Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Medlem

Köpte ett sandisk 4 Gb kort till min n95 i går och det har fungerat utan problem.

Visa signatur

Kommer Snart....

Permalänk
Medlem

n95 kommer i framtiden att stödja minneskort på upp till 128GB. Kommer dock att dröja, man måste använda något annat srots minneskort jag inte minns vad det heter.. :\

Permalänk
Medlem

hej
jag undrar om alla n95 ger ifrån sig ett irri ljud ifrån skärmen? lr är det bara vissa? lr är det så att bara vissa hör å andra inte?
tack för hjälpen

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
hej
jag undrar om alla n95 ger ifrån sig ett irri ljud ifrån skärmen? lr är det bara vissa? lr är det så att bara vissa hör å andra inte?
tack för hjälpen

det är rätt vanligt

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag fått en glapp slide men när man trycker på de högra knapparna på övre delen när man har den utfälld så känner man att det inte är tajt. Borde jag skicka in den? Finns det nån telefon som är HELT tajt? detta är ju kanske 0.2 mm.

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Hedersmedlem

testade n95ans gps på x2000

Permalänk
Medlem

Varför står de hela tiden "MINNET ÄR FULT STÄNG PROGRAM" när jag håller på i mobilen? Är de jag som bara minmierar program och inte stänger?

För övrigt tycker jag det är en grym mobil. Vart fan impad av de spelet som följde med, SRE. Grafiken är ju lika bra som wipeout på ps1

Nu har jag bankat in gpsprogram, msn, lite spel. Finns de nå mer häftiga saker?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefffe
Fick min n95 från telia idag. Läste att de som hade 3g vill helst debranda sin till "Nokia original", gäller detta även telia?

Sen en fråga till, nånstans läste jag att n95 skulle få stöd för 4gbs minneskort? Är det så nu? Ska nämligen beställa minneskort och stödjer den 4gb köper jag det såklart.

Det funkar med 4gb, men inte fullt ut. Kommer inte ihåg i huvudet vad det var, men det ska finnas info i forumet på www.minhembio.se har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
det är rätt vanligt

men då är det ett fel lr är det någon som ska vara där :S riktigt irri är det när man ska ringa å så...hoppas det är ett fel...annars kan jag inte ha kvar den...

stefffe, min glappade också så på den högra sidan men den var glapp när den var ihopfälld också så jag skickade tillbaka den, jag fick en ny som inte hade något glapp lr joo riktigt lite det är typ nästan inget MEN skärmen låter fortfarande...ska skicka tillbaka den å få en ny, hoppas jag får en glapp fri med en normal skärm

jag undrar också hur mkt minne ni har fri när ni inte har något program på för jag kollade på en p1 hur mkt den hade å det var över 50 mb...

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

men då är det ett fel lr är det någon som ska vara där :S riktigt irri är det när man ska ringa å så...hoppas det är ett fel...annars kan jag inte ha kvar den...

stefffe, min glappade också så på den högra sidan men den var glapp när den var ihopfälld också så jag skickade tillbaka den, jag fick en ny som inte hade något glapp lr joo riktigt lite det är typ nästan inget MEN skärmen låter fortfarande...ska skicka tillbaka den å få en ny, hoppas jag får en glapp fri med en normal skärm

jag undrar också hur mkt minne ni har fri när ni inte har något program på för jag kollade på en p1 hur mkt den hade å det var över 50 mb...

Runt 20MB är normalt på N95 efter uppstart, rätt korkat drag av dom att bara slänga i 64MB i den :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo min glappar också infälld, men itne lika mycket som utfälld, detta börjar störa mig mer och mer istället för att bli van med det.
Hur går jag tillväga för att skicka in mobilen till telia då?
Måste jag inte kontakta dom och få nån returavi eller hur funkar de?

Visa signatur

Permalänk

Jag kan inte stänga av 3g i min telefon. Är det 3 som lurat mig på några roliga inställningar eller?

Sen undrar jag om det finns något vettigt program att föra över filer med. Ett liknande myphoneexplorer (för SE).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superduperkille
Jag kan inte stänga av 3g i min telefon. Är det 3 som lurat mig på några roliga inställningar eller?

Sen undrar jag om det finns något vettigt program att föra över filer med. Ett liknande myphoneexplorer (för SE).

