbilden är extremt dålig. Förvisso är det en "spontanbild", men alla mina mörkerbilder blir så... Jag kanske är den ende, men vem vet...

Bilden känns som en taskig bild med ett dåligt påklistrat filter från Photoshop...

Bilden är taget från drygt, 60cm:s avstånd, med allt på högsta med både autofokus och blixt.

Tål att tilläggas, min telefon var fulladdad vid 18:00 ikväll, efter kanske 20mins samtalstid, 30sms och 3bilder och 3 minuters användande utav google maps var min telefon nästan urladdad vid 03:00.

Den brukar f.öv. Starta om drygt 3 gånger per dag.

Måndags-ex?

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj
Drog en runda runt Stureplan för att testa n95an:s kamera med 3:s senaste mjukvara. Vill dock påpeka att bilderna är tagna i en ganska mörk lokal, med blixten påslagen.
Skulle vara kul att se hur ni med den senaste mjukvaran klarar er!

Synd att jag inte har min n73a att jämföra med.
Kan dock inget annat säga än att mörkerbilden är extremt dålig. Förvisso är det en "spontanbild", men alla mina mörkerbilder blir så... Jag kanske är den ende, men vem vet...

Bilden känns som en taskig bild med ett dåligt påklistrat filter från Photoshop...

http://img72.imageshack.us/img72/3662/20070715041ib9.th.jpg

Bilden är taget från drygt, 60cm:s avstånd, med allt på högsta med både autofokus och blixt.

Tål att tilläggas, min telefon var fulladdad vid 18:00 ikväll, efter kanske 20mins samtalstid, 30sms och 3bilder och 3 minuters användande utav google maps var min telefon nästan urladdad vid 03:00.

Den brukar f.öv. Starta om drygt 3 gånger per dag.

Måndags-ex?

Jag kör alltid profilen "nattporträtt" när jag festar, kvalitén blir bra mycket bättre än din bild.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

jäklarns satte telefån på laddning vid 3 på eftermiddan och drog ur den ur laddarn vid 8-halv9 på kvällen och updatera mjukvaran och så. Såg efter ett tag när ja skulle lägga mig 23.30 att den var nere på 4 bar, nu 08.10 nästa morgon ligger den på 3 kvar.
Skade va såhär?
Haft den en dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
jäklarns satte telefån på laddning vid 3 på eftermiddan och drog ur den ur laddarn vid 8-halv9 på kvällen och updatera mjukvaran och så. Såg efter ett tag när ja skulle lägga mig 23.30 att den var nere på 4 bar, nu 08.10 nästa morgon ligger den på 3 kvar.
Skade va såhär?
Haft den en dag.

Låt batteriet gå några cykler så blir det bättre. Mitt var också kasst i början men är mycket bättre nu.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem

Kom på en till grej, när jag updatera mjukvaran igår så hittade NSU ingen nyare version än 11... vad det nu var, har 3fanskapet till operatör så jag hitta en produc code på gsmhosting forumet och bytte i NSS så då gick det att updatera fint.
Men tydligen blev telefonen avbrandat i samma veva? så Planet 3 länkarna och så försvann, så hur ska ajg nu göra för att kunna komma in och se mitt användande och så? har 3bomben Friends och har ingen lust att komma över 69kr/Månaden.
Man vill ju ha lite översikt.
Så hur ska jag se det nu?

äh tror de fungerar nu
Kan passa på o klaga på en annan sak, varför i faen ingår inte datatrafik i 3Bombens Friends 69kr/mån för?
Sitter jag o surfar me telefon så blir ju det till en exkl kostnad, så hade jag inte på mitt gamla 3Bomben abonemang, där ingick allt ´, jag fick spen dea 69kr hur jag villa, men tydligen inte nu?

Permalänk
Hedersmedlem

Jävlar va bra A-GPSen fungerar bra, vid en kall start så fick jag en fix inom 30sek och varm start (1tim senare) inom 10sek! testet var gjord vid sergelstorg i stockholm vid soligt väder

Permalänk
Medlem

Hur mkt datatrafik går det när man använder a-gps?