Det saknas en del inställningar i 3-låsta mobiler ja, 3g/2g-inställningen är en av dom.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Här kommer en liten guide:

Det du behöver är följande :
Använd Nokia PC Suite för att ta en backup på telefonen! (Skippa inställningar, iallfall när du lägger tillbaka backupen senare!)
En vanlig DKU-2 kabel (den som följde med telefonen!)
NSS (för att byta produktkoden) (http://bphreaks.brinkster.net/files/NSS/NSS103812.zip)
Nokia conectivity cable driver
Ny produkt kod: Någon av följande kanske! (Glöm inte skriva upp din gamla produktkod)
0534847 SCANDINAVIA
0536068 SCANDINAVIA

Installera Nokia connectivity driver först sedan så installerar du NSS. Välj virtual USB device vid installation. Kör det och kopplar in telefonen. Klicka på "förstoringsglaset" välj "Phone info" Klicka i enable på "Product code" och skriv sedan i den nya produkt koden i rutan, klicka sedan på "Write" Voila så har din telefon ett nytt produkt ID. Sedan är det bara stänga programmet.

Starta Nokia software update som nu kommer att installera den senaste tillgängliga versionen av programvaran i din telefon som är helt utan några som helst operatörs begränsningar eller operatörs genvägar. Dvs Nokias egna och senaste version.

OBS! Telefonen blir inte upplåst!!!!

EGEN RISK GÄLLER!!!!!!

http://nokia.nigelcoldwell.co.uk/firmware.htm

Tackar för den lilla guiden, utförde detta på min telefon från 3. Gick snabbt och smidigt.

Loggade sedan in på planet 3 och hämtade Skype programvaran, men fick certifikats fel när jag försökte hämta messenger klienten från 3. Men tog hem den istället via "hämta" i telefon menyn.

De andra programmen jag fick med från början av 3 använder jag inte, tex orb och sling. Kanske går att hämta på annat håll om behöver. Nu kopplar inte heller telefonen upp sig jämt så fort man har 3G täckning, utan endast när jag ber om det. Vilket borde spara något på batteriet samt att man kan välja 2G eller 3G under nät inställningarna.

Visa signatur

https://www.shutterslave.com
AMD Ryzen 5600X | Corsair H150i Pro | Corsair Vengence Pro RGB 3600MHz 32GB RAM | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | ASUS BW-12D1S-U | Samsung HW-T400/XE | Corsair Nightsword | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | Corsair K68 RGB | Nikon D800 | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | Windows 10 x64 |
Prova FELLO, använder Telia's nät.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Runt 20MB är normalt på N95 efter uppstart, rätt korkat drag av dom att bara slänga i 64MB i den :/

damn...men n95 känns ändå rätt så snabb...min p990 hade typ 13 mb efter uppstart å n95 känns SKIT mkt snabbare, men jag blev riktig chockad när p1 hade över 50 mb!!

stefffe
jeppp, jag blev också galen med glappet, fy fan känndes så jävla konstigt när halva framsidan glappade! jag köpte den ifrån 3 så jag ringde till dom samma dag å bad att jag skulle få en ny mobil, de skickade returavi å sen fick jag en ny och nu väntar jag på en till returavi så jag ska få en ny till

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Verkar som om det kommer en uppdaterad version i USA med 128mb ram, 1200mAh batteri med mera:

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter233
Verkar som om det kommer en uppdaterad version i USA med 128mb ram, 1200mAh batteri med mera:

http://symbianguru.typepad.com/photos/uncategorized/2007/08/0...

p1 har ett starkare batteri än min p990 MEN p1s batteri passar i p990 också, det är samma volt också 3,6...fattar inte varför nokia gör som SE å gör ett starkare batteri ist?
men jag undrar om vi i sverige kommer få den med 128mb ? lr kanske man kan uppgradera den senare?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aotw
Loggade sedan in på planet 3 och hämtade Skype programvaran, men fick certifikats fel när jag försökte hämta messenger klienten från 3. Men tog hem den istället via "hämta" i telefon menyn.

Loggade du in på mobilen eller datorn?

Permalänk

Kan man få bort den jobbiga genvägsmenyn som är i vägen för bakgrundsbilden?

Permalänk
Medlem

du kan ta bort den i inställningar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrJiM
du kan ta bort den i inställningar.

Jo men jag har inte hittat den inställningen :S Jag har bara hittat så att man kan ändra vilken position dom olika genvägarna ska ha. Typ att mms kommer först, sms tvåa, internet trea osv.

Permalänk
Medlem

Någon mer med 3 som har problem med uppkopplingen idag?
Går ju segare än ett gammalt 56k modem, eller beror det kanske på att jag bytte programvara, men det gick ju bra direkt efter det igår.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X | Corsair H150i Pro | Corsair Vengence Pro RGB 3600MHz 32GB RAM | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | ASUS BW-12D1S-U | Samsung HW-T400/XE | Corsair Nightsword | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | Corsair K68 RGB | Nikon D800 | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Någon mer med 3 som har problem med uppkopplingen idag?
Går ju segare än ett gammalt 56k modem, eller beror det kanske på att jag bytte programvara, men det gick ju bra direkt efter det igår.

Min funkar precis som vanligt. Har också bytt programvara å produkt kod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ralle417
Min funkar precis som vanligt. Har också bytt programvara å produkt kod.

Verkar som det bara var något temporärt, verkar fungera som vanligt igen.

Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrJiM
Loggade du in på mobilen eller datorn?

Loggade in via mobilen på planet 3.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Här kommer en liten guide:

Det du behöver är följande :
Använd Nokia PC Suite för att ta en backup på telefonen! (Skippa inställningar, iallfall när du lägger tillbaka backupen senare!)
En vanlig DKU-2 kabel (den som följde med telefonen!)
NSS (för att byta produktkoden) (http://bphreaks.brinkster.net/files/NSS/NSS103812.zip)
Nokia conectivity cable driver
Ny produkt kod: Någon av följande kanske! (Glöm inte skriva upp din gamla produktkod)
0534847 SCANDINAVIA
0536068 SCANDINAVIA

Installera Nokia connectivity driver först sedan så installerar du NSS. Välj virtual USB device vid installation. Kör det och kopplar in telefonen. Klicka på "förstoringsglaset" välj "Phone info" Klicka i enable på "Product code" och skriv sedan i den nya produkt koden i rutan, klicka sedan på "Write" Voila så har din telefon ett nytt produkt ID. Sedan är det bara stänga programmet.

Starta Nokia software update som nu kommer att installera den senaste tillgängliga versionen av programvaran i din telefon som är helt utan några som helst operatörs begränsningar eller operatörs genvägar. Dvs Nokias egna och senaste version.

OBS! Telefonen blir inte upplåst!!!!

EGEN RISK GÄLLER!!!!!!

http://nokia.nigelcoldwell.co.uk/firmware.htm

Jag gjorde detta till punkt och pricka. Nu står det att "Telefonstart misslyckades. Kontakta återförsäljaren."
Någon som vet vad man ska göra för att få tillbaka originalkoden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superduperkille
Jag gjorde detta till punkt och pricka. Nu står det att "Telefonstart misslyckades. Kontakta återförsäljaren."
Någon som vet vad man ska göra för att få tillbaka originalkoden?

Precis samma sak hände mig, bara för att jag tog med att även göra back-up på inställningarna jag hade i luren. Testa att göra en hard reset (håll ner knapparna grön lur + 3 + stjärna, samtidigt som du startar telefonen) och sedan lägga in backupen igen, fast då utan inställningarna

Permalänk
Hedersmedlem

ni som har telia som operatör, vilka hastigheter kommer ni upp i med EDGE?
ni kan göra testet på denna sida: http://www.dslreports.com/mspeed?jisok=1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jozze
Precis samma sak hände mig, bara för att jag tog med att även göra back-up på inställningarna jag hade i luren. Testa att göra en hard reset (håll ner knapparna grön lur + 3 + stjärna, samtidigt som du startar telefonen) och sedan lägga in backupen igen, fast då utan inställningarna

Har provat detta fyra gånger nu. En av de gångerna provade jag utan minneskort, men utan resultat. Någon som har nåt mer tips?

Permalänk
Medlem

Det skall fungerar, telefonen gör en formatering (skall stå på skärmen om jag inte mins fel) och ställer in telefonen i fabriksläge. Håller du ned alla tre knapparna samtidigt och startar telefonen?

Om det inte funkar så är det inget annat att göra än å lämna in den till någon som kan flasha om den för dig!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk

Jag håller ner grön lur + 3 + stjärna och sedan trycker jag på starta telefonen.
Men jag får inte upp någon ruta som säger att den formaterar. Är ni säkra på att det är rätt knappkombination?

[EDIT] Det funkade nu.. Måste ha tryckt ner någon annan knapp också. Har ju kanske lite för stora fingrar egentligen ^^,
Tack för all hjälp

Kan jag "branda" om den till 3 igen? Ifall den skulle gå sönder så får ju inte jag ut något på garantin kan jag tänka mig ifall jag har pillat med produktkoderna?